Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
full

Gereedschap van allerlei prijsklasse van Gedore , LiDl , Cranenbroeck
full


Heb meer aan auto's en scooters dan aan motors gesleuteld.

Motor is niet van mij. Standaard garage 3.20 x 6.00 aan huis. Jammer vd half steens muur aan de buitenkant.
 
Leuk plekje peter, en ook mooi veel gereedschap :)
@sirdrinksalotofpetrol: De wasbak heb ik ook eens lekker schoongemaakt, zat onder de olie en zwarte verf. Beetje bleekmiddel en schuurspons doet wonderen.
@Eric: hier heb je je wc borstel :')

20141110_130638_zpsc65a21bb.jpg
 
Laatst bewerkt:
THX CDA441, het ergste is dat aan de zijkant en op de werkbank nog een solex ligt die ik voor de zomer al klaar had willen hebben. Probleem daaraan was dat er geen framenummer in zit. Dan wordt zo'n RdW opeens heel duur.
Wel een verschil van 35cc naar 1000cc
 
Ik ga 29 november een sleutelcursus volgen.
Als het goed is kan ik daarna dus eenvoudige klusjes aan de motor zelf uitvoeren.
Denk dan aan het vervangen van olien, filters, remblokken, tandwielen en ketting.
Ben zeker geen techneut maar het lijkt me wel leuk om toch iets aan je eigen motor te doen.
Ik ben dus nu de schuur een beetje aan het opruimen om ruimte te maken voor het sleutelen.
Zal binnenkort ook eens een foto proberen te posten.
 
Wat echt een must is als je gaat sleutelen, is het werkplaatshandboek die bij je motor hoort.

Zelfs de meeste ervaren mensen kunnen voor sommige klusjes echt niet zonder.

Er staat vaak precies in beschreven hoe, en in welke volgorde je iets moet doen, echt een must hoor :Y
 
Zal ook eens een paar plaatjes van m'n garage posten. Heb hem inmiddels maar geïsoleerd omdat het in de winter toch wel "fris" sleutelen was... :')
Eerst de boel leeg gemaakt (was stiekum denk ik nog het meeste werk _O- )


Daarna een regelwerk op de muur gezet en dampopen folie
Om zo min mogelijk ruimteverlies te hebben heb ik als isolatie voor de muren tempex platen gebruikt en bekleed met plywood.

Plafond is geïsoleerd met 10 cm rockwool, en gelijk maar paar inbouw TL bakken er in gemaakt. Dampdichte folie erover en het is iig lekker dicht nu

Had nog een emmer Ral 9001 staan dus alles is nu ook weer lekker fris
(Bijna operatiekamer steriel nu...... :+ )
Ook maar beginnetje gemaakt met de werkbank weer terug plaatsen...
 
Laatst bewerkt:
Zal ook eens een paar plaatjes van m'n garage posten. Heb hem inmiddels maar geïsoleerd omdat het in de winter toch wel "fris" sleutelen was... :')
Eerst de boel leeg gemaakt (was stiekum denk ik nog het meeste werk _O- )

[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141107_145508_zpskvxzxgun.jpg"]afbeelding~][/URL]
Daarna een regelwerk op de muur gezet en dampopen folie
Om zo min mogelijk ruimteverlies te hebben heb ik als isolatie voor de muren tempex platen gebruikt en bekleed met plywood.
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141108_201939_zpszk8tuez0.jpg"]afbeelding~][/URL]
Plafond is geïsoleerd met 10 cm rockwool, en gelijk maar paar inbouw TL bakken er in gemaakt. Dampdichte folie erover en het is iig lekker dicht nu
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141114_163214_zpsedubhbsg.jpg"]afbeelding~][/URL]
Had nog een emmer Ral 9001 staan dus alles is nu ook weer lekker fris
(Bijna operatiekamer steriel nu...... :+ )
Ook maar beginnetje gemaakt met de werkbank weer terug plaatsen...
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141121_221345_zpsidldzex9.jpg"]afbeelding~][/URL]


Van die emmer RAL 9001 ga je nog plezier krijgen. Ik heb alle muren (kalkzandsteen) wit gestucadoord, ook vanwege de lichtweerkaatsing. Die stenen waren al wit maar ik wilde de donkere voegen ook wit hebben.
Isoleren hoefde niet meer want het zijn al spouwmuren. (spouw 10cm, 7cm isolatie).
Ook in de winter van 2012-2013 heeft het er zonder verwarming niet gevroren.
 
Zo oma mar ff :W

Afgelopen week mijn sleutelplek maar eens grondig opgeruimd. Op MP een ladenkastje gescoord welke eigenlijk gemaakt is voor het opbergen van papier. Maar gezien het van metaal is had ik er wel een andere bestemming voor.

C80494B591.jpg


56911BF0D1.jpg


2DB4B03AD3.jpg


E8E60F99FD.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan