Burgman 200

Ik doe met je mee, Kevin. Net de Burgman helaas weer moeten inleveren en de X-Max staat voorlopig ook nog wel even in de werkplaats te wachten. Topdrukte met kapotte motoren en beurten :( Dat werd dus met trein en bus naar huis... Mis dat ding ook. En de Burgman 200? Ben stiekem zelfs een beetje verliefd geworden op dat ding :p
 
Vandaag heeft de burgman een 5000km beurtje gehad bij tec-motors in Zuidland.
Fijn bedrijf met 2 goede monteurs, we kunnen er weer even tegen. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me opgegeven voor de meeting en toertocht van 5 en 6 oktober van de dutch big scoots. Rondje ijsselmeer. Lijkt me eens leuk om mee te maken. Nu ben ik ook afgelopen vrijdag naar een meeting geweest van de MotorBabes en daar ging ik samen met een vriendin naar toe. In de avond gingen wij weer naar huis en ik moet zeggen........ik vond het soms gewoon wat eng met mijn burgie op de snelweg. Ik reed ongeveer 110 ofzo maar soms had ik het gevoel dat het voorwiel lek was ofzo. Ik vond het soms zo onstabiel sturen. Is dat gewoon een kwestie van wennen.......kwam het door de wind........door de weg.......?? Zou je daar ook last van hebben op een zwaardere scoot?
 
Hij weer met zijn Spanje, regel maar een keer een trektocht voor kleine scooters richting Spanje lol

:X Is helemaal geen hint :X
 
Een DBS ritje naar Spanje? Hmmmm.
Zijn er weinig die zich daar aan durven.
Alle snelwegen vermeiden is totaal goed voor 3200 km en 50 uur sturen hihi.

Maar inderdaad ik kijk mijn ogen uit hier met overal motorscooters om me heen.
En veel modellen die wij niet hebben in nl, , jammer want er zitten echt hele mooie modellen tussen.
 
Maak wat foto's zou ik zeggen is idd leuk elk land heeft zijn eigen modellen toegespitst op de lokalen.

F.ck 3200 km mag ik eerst mijn kleppen wel laten stellen lol.
 
Ja maar wij hebben het over de ommenabij 150 cctjes.
Dat is andere koek ;)

Hebben we het al eerder over gehad toch? als je 90 kmpu kan rijden maken de cc helemaal niets uit. Maarrrrr, er is natuurlijk altijd een excuus om iets niet te doen. Bedenk dan wel dat je vooral jezelf tekort doet.
 
Nieuw model in 2014. facelift.
full
 
Laatst bewerkt:
Nieuw model in 2014. facelift.

Erg mooi! Zoals gezegd ben ik' in tegenstelling tot wat ik had verwacht, best gecharmeerd van dit kleine Burgmannetje sinds ik het vorige model meekreeg als leenscooter terwijl mijn X-Max in reparatie stond. Zoals Nutty zegt idd heel vinnig, een echt gooi en smijt voertuig. En dat in de vorm van een maxiscoot (als in: geen SH/X-Max/Sportcity etc.). Ik dacht eerst altijd naar een steeds grotere, meer vermogen hebbende scooter toe te groeien maar ik sluit niet uit dat dit binnen een aantal jaar de opvolger zal zijn... Wie weet :)
 
2014 model erg mooi inderdaad zeg.
Is alleen het uiterlijk veranderd of hebben ze de techniek ook aangepakt?
Zo zie je chris, zwaarder is niet altijd beter ;)
Als je YouTube burgman 200 intikt stikt het van de leuke filmpjes.
Zo lijkt het een echt klein werkpaardje te zijn.
En 2012 model al nieuw te koop voor ongeveer 3500.
Mooi uitlaatje eronder en juiste rollers en gaan met die hap.
 
Technisch is er dacht ik niets veranderd, jammer dat ze er niet 2 pk meer uit weten te persen, of een 250cc motortje eronder , wel is abs als optie mogelijk.
 
Toerenteller is wel degelijk handig op een scooter.
Je kan subtiele verschillen zien veranderen als je rollers/vario/v snaar aan het verslijten zijn.
En als je een ander uitlaatje en of vario voor een sport vervangt kun je hem goed afstellen op het juiste toerental voor maximaal vermogen.
 
Toerenteller is wel degelijk handig op een scooter.
Je kan subtiele verschillen zien veranderen als je rollers/vario/v snaar aan het verslijten zijn.
En als je een ander uitlaatje en of vario voor een sport vervangt kun je hem goed afstellen op het juiste toerental voor maximaal vermogen.

(je kunt het ook horen, voelen + zien aan de snelheidsmeter)
De groep die dat weet en daarna zijn eigen onderhoud doet is zo klein dat ik ze nog wel uit durft te nodigen voor een biertje dit weekend.

Dus hierbij... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan