Koopadvies Chopper vrouwenmodel

SanneUTR

Rookie
11 apr 2008
20
0
Ja! Het is zover! Ik ga een chopper kopen. Tenminste ... dat denk ik.

Ik ben een niet al te grote vrouw. Wat ik wil een een leuk licht motortje dat zwaar genoeg is voor toerritten van 200 of 300 km.

Ik wil er relaxt op kunnen zitten, met mijn voeten op de grond kunnen komen en ik vind met-de-voeten-vooruit rijden wel heel lekker.

Budget tussen de E 3.000 en E 4.000 (omgeving Utrecht).

Dus ik heb ontdekt dat ik moet kunnen kiezen uit:
- Yamaha Virago
- Suzuki Intruder
- Honda Shadow

Ik heb al een proefrit gemaakt op een Virago en een Shadow, maar dat was nog niet liefde op het eerste gezicht/gevoel.

Het is me door mijn vader verboden om een motor met een ketting te kopen.

Ik ben niet technisch en ik ben ook niet van de poetserige. Voor mij is hoe de motor rijdt VEEL belangrijker dan hoe hij eruit ziet.

Zijn er hier mensen met een mening hierover?
 
Laatst bewerkt:
cardan is idd minder onderhouds gevoelig (punt voor je vader) alleen verbieden vind ik wat ver gaan

intruder en shadow zijn leuke betrouwbare motoren .. virago weet ik niet
succes met het maken van je keuze
 
Laatst bewerkt:
kijk eens naar een Yamaha DragStar.
ze zijn er in een 650 en een 1100 uitvoering.

zijn erg vrouw-vriendelijke motoren.
 
koop een met een riem, het beste van de twee werelden :p, succes met je zoektocht en mogelijke aankoop
 
Tsja, ketting, cardan. Maarre welke virago en shadow heb je getest en wat beviel je niet? Dan is het misschien makkelijk te adviseren waar je het wel moet zoeken.
 
Rij eens met een kawa VN 900 custom en je zal zeker je hart verliezen. Het is wel een redelijk zware moto ( 250 kg), heeft een riem, maar rijdt fan-tas-tis. Is een 900 cc. Een shadow rij je zo voorbij...
 
Laatst bewerkt:
wat dacht je van een mooie en goede suzuki savage heeft een aandrijfriem en is een 1 cilinder [lekker licht ]maar wel 650 cc
 
Een Susuki savage 650 of een Kawa LTD450? beiden goedkopen motoren.
Sjopjan noemde hem ook al.
Kan het een >25kW motor zijn? Vulcan 800 wellicht?
 
Inderdaad, riemaandrijving zoals bij een Savage of diverse HD-modellen.

Maareh: er zijn handige apparaatjes voor het onderhoud van een ketting (Osco). Je kan ook iedere toertocht (of 500km) even het spuitbusje met kettingspray gebruiken. De ketting wordt niet voor niets nog steeds heel veel gebruikt op motorfietsen.
 
Ik ben niet technisch en ik ben ook niet van de poetserige. Voor mij is hoe de motor rijdt VEEL belangrijker dan hoe hij eruit ziet.

:} Motoren zijn om op te rijden, niet om naar te kijken of om te poetsen.

Heb je al nagedacht over een Honda Magna? Vrij laag, cardan, best leuk vermogen.

Als je niet van poetsen houdt moet je hier ook eens rondkijken.
 
B| Dat gemierenn**k over cardan of riem of ketting...lekker boeiend :N , ze wil weinig onderhoud en lekker kunnen rondtuffen, oftewel iig geen ketting en of het dan cardan of riem is...

Vraag blijft even, hoeveel vermogen mag je rijden? Heb je een 25 kW-rijbewijs of een allsismogelijk-rijbewijs? Ik las al dat iemand een Yamaha Dragstar aanbeveelde, daar sluit ik me geheel bij aan. Zeker wel een motorfiets waar je verlieft op kunt worden, en het onderhoud is nihil. Als je gaat kijken naar een XVS 650 Dragstar, moet het denk ik wel lukken tussen de 3000/4000 euri's. Een XVS 1100 zoals iemand aanbeveelde word lastig voor dat geld...

Maar als je me moet laten kiezen tussen een virago, een intruder of een shadow, word het voor mij de virago. Ik vind de intruders (zeker in de prijsklasse 3-4 duizend) errug smal. Een Virago is iets breder. Bovendien heeft de Virago wat meer pit als de Shadows.
Die gaan een beetje als dikke kak door een trechter. Verder zijn de shadows wel (behoorlijk)onderhoudsvrij, maar dat geld voor de Virago ook. Virago heeft iig een cardan, dus echt geen onderhoud wat dat betreft. Nog een voordeel vind ik van de virago dat die echt makkelijk stuurt (helemaal als je een wat breder stuur er op zet als het origineel).

Succes met zoeken, en vertel het even als je wat gevonden hebt....
 
OK, ik heb nu proefritten gemaakt op 3 Virago's, een Shadow, een Savage en een Intruder.

Opmerkelijk hoe verschillend motoren kunnen rijden, ook al zijn ze hetzelfde modelletje.

De enige met wie ik direct goede vriendjes was, is de Intruder geweest. Het is een Intruder 800. Ik had er direct een goed gevoel bij: direct als was in mijn handen. Deed precies wat ik wilde.

Nou vraag ik mij af, is dat alleen deze motor geweest, of zal ik dat gevoel bij alle Intruder 800's hebben? De dealer had er helaas maar ééntje staan.

Het chroom aan de voorkant was al aan het bladeren. Uit 1996, 25.000 kilometers op de teller en 12 maanden garantie. Hoe klinkt dat?
 
De enige met wie ik direct goede vriendjes was, is de Intruder geweest. Het is een Intruder 800. Ik had er direct een goed gevoel bij: direct als was in mijn handen. Deed precies wat ik wilde.

Nou vraag ik mij af, is dat alleen deze motor geweest, of zal ik dat gevoel bij alle Intruder 800's hebben? De dealer had er helaas maar ééntje staan.

Het chroom aan de voorkant was al aan het bladeren. Uit 1996, 25.000 kilometers op de teller en 12 maanden garantie. Hoe klinkt dat?
Ik zou dus voor een Intruder 800 gaan.

Chroom wat aan het bladeren is, klinkt niet goed. Maar, bij deze motoren werd het kale aluminium met blanke lak ingespoten zodat het aluminium onderhoudsvrij is. Het kan zijn dat je slechte blanke lak voor slecht chroom aangezien hebt.

Waar precies zat dat slechte stukje verchroomd? Velgen? Stuur?
 
Er staan echt tientallen Intruders te koop op marktplaats: het is een enorm populaire motor (geweest) en vaak zijn ze nog in z.g.a. nieuwstaat: soms alleen wat oud, onder de 3000 euro. :o

Als je de intruder van de garage niet zo mooi vind, kijk dan eerst even online.. :Y
 
Ja! Het is zover! Ik ga een chopper kopen. Tenminste ... dat denk ik.
Welkom op het MF :]
Het is me door mijn vader verboden om een motor met een ketting te kopen.

Ik ben niet technisch en ik ben ook niet van de poetserige. Voor mij is hoe de motor rijdt VEEL belangrijker dan hoe hij eruit ziet.
Vandaar dat je vader geen ketting wil ;)
Hij mag de onderhoud en het schoonmaken dus doen :+
Zijn er hier mensen met een mening hierover?
Ik sluit me aan bij de rest. Koop de motor waar je het lekkerst op reed en meteen vertrouwen in had.
 
OK, ik heb nu proefritten gemaakt op 3 Virago's, een Shadow, een Savage en een Intruder.

Opmerkelijk hoe verschillend motoren kunnen rijden, ook al zijn ze hetzelfde modelletje.

De enige met wie ik direct goede vriendjes was, is de Intruder geweest. Het is een Intruder 800. Ik had er direct een goed gevoel bij: direct als was in mijn handen. Deed precies wat ik wilde.

Nou vraag ik mij af, is dat alleen deze motor geweest, of zal ik dat gevoel bij alle Intruder 800's hebben? De dealer had er helaas maar ééntje staan.

Het chroom aan de voorkant was al aan het bladeren. Uit 1996, 25.000 kilometers op de teller en 12 maanden garantie. Hoe klinkt dat?


Daar is niks mis mee, het chroom is ook het enigste zwakke waar ze om bekend staan.

Maar ikz ou eerst nog een testrit maken op een 1400 als ik jou was, als je een jaar later een zwaardere wil moet er altijd weer geld bij, daarom in 1 keer bij proefrijden en die nemen die jij wil.

Mijn vrouw is ook niet zo groot 168 geloof ik, maar die tuft ook gewoon op een 1400 en dat heeft gewoon wat over t.o.v. een 800.
 
Terug
Bovenaan Onderaan