Nieuwe Vespa 300 Super

15500 km in 11 maanden daar doe ik bijna 11 jaar over Nou ja beetje overdreven maar ik zal die stand waarschijnlijk nooit halen en dat komt dan weer door mij ligt niet aan de scooter.

Als het een beetje mee zit hoop ik toch binnenkort weer eens een ritje te kunnen maken.

Reden, Afgelopen weekend plat gelegen van de bijwerking Morfine dus daar maar weer mee gestopt gaat nu al weer wat beter.

met vr gr
Han
 
Inmiddels de MP3 wielen eronder, tevens BGM voorschokbrekert, wiebel in het stuur is er zo goed als uit...
Nu nog set achter bestellen, maar overal uitverkocht...!

Groet, AJ
 
Vandaag de zomerbandjes er maar weer onder gezet. Meteen even een nieuwe (Had ik toch nog liggen) uitlaat op gezet, aangezien de uitlaat die er op zat na de winter een grote roestpot is geworden. Achterwiellager was ook gaar, dus precies op tijd inspectie gedaan. .. en natuurlijk een nieuw lager erin gehamerd. Ik denk zelf dat het lager stuk is gegaan door redelijk veel snelwegkilometers in combinatie met nattigheid.
Kilometerstand na 11 maanden is nu 15500.
Voor de vakantie naar Schotland en Ierland in juni nog wel even de olie en filtertjes vervangen en dan na de vakantie weer een grote beurt bij de dealer.
De rest hier de wesp ook al weer uit de winterstalling gehaald?

Zo Bart! 15.500km al :t

En ik vond het al heel wat dat ik nu bijna een jaar verder net over de 3000km zit _O-
Maar is idd ook uit z'n winterslaap gehaald en heb er nu een malossi vario , luchtfilter , oliefilter en v snaar in zitten. had ik gelijk moeten doen bij aanschaf.

Maar nu eerst lekker nog deze zomer ervan gaan genieten en dan twijfel ik om 'm te gaan verkopen en er een Ducati of KTM voor terug te kopen.

Gr.Jim
 
Zo Bart! 15.500km al :t

En ik vond het al heel wat dat ik nu bijna een jaar verder net over de 3000km zit _O-
Maar is idd ook uit z'n winterslaap gehaald en heb er nu een malossi vario , luchtfilter , oliefilter en v snaar in zitten. had ik gelijk moeten doen bij aanschaf.

Maar nu eerst lekker nog deze zomer ervan gaan genieten en dan twijfel ik om 'm te gaan verkopen en er een Ducati of KTM voor terug te kopen.

Gr.Jim
Ook lekker bezig met lekkerder laten lopen.
Ik ga zaterdag ook even proefrijden op de KTM 790, en dan eens kijken of er nog ruimte in de schuur is .. De Vrspa’s gaan in ieder geval niet weg.
 
dat zou ik het liefst ook willen dat de GTS zal blijven maar moet helaas keuzes maken dus eerst ff in mei de Hypermotard uittesten en dan ff goed nadenken wat ik voor me GTS terug (kan) krijgen en dan wat er bij gelegd moet worden voor een Ducati

Rij met plezier op de gts maar ik mis gewoon het echte werk :(
 
dat zou ik het liefst ook willen dat de GTS zal blijven maar moet helaas keuzes maken dus eerst ff in mei de Hypermotard uittesten en dan ff goed nadenken wat ik voor me GTS terug (kan) krijgen en dan wat er bij gelegd moet worden voor een Ducati

Rij met plezier op de gts maar ik mis gewoon het echte werk :(


De Vespa ga je dan weer missen...

Kijk eens naar marktwaarde van een GTS uit 2006 en eentje uit 2016, verschil is maximaal 1500euro. Dus afschrijven doet ie nauwelijks meer, dus kost bijna niks als ie stil staat.

Gewoon erbij houden ;).
 
dat zou ik het liefst ook willen dat de GTS zal blijven maar moet helaas keuzes maken dus eerst ff in mei de Hypermotard uittesten en dan ff goed nadenken wat ik voor me GTS terug (kan) krijgen en dan wat er bij gelegd moet worden voor een Ducati

Rij met plezier op de gts maar ik mis gewoon het echte werk :(

Jij wil gewoon veel wheelies gaan maken he :] :]
 
Hahaha beetje wel 🤣 voorlopig nog lekker deze zoner genieten van me gts en derest zijn toekomst plannen. Ohja en 12 mei lekker wat ducati’s uitproberen haha.

Gr. Jim
 
Jaaaa heerlijk genieten was dat afgelopen dagen. Alles weer uit de schuur en heerlijk gereden.
Mijn man heeft inmiddels ook zijn nieuwe Vespa ingereden en afgelopen zaterdag heeft hij zijn 1000 km beurt gehad. Hij heeft een Vespa Sei Giorni :) Binnenkort krijgt mijn Vespa nieuwe olie en is hij weer tip top in orde voor onze Ierland/engeland reis.
Zal even een foto toevoegen van onze Vespas
full
 
Hallo , ik ben nu ook aan het rond kijken voor een Vespa 300 en heb er een paar vragen over.
Na een jaar op een Aerox 100cc rond gereden te hebben is mijn kijk op scooters toch veranderd . Heb er een motor naast (mt09) maar een scooter is toch wel handig voor erbij.
De reden waarom ik de 100cc weg doe is toch voor het vermogen. Hoef geen pk monster maar iets overhouden met 100km/h lijkt me toch wat prettiger.
Nou komt de vraag, welk bouwjaar kun je beter mijden en op welke punten moet je ff goed letten ?

Owja , heeft er iemand ervaring met de Remus duoflow ? Vond het wel erg wijs staan onder de Vespa maar wil niet een bak herrie hebben.

Mvg

Dennis
 
2008(?) tot 2012(?) hadden slechte brandstofpompen. Verdere geen specifieke aandachtspunten.

Sportuitlaten vind ik over het algemeen afbreuk doen aan de uitstraling en charme van een Vespa.
 
2008(?) tot 2012(?) hadden slechte brandstofpompen. Verdere geen specifieke aandachtspunten.

Sportuitlaten vind ik over het algemeen afbreuk doen aan de uitstraling en charme van een Vespa.


Bedankt .

Zit al beetje te kijken vanaf dat nieuwe dashboard.
Nouja heb er geen haast mee maar zal wel een berichtje posten als ik er een heb 👍
 
Die slechte brandstofpompen zijn toch allemaal (onder garantie) vervangen, dus dat lijkt me geen reden.

Succes met je zoektocht
 
Er is nooit een terugroepactie geweest voor de brandstofpompen, dus er zullen er nog genoeg rondrijden met een slechte brandstofpompen. Zeker als er weinig mee gereden is zullen ze nog niet allemaal uitgevallen zijn. Pompje is al prijzig, inbouw relatief duur.

Dus als je er een uit die jaren wil kopen, ff checken of ie aantoonbaar is uitgewisseld, anders rekening mee houden.

Maar bij de modellen waar @dennisfromwezep naar aan het kijken is heb je er sowieso geen last van.
 
Dennis je zult zeker geen spijt krijgen van de aanschaf van een GTS. Zelf vind ik de standaard uitlaat ook veel mooier. Maar veel mannen vooral....willen een uitlaat met meer herrie. Nooit begrepen waarom want de Vespa zoemt juist zo mooi over de weg.

Als je een Vespa hebt sluit je dan ook aan bij Vespa Club Gelderland zodat je nog meer plezier kunt hebben van je Vespa.

Succes met uitpluizen welke je wilt. We zien inderdaad graag een foto tegemoet :)
 
Dennis je zult zeker geen spijt krijgen van de aanschaf van een GTS. Zelf vind ik de standaard uitlaat ook veel mooier. Maar veel mannen vooral....willen een uitlaat met meer herrie. Nooit begrepen waarom want de Vespa zoemt juist zo mooi over de weg.

Als je een Vespa hebt sluit je dan ook aan bij Vespa Club Gelderland zodat je nog meer plezier kunt hebben van je Vespa.

Succes met uitpluizen welke je wilt. We zien inderdaad graag een foto tegemoet :)

Nou die uitlaat is meer omdat ik hem wel wijs vind.
Ik ben al uit welke kleur het moet worden , mat geel .
En misschien dat ik hem zelfs nieuw ga kopen , want voor 500 euro meer rij ik toch liever nieuw.
Ja de foto komt zodra ik hem heb gekocht , maar dat zal toch pas volgend jaar april worden denkik
 
De mat gele is mooi. Mij persoonlijk iets te mat maar geel voor een Vespa is wel gaaf. Een Vespa vriend heeft die mat gele Vespa. Je hebt in ieder geval iets prachtigs om naar uit te kijken :Y :]
 
Nou die uitlaat is meer omdat ik hem wel wijs vind.
Ik ben al uit welke kleur het moet worden , mat geel .
En misschien dat ik hem zelfs nieuw ga kopen , want voor 500 euro meer rij ik toch liever nieuw.
Ja de foto komt zodra ik hem heb gekocht , maar dat zal toch pas volgend jaar april worden denkik

Heb zelf de Malossi uitlaat,minder lawaai dan de Akrapovic

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan