KTM 950 SM en meer lc8 Deel II

Zin in een voorjaarsmeeting & ook aanwezig?

  • 3 April

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 April

    Stemmen: 11 50,0%
  • 17 April

    Stemmen: 5 22,7%
  • 25 April

    Stemmen: 4 18,2%
  • Nee doe mij maar een zondag!!!

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorband :o
full
 
Ziet er goed uit Erwin :9~

Ik wil aan het einde van het jaar een keertje op Zolder gaan rijden, ff kijken of dat leuk is om te doen ahahahah :]
 
Hé Gali, hoe rijdt de super duke? Ik ben gisteren nog naar DIPI gereden maar je was net weg en heb je niet meer kunnen inhalen. _O-
 
Hé Gali, hoe rijdt de super duke? Ik ben gisteren nog naar DIPI gereden maar je was net weg en heb je niet meer kunnen inhalen. _O-
Leuke fiets,maar ben anderhalve meter te groot |( , en hij zuipt als een lier, bij 130 km ging het pompje alweer branden, wel een heerlijke bochten bike,maar geef mij maar de SM-R :]
 
Heb vandaag mijn bike weer terug gekregen, de schade viel best mee, 167 eurie :] voor een 7500 beurtje..
 
http://www.mijnalbum.nl/Album=3OCR8AEO (Hier) is nog meer foto's van Zandvoort te vinden. :]

@TopcatsGEX:http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=93 (Deze heb ik gekocht) en dan draadeind van RVS gemaakt, met afstandplaat tussenin. Dat heeft mijn vader bewust gedaan omdat de materiaal van RAM is van spuitaluminium gemaakt is. Dus niet sterk genoeg om stuur goed te klemmen.

Resultaat ben ik erg tevreden *D
full


Ook heb ik artikel.nr RAM-B-202-A bij gps.nl gekocht, het is voor de montage van camcorder. Ja, ik hoop dat het op tijd binnen komt. Dan kan ik mijn cam ook meenemen naar Dolomieten. Leuke stuurweggetjes filmen *O*
 
Laatst bewerkt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3OCR8AEO (Hier) is nog meer foto's van Zandvoort te vinden. :]

@TopcatsGEX:Deze heb ik gekocht en dan draadeind van RVS gemaakt, met afstandplaat tussenin. Dat heeft mijn vader bewust gedaan omdat de materiaal van RAM is van spuitaluminium gemaakt is. Dus niet sterk genoeg om stuur goed te klemmen.

Resultaat ben ik erg tevreden *D[afbeelding]

Ook heb ik artikel.nr RAM-B-202-A bij gps.nl gekocht, het is voor de montage van camcorder. Ja, ik hoop dat het op tijd binnen komt. Dan kan ik mijn cam ook meenemen naar Dolomieten. Leuke stuurweggetjes filmen *O*

Vette poep! Vindt het een veel mooiere oplossing dan de oplossing van Garmin zelf. Alleen heb ik thuis geen draaibank of iets dergelijks staan en werk ik ook niet ergens waar ze zoiets hebben dus zal ik het bij de standaard mount moeten houden. Wel bedankt voor je moeite van uitzoeken en fotograferen en zo...toppie!!Is het wat om een aparte topic te openen om data af te spreken met mede ktm sm gebruikers om te gaan rijden?
 
Vette poep! Vindt het een veel mooiere oplossing dan de oplossing van Garmin zelf. Alleen heb ik thuis geen draaibank of iets dergelijks staan en werk ik ook niet ergens waar ze zoiets hebben dus zal ik het bij de standaard mount moeten houden. Wel bedankt voor je moeite van uitzoeken en fotograferen en zo...toppie!!Is het wat om een aparte topic te openen om data af te spreken met mede ktm sm gebruikers om te gaan rijden?
Hmm, dan is er nog 1 optie vanuit Belgie, ff scrollen naar beneden. Dan heb je ook de keuzen.

Kant en klaar met draadeind van M8
 
Gisteren was een leuke dag geweest, ik heb mijn SM-R op Zandvoort beter leren kennen.
Mijn eigen grens is weer stukje opgeschoven, die van SM nog lang niet :}

Leg eens uit Erwin?
Volgens de foto's heb je de banden tot op het randje gebruikt.
Welke grens heeft de SM-R dan nog over en heb jij bereikt?

Geven de PP je meer vertrouwen als de orginele Sync?


Greatz Dick
 
Leg eens uit Erwin?
Volgens de foto's heb je de banden tot op het randje gebruikt.
Welke grens heeft de SM-R dan nog over en heb jij bereikt?

Geven de PP je meer vertrouwen als de orginele Sync?


Greatz Dick
Ik bedoel dat SM-R nog harder kan dan ik aandurft. En de randjes wegslijten ging erg makkelijk met MPP. En de grens is nog ver weg, omdat SM ten alle tijden heel stabiel bleef en nooit van mijn gekozen rijlijn afweek. Niks onrust of glijden en wat dan ook.

Omdat de vorm van MPP puntiger is, bereik je de schaamrand sneller dan van sync. De loopvlakcontact aan de zijden van MPP zijn groter dan Pirelli's.

Ik ben nog nooit met Pirelli's de circuit op geweest. Dus ik kan niet vertellen of Pirelli minder vertrouwen gaf. Op de openbare weg was ik tevreden met Sync, heb nooit de gekke dingen van Pirelli's kunnen betrappen.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat SM-R nog harder kan dan ik aandurft. En de randjes wegslijten ging erg makkelijk met MPP. En de grens is nog ver weg, omdat SM ten alle tijden heel stabiel bleef en nooit van mijn gekozen rijlijn afweek. Niks onrust of glijden en wat dan ook.

Omdat de vorm van MPP puntiger is, bereik je de schaamrand sneller dan van sync. De loopvlakcontact aan de zijden van MPP zijn groter dan Pirelli's.

Ik ben nog nooit met Pirelli's de circuit op geweest. Dus ik kan niet vertellen of Pirelli minder vertrouwen gaf. Op de openbare weg was ik tevreden met Sync, heb nooit de gekke dingen van Pirelli's kunnen betrappen.
Misschien een mooie discussie waard om een apart topic te starten speciaal voor de SM?
Ik vond de pirelli's die er origineel op lagen niet fijn, teveel sm (glijden) zowel voor als achter. Hard remmen gaf gillend voorwiel en weinig vertrouwen. Nu heb ik er Continental raceattack omliggen en deze gaven me mijn zefvertrouwen terug. Meerdere malen op zolder mee gereden en gaven veel grip. Wel had ik het idee dat ze na een aantal ronden TE heet werden, was de motor 2x bijna kwijt (1x met zo'n 45 graden uit de flank, bocht uit op het gas). Misschien dat het niet de temperatuur was maar de vering, kon in ieder geval die bocht niet meer vol op het gas. De banden ga ik al bijna voluit mee na een driekwart rondje. Ik rijd nooit in de regen, of het moet me overkomen. liefst heb ik dus banden die plakken en de temperatuur goed aan kunnen...iemand?
 
Misschien een mooie discussie waard om een apart topic te starten speciaal voor de SM?
Ik vond de pirelli's die er origineel op lagen niet fijn, teveel sm (glijden) zowel voor als achter. Hard remmen gaf gillend voorwiel en weinig vertrouwen. Nu heb ik er Continental raceattack omliggen en deze gaven me mijn zefvertrouwen terug. Meerdere malen op zolder mee gereden en gaven veel grip. Wel had ik het idee dat ze na een aantal ronden TE heet werden, was de motor 2x bijna kwijt (1x met zo'n 45 graden uit de flank, bocht uit op het gas). Misschien dat het niet de temperatuur was maar de vering, kon in ieder geval die bocht niet meer vol op het gas. De banden ga ik al bijna voluit mee na een driekwart rondje. Ik rijd nooit in de regen, of het moet me overkomen. liefst heb ik dus banden die plakken en de temperatuur goed aan kunnen...iemand?


Hi all,

Wellicht helpt dit bij je keus. Het is wat gedateerd, 2006, maar nog redelijk up to date.

http://www.motorfreaks.nl/2006/de-motorfreaks-bandentest.html

Grt.

Andre
 
Hi all,

Wellicht helpt dit bij je keus. Het is wat gedateerd, 2006, maar nog redelijk up to date.

http://www.motorfreaks.nl/2006/de-motorfreaks-bandentest.html

Grt.

Andre

Bedankt voor je reactie Andre..
Ik had deze test inderdaad al eens gelezen en deze helpt je een beetje op weg. We zijn intussen ook 2 jaar verder en er zijn nieuwe (betere?) type banden verschenen. Ook heeft elk type motorfiets een band die goed , beter, of minder goed bij hem past. Ook is het natuurlijk de preferentie van de rijden die meetelt. Zo vinden sommige rijders het misschien fijn of stoer als de motor een beetje glijdt. Ook willen sommigen een allround band , die met slecht weer ook goed presteert. Ik ben op zoek naar een band die snelle tijden geeft op het circuit en niet te heet wordt en daardoor gaat glijden. Misschien moet ik gewoon een ander setje nemen en daar gewoon mee rijden en daarna weer een ander setje en testen...enz...kost geld en tijd, vandaar mijn vraag...hmmmm misschien toch maar topicje openen...
 
Banden zijn belangrijk maar vergeet de vering niet. Ik merk dat veel mensen rijden met de standaard fabrieks instellingen.

Een goede perssonlijke afstelling van de vering geeft veel meer vetrouwen tijdens het rijden. :Y
 
http://www.motornieuws.nl/2008/07/banden_uitverkoop.php (Hier zou ik de supercorsa's nemen,met voor een zachtere compound) :]

de MPP's zijn ook erg goed hoor :}
 
Ja, Supercorsa Pro SC2, is echt goed. Geen ervaring mee, maar mijn vriend rijdt ermee op het circuit met zijn race R6 van 2006. Het smeert niet zo snel.

En probeer de dempinginstelling van de tabelletje op de luchtfilterhuis ook eens uit. Ik had van basis naar sport ingesteld voor Zandvoort. Het is te merken ook. Heel stabiel.
 
Ja, Supercorsa Pro SC2, is echt goed. Geen ervaring mee, maar mijn vriend rijdt ermee op het circuit met zijn race R6 van 2006. Het smeert niet zo snel.

En probeer de dempinginstelling van de tabelletje op de luchtfilterhuis ook eens uit. Ik had van basis naar sport ingesteld voor Zandvoort. Het is te merken ook. Heel stabiel.
De MPP is een hele goede all-round band die snel warm is, de SC is een echte circuitband die uitermate geschikt is voor lekker raggen op een droog wegdek, bij een natwegdek is het niet zo goed als de MPP's.
ik zou als ik de cats was een setje 2ehands kopen waar 6 rondes mee gereden zijn,sommige gasten leggen er dan alweer nwe op, in de meeste gevallen erg overdreven.
 
:W , tot over 2 a 3 weken. SM op de aanhanger, 205 bepakt en bezakt. Zumo voorgeprogrammeerd naar Dolomieten. *O*

Hou alles heel he? Ik ook :Y

Ik zal af en toe posten vanuit bieb van de vakantieadres. Ik weet niet of ik daar de foto's kan uploaden. Maar ik zie het wel. ;)
 
:W , tot over 2 a 3 weken. SM op de aanhanger, 205 bepakt en bezakt. Zumo voorgeprogrammeerd naar Dolomieten. *O*

Hou alles heel he? Ik ook :Y

Ik zal af en toe posten vanuit bieb van de vakantieadres. Ik weet niet of ik daar de foto's kan uploaden. Maar ik zie het wel. ;)



Ben ook helemaal niet jaloers ofzo :X

Have fun Erwin, en geef hem maar goed van jetje :]
 
Ben ook helemaal niet jaloers ofzo :X

Have fun Erwin, en geef hem maar goed van jetje :]

dan zal je het helemaal niet erg vinden dat ik over 1,5 week op de SE 2 weken ga rond"touren".

belgie, luxemburg, frankrijk, zwitserland, oostenrijk, italie, frankrijk, spanje, andorra.
(en das de heenweg)

geen route geprogrammeerd.
neem wel een lijstje van "bezienswaardigheden" mee.
- st bernard pas
- stelvio

nog aanraders?
waar dan ook???
 
Dag allemaal. De 7500 (8500km) beurt is gedaan. Er zit nu 3,5 liter MotoRex Cross Power 10W60 in. Hoewel in het boekje 3 liter staat, heb ik er echt 3,5 in moeten gooien om een beetje tussen min en max uit te komen.

Inmiddels zit er ook een setje BT016's op en de eerste 1000km heb ik er vrijdagavond en gisteren mee gereden.

Samen met Kire vrijdagavond in een ruk naar Luxemburg naar het plaatsje Esch sur Sure gereden. http://www.hotel-de-la-sure.lu/main/l/3/p/384/ak/1/

Dit was voor mij de eerste keer dat ik 350km rijksweg in een keer op de SM heb gereden. Ik moet zeggen het ruitje werkt prima. Heen reden we nadat we ons door de laatste files hadden geworsteld russen de 140 en 150 en dat ging toppie met mijn ruitje. Op de terug weg zaterdagavond vanaf StVith ging het tussen de 160 en 180 en echt ik ben verbaasd hoe makkelijk het me afging. Van te voren dacht ik dat dit echt heel lastig zou zijn, maar het viel me dus reuze mee. Gelukkig maar!!!! :)

Eigenlijk is het zadel het enige kritiekpunt wat ik tot nu toe heb op de SM. Als je lang op een zelfde manier in het zadel zit (dus rijksweg), zit het zadel best snel door. Dit heb ik op al mijn vorige fietsen nooit gehad. Misschien toch eens een Gel-zadel overwegen.

Eigenlijk de hele zaterdag in Luxemburg rond gecrossed!!! Wat een super wegdek heb je daar en wat een mooie wegen. Echt hele maal top!!!

Groetjes!!! :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan