Yamaha X-CITY 250

ja maar toch, zwaarste wat ik tot nu toe heb gereden is mijn lesmotor :)
maar van mij hoeft het ook niet zo, anders had ik wel wat anders gekocht als een x-city.
 
Zal wel meevallen, een T-Max is geen lichtgewicht en het is maar een 500cc 2-cilinder. Stelt niet zoveel voor.

Ik heb sinds februari een T-Max en de power is bijzonder goed doseerbaar. Ik heb er vandaag 600 kilometer op gereden, vrijwel geheel in Duitsland, veel binnendoor, maar ook stukken Autobahn. Het voordeel van de T-max is dat hij op de snelweg goed kan meekomen, ook in Duitsland. Op binnenwegen voelt hij best redelijk rap aan.

Maar vergeleken met de schakelmotoren die ik heb gehad (32.000 km op een Triumph Sprint ST 955i, 35.000 km op een Kawasaki ZRX1100, om er een paar te noemen), is de T-Max nogal 'traag'. Het is maar net wat je gewend bent. Ik vind pure kracht en hoge snelheden tegenwoordig minder belangrijk.
 
Het is inderdaad net wat je gewend bent. Ik vind het tegenwoordig ook minder belangrijk, daarom nu ook een 250cc (al was mijn 150cc echt te weinig). Enige is dat ik in Duitsland dan minder goed kan meekomen op de snelweg (alhoewel, rechterbaan), in Nederland kan je prima meekomen en daar gaat het mij meer om.
 
De x-city staat nu voor de deur! Gisteren gelijk lekker stukje gereden, vandaag weer :)
Rijd echt super (maar dat wisten we al) het digitale deel van de teller is wel lux zeg, hoop functies.
Ik had voor mijn burgman een vivacity 100cc en dat vond ik ook te link... in de stad was het wel geinig, gewoon over het fietspad enzo, niemand die doorheeft dat je eigenlijk een motor bent. Maar ik moest ook naar me werk stukje over de snelweg en daar kwam ik echt heel wat te kort.
Eigenlijk is zo'n kleine scooter wel leuk voor erbij.
 
Mooi zo, gefeliciteerd! :)
Ja, genoeg opties.. klokje, buitentemperatuurmeter, totale kmstand, trip1, trip2, gemiddelde snelheid/tijd per trip -en volgens mij ziet hij wanneer je stil staat om dan niet te tellen-, trip/fuel meter zodra benzinelampje aan gaat. .. zelfs nog een vorst-waarschuwing indien onder 0, dan zie je een sterretje voor de tempatuur.

Ga je nog mee naar de motorscootermeeting volgende week?
 
Ik kom nu net thuis met de scoot, beetje frisjes wel.. Ja echt veel luxe, vooral die tripmeter bij wanneer je reserve in gaat lijkt me wel handig. Temperatuurmeter vind ik wel grappig, beetje nutteloos alleen op een scooter. 'Brrr ik heb het koud, ja zie je wel het is maar 6 graden' :)
Ja meeting lijkt me leuk, dan rijd ik dus ook eerst naar Utrecht. Ik kijk zo wel even in het andere onderwerp.
 
Ik vind 'm wel zinvol. In auto's heb je het over het algemeen ook.
Toch wel makkelijk om een beetje de temperatuur te weten, bij dreigende vorst weet je in elk geval dat je op moet passen. Toch een soort van reminder.

Leuk dat je meegaat, een 2e X-City. :)
 
Ik heb vandaag weer lekker stukje gereden op mijn x-city :)
We beginnen elkaar steeds beter te kennen, als ik wat sneller door de bochten ga blijft die wel lekker stabiel. Ik heb ook voor het eerst gereden op de motor van mijn vader (tdm900) das toch wel iets heel anders :+ hij was opzich ook wel positief verrast over de scooter, hij miste alleen echt wel wat power (goh) ik probeer hem wel een keer een proefrit te laten maken op een t-max, misschien krijgen we dan nog een scooterrijder erbij *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja mede dankzij de grotere wielmaat heb je veel stabiliteit bij snelle bochten.
Ik heb een constante rammel en het is niet het spatbord. Dus of kentekenplaat of een schotje in de uitlaat (ik denk het laatste), mn broer viel het al op toen hij achter me reed op weg naar de meeting en ook terug toen we van motorscooter wisselden hoorde ik het ook goed.
Kan denk ik geen kwaad, maar ik heb nog garantie dus ik ben benieuwd in hoeverre zoiets geldt voor uitlaten. :+

Als je van een TDM900 op een 250 stapt is het gemis aan power natuurlijk vrij normaal. Een T-Max zal hij ook niet blij van worden vrees ik, als je puur kijkt naar vermogen.
 
Hallo

Ik kom me hier ook even aanmelden
Heb vorige week een x-city gekocht ,kleur donker grijs
Kon een mooie deal maken met de inruil van mn Blackbird
Had gehoopt m gisteren te kunnen ophalen maar er was nog niks binnen .
Als ik m heb plaats ik wel wat foto's

gr Ed
 
Ik heb ook een rammel, bij mij is het de kentekenplaat. Volgens mij alleen bij stationair en meestal als ik er niet op zit.. Dus ik vind het wel prima.
Je kan er sowieso ff mee naar je dealer rijden toch? :) kan je gelijk vragen of het niet het beste is om de hele uitlaat te vervangen, zo'n rvs is niet zo duur :p

Ja een x-city is natuurlijk niet te vergelijke met een tdm maar ik denk dat een t-max wat dichter bij komt kwa rijervaring
 
Hallo

Ik kom me hier ook even aanmelden
Heb vorige week een x-city gekocht ,kleur donker grijs
Kon een mooie deal maken met de inruil van mn Blackbird
Had gehoopt m gisteren te kunnen ophalen maar er was nog niks binnen .
Als ik m heb plaats ik wel wat foto's

gr Ed

Gefeliciteerd! Goede keus *D
Net mooi optijd voor het seizoen
 
Zo'n RVS niet zo duur? Toch nog wel 300 euro ofzo. Ik heb een Leo 4Road op mn Sixteen gehad. Daar heb ik 1200km mee gereden en toen die motorscooter weggedaan. Ik ga nu niet weer 300 euro neerleggen en 'm straks weer wegdoen. Ik doe het nog even met de originele uitlaat als je het niet erg vind. :) Als ik een keer geld over heb zal er misschien wel een 4road onder komen, maar bij een scooter is een luidere uitlaat niet echt mooi, omdat je een redelijk constant toerental hebt. Bij zo'n 1-pitter is het juist mooi als je 'm door de toeren heen hoort klimmen per versnelling.. dus dan hoor ik liever een Leo of andere pijp onder een schakelmotor. :)
 
Zo'n RVS niet zo duur? Toch nog wel 300 euro ofzo. Ik heb een Leo 4Road op mn Sixteen gehad. Daar heb ik 1200km mee gereden en toen die motorscooter weggedaan. Ik ga nu niet weer 300 euro neerleggen en 'm straks weer wegdoen. Ik doe het nog even met de originele uitlaat als je het niet erg vind. :) Als ik een keer geld over heb zal er misschien wel een 4road onder komen, maar bij een scooter is een luidere uitlaat niet echt mooi, omdat je een redelijk constant toerental hebt. Bij zo'n 1-pitter is het juist mooi als je 'm door de toeren heen hoort klimmen per versnelling.. dus dan hoor ik liever een Leo of andere pijp onder een schakelmotor. :)

Klopt, maar een originele uitlaat is duurder, dus als het nou vervangen wordt onder garantie is iedereen blij :)
Ja inderdaad, klinkt een beetje als een opgevoerde stofzuiger :P
 
Nah denk niet dat ze zoiets doen, want de uitlaat doet het verder wel prima. :)
En morgen ga ik even kijken naar een andere uitlaat (origineel).
Zo'n 4road bestel ik misschien wel eens.. ik weet niet, het is dan alleen voor het geluid, want vermogen krijg je niet echt erbij. En dan vind ik 300 euro een beetje veel geld... al klinkt ie zonder db-killer toch echt wel heel serieus. :)

Stofzuiger? Dat zijn de 2 takt brommers.
 
Als je het hele systeem nieuw wilt is het origineel duurder dan zo'n 4road geloof ik.
Waarom wil je eigenlijk een nieuwe uitlaat? Vanwege een rammeltje? Of is het echt niet goed?
Hoeveel km staat er op de teller van je x-city dan?
Kan altijd langs de dealer gaan om te vragen wat hij denkt dat het is toch?
 
full


Toch vind ik het er wel heel strak uitzien dit...
Past dit ook op een x-city denk je? blok is hetzelfde...
 
Ik koop die andere originele uitlaat van iemand die 'm 1000km heeft gebruikt en dat wordt mijn spare-part uitlaat (omdat ik weet dat scooteruitlaten snel rotten). Ik moet nog langs de dealer voor de rammel, heeft geen haast. Ik heb nu 11.000km op de klok staan.
 
Vanmorgen mn X-city opgehaald
Was nou niet echt geweldig weer om een uitgebreide rit te maken maar de eerste 50 km zit er op


full
 
Toch kan je natter thuiskomen dan op zo'n X-City!
Ziet er mooi uit! Net wat donkerder qua kleur dan mijn X-City. Mijne is lichtgrijs, verder ook zwart zadel.

Ik zie dat je hetzelfde kofferrek hebt als ik, alleen jij moet persé een koffer van Yamaha kopen, omdat je met dat haakje zit aan het eind. Die wordt bij Yamaha meegeleverd, met een Givi koffer bijv. niet (alhoewel Yamaha koffers ook gewoon Givi koffers zijn). Dit haakje zit er nu bij jou dus nog niet op.
 
Toch kan je natter thuiskomen dan op zo'n X-City!
Ziet er mooi uit! Net wat donkerder qua kleur dan mijn X-City. Mijne is lichtgrijs, verder ook zwart zadel.

Ik zie dat je hetzelfde kofferrek hebt als ik, alleen jij moet persé een koffer van Yamaha kopen, omdat je met dat haakje zit aan het eind. Die wordt bij Yamaha meegeleverd, met een Givi koffer bijv. niet (alhoewel Yamaha koffers ook gewoon Givi koffers zijn). Dit haakje zit er nu bij jou dus nog niet op.
Dat van dat kofferrekje wist ik niet ,dat rek zat er nu standaard op
 
Laatst bewerkt:
Balen dat het weer niet zo meewerkte inderdaad, maar toch leuk dat je hem hebt.
Ook niet dezelfde kleur als die van mij, de mijne is meer blauw.
Heb je ook al een koffer? Misschien toch wel handig omdat de buddyruimte van de x-city niet top is.. Persoonlijk vind ik zo'n koffer alleen niet zo mooi staan...

ik ben trouwens positief verrast hoe zuinig de x-city is. 1:28 en dan trek ik regelmatig volgas op enzo })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan