Motor-Forum

Select Forum

Nieuwe Vespa 300 Super

#DutchWesp

Reg. datum:
13 nov. 2016
Ja klopt idd. Asr gaat dan snel knipperen in je dash.
Top ga ik dat morge gelijk ff doen

Gr. JimSon

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
Dat is dan toch een voordeel bij de modellen 2017 dat je ASR kunt uitzetten.
bij mijn 2015 kan dat niet.
Han

V max 1700 Vespa 300 super sp

Reg. datum:
15 nov. 2014
Gaat er nog iemand as Zondag naar Zandvoort ivm Italiaanse dag met zijn Vespa .
V Max 1700 Vespa 300 super sport

Vespaaaaaaaaa

Reg. datum:
16 aug. 2004
quote:
motorhan schreef op 23 juni 2017 @ 17:43:
Dat is dan toch een voordeel bij de modellen 2017 dat je ASR kunt uitzetten.
bij mijn 2015 kan dat niet.

Probeer de startknop eens in te drukken terwijl de motor loopt .. en hoepla, de ASR is uitgeschakeld

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
quote:
-MOTORHEAD- schreef op 23 juni 2017 @ 21:59:

[...]

Probeer de startknop eens in te drukken terwijl de motor loopt .. en hoepla, de ASR is uitgeschakeld

Lijkt me niet fijn voor de startmotor. en zo lang ie niet inhoud is er geen reden toe het proberen uit te schakelen. maar ik zal het onthouden.
Bedankt voor je opmerking.
Han

Vespaaaaaaaaa

Reg. datum:
16 aug. 2004
Heeft geen startfunctie meer als de motor eenmaal draait. Knop 1 seconde ingedrukt houden bij stationair draaien. Bij model 2017 hebben ze een seperaat knopje gemaakt, omdat er rijders waren die het niet aan durfde om de startknop te gebruiken bij draaiende motor ;)

Reg. datum:
03 apr. 2012
Dus dit kan gebeuren zowel bij de euro3 als bij de euro4 uitvoering het even inhouden bij ineens vol accelereren .

Groet, Bertus

Vespa GTS 300 SuperSport

Reg. datum:
30 mei. 2002
Wat is dit voor glaasje (zie foto)?
Het zit links naast het achterwiel.
Mijn collega, die een 250 rijdt, sprak me aan op het feit dat het bij mijn 300 doorzichtig / schoon is en bij hem bruin / olie is. De foto is van zijn GTS.20170629_213002.jpg

Vespaaaaaaaaa

Reg. datum:
16 aug. 2004
quote:
Jeronimo schreef op 29 juni 2017 @ 21:30:
Wat is dit voor glaasje (zie foto)?
Het zit links naast het achterwiel.
Mijn collega, die een 250 rijdt, sprak me aan op het feit dat het bij mijn 300 doorzichtig / schoon is en bij hem bruin / olie is. De foto is van zijn GTS.[afbeelding]

Te veel olie in je blok, wat er via de ontluchting naar je luchtfilter gaat.
Of je Vespa heeft op z'n kant gelegen.
Of je laatste onderhoudsbeurt is al weer een tijdje geleden (bij mij zie je de olie in dit stukje plastic na een kilometer of 8000)

Reg. datum:
21 okt. 2006
Mijn PCX heeft op dezelfde plaats zelfs een stukje doorzichtige slang. Bij mij zit er naast wat olieresten, afkomstig van de carterventilatie, met name water in. Door de olie weliswaar bruin van kleur.
Water wordt naar binnen gezogen bij het rijden in de regen en verzamelt zich op de bodem van het filterhuis. Omdat het slangetje zich op het laagste punt bevindt, verzamelt zich het water hierin.

Vespa GTS 300 SuperSport

Reg. datum:
30 mei. 2002
Thanks.
Mijn collega hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
quote:
Jeronimo schreef op 30 juni 2017 @ 09:21:
Thanks.
Mijn collega hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Ik zou hem toch adviseren het luchtfilterhuis eens open te maken en te zien hoever o.a. het filter is verontreinigd.
Want het hoort natuurlijk niet bruin te zijn.
Kijk anders eens in je instructie boekje. Hoe lang is het geleden dat deze scooter deskundig onderhoud heeft gehad.
Han

zuunig

Reg. datum:
24 aug. 2008
schroevendraaier pakken, uit elkaar halen, filter met keukenrol papier schoonmaken en zoveel mogelijk vet eruit zien te krijgen.
of een nieuw filter kopen van 6 of 7 euro.
komt ook olie/lucht vanuit het kleppenhuis door een slang bij het luchtfilter terecht.
als er te veel olie in het filter zit komt het in dat doorzichtige slangetje terecht.
onderkant filter wordt te nat van de olie. even een keukenrol er tegen aan gooien.
zuunig wijzigde dit bericht op vrijdag 30 juni 2017 12:38 (24%)

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
Hallo,

Ik heb een set Faco dubbele achterbumer besteld bij Zandri. Snel ontvangen enzien er prima uit.
bij de beugels L+R zitten 2 hulpbeugels die aan de achterkant zouden moeten worden bevestigd.

Ik krijg ze niet gemonteerd. op de beugels zit een stikker met gts en ze zijn bedoeld voor de GTS van 2015.
Cotact gehad met Zandri maar de monteur had ze ook nog nooit gemonteerd dus afgesproken terug sturen.

Is er iets veranderd aan de GTS in de loop der tijd of heeft iemand al eens dergelijke beugels gemonteerd.

https://www.zandri.nl/ach...espa-gts-chroom-faco.html

Zo heel verhaal weer.
Gr
Han
Han

V max 1700 Vespa 300 super sp

Reg. datum:
15 nov. 2014
As Zondag is er weer een Vesparit vanuit Rotterdam,verzamelen bij het Noordplein café Maarten Vink vanaf 10.00 uur,10.30 vertrekken we .
V Max 1700 Vespa 300 super sport

Reg. datum:
29 sep. 2010
Jaaaa....
Leuk....
Broodjes Rit....!
Groet, AJ en Kaar

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.