Het Ducati Monster 696 Topic

vin het een leuke fiets!

altijd al monster gek geweest maar kon eigenlijk toen ik me grote rbw niet krijgen wat ik wou (veel eisend) toen maar xjr1300 gekocht.
ooit komt er wel een monster (bij) wdan wel een iets zwaardere (s4r/rs) ofzo maar doet voor de rest niets af aan design waar ik pers errug gecharmeerd ben.

veel plezier met jullie monsters!
 
http://blog.ducati.com/post/191/monster-696-work-in-progress-1

filmpje van 19 maart in't italiaans (vertalers hier??? :P ) van de productie van de monster 696

zijn ze toch eindelijk begonnen :)
 
Ik heb erg veel interesse in de Ducati 696+, in het wit vind ik 'm echt schitterend. Vandaar dat ik een korte mailwissel met Goedhart heb gehad. *knip/plak*:

"Een korte vraag: Wanneer wordt de Ducati Monster 696+ verwacht bij Goedhart Motoren? Ik ben in de markt voor een nieuwe (geen gebruikte) motor, de Kawa Z750 en deze Ducati hebben mijn voorkeur.

Aangezien dit mijn eerste motor zal zijn (ben 32 jaar, november vorig jaar rijbewijs gehaald) heb ik nog een aanvullende vraag: Waar moet ik aan denken qua kosten voor de 1000/10000/20000 km beurten voor de Ducati en de Kawasaki?"


antwoord:

"Bedankt voor de mail, de 696 word eind april bij ons verwacht. Hij zou er eigenlijk al moeten zijn maar is met 3 weken uitgesteld. Qua kosten moet u denken aan E 700 per 10.000 km, en de 1000 beurt op ongeveer E 60,-

Vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Peter Goedhart
Goedhart Motoren B.V"


Eind april dus een uitgebreide proefrit maken, ook met Kawa. Hoe reeël zijn de genoemde kosten volgens jullie? Ik ben een recreatieve-alleen-bij-zon rijder :)
 
mij is er wel wat anders verteld

12.000km onderhoudsbeurt = +- 350€
24.000km onderhoudsbeurt = +- 450€
(bron: ducati antwerpen)

dit is natuurlijk zonder bandenkosten
en ketting en tandwielen

de remmen zijn zo goed dat als je een beetje rustig rijd je de komende 10.000'en km's niets hoeft te vervangen
 
Laatst bewerkt:
Echt hele gave motor dit, vooral in het wit. Heb 'm op de Motorbeurs in Utrecht voor het eerst gezien en daar was ik wel verkocht. De Z750 was maar een saai ding in vergelijking. Nu moet ik zelf eerst nog me hele rijbewijs halen maar zodra die er is, is de kans groot dat ik ga 25kw'en op de 696.
 
Ik heb erg veel interesse in de Ducati 696+, in het wit vind ik 'm echt schitterend. Vandaar dat ik een korte mailwissel met Goedhart heb gehad. *knip/plak*:

"Een korte vraag: Wanneer wordt de Ducati Monster 696+ verwacht bij Goedhart Motoren? Ik ben in de markt voor een nieuwe (geen gebruikte) motor, de Kawa Z750 en deze Ducati hebben mijn voorkeur.

Aangezien dit mijn eerste motor zal zijn (ben 32 jaar, november vorig jaar rijbewijs gehaald) heb ik nog een aanvullende vraag: Waar moet ik aan denken qua kosten voor de 1000/10000/20000 km beurten voor de Ducati en de Kawasaki?"


antwoord:

"Bedankt voor de mail, de 696 word eind april bij ons verwacht. Hij zou er eigenlijk al moeten zijn maar is met 3 weken uitgesteld. Qua kosten moet u denken aan E 700 per 10.000 km, en de 1000 beurt op ongeveer E 60,-

Vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Peter Goedhart
Goedhart Motoren B.V"


Eind april dus een uitgebreide proefrit maken, ook met Kawa. Hoe reeël zijn de genoemde kosten volgens jullie? Ik ben een recreatieve-alleen-bij-zon rijder :)
Bij B te Oisterwijk betaal ik 595 euro voor een grote beurt :o
Bij 10000 km een kleine beurt, dan bij de 20000 km de grote beurt, ik heb het dan wel over een Monster 620ie
Veel plezier met de proefrit :]
 
Laatst bewerkt:
Bij B te Oisterwijk betaal ik 595 euro voor een grote beurt :o
Bij 10000 km een kleine beurt, dan bij de 20000 km de grote beurt, ik heb het dan wel over een Monster 620ie
Veel plezier met de proefrit :]

Ducati belooft 50% minder onderhoudskosten dus wat dat betreft komt het enigzins overeen met de eerder genoemde 350 euro.
 
Kijk een monster is een tijdloos ontwerp en ik begrijp dat iemand die een Hornet mooi vindt dat niet vat
:o maar hij is sterk!!hehe :+


En je kunt een monster eindeloos veranderen naar je eigen smaak

Dat kan je inderdaad doen,maar ik vind hem zo al schitterend!
Zelfs met "taart schep"!!
Er komt hooguit nog een ander spiegeltje op dan is de mijne af!! :Y
full
 
Nog wat gemaild:

Bij Goedhart komt eind deze maand de eerste lichting binnen, die zijn allemaal al verkocht, demo zit er niet bij, die zit bij de volgende lichting.

Bij Biggelaar komen eind deze maand twee rode en een zwarte binnen, één rode daarvan wordt de demo, daar ga ik dan direct mee rijden.

De kans is groot dat ik er één bestel, een witte. Heb verder geen inruil, wel spaargeld ;) Wordt m'n eerste motor. Ik vrees alleen met hele grote vrezen dat de levertijd een issue gaat worden, ik hou alvast maar rekening met augustus. Geen direct aanwijsbare reden maar een voorgevoel. De Street Triple had door de grote populariteit ook al snel leveringsproblemen.

Of zal dat bij Ducati wel meevallen? Misschien toch minder voor de massa?

motormeuk_01948_original.jpg


:9~
 
Laatst bewerkt:
Nog wat gemaild:

Bij Goedhart komt eind deze maand de eerste lichting binnen, die zijn allemaal al verkocht, demo zit er niet bij, die zit bij de volgende lichting.

Bij Biggelaar komen eind deze maand twee rode en een zwarte binnen, één rode daarvan wordt de demo, daar ga ik dan direct mee rijden.

De kans is groot dat ik er één bestel, een witte. Heb verder geen inruil, wel spaargeld ;) Wordt m'n eerste motor. Ik vrees alleen met hele grote vrezen dat de levertijd een issue gaat worden, ik hou alvast maar rekening met augustus. Geen direct aanwijsbare reden maar een voorgevoel. De Street Triple had door de grote populariteit ook al snel leveringsproblemen.

Of zal dat bij Ducati wel meevallen? Misschien toch minder voor de massa?

[http://home.planet.nl/~brou6645/motormeuk_01948_original.jpg (afbeelding)]

:9~~


Ligt daar nou een Bridgestone BT56 op :? :? Wist niet dat ze zover achterliepen bij Ducati....
 
Ik vindt de termi's wel erg gaaf,maar jij weet vast al wat ze ongeveer moeten gaan kosten?

De nieuwe monster is zeker geslaagt in mijn ogen,en de witte heeft mijn voorkeur.
Wel jammer inderdaad dat ducati voor wat oudere type bridgstone's kiezen,de prijs van de motor is toch hoog genoeg om hier niet op hoeven te bezuinigen.

Ik heb deels intresse in deze duc maar als de levertijd nog al een probleem wordt dan is dat erg jammer,persoonlijk zou ik niet zo snel meer een nieuwe/nieuw model motor kopen als 2008 al over de helft is.
Ook snap ik niet helemaal dat mensen zo gek al op deze motor zijn dat ze hem al bestellen zonder em echt goed gezien te hebben en al helemaal door er nog niet op gereden te hebben.
Mischien zit ie wel helemaal niet lekker kwa houding ofzo.
 
Ik vindt de termi's wel erg gaaf,maar jij weet vast al wat ze ongeveer moeten gaan kosten?

De nieuwe monster is zeker geslaagt in mijn ogen,en de witte heeft mijn voorkeur.
Wel jammer inderdaad dat ducati voor wat oudere type bridgstone's kiezen,de prijs van de motor is toch hoog genoeg om hier niet op hoeven te bezuinigen.

Ik heb deels intresse in deze duc maar als de levertijd nog al een probleem wordt dan is dat erg jammer,persoonlijk zou ik niet zo snel meer een nieuwe/nieuw model motor kopen als 2008 al over de helft is.
Ook snap ik niet helemaal dat mensen zo gek al op deze motor zijn dat ze hem al bestellen zonder em echt goed gezien te hebben en al helemaal door er nog niet op gereden te hebben.
Mischien zit ie wel helemaal niet lekker kwa houding ofzo.

sportkit is 1000€ (termi's + andere ecu en luchtfilters)
 
Ik vindt de termi's wel erg gaaf,maar jij weet vast al wat ze ongeveer moeten gaan kosten?

De nieuwe monster is zeker geslaagt in mijn ogen,en de witte heeft mijn voorkeur.
Wel jammer inderdaad dat ducati voor wat oudere type bridgstone's kiezen,de prijs van de motor is toch hoog genoeg om hier niet op hoeven te bezuinigen.

Ik heb deels intresse in deze duc maar als de levertijd nog al een probleem wordt dan is dat erg jammer,persoonlijk zou ik niet zo snel meer een nieuwe/nieuw model motor kopen als 2008 al over de helft is.
Ook snap ik niet helemaal dat mensen zo gek al op deze motor zijn dat ze hem al bestellen zonder em echt goed gezien te hebben en al helemaal door er nog niet op gereden te hebben.
Mischien zit ie wel helemaal niet lekker kwa houding ofzo.

simpele reden, omdat ik op de street triple nog langer moest wachten :+
 
Hebben ze nu eigenlijk een zilveren of een zwart subframe? Het zilver ziet er echt niet uit imo. Zwart ziet het er al beter uit. Zelfde verhaal voor de roosters in de tank, horen zwart :)

edit: leuke photoshop gevonden :)
m69608srg02s1280x960copas1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om een proefrit te maken is al een "beproeving"..... Met negen dealers gemaild, de één verwacht 'm volgende week, de ander eind van de maand....Dan heb ik al weer gegeten en gedronken. Ik bedoel, je zorgt toch als fabrikant dat dealers kunnen opteren op productieslots? Dan weet iedereen waar ie aan toe is, nu lijkt alles op de grote hoop orders te gaan en we zien wel hoe het gaat lopen. Da's echt niet meer van deze tijd.

Zelf heb ik vorig najaar rijbewijs gehaald, daarna tot nu hard gespaard, kom met een zak geld bij de dealer die vervolgens (verwacht ik) ergens aan het einde van seizoen kan leveren.... -O-

Kijk, als de proefrit overtuigd bestel ik gewoon en wacht ik wel, jammer dan. Maar je zorgt toch als fabrikant dat, als je een grote marketing campagne start, je ook goed kunt leveren? Dus gewoon binnen een maand? Of is dat nou zo raar gedacht? Met de Street Triple zag ik dat ook gebeuren.

Ik heb in januari een nieuwe BMW 118d gekregen, met de dealer kon ik meekijken op het integrale fabrikant/dealer systeem welke productieslots die dealer had, wat daar evt nog aan gewijzigd kon worden qua opties, wat de productiedatum was, wat de shipping date was en wat dus de uiteindelijke leverdatum was. En die klopte tot op de dag. Kijk, dan ben je goed bezig.

Misschien heb ik het mis hoor, en rij ik binnen een maand op een nieuwe witte 696+ na tekenen maar ik weet eigenlijk wel beter...
 
Wilde ook al meerdere dealers over een demo gaan mailen,maar bij deze ben ik je dankbaar voor het voorwerk.
Ik wacht nog wel even 2 weekjes en dan verneem ik hier vast wel waar voor mij de dichtsbijzijnde dealer met een 696 zit.
 
Zodra er meer bekend is over dealers waar ie te bewonderen is lees ik het hier ook graag. Er gaat een nieuwe fiets komen, vraag is alleen even of het de Duc Monster 696 word of een Triumph Street Triple (met enorme levertijden).

Wil dus graag even rijden met de nieuwe Monster, en in het echt ervaren of 80 pk voldoende is.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan