Nieuwe Vespa 300 Super

Nathan,... nogmaals gefeliciteerd met je mooie aankoop.

Ik ben het NIET eens met de stelling dat een Vespa zonder opties geen echte Vespa zou zijn. En ja,... je zegt het zelf al... NATUURLIJK zegt je dealer dat ook. Zo verkoopt hij weer meer aan jou :-)

Een Vespa is een Vespa ZONDER al die opties. Tuurlijk,... de accessoires zijn er om je vespa een eigen uitlerlijk te geven,... door erop te zetten wat JIJ mooi vindt.
Zo maak je je vespa helemaal naar eigen smaak. Soms doe je er accessoires op omdat het handig is, zoals ik. Vind die koffer nou niet echt mooi maar oooow zo handig !
De beugels vind ik gewoonweg veiliger omdat ik vaak met groepen Vespa's bij elkaar sta en ik er niet aan moet denken dat ik een deuk krijg in mijn ijzeren schat :)

Die bandjes vind ik wel mooi.... niet bij de mijne trouwens. Wel bij de witte of zwarte GTS. Het rekje voorop kan ik ook niet aan wennen. Ik heb enorm lang in dubio gezeten het te kopen omdat het HANDIG is. Bij de oude vespa vind ik het leuk staan. Het beenschild loopt wat rechterop. Bij de nieuwste Vespa's zoals de GT en GTS lo0pt het beenschild wat sportiever. Zelf zie ik er vanaf. Maar hier geld weer,..... maak je Vespa zoals JIJ hem mooi vindt,... niet omdat het DAN pas een "echte" Vespa zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat mensen, met de scooter(s)...

Een Vespa is gewoon altijd mooi Marinde ;)

full
 
Het gaat meer richting Lambretta zou ik zeggen. Toch zijn ook die iets anders, de koplamp stuurt daar(meestal) mee.

full
 
gefeliciteerd man, welke kleur heb je, een Ferrari rode hoop ik toch wel. Je bent immers een Ducati liefhebber.
 
Dag vespa-vrienden,

Na 3 jaar in het bezit zijn te geweest van een vespa special 50cc heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een motovespa aangeschaft. Het gaat over het sport model van de Vespa 300 GTS.

Persoonlijk vind ik de vespa zonder opties geen échte vespa. Ook de verkoper gaf me daar (natuurlijk) gelijk in.
Om deze redenen heb ik er een zwartlederen zadel opgezet, white wall banden, de volledige chroméset, de topkoffer en een leovince uitlaad. Ik ben zeer nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat omdat ik nog nooit een vespa sport met al deze opties heb gezien!

Over ongeveer een maand zou de vespa geleverd zijn, vanaf nu is het dus spannend afwachten!

Via deze weg wou ik jullie vragen of er niemand geïnteresseerd zou zijn in een splinternieuw origineel zadel van de vespa 300 Sport. Dit zadel is anders dan de gewone vespa GTS 300! Ook verkoop ik de splinternieuwe orginele uitlaad van de vespa. Deze zijn nooit gebruikt geweest! De prijs: die komen we wel overeen!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Vespagroeten,

Nathan
 
Dag vespa-vrienden,
Na 3 jaar in het bezit zijn te geweest van een vespa special 50cc heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een motovespa aangeschaft. Het gaat over het sport model van de Vespa 300 GTS.
Persoonlijk vind ik de vespa zonder opties geen échte vespa. Ook de verkoper gaf me daar (natuurlijk) gelijk in.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Vespagroeten,

Nathan


Mijn reactie heb je dus al Nathan :) Zo'n 5 berichtjes hierboven :Y
 
Is er ook plek om de TomTom op deze manier op het handvat te monteren? Het is natuurlijk tijdelijk tot ik een mooie oplossing gevonden heb voor mijn TomTom.. als iemand die al heeft.. Vertel het me dan !!

Ik heb een Garmin Zumo en ik heb hem op mijn linker spiegel gemonteerd. Stroom haal ik van mijn parkeer lichtje voor in het been schild. Maar dat heeft een 300 niet dacht ik.
Ik ben erg tevreden over de plek waar hij zit en nog iemand anders met een Vespa GTS heeft de garmin ook op de spiegel geplaatst.
full
 
Ik ga woensdag mijn GTS ophalen en nu wil ik (als het een beetje goed weer is) terug via een route van mijn TomTom. Ik heb de TomTom altijd op mijn Ducati gehad, en daar zat deze vast met deze RAM-mount:

[http://www.bikesandscooters.com.au/forum/attachments/modifications-general-maintenance-projects/5910d1253927965-tom-tom-rider-v2-ram-mount-pict0003.jpg (afbeelding)] (plaatje is van internet.. dit is inderdaad geen Ducati..)

Is er ook plek om de TomTom op deze manier op het handvat te monteren? Het is natuurlijk tijdelijk tot ik een mooie oplossing gevonden heb voor mijn TomTom.. als iemand die al heeft.. Vertel het me dan !!
Heb je al eens gekeken naar de http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_eindstukken (RAM mount spiegelsteunen (stukje naar beneden scrollen))? Volgend mij zouden die in de rechte of gebogen variant voor jou moeten kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Moet volgens mij toch wel kunnen ja,, desnoods haal je nog een verlengstukje erbij zit ie helemaal goed lijkt me.
 
Gefeliciteerd Han, prachtige kleur ook maar wat doet die L sticker achterop??
 
Laatst bewerkt:
@gaaf01, die L moet erop als je met een voorlopig rijbewijs rondrijd (in België). Ik doe mijn examen ergens in juni, dan kan die L eraf, als ik van de eerste maal haal tenminste.

Vandaag eerste rit op de snelweg. Viel best mee. De motor moet nog ingereden worden dus heb ik het bij 100 tot 110 op de teller gehouden. De tellerafwijking ook bij mij 10km/u tot 15 km/u. Eenmaal je dat weet is het eigenlijk best OK.

Ik heb er op een 10 dagen tijd zo'n kleine 700km opzitten en moet zeggen dat ik steeds meer van Wesp ga houden. Ik reed hiervoor met een Vespa Cosa, maar de GTS is echt een stuk stabieler, remt beter,... je voelt je veel zekerder op de weg.
Begin volgende week kan hij dan binnen voor eerste nazicht en dan kan de dealer er ook een bagarekje vooraan opzetten (dat was niet op stock toen ik hem afhaalde).
 
Malosi vario?? Wat doet dat? en wat kost dat?

Ik wil dat mijn 300 ook iets makkelijker accelereert. Vooral het dipje in het begin zou ik graag weg willen hebben. Is dat een optie die jezelf kunt veranderen of kun je dat bij de dealer bestellen en laten monteren.

En wat zou het doen als je ook de uitlaat veranderd?
 
Er is hier al wat discussie geweest over het verbruik van de GTS 300

Ik kom na 1000 km (de eerste 1000 dus) op een gemiddelde van 3.5 liter/100 km.
Dat zijn vooral secundaire wegen (aan +/- 70km/uur) en +/- 50 km snelweg, en dagelijks een stukje stadsverkeer (Brussel).

3.5 lijkt me best OK.
 
Bijgaand een plaatje van mijn nieuwe Super Sport, die ik nu een week of drie in mijn bezit heb. Zoals jullie zien heb ik de originele spiegels inmiddels vervangen door een paar fraaie bar-end exemplaren.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan