Nieuwe Vespa 300 Super

Mooie foto's AJV en Bommes!

Net toevallig een kostenoverzicht van de Vespa geplaatst in een ander topic. Misschien nuttig om het hier ook even te plaatsen voor de mensen die zich oriënteren of benieuwd zijn.

Vespa GTS 300 Super Sport in 2013 nieuw gekocht en nu ruim 15000 km gereden.

Aanschaf:
- 6700,- euro (inclusief accessoires)

Afschrijving:
- 2700,- euro (bij 15000km beurt navraag gedaan)

Onderhoud bij dealer:
- 1000km: 90,- euro
- 5000km: 35,- euro
- 7000km: 70,- euro (nieuwe achterband)
- 10000km: 280,- euro
- 15000km: 140,- euro (inclusief nieuwe remblokken achter)
- Na de zomer komen er nog twee nieuwe banden op: 150,- euro

Verzekering:
- All risk ongeveer 60,- euro per maand

Verbruik:
- 1 op 25 over 15000km is ongeveer 1000,- euro

Voor degene die het leuk vinden. Ik heb laatst een GoPro Hero gekocht en een testfilmpje gemaakt met de Vespa:

Gr.
Dat doe je niet zo slecht met de kosten!
Ik heb dan wel geen afschrijving (tweedehands voor 3000 euro aangeschaft in 2013), maar de onderhoudskosten liggen wel veel hoger. Ik bespaar wel flink op de verzekering, want ik heb alleen een WA van een paar tientjes per jaar.
Leuk zo'n filmpje met de gopro aan de helm. Wat mij dan weer opvalt is dat je je linker hand los op het stuur / remhendel hebt liggen. Ik heb van mijn vrouw geleerd dat dat niet handig is bij een bobbel in de weg ;)
 
Laatst bewerkt:
is die van jou niet ver4vangen dan door piaggio als mod?

Hij werd in Italie direct gemaakt voor 90 euro, ik was al lang blij dat ze dit direct voor me deden, en we verder konden genieten van de vakantie. Ik heb er verder niets mee gedaan qua garantiegeval of zo.
 
Dat doe je niet zo slecht met de kosten!
Ik heb dan wel geen afschrijving (tweedehands voor 3000 euro aangeschaft in 2013), maar de onderhoudskosten liggen wel veel hoger. Ik bespaar wel flink op de verzekering, want ik heb alleen een WA van een paar tientjes per jaar.
Leuk zo'n filmpje met de gopro aan de helm. Wat mij dan weer opvalt is dat je je linker hand los op het stuur / remhendel hebt liggen. Ik heb van mijn vrouw geleerd dat dat niet handig is bij een bobbel in de weg ;)

Tot nu toe valt het mij ook alles mee. Afschrijving is vooral aan het begin veel. Maar ben voorlopig niet van plan om de Vespa weg te doen. Het schijnt wel dat de 20000km beurt duur kan uitpakken.

Jij hebt er dan ook wel een hoop mooie spullen opzitten, dat maakt het misschien ook wat duurder.

Daar heb je gelijk in. Slechte gewoonte die ik heb overgenomen van het rijden op de snor Vespa in de stad. Ook nog is zonder handschoenen want die lagen nog bij mijn ouders thuis :X Op mijn Honda rij ik altijd met volledige protectie. Het is niet slim maar op de Vespa ben ik met dit soort ritjes toch wat makkelijker.

Goed weekend!
 
Ik heb dan wel geen afschrijving (tweedehands voor 3000 euro aangeschaft in 2013),
Dat is je zelf rijk rekenen natuurlijk. ;)
Je hebt altijd afschrijving, ook bij 2de hands aankoop, want voor 3000 euro ga je hem/haar nu 2 jaar later niet meer verkocht krijgen.

Die all risk verzekering van 6 tientjes in de maand van nachtrun vind ik wel erg duur trouwens.. wow..
Ik heb het totale verzekeringspakket voor iets van 140 euro per maand, dat is huis, inboedel, auto, camper, 2 motoren, reis, enz, enz enz.
Motoren en auto wel kale WA de camper WA Casco.
 
Dat is je zelf rijk rekenen natuurlijk. ;)
Je hebt altijd afschrijving, ook bij 2de hands aankoop, want voor 3000 euro ga je hem/haar nu 2 jaar later niet meer verkocht krijgen.
Ik denk zelf dat 3000 wel reëel is, aangezien ik al twee maal een (hoger) bod heb gehad op m'n GTS .. maar mijn GTS is voorlopig nog niet te koop :)
 
Wie had van hier de 13 inch wielen?
Ik zag ze laatst ergens voorbij komen, ze zien er namelijk heel gaaf uit.



Ik ben ook wel benieuwd naar die 13"wielen en dan vooral welke banden heb je er op.

van Michelin zie ik geen set van eenzelfde type. met voldoende draagvermogen wat overeenkomt met de GTS 300.
 
Als je gaat naar www.tensen-tweewielers.nl daar staan foto's van een nieuwe zwarte gts 250 cc met 13 inch wielen.
dat zijn dacht ik piaggio yourban 300cc wielen van 13 inch.
 
Als je gaat naar www.tensen-tweewielers.nl daar staan foto's van een nieuwe zwarte gts 250 cc met 13 inch wielen.
dat zijn dacht ik piaggio yourban 300cc wielen van 13 inch.
Het gaat niet om hoe het er uit ziet maar ik ben benieuwd naar ervaringen van rijders die ze hebben en met welke banden.

Maar bedankt voor je reactie
 
:/
Als er 13 inch wordt opgezet gaat de topsnelheid zeker omhoog (voor de wind)


Ik denk dat de extra snelheid wel meevalt. de originele zijn 70 serie en op de 13"zitten 60 serie banden dus zal je wel geen 20km harder gaan denk ik. of ja met wind mee en dan van een helling af :]
 
Als je gaat naar www.tensen-tweewielers.nl daar staan foto's van een nieuwe zwarte gts 250 cc met 13 inch wielen.
dat zijn dacht ik piaggio yourban 300cc wielen van 13 inch.

Ik heb op die site gekeken maar de wielen niet gezien. Op MP staan wel enkele voorbeelden gemonteerd en als losse wielen.
Ik zag wel een filmpje vergelijk GTS 250 en GTS 300 en daar had ie het over een App voor de GTS 300 iemand een idee wat ie daar mee bedoelt.


Google geeft bij mij geen resultaat.
 
Bromscooter met 250cc .. Tsja, dan toch maar door voor de motorscooter 300.
Hier thuis is er vorige maand ook een nieuwe 300 Super bijgekomen voor mevrouw Motorhead. De 250 was ook een optie, maar toch maar voor de ABS / ASR versie gegaan. Geweldig dat er in het nieuwe model ook eindelijk de jet-helm onder het zadel past.
Groet, Bart
 
Bedankt weer voor jullie reacties. Op MP staat een set nieuwe 13"wielen zwarte velden met blanke gepolijste zijkanten en nieuwe Pirelli banden voor 300.00€ Op die foto's staan ook zilverkleurige velgen. Ik vraag me alleen af of je merkt dat 60 banden minder comfortabel zijn dan 70 serie banden.
 
Bromscooter met 250cc .. Tsja, dan toch maar door voor de motorscooter 300.
Hier thuis is er vorige maand ook een nieuwe 300 Super bijgekomen voor mevrouw Motorhead. De 250 was ook een optie, maar toch maar voor de ABS / ASR versie gegaan. Geweldig dat er in het nieuwe model ook eindelijk de jet-helm onder het zadel past.
Groet, Bart

Goeie keus denk ik. Als je het ABS/ASR 1 x nodig hebt gehad is dat het prijsverschil dubbel en dwars waard.
 
Op mijn 250 uit 2006 is het ABS wel een beetje een knullig systeem hoor.
Is enkel ABS op het voorwiel en werkt met een extra pomp die er een gecombineerd systeem van maakt.
Dus achterrem in knijpen en door knijpen is ook voorrem er bij, wat opzich wel okay is.
Echter de pomp schakelt ook in enkel op de voorrem als je die in knijpt, daardoor krijg je dus erg veel rem druk met minimaal knijpen.
Weinig gevoel dus zeg maar, lastig te doseren.

Ik rem dus ook het meeste met achter, wat goed gaat overigens, meeste gewicht zit toch op het achterwiel dus je moet wel erg je best doen om die aan het slippen te krijgen.
 
Op mijn 250 uit 2006 is het ABS wel een beetje een knullig systeem hoor.
Is enkel ABS op het voorwiel en werkt met een extra pomp die er een gecombineerd systeem van maakt.
Dus achterrem in knijpen en door knijpen is ook voorrem er bij, wat opzich wel okay is.
Echter de pomp schakelt ook in enkel op de voorrem als je die in knijpt, daardoor krijg je dus erg veel rem druk met minimaal knijpen.
Weinig gevoel dus zeg maar, lastig te doseren.

Ik rem dus ook het meeste met achter, wat goed gaat overigens, meeste gewicht zit toch op het achterwiel dus je moet wel erg je best doen om die aan het slippen te krijgen.

Het abs van nu zal wel iets verbeterd zijn denk ik. De 1e bmw,s met rembekrachtiging vond ook niet iedereen fijn.
En hopelijk heb je het nooit nodig. Ben zelf bij het plotseling remmen wel eens onderuit gegaan. Met abs nog niet, en hoop dat zo te houden.
 
Ik heb alleen een spetter gemaakt met een motor met ABS...
Das dan wel weer beetje apart...HaHa
Motor van me vriendin kort gereden op nat wegdek....
Groet, AJ
 
Deze week de nieuwe kleur "70 jaar Vespa" bekend geworden.
full
 
werkelijk een hele mooie kleur combinatie.

Alleen zo'n vieze bruin zadel. of ie al volgekakt is. (sorry voor degene die het wl mooi vinden.

Zwart of grijs zou een stuk mooier zijn. Vind ik

Maar verder wel een mooie kleur. zijn er ook nog technische aanpassingen bekend voor 2016
 
Deze metalic kleur komt op zowel de GTS, PX en de LX.
Velgen ook in een apparte kleur en standaard zit er een mooie tas/koffer bij in de kleuren van het zadel die je achter op je bagage rek kunt monteren. Volgens mij ging het om een gewone 300 gts zonder verder meer nieuwtjes. Ja er zitten emblemen op met 70. Hij heet dan ook de settantesimo.(zeventigste )
Ik zou hem in ieder geval graag eens in het echt zien :-)
 
Ow motohan. .. Ja zwart zadel vind ik ook mooier.
In dit zadel staat wel 70 in verwerkt dus wel speciaal voor wie er van houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan