Het Ducati Monster 696 Topic

Ik had ook geen last van gebok.
Wel had ik 1 keer dat ie onverwachts een stootje gas gaf zonder aan het gashendel te draaien.
Dit had ik al gelezen in een van de reviews in de tijdschriften.
 
ziet er goed uit wes
het valt me wel op dat de zijkant anders is dan op andere foto's die ik al gezien heb,
heb je soms iets laten veranderen daaraan?

als alles goed is rij ik morgen ook rond met de mijne
er is beloofd (hopelijk is het deze keer echt waar) dat hij morge bij de dealer staat
en vermits ik nog de nummerplaat van men vorige motor heb en voor de verzekering moet ik de chassisnummer gewoon doorbelle en dan kan ik morge al rijde :) :]
 
Dat gebok kan kloppen.....Ik merkte het hikken ook onder de 4000 toeren.
Ik heb de mijne (rood) afgelopen zaterdag opgehaald. Rijdt echt heerlijk! Ik heb vooralsnog nog geen minpunten kunnen ontdekken; eerst wat meer km's maken. Niet echt hinderlijk...beetje extra gas geven. O ja....die choke....das echt old school! Ik had 'm gisterochtend wel nodig....

En Wes; ik heb de jouwe zaterdag zien staan (bij MotoPlace Breda); echt vet in 't zwart!! Maar rood istie mooier :-)

Binnenkort probeer ik wat foto's hier op te zetten. (ik probeerde een tijdje geleden een foto van mijn oude fiets, GSR600, op deze site te zetten; maar was te groot!)
 
het valt me wel op dat de zijkant anders is dan op andere foto's die ik al gezien heb,
heb je soms iets laten veranderen daaraan?


Die motor is nog niet rijklaar; stond nog in de staat waarin die is geleverd. Op de zijkant zie je witte vlakken; dit is karton.
 
dat van die choke snap ik echt niet
het is toch geen carbu maar injectiefiets? :X

ik dacht dat een choke niet bestond bij injectie
maar blijkbaar heb ik een gat in mijn cultuur
en ik maar blij zijn dat ik van die kutchoke af ging zijn
mooi niet dus B|
 
Ohhhhmaai dat ding is so heet tis gwn ni te weerstaan. Ik weet niet wat in ga doen als ik hem int echt zie:9...ik zouw er gewoon de verf van aflikken!!!

Mag ik weten wat NU de exacte prijs is van deze mooie motor in belgie?
 
Laatst bewerkt:
Nou hier volgt een kleine update wat betreft de stranding van mijn TOEN 3 dagen oude Monster 696:

Vandaag contact gehad met de dealer en deze kon me vertellen dat ze het blok open hebben gehaald en dat de nokkenas niet meer draaide??
Vind het vreemd, heeel vreemd...
Een hagelnieuwe 696 met een doorontwikkeld blok dat met 80 km/h zo vanuit het niets stuk loopt met een totale km-stand van 101 km.
Iemand ervaring met voorgaande types??
 
Laatst bewerkt:
ow en nog een klein vraagje
ik zie ook geen spiegels en ook het stuurkuipje niet
moeten die er ook nog opgezet worden ofzoow?

Zoals ik al eerder zei: deze motor is niet rijklaar; hij is zo afgeleverd bij de dealer. En dan moeten idd nog de spiegels en stuurkuipje gemonteerd worden.
 
Nou hier volgt een kleine update wat betreft de stranding van mijn TOEN 3 dagen oude Monster 696:

Vandaag contact gehad met de dealer en deze kon me vertellen dat ze het blok open hebben gehaald en dat de nokkenas niet meer draaide??
Vind het vreemd, heeel vreemd...
Een hagelnieuwe 696 met een doorontwikkeld blok dat met 80 km/h zo vanuit het niets stuk loopt met een totale km-stand van 101 km.
Iemand ervaring met voorgaande types??
Dan is er zeker een riem gebroken :?
Moet niet kunnen na 100 km :N :N
Normaal worden deze riemen om de 20000km vervangen, of om de 2 jaar.
Er kan natuurlijk altijd een maandag ochtend onderdeel in inzitten maar toch.......................
Is er verder geen (inwendige) schade aan het blok ontstaan??

Succes
 
als ik tijd heb laat ik de foto's zien

zoals gezegd bokkerig onder de 4000tpm
goed in de regen (eerste ritje was al in gietende regen)
voorrem remt goed, achterrem doet zo goed als nix
schakelt goed

lange eerste vitesse! (tot bijna 60kmh bij het inrijden(6000tpm)
dipje rond 5000tpm als je vol gas geeft (tussenspurtjes van 4000=>6000tpm)

veel bekijks, veel lawaai (mooi) voor een standaard motor, enorm van verschoten
zit goed met wat druk op de polsen

als het goed weer is kan ik beter testrijden natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan