Het Ducati Monster 696 Topic

Ik vind die 696 steeds mooier.
Klein nadeel het is wel een instapmodel (bv geen verstelbare koppelingshandel, simpele voetsteps etc etc)
Ik rij nu een oa een S4R en wacht in spanning af op de opvolger voor deze fiets ofwel een 696 met wat meer luxe en meer power.
Als je op de ducati site kijke zie je al veel leuke maar dure accessoires voor de 696

Ik rij nu met termi maar Zard is wel mooier maar ook duurder.
Akra is ook wel een leuk alternatief maar die is nu nog duurder dan Zard maar dan heb je ook wat

Groet
Fons
 
hallo ducati owners,

Naar een aantal jaar een motorrijbewijs te hebben gehad zonder motor heb ik nu eindelijk een motor gekocht.
Zoals de topic al verraad is het een monster 696 geworden.
Ja, ook ik ben zo stom geweest om de monster te bestellen zonder proef te kunnen rijden.
Maar naar een aantal test verslagen gelezen te hebben heb ik de gok toch gewaagd.
Ik heb nergens iets negatiefs gelezen wat voor mij van invloed zou wezen.
Bijvoorbeeld de spiegels die niet alles laten zien, maarja welke mooie spiegels wel?
De remhendel zou te ver weg staan en niet af te stellen, maar volgens moto73 is hij wel af te stellen maar met een schroef(dus alleen thuis) dat is voor mij mooi genoeg.

Verder vind ik het absoluut de mooiste motor op de markt voor dit geld.

P.s. de uitlaten heb ik wel gelijk laten vervangen voor termie's(carbon)
 
ik vind die 696 niet mooi. Hij is veel te japans naar mijn zin. De enige moment dat ik hem al heb gezien dat ik hem wel mooi vond was op foto:

m696veranderd2a.jpg


Toen ik hem in het echt zag walgde ik eigenlijk. Smaken verschillen nu eenmaal. Maar de originele zal tijdloos blijven en ik ben blij dat ik er eentje in mn garage heb staan.
 
Om een proefrit te maken is al een "beproeving"..... Met negen dealers gemaild, de één verwacht 'm volgende week, de ander eind van de maand....Dan heb ik al weer gegeten en gedronken. Ik bedoel, je zorgt toch als fabrikant dat dealers kunnen opteren op productieslots? Dan weet iedereen waar ie aan toe is, nu lijkt alles op de grote hoop orders te gaan en we zien wel hoe het gaat lopen. Da's echt niet meer van deze tijd.

Zelf heb ik vorig najaar rijbewijs gehaald, daarna tot nu hard gespaard, kom met een zak geld bij de dealer die vervolgens (verwacht ik) ergens aan het einde van seizoen kan leveren.... -O-

Kijk, als de proefrit overtuigd bestel ik gewoon en wacht ik wel, jammer dan. Maar je zorgt toch als fabrikant dat, als je een grote marketing campagne start, je ook goed kunt leveren? Dus gewoon binnen een maand? Of is dat nou zo raar gedacht? Met de Street Triple zag ik dat ook gebeuren.

Ik heb in januari een nieuwe BMW 118d gekregen, met de dealer kon ik meekijken op het integrale fabrikant/dealer systeem welke productieslots die dealer had, wat daar evt nog aan gewijzigd kon worden qua opties, wat de productiedatum was, wat de shipping date was en wat dus de uiteindelijke leverdatum was. En die klopte tot op de dag. Kijk, dan ben je goed bezig.

Misschien heb ik het mis hoor, en rij ik binnen een maand op een nieuwe witte 696+ na tekenen maar ik weet eigenlijk wel beter...

Is dus duidelijk dat je nog nooit iets uit Italie hebt gehad........mocht je er eentje kopen; wen er maar alvast aan.De meest simpele dingen staan maanden in backorder waardoor je niet kunt rijden en dingen waarvan je het niet verwacht hebben in no-time binnen..
 
Haha, nee inderdaad :)

Vorige week een bestelling geplaatst voor een witte 696+. Levering verwacht over 3 á 4 weken, valt dus mee. Maar....eerst zien dan geloven ;)

Is trouwens onder voorbehoud van proefrit. Bevalt 'ie goed kan ik 'm meenemen zo niet, even goede vrienden, dan blijft ie staan zonder verplichting.
 
bij mij wisten ze lekker te vertellen dat nederland en frankrijk voorgaan bij de levering van de 696

vind ik toch wel een klein beetje discriminatie hoor B|

Ik zou het niet pikken!

a propos;rij ff naar Ducati Breda ,de uitbater van die toko woont in Hoogstraten;hij zal je alles kunnen vertellen over het uitvoeren van auto's en motoren uit Nederland naar Belgie...die zijn hier netto zo'n beetje het goedkoopst van Europa!
Heb je 'm zeker als eerste in Belgie.....
 
Laatst bewerkt:
't Zou kunnen dat ik er heb over gelezen hè, maar wat moet die nu nieuw kosten? Als'k dat mag vragen tenminste ;)
 

Aangezien dat NL prijzen zijn, zal het hier nog ietsje minder zijn?

EDIT: 'k heb het al
De beschikbare kleuren voor Ducati’s jongste zijn rood, zwart en wit. Er zijn van meet af aan twee versies beschikbaar, de 696 en de 696 +. Die laatste heeft een afdekkapje voor het duozadel, evenals een klein windschermpje vooraan. In België moet de 696 7.900 euro gaan kosten en 8.250 voor de 696+, in Nederland wordt dat respectievelijk 8.632 en 9.028 euro.
 
Laatst bewerkt:
De "kale" versie is nog niet leverbaar, allen de + variant is dit jaar leverbaar.
Tenminste dat is mij verteld in Nederland.
 
De "kale" versie is nog niet leverbaar, allen de + variant is dit jaar leverbaar.
Tenminste dat is mij verteld in Nederland.

in belgie ook
maar ik heb de + versie zonder kuipje en afdekkapje, heb ik zo met de dealer geregeld
dus ik heb eigenlijk de gewone versie en ik betaal ook de prijs van de gewone versie :)
 
... Maar aangezien de gewone hier niet verkrijgbaar is, heeft hij het op een akkoordje gegooid met zijn dealer en heeft een + besteld, maar de cover en schermpje worden eraf gehaald. Op die manier heeft hij een 'gewone', maar betaald hij dus ook de gewone prijs.
Dat is wat ik eruit versta ;)
 
Vanavond kijken bij Ducati Zaltbommel of ze daar de 696 al hebben staan. ben heel beneiuwd!

Hoop in ieder geva al wat foldermateriaal mee te kunnen nemen, ter voorbereiding.

Laat het nog even weten of hij daar is gearriveerd, en of hij binnenkort besteld gaat worden. Kleur staat in ieder geval al vast... :)
 
Vorige week bij Ducati Frankfurt geweest, daar stond ie iig nog niet..folder hadden ze ook nog niet, wel een van de accessoires. ik vind de 695 nog iets mooier dan de 696, maar misschien is het gewoon nog even wennen..
 
Heb vandaag uit betrouwbare bron dat de eerste 696-en in Nederland zijn.
Dus kan nooit lang meer duren voordat we kunnen proefrijden.

P.s. heb vandaag nog even het korte kontje bijbesteld bij de dealer.
 
Helaas, bij Ducati Zaltbommel hebben ze hem nog niet binnen. Verwachting is dinsdag a.s. de eerste binnen te krijgen.

Levertijden valt niets over te zeggen op het moment, heb ik begrepen. Dus gewoon bestellen en dan maar wachten.

Ergens in de loop van volgende week dus maar even terug om te kijken of hij er dan wel staat!
 
Afgelopen november de keus, een street triple of een 696. Aangezien die er toen nog niet was, qua hoogte op de 695 gezeten. Verder op meerdere ducati's gezeten. Zithouding vond ik niet prettig, te ver naar voren. Ondanks de wat hogere zit van de street valt dat juist reuze mee omdat ie zo slank is.
Uiteindelijk geen monster, maar een street triple. En waarom? Gewoon de looks, daar valt of staat gewoon alles mee. Monster is mooi, maar de street net wat rauwer. De 26 extrá pk die ik nu heb (tov 696) vond ik niet eens doorslaggevend. Levertijden waren toen ook al min of meer gelijk, net zoals de prijzen. Kortom heb voor de emotiebeleving gekozen :)

(Een ducati monster S4R S Testastretta staat overigens nog wel op mijn verlanglijstje, maar budgetair voor nu ff te hoog.)
 
Het korte kontje dat in de folder van ducati staat,
in plaats van die lange taartschep die er vanaf fabriek op zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan