Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!

Weet iemand waar ik voorzijkappen kan vinden van een GSX750F uit 94?
De mijne zijn kapot.... ;(


*** man... Probeer www.2ehandsonderdelen.nl even. En dan op de groene link bovenaan klikken. Dan kun je selecteren in een site, ik heb er 2 weken geleden nog een kuipdeel besteld (linkerzijde). Ze hebben er genoeg en als je vandaag besteld is ie er binnen een week.

Watskeburt?

Succes!
 
Ik plak hier even een post die ik geplaatst heb op het Forum van de GSXF Club, kijken wat jullie ervan vinden:

Mijn ervaring met een setje nieuwe banden.

Vanmorgen naar De Molen Banden in Reek gereden om een geweldig mooi set Michelin Pilot Road 2 te laten monteren. Met name de ervaringen die ik hier lees van Barbara hebben mij doen besluiten om deze te kiezen. Nou heb ik uiteraard zoals jullie weten een oud model waar standaard 110/80-17 en 140/80-17 op gemonteerd zit. Die beste brave man weigerde mij dus een set te verkopen met de maten 120/70-17 150/70-17

Zijn uitleg: op jouw velgen mogen volgens de specificaties banden van die breedte niet gemonteerd worden, vervolgens heeft hij mij een heel verhaal vertel hoe de combinatie velg-band hoort te zijn qua breedte, rijeigenschappen, etc. Dit klonk allemaal prima. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik eerder ook al Sabra in Geldermalsen had gebeld, die hadden exact hetzelfde standpunt, op jou velgen passen die banden niet en monteren wij ze dus ook niet.

Wat mij dus het meest verbaasd is dat ik hier op het Forum diverse mensen (Koe nog recentelijk) gewoon wel 120 150 zie monteren terwijl dit dus volgens de kenners de rijeigenschappen negatief beinvloed en zelfs gevaarlijk is!

Die beste man bij De Molen zei uiteindelijk tegen me waarom probeer je dan niet een set velgen van het nieuwere type te regelen, daar past het wel gewoon op.

Komt er dus op neer dat ik nog steeds met m'n BT-45jes rond rijd en nu dus maar op zoek ga naar een nieuw set velgen.

Ben benieuwd naar de reacties hier, met name van de mensen die dus wel een breder set op het oude type gemonteerd hebben
 
*** man... Probeer www.2ehandsonderdelen.nl even. En dan op de groene link bovenaan klikken. Dan kun je selecteren in een site, ik heb er 2 weken geleden nog een kuipdeel besteld (linkerzijde). Ze hebben er genoeg en als je vandaag besteld is ie er binnen een week.

Watskeburt?

Succes!
of www.onderdelenzoeken.nl

ff invullen en wachten
 
Wel zo leuk om mijn snorfiets even te showen.. Geheel origineel op het hogere voorruitje na :)

Zat te denken aan doorzichtige knipperlichies voor...

full
 
Ik heb het gisteren druk gehad
wacko.gif


Eerst de schade motor opgehaald en daar de uitlaat onder vandaan gehaald. Ik ben bang dat het frame niet meer recht is, want de motor heeft een flinke klapper gemaakt
shocked.gif


DSC02069.jpg


DSC02070.jpg


GSxie alias Peter was inmiddels ook gearriveerd. Tijdens de demontage van de uitlaat bij beide braken er bij beide motoren 3 bouten en dat was flink balen, want Peter en ik waren beide in de veronderstelling dat de Dealer bij Peters motor reeds de uitlaat los gehad had.

DSC02074.jpg


DSC02075.jpg


Het was dus een flinke tegenvaller dat er drie bouten vernield waren. Eentje hebben we geprobeerd uit te boren, maar dat bleek geen succes. De bouten was niet het enige wat tegen werkte, want ook de bussen van de oude uitlaat wilden er niet makkelijk uit, door er een stuk buis aan te lassen lukte het ons ze eruit te krijgen. Bij gebrek aan de middelen het afgebroken bouten probleem op te lossen zoals het hoort hebben we het maar over de creatieve boeg gegooid en met behulp wat laswerk een beugel gemaakt die het mogelijk maakt de uitlaat met 2 bouten vast te zetten
secret.gif


Aangezien het allemaal niet zo snel ging als wij wilden, hebben we tussendoor de BBQ maar even aan geslingerd om een beetje te ontspannen en van het leven/weer te genieten. In loods was het trouwens wel lekker koel.
9barbeque.gif


Uiteindelijk vertrok GSxie rond middernacht met een andere uitlaat en een betere koplamp richting huis :]
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk vertrok GSxie rond middernacht met een andere uitlaat en een betere koplamp richting huis :]

Het is idd. onmogelijk dat de bouten zo vast zitten nadat de dealer de bouten er al een keer afgehaald heeft. Die van mij zaten ook zo machtig vast en heb alle middelen er tegenaan gegooid: WD40, kruipolie, etc. Er was echter één middel die bij mij wonderen verrichtte: siliconespray :} Zo goed zelfs dat deze niet eens hoefde in te trekken, sprayen, ff wachten en losdraaien maar. Was het geen optie om een extra bout erop te lassen en los te draaien met een ratel?
 
helloo, ja ben platter gegaan dan m'n zx9r...... dat dan weer wel. |(
Ging gewoon te schuin, ik denk dat mijn uitlaat het achterwiel heeft opgetild...of iets dergelijks...het ging met een gangetje van 70 geloof ik, best wel gecontroleerd, ik voelde dat mijn achterband ineens begon te spinnen......en floep.....daar ging hij onder me kont vandaan, maar aangezien ik al bijna plat lag is het enkel bij glijden gebleven...
Er moest alleen nog wat betonnenrand worden weggegeten die aan de zijkand lag als afscheiding....

Heb alles rondom al vervangen, alleen die kappen is moeilijk te kriijgen, gezonde dan...die ik gevonden heb waren ook beschadigd...

Is alweer ff geleden, maja rij nu dus rond met een naked ... :r

Bedankt voor de tips, ga het uitpluizen... *O*
 
Het is idd. onmogelijk dat de bouten zo vast zitten nadat de dealer de bouten er al een keer afgehaald heeft. Die van mij zaten ook zo machtig vast en heb alle middelen er tegenaan gegooid: WD40, kruipolie, etc. Er was echter één middel die bij mij wonderen verrichtte: siliconespray Zo goed zelfs dat deze niet eens hoefde in te trekken, sprayen, ff wachten en losdraaien maar. Was het geen optie om een extra bout erop te lassen en los te draaien met een ratel?

Alles is mogenlijk.

Je wachtte even, dus heb je het wel laten intrekken.

:+ _O-
 
Nou de dealer heeft ze gewoon niet los gehad dat is wel duidelijk...

We hebben diverse malen geprobeerd er een bout op te lassen, lang WD 40 in laten trekken... noem maar op...
 
Ik heb gisteren de tankpad van m'n 600F eraf gehaald. Bleef rondom een keihard lijmrandje zitten, met geen enkel middeltje er af te krijgen. Gisteravond aan een kennis (monteur) gevraagd of hij een oplossing wist, kreeg ik een paar tellen later een rubberen schijf van Wurth te leen, net toegepast en binnen 2 minuten de lijmresten er helemaal af en de lak niet beschadigd. Werkt als een gummetje. Wel link op plastic ivm de warmte, als je te lang op 1 plek blijft.

http://www.parts4vws.com/catalog/product_detail.asp?PartNumber=WU058590

En toen schoot me deze post te binnen :+

Scientizt in "Het Grote GSX-F Topic"

Morgen nwe tankpad scoren *O*
 
Jep, caramelschijf, super spul en ongeloofelijk dat het echt werkt.
Mijn tankpad moet er ook af, de vorige eigenaar had er eens een nieuwe op geplakt, scheef B|
 
GSxie alias Peter was inmiddels ook gearriveerd. Tijdens de demontage van de uitlaat bij beide braken er bij beide motoren 3 bouten en dat was flink balen, want Peter en ik waren beide in de veronderstelling dat de Dealer bij Peters motor reeds de uitlaat los gehad had.

Uiteindelijk vertrok GSxie rond middernacht met een andere uitlaat en een betere koplamp richting huis :]

Het was een onwijze KL#T# klus en het gaf behoorlijk wat stress want iedere keer als het voorspoedig ging, ging er iets mis, murphy's law in optima forma. Dat was bij de bouten, bij de flensen etc etc maar het was ook erg gezellig in het super gastvrij Frieslân. Echter zonder de gouden handen en het gereedschap van DJ was het nooit gelukt. We hebben ongeveer alles wat in de werkplaats stond gebruik, behalve de wasdroger en de Opel manta :P

Maar het zwoegen werd beloond want het uiteindelijk resultaat mocht gehoord worden want mijn F'je ging als de :] over de afsluitdijk en hij klinkt helemaal super.


Was wel een tikje brak toen ik om 2:30 thuis aankwam en ook nog moest aanbellen omdat ik geen sleutel bij me had |(
 
Laatst bewerkt:
Hey ik heb een redelijk basic vraag.. In het handboek van m'n motor staat dat je na wassen/afspoelen ca. 20-30 smeerpunten moet behandelen. Ik kreeg de tip WD-40 maar dat lijkt mij niet geschikt aangezien dit juist vet/smeer weg laat vloeien. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Oh ja, ik baal ook dat de buddy zo losgehaald moet worden (iig 2003 versie andere heb ik nog nooit gezien).. Zelf heb ik de indruk dat het leer van de buddy na verloop van tijd gewoon wegslijt door het iedere keer neerleggen van de buddy.. Iemand nog een truukje hiervoor?

Groetjes
 
Hey ik heb een redelijk basic vraag.. In het handboek van m'n motor staat dat je na wassen/afspoelen ca. 20-30 smeerpunten moet behandelen. Ik kreeg de tip WD-40 maar dat lijkt mij niet geschikt aangezien dit juist vet/smeer weg laat vloeien. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Oh ja, ik baal ook dat de buddy zo losgehaald moet worden (iig 2003 versie andere heb ik nog nooit gezien).. Zelf heb ik de indruk dat het leer van de buddy na verloop van tijd gewoon wegslijt door het iedere keer neerleggen van de buddy.. Iemand nog een truukje hiervoor?

Groetjes

Nee joh, ben je gek. Het enige wat er kwa smering in de gaten gehouden moet worden is je blok en je ketting. Wat je niet moet doen is met de lans/hoge drukspuit direct op de schanierpunten spuiten, zoals het balhoofdlager en de swingarm.
 
Maar het zwoegen werd beloond want het uiteindelijk resultaat mocht gehoord worden want mijn F'je ging als de :] over de afsluitdijk en hij klinkt helemaal super.


Was wel een tikje brak toen ik om 2:30 thuis aankwam en ook nog moest aanbellen omdat ik geen sleutel bij me had |(

Graag gedaan
dance.gif


Vandaag heel kort bezig geweest de schade motor te demonteren, morgen eens een rechte voorvork erin om te meten of het frame recht is
hmmz.gif
 
even een klein vraagje,

ben onderhoud aan het plegen aan de gsx van mijn vriendin, en hierbij wil ik ook de bouggie's vervangen maar heb hier geen goede sleuten voor :?

dus heeft er iemand hier in west brabant (woon zelf in klundert) een geschikte bouggie sleutel, of een lange dop 18 die ik vandaag even zou kunnen lenen?

neem aan dat hiet meer mensen last van hebben gehad
 
even een klein vraagje,

ben onderhoud aan het plegen aan de gsx van mijn vriendin, en hierbij wil ik ook de bouggie's vervangen maar heb hier geen goede sleuten voor :?

dus heeft er iemand hier in west brabant (woon zelf in klundert) een geschikte bouggie sleutel, of een lange dop 18 die ik vandaag even zou kunnen lenen?

neem aan dat hiet meer mensen last van hebben gehad

Heb je geen standaard gereedschapsetje aan boord? Die doet zijn werk goed.
 
Graag gedaan [http://www.opelpowerforum.nl/images/smilies/dance.gif (afbeelding)]

Vandaag heel kort bezig geweest de schade motor te demonteren, morgen eens een rechte voorvork erin om te meten of het frame recht is[http://www.opelpowerforum.nl/images/smilies/hmmz.gif (afbeelding)]


Ik hoop van wel voor je... Anders kun je er ben ik bang beter meteen mee stoppen.. :/
 
Ik heb gisteren de tankpad van m'n 600F eraf gehaald. Bleef rondom een keihard lijmrandje zitten, met geen enkel middeltje er af te krijgen. Gisteravond aan een kennis (monteur) gevraagd of hij een oplossing wist, kreeg ik een paar tellen later een rubberen schijf van Wurth te leen, net toegepast en binnen 2 minuten de lijmresten er helemaal af en de lak niet beschadigd. Werkt als een gummetje. Wel link op plastic ivm de warmte, als je te lang op 1 plek blijft.

http://www.parts4vws.com/catalog/product_detail.asp?PartNumber=WU058590

En toen schoot me deze post te binnen :+

Scientizt in "Het Grote GSX-F Topic"

Morgen nwe tankpad scoren *O*

En flats... een nieuwe tankpad erop, 5 euro bij Safe.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan