K100 RS driewielplannen

de rubbers zitten er nog wel, maar de washers die er achter zitten met die halfronde rand zijn weg.
Ik heb er nu wat gewone stalen ringen achter zitten en dat vind ik wel prima voor nu.

Wellicht maak ik ooit nog nieuwe schetsplaten, en dan vervalt er toch het een en ander.
 
Je kan beter die rubbers laten vervallen, dan trillen je voetsteunen minder. Heeft BMW zelf ook gedaan bij de latere versies.

Nou, dat lijkt maar zo.
Daar zitten de schetsplaten vast aan een los subframe dat op rubbers op de versnellingsbak staat.
Dat subframe is een regelrechte ramp in combinatie met ABS1 om te verwijderen.
 
Mijn K100 was vroeger een RS,
de kuip heb ik nog wel, maar wil ik eigenlijk niet meer terug zetten.

Hij moet naked blijven,
Nu weet ik dat naked K100's en K75's een mooie kap om de radiator hebben,

Weet iemand of deze ook passen onder de RS tank? of zit hier verschil in?
pas ook de kap van een k75?

ik heb hier eerder ook al wel eens naar gezocht, maar destijds niet kunnen vinden.
[~[url="http://i154.photobucket.com/albums/s262/herriechopper/diversen/k100%20kap%20radiator_zpss74yzwif.png"]afbeelding~][/URL]


Gevonden. Met een heleboel reserve onderdelen op de koop toe. :Y

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
Op zich heel interessant,
maar ik heb even wat te veel projecten momenteel.

Dus voorlopig maar even niet.

Vandaag heb ik m wel weer gestart gekregen.
toen ie eindelijk liep, liep ie niet verkeerd, maar een van de injectoren lekte, even losgehad, nu weer lekvrij, maar een paar nieuwe o-ringen kan geen kwaad.

Zodra alles weer bijna rijklaar is maar eens wat pakkingen vervangen, olie en filters vervangen, nieuwe bougies, en synchroniseren, dan moet ie er best weer even tegen kunnen.
hij zit pas net boven de 100.000 Mijlen, dus moet best nog wat bij kunnen.

vanavond en morgen maar verder met de mallen/steunstukjes voor polyester werk
 
Zo, de onderbak is momenteel bezig met uitharden/drogen,
het polyester wel te verstaan.... ik doe het misschien niet op de beste manier, maar mij lijkt dit nu het makkelijkste,
vanavond maar eens kijken hoe het is.... dan ook foto's
 
hier paar plaatjes van mijn kluswerk,
Ik heb de leegte opgevuld met een strook hout zodat ik ongeveer de dikte van het polyester over hield,
Bij de rondingen heb ik dunne buigzame plaat gebruikt.


De inhammen voor de schoorstangen, heb ik stukken pvc tegen geplakt met tape,


Voor de uitsparing voor de wielophanging/vering had ik een mal gemaakt van stroken oud laminaat.




Alles heb ik met tape beplakt zodat de hars er niet aan hecht.
Daarna heb ik stroken op maat gemaakt. een laag tussen de bakhelften in, en eentje overlappend.

Uiteindelijk komt er aan de onderkant ook nog een laag op.

 
zeer zeker,
heb er ook weer veel plezier in,
Ik ben alleen bang dat het afwerkingsniveau iets lager zal liggen dan jouw fiets....
 
ziet er goed uit. als je de bovenkant doet kun je het beste de verbreding iets hoger leggen aangezien dat nooit mooi tegen elkaar aansluit. een bewuste naad, anders moet je eindeloos schuren en plamuren. (zie wat een K bak)
 
JA, ik zag hoe jij dat gedaan had, maar ik ga het toch eerst proberen strak te krijgen,
anders komt er een soort platte luchthapper op, dan hoeft alleen het onderste stuk heel strak.

Vanavond de buitenkant/onderkant gedaan, en nog wat kleine gaatjes dicht gemaakt.


Ook heb ik alvast een stukje buis voor het te integreren achterlicht ingelamineerd in de bovenkant.
 
De onderkant was eigenlijk wel klaar, dus na een paar daagjes ziek zijn heb ik gisteren de bovenkant er op gelegd...
Beetje te smal...


Daarna de bovenbak dus ook maar in de lengte doormidden gehaald.
Om te zorgen dat alles straks wel weer goed past, heb ik de beide bovenhelften, aan de bovenbak vastgeschroeft.
Daarna de tussenstukken opvullen met dunne buigzame houten plaat, en met op maat gezaagde/geschuurde plankjes voor de opstaande randen enz...




Nadat dit allemaal gepolyesterd was vandaag even grof met schuurschijf overheen, en het geheel even op het frame gelegd om te kijken hoe er uitziet.



Nu de bovenkant van de inham voor wielophanging nog maken, maar daarbij kwam gelijk het volgende dilemma:
Omdat het frame redelijk laag is komt de bak dus ook redelijk laag. Het spatbord komt dus redelijk hoog tov de bak.
Hierdoor zal ik dus de zijkant van de bak moeten laten overlopen in het spatbord.
Hoe ik het een en ander ga doen weet ik nog niet.
Eerst maar wat stevigheid in de bak brengen, dan kan ik daarna de definitieve bevestigingspunten maken, en dan bepalen hoe en wat met het spatbord. en de zijkanten van de bak.


ook twijfel ik nu of ik de achterkant van de bak misschien nog een paar cm moet verhogen?
 
ziet er goed uit. als je de bovenkant doet kun je het beste de verbreding iets hoger leggen aangezien dat nooit mooi tegen elkaar aansluit. een bewuste naad, anders moet je eindeloos schuren en plamuren. (zie wat een K bak)
Als je het echt goed wil doen slijp je de oude zaagrand taps af. En wel dusdanig dat je elke laag glasdoek ongeveer een centimeter of twee ziet liggen.
Dat komt er dus op neer dat je over de hele lengte van de bak een getaperde rand van ongeveer 7cm aan weerszijden moet slijpen.
Leuk in theorie, maar bewust een verhoogde middenbaan maken is veel eenvoudiger.
 
Ik heb inderdaad een paar mm weggeslepen, niet zo nauwkeurig al halflive beschrijft, maar wel dat idee,
Verder aan de binnenkant een extra mat breed laten overlappen. voor de extra stevigheid.
 
Als je het echt goed wil doen slijp je de oude zaagrand taps af. En wel dusdanig dat je elke laag glasdoek ongeveer een centimeter of twee ziet liggen.
Dat komt er dus op neer dat je over de hele lengte van de bak een getaperde rand van ongeveer 7cm aan weerszijden moet slijpen.
Leuk in theorie, maar bewust een verhoogde middenbaan maken is veel eenvoudiger.

klinkt mooi, maar die overlap heb je toch nodig voor de sterkte. dus altijd over een breed gedeelte dunner (taps ) slijpen
 
klinkt mooi, maar die overlap heb je toch nodig voor de sterkte. dus altijd over een breed gedeelte dunner (taps ) slijpen
Inderdaad, voor de sterkte. Om de nieuwe lagen glasdoek met dezelfde sterkte aan de nieuwe te laten hechten. Als je niet taps slijpt heb je een harde breuklijn.
 
ik bemoei me hier intussen in wat topics....

zodra ik een span aangekocht heb open ik een topic.

zal ik me dan ook even voorstellen :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan