Het Ducati Monster 696 Topic

Hmmm...had gehoopt deze week te kunnen genieten van de monster, maar kreeg net te horen van mijn dealer dat het verschoven wordt. Hopelijk volgende week....geduld....is moeilijk op te brengen :-) Volgens hem is Ducati bezig met de verdeling.
 
Vandaag heb ik hem voor het eerst mogen bewonderen,
de rode versie wel te verstaan.
Deze ziet er in het echt een stuk beter uit dan op de foto's.
Morgen maar eens kijken of ik er een proefritje op kan maken :)
 
Ducati heeft het goed bekeken wat betreft de accessoires.

Ik heb 2 carbon acc. besteld. De Carbon protectors for silencer (2st, EUR 42) en een Heat guard for exhaust pipe (EUR 59). Vreemd....die protectors zijn groter en komen per 2, en die heat guard is kleiner en je hebt er maar 1 nodig....beetje belachelijk....maar ja, wel snel verdiend voor Ducati!
 
Even gemaild met motorport Hippolytushoef,en die hebben wel een 696 staan om te bewonderen maar nog geen demo,wel konden ze mij vertellen dat motortoer amsterdam een demo heeft staan.
Dus ga ik daar volgende week maar eens even langs,zit praktisch naast motor center amsterdam op het industrie terrein westpoort.
 
Zo vandaag even een proefritje gemaakt (bij Motortoer) en ik vond het helemaal geweldig :)
Had nog nooit op een Duc gereden dus kan er weinig over zeggen, maar wat een ervaring zeg :)
 
Zaterdag ook een proefrit gemaakt maar was toch aardig aanpassen met de koppeling in't begin!
Ik heb mijne begin april besteld in't mat zwart met de belofte dat ik hem half mei zou hebben, maar nu beginnen ze al aardig wat anders te piepen; ja sorry meneer we weten van niets het hangt volledig van de italianen af wat we krijgen en hoeveel en wanneer! B| B|

Ik heb er al dik spijt van, als ik ne jap had gekocht had ik er al een maand mee aan het rond knallen geweest! :(

Maar hij is toch zo mooi en dat geluid is bangelijk :]
 
Zaterdag ook een proefrit gemaakt maar was toch aardig aanpassen met de koppeling in't begin!
Ik heb mijne begin april besteld in't mat zwart met de belofte dat ik hem half mei zou hebben, maar nu beginnen ze al aardig wat anders te piepen; ja sorry meneer we weten van niets het hangt volledig van de italianen af wat we krijgen en hoeveel en wanneer! B| B|

Ik heb er al dik spijt van, als ik ne jap had gekocht had ik er al een maand mee aan het rond knallen geweest! :(

Maar hij is toch zo mooi en dat geluid is bangelijk :]

zeg zagevent begin april en ge zit nu al te kakken
ik zit al te wachten van 17 januari en kheb em nog niet B|
 
Zo ben gister ook even wezen rijden op de demo bij motortoer amsterdam.

Was tevens de eerste kennismaking voor oog,buiten de foto's om uiteraard.
En ze smoelt toch wel erg lekker in het eggie,deze machine was dan rood en zeker niet verkeerd,maar wil de witte ook nog een keer zien aangezien die toch wel de voorkeur heeft.
Duurde even voordat ik geholpen werdt maar daarna kon ik al snel opstappen en een lekker stukkie rijden,ben helaas niet de snelweg opgeweest aangezien ik naar een vriend in centrum amsterdam ben gereden en veel tussen auto's door moest.
En dat gaat echt prima met de monster,trek aanzienlijk meer bekijks dan met me vfr.

Stondt amper 250km op de teller dus nog zo maagd als het maar kan,toch even wezen gassen en wat beschikt deze motor over een super geil inlaat aanzuig geluid,echt verslavend en heerlijk,tevens valt het geluid uit de dempers mij allerzins mee.
Heb al haal wat motoren proefgereden maar deze past echt binnen de top 3 met het meest luide mooie standaard geluid(ben persoonlijk nogal een liefhebber van een mooi geluid uit een motorblok,met name daarom niet zo een fan van 4 in lijn blokken)

Vermogen en koppel niet echt kunnen proeven door de drukte,maar er zat af en toe toch best gang in en mensen die weten dat ze een powerbike willen moeten denk ik niet bij deze monster zijn,maar denk voor een naked bike als deze dat het vermogen goed genoeg is.
Het bedienen van de koppeling is licht maar het aangrijpen ervan is wat direct,ik las in de moto73 dat ze de injectie goed vonden,zelf vondt ik em niet al te soepel maar zeker niet slecht,je moet een redelijk slag maken met je schakelvoetje om een versnelling omhoog tegaan en dit kost tevens meer kracht dan bij de meest japaners,maar dit is allemaal gewenning.

Wat me wel van meet af aan opviel is de toch wel vreemde zit tegen de tank aan met de balletjes in het gedrang,in de bladen had ik dit al gelezen maar was het alweer half vergeten totdat ik erop zat,tis voor mij persoonlijk toch wel ene puntje van aandacht bij een eventueel volgende proefrit alvorens echt de knoop door te hakken.
Verder is het echt een heerlijke machine die echt super smoelt en lekker fel remt waar ik zelf wel van houdt.

Dashboard is een beetje een vreemd ding,het lijkt of er veel info voor handen is maar zoiets als een versnellingsbak indicator wat tegenwoordig wel steeds meer standaard is ontbreekt en de toerenteller is ook niet echt snel en duidelijk af te lezen wat tevens voor de snelheid geldt.

Ben half verliefd op de nieuwe monster maar eigenlijk ook stiekem nog al erg benieuwd wat er begin volgend jaar nog voor leuke motoren op de markt komen,dus waarschijnlijk wacht ik tot begin 2009 met de keuze,je koopt tenslotte niet elk jaar een nieuwe motor.
 
Laatst bewerkt:
Zal inderdaad wel aan de italianen liggen. Mijn dealer zou vorige week te horen krijgen wanneer precies de monsters geleverd gingen worden. Niets gehoord deze week het zelfde, weet nu dus nog niets.
 
Ik was zaterdag nog bij mijn dealer en hij kon mij eigenlijk geen datum geven.....nog even wachten dus.

Maarre, ik heb 't showroommodel wel even mogen horen....wat een geluid!
 
Hoe vaak moet die nokkenasriem eigenlijk vervangen worden? O-)

Ik vind het een mooie motor, en voor de vijf tot zes circuitdagen die ik rij stuurt het vast als een dolle. :9~ :}
Maar er zijn ook 200 werkdagen van 60 kilometer per dag. :]
 
Hoe vaak moet die nokkenasriem eigenlijk vervangen worden? O-)

Ik vind het een mooie motor, en voor de vijf tot zes circuitdagen die ik rij stuurt het vast als een dolle. :9~ :}
Maar er zijn ook 200 werkdagen van 60 kilometer per dag. :]

onderhoud is niet duur

je moet ook maar om de 12000km kome
met de prijzen die ze me gegeven hebben valt me op dat ik bijna evenveel betaal met mijn gs 500 :P (om de 6000km onderhoud en 12000km is groot onderhoud)
 
Heb vanmiddag er ook even op mogen rijden bij Motoplace en ik moet zeggen,het is nu echt een meidenmotor geworden......................en hij rammelt niet ;( .







p.s. voor wie er nog eentje zoekt,hij krijgt er op zeer korte termijn nog twee.....daarvan is alleen de matzwarte nog over dus haast je!
 
Laatst bewerkt:
omdat hij met het "oude" model rijdt :). Vond het het een zeer nette fiets. Je kunt alles wel afstempelen voor het een of het ander.
 
"hij krijgt er op zeer korte termijn nog twee"

weet je over welk termijn hij sprak? Korte termijn is best breed te nemen....

deze week, volgende week, over 2 weken?
 
waarom is het een meidenmotor?

Omdat alles zo makkelijk gaat dat het haast geen motorrijden meer is,beetje on-ducati;karakterloos,bijn op het japanse af......en het stuur is zo smal,dat is echt afgestemd op een meisje _O- ..

Begrijp me niet verkeerd,vindt het wel degelijk een mooi motor om te zien :Y !(muv die ouwe scorpio koplamp erop)
 
voor mij is ie perfect; ik ben niet zo groot....kom eindelijk met 2 benen op de grond :-)
 
Net wat meer te weten gekomen over de status; mijn dealer heeft deze week een orderschema ontvangen. In eerste instantie stond de mijne gepland voor levering op 1 april...hoe vind je die? :-) Tis alweer bijna juni....

Ik word er steeds droeviger van...

Eerst mooie verhaaltjes ophangen van "binnenkort", "korte termijn", "ik verwacht snel" etc....

@Circuit Maniac: Jij al een leverdatum? waar heb jij 'm besteld trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan