Burgman 200

Hallo Burgman rijders, ik heb nog steeds de mooie GPR demper voor de Burgman 125/200 in de verkoop!

Groet Storkie..
 
Ik heb het tegen m'n broer gezegd, maar die heeft geen interesse in een andere uitlaat. Die vind 'm wel best zo.
 
De teller van de Burgman is wel zéér optimistisch.
Via GPS geeft het toch enigszins wat teleurstellende waarden.
21% verschil tussen teller en GPS (TomTom Rider). Zoiets verwacht je van een Chinees, niet van Suzuki.

145km/u op de teller zijn 120 echte keiharde Nederlandse kilometers.
Flinke afwijking. Hoe zit dat bij jullie Burgman 200's ?

Mijn Sixteen rijd bij 120km/u op de teller zo'n 111km/u (Garmin). Harder wil hij ook niet, dan begint ie in te houden.

Binnenkort een sprintje trekken met mijn Sixteen tegen zijn Burgman 200 en daarbij kijkende naar 50, 80, 100 en vol gas wegrijden wat de verschillen zijn. Wie weet zijn de resultaten nog verrassend!
 
120km/u op de teller is 95km/u op GPS. Hier gaat iets goed mis, want een afwijking wordt groter, niet kleiner. Afwijking bij 120 is dus 26% en bij 145 maar 21%? Dat geloof ik niet.

Van het weekend mits goed weer even mn Sixteen erbij pakken. Anders een rit in de auto met mijn Garmin Nuvi, zijn TomTom Rider en een TomTom op een van onze GSM's.

Yskonijn, heb jij nog die Zumo op je Burgman 200 en kan je mij vertellen welke snelheid hij bij jou aangeeft bij bijv. 120?
 
Ik gebruik een zumo 550 op mijn burgman.

105 teller is 98 km zumo
110 teller is 100 km zumo
120 teller is 111 km zumo

Het verschil valt bij mij wel

Groet,

Chris
 
Ja dat is normale afwijking... wat haal jij als top van de Burgman 200?
Ik denk dat het onderdeel in het voorwiel of de tellerpartij zelf niet goed is waardoor deze een hogere snelheid aangeeft. Maar dit weekend zal ik wel wat tests uit gaan voeren met de TomTom en de Garmin.

Niemand haalt 145km/u als ik het zo lees, dus hij is echt te overijverig. En ik maar denken dat ie zo lekker vlot was vorige week. :+
 
Yskonijn, heb jij nog die Zumo op je Burgman 200 en kan je mij vertellen welke snelheid hij bij jou aangeeft bij bijv. 120?

Helaas heb ik geen Zumo, maar een Garmin i3 (via MP voor weinig op de kop getikt)
full

Die geeft alleen een snelheid aan als je geen route laat berekenen. Ik heb hem al een tijdje niet gebruikt (beetje overbodig met forensen), maar met snelheden rond de 100-120/uur lag het verschil zo rond de 5 km.
Zelf ben ik op een vlakke weg nooit boven de 130 op de teller gekomen.

Snelheden boven de 135 op een Burgman 200 lijken mij ook niet erg reëel.
Voor een 200cc scoot vind ik het ook niet zo belangrijk. Op de snelweg kan ik goed meekomen met het overige verkeer en zo rond Rotterdam mag je toch ook maar 100.
 
Hallo Burgman 200 rijders!!!( Als die er nog zijn :/ :/

Ik dacht ik laat weer wat van mij horen.

Mijn burgie heeft de afgelopen 2 maanden bij de dealer gestaan wegens een mankement. Wat bleek nou dat de spie(?) doorgebroken was waardoor de vliegwiel ruim 1 cm afweek. Dit zou mogelijkerwijze de oorzaak kunnen zijn van dat ik de afgelopen maanden mijn top niet hoger kreeg dat 110-120. Nu durf ik wegens het weer dit nog niet uit te proberen maar ik ben benieuwd. Volgens Suzuki is dit een bekende probleem bij in elk geval de 200. Zij hebben een hardere spie geplaatst.

Wie nog meer kent dit probleem met de spie?
 
Jij bent de eerste waarvan ik het verhaal hoor, ik hoop dat je nu een hogere top snelheid hebt.
Mijn Burgie liep niet veel harder dan 130/135 op de teller, dus veel zal het i.i.g. niet schelen qua top.
Je moet maar denken dat alle kleine beetjes helpen!

Laat je het nog ff weten of je mankement is opgelost door de dealer.
Ik ga er vanuit dat alles onder garantie vervangen is?

Greetz storkie..
 
He storkie,

lang geleden!! ik zie dat je geen overstap heb gemaakt weer naar een scoot!?? Ja gelukkig valt het nog onder garantie. ik heb uiteindelijk arbeidskosten van 65,- moeten betalen. ik had hem bijna ingeruild; was mij al aan het orienteren op een motor. nog geen (scoot)kriebels?
 
Hee scootfan,


voor mij was de Burgman hoofdzakelijk woonwerk vervoer!
Maar ik moet tevens zeggen dat ik er een leuke tijd mee heb gehad.
Als ik weer eens woonwerk kilometers ga rijden dan komt er zeker weer een motor scooter!

op wat voor een motor orienteer jij je? en gaat de Burgman er dan ook uit?
Erg stil hier verder op het Burman 200 Forum trouwens.

Greetz Storkie.
 
He Storkie,

Ik was mij aanvankelijk aan het orienteren op een BMW F650 of een kawa 500. zit een prijsverschil van zo´n 1000 tussen die twee. mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de Kawa, ondanks de goede reputatie van de BMW. maar nu dit met de burgman aan het licht kwam twijfel ik weer. want eenmaal op de burgie merk ik toch weer dat hij superpraktisch is. en de top heb ik nog niet uit geprobeerd. Bovendien begint mijn vrouw ook interesse te krijgen in het motorscooter rijden. het kan heel goed zijn dat er een motor naast komt ipv vervanging voor de Burgie. en ja het is aardig rustig op de burgman 200 forum. nog even en ik heb straks een collectors item.
 
even weer een update..

heb gisteren op de snelweg gereden waar ik zowaar een top haalde van 125-130!!!!als dit zo blijft stel ik het orienteren naar andere motoren uit. ben er erg blij mee!! wou ik even kwijt.
 
even weer een update..

heb gisteren op de snelweg gereden waar ik zowaar een top haalde van 125-130!!!!als dit zo blijft stel ik het orienteren naar andere motoren uit. ben er erg blij mee!! wou ik even kwijt.
Da's goed nieuws! Proficiat! Ik heb het zelfde teruggevonden plezier nu ik weer lekker kan sjeezen met mijn JCosta. Opeens is het weer helemaal leuk. Zeker met dat zonnetje van vandaag erbij.
 
De uitlaat op de B200 van mn broer begint al goed te roesten. Straks kan Storkie z'n GPR demper nog kwijt ook! :+
De beste kerel spuit de Burgman niet af na een rit en heeft 'm ook niet ingespoten met bijv. blanke tectyl. Roest gaat dan heel hard. :) :) :)
 
Goed om te lezen scootfan dat je Burgman weer rijd zoals hij behoort te rijden!!
Kun je er weer optimaal van genieten...Op naar de zonnige tijden!
Veel plezier....

Greetz Storkie...
 
Mooie pijp en met db-killer zie ik. Wat moet ie eigenlijk kosten?
En tis incl. bocht zie ik, dus compleet systeem?!
 
Ja dat is normale afwijking... wat haal jij als top van de Burgman 200?
Ik denk dat het onderdeel in het voorwiel of de tellerpartij zelf niet goed is waardoor deze een hogere snelheid aangeeft. Maar dit weekend zal ik wel wat tests uit gaan voeren met de TomTom en de Garmin.

Niemand haalt 145km/u als ik het zo lees, dus hij is echt te overijverig. En ik maar denken dat ie zo lekker vlot was vorige week. :+


Jawel hoor, ook mijn Burgman 200 haalt 145 op de teller, echter volgens navigatie was het 121 km/h, teller afwijking wordt bij mij naarmate de snelheid toe neemt ook groter.
Zo is 85 op de teller 75 in het echt.
Went vanzelf en je weet zeker dat als je 50 aanhoudt op je teller en langs de flitspaal rijdt dat ze geen fototje van je maken.
 
Vraagje trouwens:

Mijn burgman 200 is nu 2,5 jaar oud en heeft 22000 km gelopen.
Hij heeft 5000 km geleden voor het laatst een beurtje gehad.
Moet hij nu gezien de kilometers een grote beurt met aandrijfriem hebben?
En zo ja, heeft er iemand al ervaring met wat dit gaat kosten?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
LEAder,

Je zal idd de riem moeten laten vervangen bij 20.000 km(staat in het onderhoud boekje)
Een grote onderhoud beurt kan dan ook geen kwaad!
Ik denk dat het totaal op ongeveer 450 euro gaat uitkomen.
Maar je kan altijd rond bellen bij verschillende motor zaken om te vragen wat het bij hen gaat kosten.

Monomuis,
Als je broer intresse heeft in de GPR en zijn mooie donkere geluid, zal hij er 187,50 euro voor moeten over hebben, daarvoor krijgt hij wel het gehele systeem.
Nieuwl kost de GPR 340,- plus het op maat maken v.d.bocht 40 euro.

Laat maar weten.

Groetjes allemaal
Storkie...
 
Laatst bewerkt:
ilubsuc.jpg


Het blijft een mooi plaatje, en ja soms heb ik spijt dat ik de Burgman ingeruild heb!(zoals nu)

Greetz Storkie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan