Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Zal ook eens een paar plaatjes van m'n garage posten. Heb hem inmiddels maar geïsoleerd omdat het in de winter toch wel "fris" sleutelen was... :')
Eerst de boel leeg gemaakt (was stiekum denk ik nog het meeste werk _O- )

[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141107_145508_zpskvxzxgun.jpg"]afbeelding~][/URL]
Daarna een regelwerk op de muur gezet en dampopen folie
Om zo min mogelijk ruimteverlies te hebben heb ik als isolatie voor de muren tempex platen gebruikt en bekleed met plywood.
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141108_201939_zpszk8tuez0.jpg"]afbeelding~][/URL]
Plafond is geïsoleerd met 10 cm rockwool, en gelijk maar paar inbouw TL bakken er in gemaakt. Dampdichte folie erover en het is iig lekker dicht nu
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141114_163214_zpsedubhbsg.jpg"]afbeelding~][/URL]
Had nog een emmer Ral 9001 staan dus alles is nu ook weer lekker fris
(Bijna operatiekamer steriel nu...... :+ )
Ook maar beginnetje gemaakt met de werkbank weer terug plaatsen...
[~[url="http://i1284.photobucket.com/albums/a574/DickZandt/Mobile%20Uploads/20141121_221345_zpsidldzex9.jpg"]afbeelding~][/URL]
Aan de ene kant heel mooi, aan de andere kant zonde dat je de mooie bakstenen niet meer zien :+
Wel warmte verlies via je tl bakken nu. :p
 
Hebben ruimte in een grote bedrijfshal.
Bij een opdrachtgever van mij werken een paar jongens die racen ( en vrienden al waren van mij). Van die baas mochten we wel een stuk aftimmeren en dan inrichten voor onze hobby.
Het hok was eerst "maar" 7x3,5 mtr. Vloerbedekking er in, motorhefbrug, banden wissel apparaat etc.
Toen besloot de baas zelf ook maar weer een modder brommer te kopen. Was het hok toch wel wat krapjes. Dus nu ruim 7 x 6,5 mtr geworden. 2 motorbruggen er in. Veel opberg ruimte etc. Werkbank van 3,5 meter lang, kolomboor, slijpmachine en nog wat extra klein gereedschap. Ook een koelkast natuurlijk voor de nodige flessen "spa"
Zal binnenkort wel even een goede foto's plaatsen.
 
Carport vebouwing naar sleutelplek....
Na enige jaren onder de carport gesleuteld te hebben tijd voor een echte pits.
Begonnen met hele huis laten isoleren door de muren met glaswol in laten spuiten.... warm en geluid isolerend...
full

Rechtsonder de leidingen voor verwarming al eerder laten aanleggen...
full


Electriek aangelegd voor 2 lichtschakelaars en 5 stopcontacten...
full


Daarna onderzijde dak geisoleerd met polystyreen platen en wat glaswol stukken wat ik nog had liggen...
full


Vloer gereed maken voor betonstort....
full

Op werk een standaard gemaakt voor slijpmachientje en wordt in beton vastgezet...
full

full

Beton gestort met een 9 kuper (40tonner)...hadden ze ook wel kunnen zeggen, ben een zaterdagmorgen bezig geweest met de stoep omhooghalen, was 15 cm naar beneden gedrukt. '(
Maar na 24 uur kun je er op lopen....
full


Verwarming aangesloten, buurman wilde deze weggooien dus gooi maar mijn kant op, zei ik.
full


Na buitenmuurtje en schuttingdelen verwijderd te hebben muur laten opmetselen en nieuwe boeiboorden geplaatst....
full


Binnenzijde geisoleerd en gasbetonblokken gelijmd....
full


Deze deur met ramen met dubbelglas wilde de buurman ook al weggooien dus gooi maar ook mijn kant op....
Opnieuw in de verf gezet en gemonteerd.....*O*
full


Sectionaaldeur op Marktplaats gekocht voor €250,= en na de nodige aanpassingen werkend erin gekregen met hulp.
full


Plafond delen erin...... met 8 spaarlampen! voor €100,= bij de Praxis op de kop getikt... :)
Gereedschapsrek zelf gemaakt...
full
full

full




Enige wat er nog moet gebeuren is de vloer coaten. Komt veel betonstof van af... en nog een motorlift scoren. Verder schappen monteren en verder inrichten.
 
Laatst bewerkt:
let op vochtdoorslag !
Dat is nu tegengegaan. Binnenmuren werden te koud,zodat vocht condenseerde op de binnenmuren met gevolg: schimmelvorming. Buitenmuren heb ik schoongemaakt en behandeld met impregneermiddel.
Nu een jaar glaswol in de muren en nergens meer last van. Wel blijven ventileren.

Heel netjes! Wat is het doel van dat T stuk dat in het beton gegoten is naast je werkbank?
Daar heb ik een slijpmasjientje op gemonteerd.
full
 
Laatst bewerkt:
ziet er keurig uit, echter 1 opmerking,
gaat er geen regenwater staan boven op de oude kolommen, als dit wel het geval is dan zullen de bovenste paar lagen steen sneller verzadigen met regenwater (een steen is net een spons), met als gevolg dat dit onvermijdelijk doorslaat naar binnen. oplossing kan zijn om de kolom bovenop met lood ietwat aflopend te bekleden.

verders veel plezier met je knutsel ruimte toegewenst.
 
Op werk een standaard gemaakt voor slijpmachientje en wordt in beton vastgezet...
:N Dat had ik nou niet gedaan, als je die er weer uit wilt hebben dan moet je hem bij de grond afslijpen.
Een paar fatsoenlijke pluggen met houtdraadbouten was al voldoende geweest.
Normaal gesproken worden voor kolommen te plaatsen draadeinden mee gestort in de vloer, en dan praat je over fatsoenlijke kolommen.
 
:N Dat had ik nou niet gedaan, als je die er weer uit wilt hebben dan moet je hem bij de grond afslijpen.
Een paar fatsoenlijke pluggen met houtdraadbouten was al voldoende geweest.
Normaal gesproken worden voor kolommen te plaatsen draadeinden mee gestort in de vloer, en dan praat je over fatsoenlijke kolommen.

Zelfs dat niet, of ze rammen "klikkers" in de vloer of ze lijmen draadeinden in de vloer met 2 componentenzooi
 
Electriek aangelegd voor 2 lichtschakelaars en 5 stopcontacten...[afbeelding]

.

Waarom die gaten voor elektra geboord aan de onderkant van de balken? Qua sterkte van de balk is dat een onhandige plek, beter had je ze netjes in het midden gedaan. Niet dat het heel veel uitmaakt in dit geval want die balken zijn groot zat maar gaat om het principe he :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan