Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is hem dan mijn nieuwe aanwinst *O*

fotos00941kt9.jpg
 
zo JW, jij bent ook weer heel wat van plan, lees ik. succes. ik kom m'n F'je binnenkort wel ff bij je brengen, kun je m'n kleppies ff voor me stellen, haha. lijkt me een klere klus.

o ja, nog ff een vraagje. ik heb m'n achterremblokkies vervangen en remt prima, alleen als de blokkies goed heet worden, gaan ze vast zitten en das mooi kl*te. zodra de blokkies koud zijn, zitten ze weer los. wat moet ik doen om dat vastzitten te verhelpen als ze heet worden?

Haha ja je moet jezelf bezig houden eh, en kleppen stellen, carbs syncen heb ik nog nooooit gedaan. Dus dat zou een first worden voor me :P . Ik doe alleen het oppervlakkige onderhoud aan mijn bike en het verfraaien, dat gaat me beter af *D
 
Heb je er wat kopervet achter gedaan toen je ze monteerde?

Greetz

nee, dat had ik niet meer, dus heb ik hittebestendige smeervet genomen. voorblokkies heb ik kort daarvoor vervangen en die gaan niet vast zitten.
toch morgen maar eens wat kopervet halen en kijken of dat beter is. iig bedankt voor je reactie.
 
Haha ja je moet jezelf bezig houden eh, en kleppen stellen, carbs syncen heb ik nog nooooit gedaan. Dus dat zou een first worden voor me :P . Ik doe alleen het oppervlakkige onderhoud aan mijn bike en het verfraaien, dat gaat me beter af *D

shit, jij ook al, haha. hmm, toch maar eens zelf een keer proberen. helaas is het niet zo eenvoudig als een CX500. dat was kinderspel en kon je zonder je halve motor slopen bij :+

BTW. nice bike spr-skip. veel rijplezier toegewenst van mij kant.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag zijn de laatste puntjes op de "i" gezet bij mijn GSX.

De gebroken uitlaat bouten toch maar netjes laten uitboren en vervangen, kleppen zijn gesteld, carbs zijn gesynced, olie is ververst en lucht-/olie filer zijn vervangen, choke kabel is vervangen en de ketting is gespannen. Ben weer helemaal klaar voor de komende 6k km en de zomer \o/ en prima service van Robin van all-tech.nl !
 
Laatst bewerkt:
Wauw, druk ineens weer, had al een tijdje niet gekeken.
Goed bezig JW, ben benieuwd, dus je 4-1 eraf, jammer hoor, maar is je eigen bike he ;)
Mijn Nikko set bevalt me ook nog steeds goed, die haal ik er niet meer vanaf.

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen over mn volgende bike, het jeukt altijd he, ik wilde eigenlijk voor de busa gaan, maar de gsxr1100 vind ik ook wel stoer, lekker groot en powerrrr!!! Niet zo nieuw meer, maar dus wel wat goedkoper. Er stond laatst een mooie streetfighter 1100 op marktplaats, echt keurig opgebouwd, dat leek me ook nog wel wat, een naked gixxer1100, scheelt weer met knutselen en ze hebben pk's genoeg om ook zonder kuip nog erg hard te gaan.

Zzzzucht, het is allemaal zo leuk :z
Mijn mening veranderd vast nog wel 10 keer hahaha!
 
Laatst bewerkt:
Wauw, druk ineens weer, had al een tijdje niet gekeken.
Goed bezig JW, ben benieuwd, dus je 4-1 eraf, jammer hoor, maar is je eigen bike he ;)
Mijn Nikko set bevalt me ook nog steeds goed, die haal ik er niet meer vanaf.

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen over mn volgende bike, het jeukt altijd he, ik wilde eigenlijk voor de busa gaan, maar de gsxr1100 vind ik ook wel stoer, lekker groot en powerrrr!!! Niet zo nieuw meer, maar dus wel wat goedkoper. Er stond laatst een mooie streetfighter 1100 op marktplaats, echt keurig opgebouwd, dat leek me ook nog wel wat, een naked gixxer1100, scheelt weer met knutselen en ze hebben pk's genoeg om ook zonder kuip nog erg hard te gaan.

Zzzzucht, het is allemaal zo leuk :z
Mijn mening veranderd vast nog wel 10 keer hahaha!

Ja Tjakko zo kan dat hard gaan! En weet je wat vooral bij mij de motivatie is, dat ik 2 dikke pijpen mooier vind en dat die E keur hebben. Ik wil graag naar duitsland en Assen etc. Ik zie het niet zo zitten constant het systeem er onder vandaag te wrotten.

En het 1100 systeem is van RVS dus dat zou ook al beter moeten klinken. Misschien dat ik er flensen voor laat maken om er later een bolt-on systeem er van te maken. Ik zit nu te kijken naar een TL1000, de 2-cilinder lijkt me errug gaaf!.

En die 1100's doen inderdaad iets van 140 pk! Dus daar zal het niet aan liggen :]
 
Zo vandaag zijn de laatste puntjes op de "i" gezet bij mijn GSX.

De gebroken uitlaat bouten toch maar netjes laten uitboren en vervangen, kleppen zijn gesteld, carbs zijn gesynced, olie is ververst en lucht-/olie filer zijn vervangen, choke kabel is vervangen en de ketting is gespannen. Ben weer helemaal klaar voor de komende 6k km en de zomer \o/ en prima service van Robin van all-tech.nl !

Mag ik weten wat dit beurtje jou heeft gekost? Desnoods via PM, ik ben zeer benieuwd omdat ik die dingen allemaal niet zelf kan. Bij voorbaat dank :W
 
Zo alle kappen er weer af inclusief uitlaat *O* . Ik vind hem naked ook wel leuk *D . Hopen dat het systeem morgen in orde is dan kan die er onder 8-) . Heeft er iemand nog van die halve maantjes liggen toevallig? Foto's volgen snel!
 
Zo alle kappen er weer af inclusief uitlaat *O* . Ik vind hem naked ook wel leuk *D . Hopen dat het systeem morgen in orde is dan kan die er onder 8-) . Heeft er iemand nog van die halve maantjes liggen toevallig? Foto's volgen snel!

Dus het gaat wel lukken met die uitlaten ??
Dinsdagmiddag ga ik de mijne ophalen en stap ik over van een GPz 500s naar een GSX 600F
Ik hoor het nog wel
 
Nou gister was het dan zover, mijn broertje heeft de zwarte F van Goudhaantje gekocht. Volgend weekend eens even sleutelen, soloseatcover van zijn motor overzetten op die van mijn vriendin en ook de uitlaatdemper. Seatcover zal geen probleem zijn, demper is een ander verhaal, die moet maar net passen.
Hij is er helemaal mee in zijn nopjes en Goudhaantje heeft weer ruimte in zijn garage.
 
hoop voor je dat ie past, maar anders is zo'n demper altijd wel op 1 of andere manier pas te maken uiteraard. was bij die van mij ook zo. ik moest wel een stuk van de middenpijp afzagen en daarna nog wel een stuk uitlaattape erom heen draaien en paste toen perfect en is luchtdicht.

DRINGENDE VRAAG ! passen onderdelen van een nieuwe type GSX-F600 ook op een ouder model? zoals kroonplaat en achterdemper. die wil ik nl. van iemand kopen, maar dan moet het wel passen.
die onderdelen zijn afkomstig van een 98 model en die van mij is van 89
 
Laatst bewerkt:
Er zit als goed is een Laser Pro d'Or uitlaat, de een zegt db killer kan er uit, de ander niet, wat is het nouu, zou graag de DB killer er even uithalen voor het verschil te horen
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn nieuwe motor, tevens eerste!


Er zit als goed is een Laser Pro d'Or uitlaat, de een zegt db killer kan er uit, de ander niet, wat is het nouu, zou graag de DB killer er even uithalen voor het verschil te horen


[afbeelding]

Kijk eens aan.


Heeeel nice :) Een Prod d 'Or heeft standaard geen uitneembare DB-killer, die is optioneel. Die zorgt ervoor dat het geluid met ongeveer 3 Db verlaagt wordt, en zorgt er NIET voor dat je uitlaat is goedgekeurd.. je moet hem dus niet met Dual Sound verwarren, waarbij wel een goedgekeurd eindstuk zit.

Geen idee of dat betekent dat hij aan de Nederlandse eisen voldoet. Volgens mij niet, NL hanteert een E-homogolatie eis en dat ding is type A. vraag me niet wat het inhoudt maar A is in ieder geval geen E.

Dus ik denk niet dat die erin zit. Je hebt nog een type Laser voor een GSXF namelijk een Duo-Tech, die is dus wel gebaseerd op twee verschillende uitlaatproppen. Eentje die de wettelijke norm heeft en eentje die dat dus niet heeft ;) (uiteraard klinkt de laatste beter).
 
Laatst bewerkt:
Heeeel nice :) Een Prod d 'Or heeft standaard geen uitneembare DB-killer, die is optioneel. Geen idee of dat betekent dat hij aan de Nederlandse eisen voldoet. Volgens mij niet, NL hanteert een E-homogolatie eis en dat ding is type A. vraag me niet wat het inhoudt maar A is in ieder geval geen E.

Dus ik denk niet dat die erin zit. Je hebt nog een type Laser voor een GSXF namelijk een Duo-Tech, die is dus wel gebaseerd op twee verschillende uitlaatproppen. Eentje die de wettelijke norm heeft en eentje die dat dus niet heeft ;) (uiteraard klinkt de laatste beter).


Mja eisen, zeggen mij niet zoveel(regels zijn er om overtreden te worden), al is die niet uitneembaar, er zit nog wel zon pijpje in het gat zeg maar. Kan ik die er dan niet permanent uithalen ofzo?
 
Mja eisen, zeggen mij niet zoveel(regels zijn er om overtreden te worden), al is die niet uitneembaar, er zit nog wel zon pijpje in het gat zeg maar. Kan ik die er dan niet permanent uithalen ofzo?

Zou ik niet weten eerlijk gezegd, moet je even vragen aan een monteur. Of iemand hier die daar ervaring mee heeft. Geluidsregels aan je laars lappen kun je best doen, je riskeert natuurlijk wel een prent (kleine kans, maar toch) En als dat je overkomt moet je hem vervolgens komen laten keuren op een politiebureau door iemand van de RDW, wat ik daarmee wil zeggen is dit: Als je zo'n pijpje eruit haalt, zorg dan dat hij wel weer terug zou kunnen.. voor t geval dat.
 
Ow nog wat trouwens, ik ben laatst onderuit gegaan en heb ook een nieuwe koplampunit besteld. Zo'n ding kost je 320,-.... Peperduur. Dus dan weet je dat alvast.
 
Laatst bewerkt:
Ok ok , thnx voor de info :]


ik begrijp er dus ook uit dan het glas los niet te bestellen is, want het zijn alleen 3 diepere krassen in het glaasje. En wegpolijsten gaat niet meer.




Edit: Mijn projecplan :P


- Rimstriping met tekst: SUZUKI GSX 600 F
- Racergaas wit
- Witte Bandenletters
- Knippers voor smoked
- Knippers achter kleiner-smoked
- Kuipruit zwart
- Spatbord inkorten
- Carbon Kroonplaat
- 2 Suzuki stickers onderkuip elke zijde 1
 
Laatst bewerkt:
Ok ok , thnx voor de info :]


ik begrijp er dus ook uit dan het glas los niet te bestellen is, want het zijn alleen 3 diepere krassen in het glaasje. En wegpolijsten gaat niet meer.




Edit: Mijn projecplan :P


- Rimstriping met tekst: SUZUKI GSX 600 F
- Racergaas wit
- Witte Bandenletters
- Knippers voor smoked
- Knippers achter kleiner-smoked
- Kuipruit zwart
- Spatbord inkorten
- Carbon Kroonplaat
- 2 Suzuki stickers onderkuip elke zijde 1

Nee is niet los te krijgen het glas, tis een geheel, dat zie je wel als je je kappen eraf haalt.

Je hebt leuke plannen :) ben benieuwd.
 
Dus het gaat wel lukken met die uitlaten ??
Dinsdagmiddag ga ik de mijne ophalen en stap ik over van een GPz 500s naar een GSX 600F
Ik hoor het nog wel

Ik had je nog een PM gestuurt met foto's. Het systeem lukt al aardig, de pijpen passen en we gaan nu de twee dikke dempers ophangen. Ik wil er, denk ik een bolt-on systeem van maken dor bijvoorbeeld superpole.

Plaatjes komen snel!
 
Zo, vandaag met de hele familie aan het motorrijden geweest, gelijk ff een fotootje gemaakt. Van links naar rechts: mijn vriendin, mijn zusje, ikzelf, mijn broertje, mijn andere broertje.

fjes.JPG


fjes2.JPG
 
Ik had je nog een PM gestuurt met foto's. Het systeem lukt al aardig, de pijpen passen en we gaan nu de twee dikke dempers ophangen. Ik wil er, denk ik een bolt-on systeem van maken dor bijvoorbeeld superpole.

Plaatjes komen snel!

Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken :)
Ik heb je een pm gestuurd trouwens
 
Zo, vandaag met de hele familie aan het motorrijden geweest, gelijk ff een fotootje gemaakt. Van links naar rechts: mijn vriendin, mijn zusje, ikzelf, mijn broertje, mijn andere broertje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik het goed heb 2950 cc GSXF *O*

Tis een plaatje zo'n GSX Familie 8-)

(Blijven wij met 2000 cc GSXF toch ver achter)
 
Laatst bewerkt:
@MrTT : leuke foto's

Ik ben vandaag nog even een bakkie wezen doen bij GSxie thuis. Helaas niet op de motor, maar wel even gezellig
drinks.gif

Zal vast nog wel een vervolg krijgen met of zonder motor ;)

Komende week zal ik de slijptol eens in het extra frame zetten :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan