Burgman 200

6581e5d4630fede54f03ada4389ae249.jpg

Dit is het eindresultaat, cool he!
Heerlijke sound met de db killer eruit, filmpje met geluid volgt nog.
 
56afe9926e12344baa5fd283fe7cadb4.jpg


De laatste foto nu iets dichterbij genomen, ik moest een klein stukje van de onderkuip weg snijden omdat de lambda sonde er tegen aan kwam.
Het ophang beugeltje ga ik tzt zwart spuiten, ik ben tevreden!

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
zover ik weet kan deze uitlaat ook op de 125cc Burgman vanaf het bouwjaar 2007.
Je zult dan wel net als ik enige aanpassingen moeten doen..
Qua optrekken is ie een stuk sterker de nieuwe uitlaatbocht is 6mm breder dus kan ie z,n uitlaatgassen beter kwijt.
Topsnelheid ga ik morgen ff uitproberen, qua geluid(zonder db killer) is de Burgman nog een stuk leuker geworden om mee te rijden.

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Ja qua geluid geloof ik dat best ;) Al moet het niet te hard zijn natuurlijk. Je moet er ook nog 's avonds laat of 's morgens vroeg mee door een straat kunnen rijden.
Had ook wel zo'n idee dat het op een 125cc zou moeten passen (gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid).

Ben benieuwd of je nog een wat hogere top krijgt, al is het bij 4 takt motoren meestal niet het geval bij vervangen van een demper en/of bocht.
 
Heb er inmiddels 700 km opzitten en het is echt geweldig.
Het is elke keer weer genieten als het centrum van utrecht weer eens helemaal
vast staat en ik er lekker tussen door scheur :]

( Ik zou nog steeds een foto plaatsen maar dat mislukt elke keer omdat foto"s te groot zijn en ik de balle verstand ervan heb, dus miscchien gaat het nog eens lukken)
 
Hallo mede Burgman 200 rijders,

Ik ben vandaag bij de dealer geweest omtrent mijn ophoging op de buddyzit zeg maar de rug steun die op de buddyzit zit.

Er kwam aan beide uiteinden regelmatig water(vocht)uit ik dacht eerst dat dit condens was maar niets is minder waar.
Wat gebeurt er nu als het regent dan loopt het regenwater van boven af de buddyzit naar de rugleuning dit regenwater gaat dan vervolgens via de achterkant naar binnen daar zit de rand vast met nietjes maar dit is schijnbaar niet voldoende om het regenwater buiten te houden.

Gevolg is dat het schuimrubber aan de binnen kant v.d. rugleuning zeik nat werd, en vervolgens niet meer opdroogt waardoor er op de lange termijn schimmel etc kan ontstaan.

Ik heb mijn verhaal bij de dealer gedaan, deze heeft gebeld met Suzuki en ik krijg een nieuwe rugleuning op mijn buddyzit want het mag niet voorkomen!

Nu hoop ik dat geen van jullie hier ook last van heeft, je kunt het controleren door de hoekjes v.d. rugleuning op te tillen en er dan onder kijken of het vochtig is je kunt er ook zachtjes in knijpen zodat er eventueel wat water uit komt.

Geen vocht zichbaar perfect, zo ja dan zou ik ff contackt opnemen met je dealer.
Doe er je voordeel mee.

Greetz Storkie..
 
LEADer,

Om een foto te plaatsen kan je dit proberen.

foto-uploaden.nl

Greetz Storkie..
 
Storkie, thx!!!

Ik heb het zefde gemerkt.
Ik hield me zelf voor dat het kwam naar een regenbui / wasbeurt.
ik ga het verder onderzoeken

Groet,

Chengeve
 
Hallo,

Ik heb net ff mijn nieuwe rugsteun opgehaald bij de dealer er zitten mooie rubberen ringen op gemonteerd nu maar afwachtten of deze nieuwe rugsteun water dicht blijft.

Greetz Storkie...
 
Ben vandaag bij Motoport geweest om te kijken naar de X-max. Toevallig stond er ook een Burgman 200 en 400. Nu ik de X-max en de Burg 200/400 naast elkaar heb gezien en bekeken en bezeten (proefrijden mag ik nog niet, heb het roze papiertje nog niet '( dus ff w8en nog) vind ik de Burg ook niet verkeerd. Qua prijs is 'ie gunstiger dan de X-max ruim duizend Euri minder en de Burg 400 is tweedehands ook wel zat te krijgen tegen gunstige prijsjes), op het oog meer bergruimte, het uiterlijk ziet er ook goed uit, gewoon een mooie fiets. Zal van die 50cc minder bij de Burg 200 dan de X-max echt veel te merken zijn of maakt dat niet veel uit?

Al met al is het een goede concurrent(en) geworden in m'n lijstje welke Motoscoot het gaat worden zodra ik mn rijbewijs heb.. Xmax of Burgman 200 of Burgman 400.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Bij mij is de rugsteun ook onder garantie vervangen ivm water in de rugsteun.
De moeite waard om het even te checken en eventueel bij je dealer langs te gaan.

Groet,

Chris
 
Dinsdagochtend 5 mei rond tien uur zag ik in Utrecht ter hoogte van het UMC bij de stoplichten naast het WKZ een Burgman 200 staan/rijden.. iemand van hier?
Zag er goed uit de Burgman in actie! :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer ff 150 km gereden, ik ga 22 mei op de Burg een lang weekend naar duitsland.
Met negen andere motorrijders(vrienden) Blackbirds,Fire storms,Fire blade,en de Burgman in de bergen knallen!

Het zal voor de Burgman wel werken worden straks, het lijkt me echt gaaf in de bergen rijden haarspeld bochtten wederom de grondspeling van de Burg optimaal benutten.Een btj rubber v.d. michelin pilot sport achter laten..

Burgman 200 rijders maken jullie geen avonturen meer mee?
Het blijft een btj stil op ons forum.

Greetz Storkie..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer ff 150 km gereden, ik ga 22 mei op de Burg een lang weekend naar duitsland.
Met negen andere motorrijders(vrienden) Blackbirds,Fire storms,Fire blade,en de Burgman in de bergen knallen!

Het zal voor de Burgman wel werken worden straks, het lijkt me echt gaaf in de bergen rijden haarspeld bochtten wederom de grondspeling van de Burg optimaal benutten.Een btj rubber v.d. michelin pilot sport achter laten..

Burgman 200 rijders maken jullie geen avonturen meer mee?
Het blijft een btj stil op ons forum.

Greetz Storkie..

Welke snelheden kun je in praktijk halen met de Burg 200? Op de snelweg redelijk goed mee te komen of is er toch te weinig reserve?
Lijkt me zeker gaaf om in de bergen te rijden en de ''schakelfreaks'' voorbij te rijden ;)

gr. Martinski
 
Hee martinski,

Inderdaad op de snelweg is het 135 max dan houd het echt op.
maar de meeste snelweg km daar mag je maar 100 km per uur dus dan heb je zeker nog wat reserve.maar in de bergen, korte draai cirkel de automaat dan is het lachen want daar komt de Burg goed uit de verf.

de mannen zoals ze zelf zeggen hebben vorig jaar ook al respect voor mijn Burgman gekregen je ziet het aan de manier van kijken(je ziet ze denken hoe kan dat ding het allemaal nou bij houden)

Greetz John
 
Hier meldt zich weer een nieuwe brugman 200 scooterrijder aan.
Bigbrotherbob.
Na een tijd een zware yamaha diversion 900 gereden te hebben heb ik een tijdje geleden een nieuwe brugman 200 gekocht
De reden hiervoor is dat je met de yamaha gewoon in nederland niet meer lekker kunt rijden.
Bij de 140 / 170 kmdan /h ging de motor pas echt lekker rijden.
Maar waar kun je nog lekker rijden met zo'n zware motor.
Op de snelweg is het te druk en je wordt constant gecontroleerd op snelheid.
Wil je rustig rijden dan zijn er van die mensen die op iedere rustig weg weer een drempel erin leggen.
De remschijfjes beginnen ook al te roesten.(jammer)
Verder zijn er nog geen problemen geweesd.
Alles bij elkaar ben ik best tevreden.
Hier nog een vraagje aan jullie deskundigen????
Hoe kan ik de nieuwe uitlaat mooi houden,en als deze weer gaat roesten wat moet ik doen???
Roest op die remschijfjes verwijderen, hoe kan dat het beste??
 
Bigbrotherbob welkom op het forum, er zijn steeds meer switchers aan het komen. Aantrekkelijke scooter zo'n Burgman 200.
 
Welkom op't forum met je Burgman 200 (niet Brugman!!).
Zal wel ff wennnen zijn na een diversion 900, maar je zult snel z'n voordelen weten te waarderen.
Op de snelweg is het uiteraard wel een stap terug, maar in een stedelijke en liefst drukke omgeving is de B200 helemaal in z'n element.
Roestende schijfjes heb ik geen last van, maar die uitlaat heeft afgelopen winter wel wat te verduren gehad. Ik zie het maar als gebruikssporen, voor mij is het geen showscoot, maar een toch meer een werkpaard om door de files te laveren. En dat doet ie zeker uitstekend.
 
Hallo,
zover ik weet kan deze uitlaat ook op de 125cc Burgman vanaf het bouwjaar 2007.
Je zult dan wel net als ik enige aanpassingen moeten doen..
Qua optrekken is ie een stuk sterker de nieuwe uitlaatbocht is 6mm breder dus kan ie z,n uitlaatgassen beter kwijt.
Topsnelheid ga ik morgen ff uitproberen, qua geluid(zonder db killer) is de Burgman nog een stuk leuker geworden om mee te rijden.

Greetz Storkie.

Ben ik, weliswaar 2 maanden na dato, benieuwd hoe het zit met je topsnelheid!

groeten, Karl
 
Hier meldt zich weer een nieuwe brugman 200 scooterrijder aan.
Bigbrotherbob.
Na een tijd een zware yamaha diversion 900 gereden te hebben heb ik een tijdje geleden een nieuwe brugman 200 gekocht
De reden hiervoor is dat je met de yamaha gewoon in nederland niet meer lekker kunt rijden.
Bij de 140 / 170 kmdan /h ging de motor pas echt lekker rijden.
Maar waar kun je nog lekker rijden met zo'n zware motor.
Op de snelweg is het te druk en je wordt constant gecontroleerd op snelheid.
Wil je rustig rijden dan zijn er van die mensen die op iedere rustig weg weer een drempel erin leggen.
De remschijfjes beginnen ook al te roesten.(jammer)
Verder zijn er nog geen problemen geweesd.
Alles bij elkaar ben ik best tevreden.
Hier nog een vraagje aan jullie deskundigen????
Hoe kan ik de nieuwe uitlaat mooi houden,en als deze weer gaat roesten wat moet ik doen???
Roest op die remschijfjes verwijderen, hoe kan dat het beste??
Veel plezier met je nieuwe gooi en smijt maatje!

Ik zou de uitlaat gewoon om de zoveel tijd even inpsuiten met WD40. Bij mijn Burgman 400 helpt dat. Voor de remschijven is dat natuurlijk een minder idee :+ .

Bij de remschijven kun je zo'n staalwolsponsje gebruiken.
 
Kwam er vanmorgen nog eentje tegen, hij groette niet eens naar z'n Suzuki-soortgenoot. 50cc minder is zeker te min voor 'm :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan