Yamaha X-CITY 250

Nee ik niet, ben bang, dat je dat niet zo snel zal vinden. Kan mijn standaard demper kopen, boor je daar een paar vreselijke gaten in.
 
Heb met olie verversen er 1300cc ingegooid, maar op de peilstok geeft ie nog maar net 3mm aan, op midden bok, op voorwiel leunend. Op peilstok half streepje, als je em laat rusten op achterwiel. Moet denk 1400cc in om te zorgen dat ie bovenste streepje op peilstok aangeeft , op voorwiel leunend. Klopt niet helemaal zou ik zeggen. Nou ja, het zit wel goed. Heb 4500 km gereden sinds laatste verversing. Vond het wel een beetje erg vroeg. Wel een nieuwe aftap plug erin gedaan met magneetje. Beter.
 
Nog geen week na aankoop helaas al een probleem: waarschijnlijk de brandstofpomp... :( Geen goede start. Even afwachten hoe de motorzaak dat oplost.
 
Start wel, maar bij wegrijden valt hij meteen uit en start het gele lampje te knipperen op dashboard. Maar goed, hij is ook al zes jaar oud met 30k op de klok maar dan nog.
 
Vreemd ja, zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Als ie dus iets meer benzine zou moeten krijgen, krijg ie het dus i.d niet! Zou id brandstofpomp kunnen zijn. Als dat het is, kijk dan ook op Ebay eventueel voor de prijs. Zag daar ook brandstofpompen te koop staan. Je heb gewoon even pech, bij mij gaat ie met wegrijden schudden en trillen. Ik heb ook nog garantie, morgen gaat ik em wegbrengen en hoop dat het vergoed word. Heb al van anderen gehoord, dat de koppeling schoon gemaakt moet worden. Staat er bij jouw trouwens geen fout code in de display?
 
Nee helemaal niets in het display, alleen dat oranje lampje knipperde en toen viel hij uit. Hij is gisteren opgehaald door de motorzaak en die lieten me weten dat hij het gewoon doet :(

Dus ik betwijfel of ze er een lang stuk mee gereden hebben. Sinds ik de Xcity heb gekocht vorige week is hij namelijk een aantal keer stil gevallen tijdens het accelereren, maar ging dan tijdens het rollen weer aan. Met uitzondering van gisteren dan, toen hij niets meer deed :(

Motorzaak denkt dat het de ontluchting van de benzinetank is. Hoe dan ook, hij krijgt óf te veel óf te weinig benzine.

Mocht je andere oorzaken weten, let me know. Keep you posted!
 
Is het niet stiekem een stekkertje of bougiedop?
Pest van het overgrote deel scooters is dat het complete blok + aandrijving constant aan het kantelen is tijdens het rijden.
Als je gas geeft kanteld je motor in het frame,maar veel snoeren/kabels zitten zowel aan de motor als het frame vast.
Reken verder maar uit dus.

Ik gok op een half los stekkertje of een draadbreuk.
 
Net met de motorzaak gesproken. Die zijn er nog niet uit. Wat ze wel weten is dat het een probleem moet zijn met de elektronica moet zijn.
 
ChrisScoot heeft een soortgelijk iets gehad met zijn x max 250.
Hoop tijd en geld kwijt,dingen vervangen en uiteindelijk bleek het een stekkertje te zijn.
 
Nou, hopen dat ze het snel vinden, want dit kost ook vrije middag nemen etc. Maar ja, is niet anders, kan altijd voorkomen alleen niemand zit er op te wachten zulke kleine piet lul manco"s. Ik heb scooter na laten kijken ivm, trillen/ schokken met optrekken en ze hadden het gevonden.; De koppeling achter , dat asje en de gewichtjes{veertjes?} waren kurkdroog en vuil. Asje weer ingevet en schoon gemaakt dus komende dagen afwachten of dit het id was. Word vervolgt.
 
Volgens de motorzaak blijkt het de spanningsregelaar. Die had hij niet op voorraad dus moest besteld worden. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten...
 
Oh dat is mooi, dat ze toch nu weten wat het is. Is snel binnen hoor zo'n onderdeel. Bij die Italianen schijnt het drama te zijn, als je op een onderdeel moet wachten, gaan 's zomers geloof ik paar maanden dicht. Werd mij niet geadviseerd om een aprilia sr 300 te kopen. Maar dat even terzijde, en toch maar een X-CITY gekocht. Ik heb er gisteren mee naar huis gereden en vandaag ook weer naar m'n werk, en het is bijna weg, maar als ik toch langzaam gas geef, doet ie het nog sporadiesch. Zo goed als weg. Weet niet of ik weer terug zal gaan, wacht nog paar dagen af.
 
Oh dat is mooi, dat ze toch nu weten wat het is. Is snel binnen hoor zo'n onderdeel. Bij die Italianen schijnt het drama te zijn, als je op een onderdeel moet wachten, gaan 's zomers geloof ik paar maanden dicht. Werd mij niet geadviseerd om een aprilia sr 300 te kopen. Maar dat even terzijde, en toch maar een X-CITY gekocht. Ik heb er gisteren mee naar huis gereden en vandaag ook weer naar m'n werk, en het is bijna weg, maar als ik toch langzaam gas geef, doet ie het nog sporadiesch. Zo goed als weg. Weet niet of ik weer terug zal gaan, wacht nog paar dagen af.
Twee keer wat besteld bij officiële piaggio dealer {voor mijn aprilia scarabeo 300}, die 2 keer dinsdagmiddag om 5 uur bestelde, rechtstreeks bij piaggio Italie en allebei de keren kon ik de spullen vrijdag middag ophalen.
hij zei alleen in augustus gaat de tent 3 weken dicht maar verder alles snel geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet betaald, is onder garantie gedaan door andere motorzaak, zo hoefde ik niet een pleuris eind te rijden, maar toch. En Zuunig; Ik heb het een keer gelezen, dus zo zie je maar dat je niet alles moet geloven met wat men schrijft. En die Scaraboe; leuke motrscooter.,
 
Bluethunder, ik bestelde wat kleine dingen zoals remblokken en knipperlicht schakelaar, die waren zo binnen van uit Italie, misschien dat grotere dingen wel veel langer duren.
 
Oh dat is mooi, dat ze toch nu weten wat het is. Is snel binnen hoor zo'n onderdeel. Bij die Italianen schijnt het drama te zijn, als je op een onderdeel moet wachten, gaan 's zomers geloof ik paar maanden dicht. Werd mij niet geadviseerd om een aprilia sr 300 te kopen. Maar dat even terzijde, en toch maar een X-CITY gekocht. Ik heb er gisteren mee naar huis gereden en vandaag ook weer naar m'n werk, en het is bijna weg, maar als ik toch langzaam gas geef, doet ie het nog sporadiesch. Zo goed als weg. Weet niet of ik weer terug zal gaan, wacht nog paar dagen af.

Bij mijn Xcity 'stottert' de vario/koppeling een beetje wanneer hij koud is (rustig wegrijden na koude start). Eenmaal warm doet hij het niet meer. Begon het bij jou zo? Anders moet ik ook daar naar laten kijken binnenkort...
 
Bij mijn Xcity 'stottert' de vario/koppeling een beetje wanneer hij koud is (rustig wegrijden na koude start). Eenmaal warm doet hij het niet meer. Begon het bij jou zo? Anders moet ik ook daar naar laten kijken binnenkort...
koppeling schoentjes schoonmaken en ook de bel die eroverheen gaat schoonmaken en opschuren met fijn schuurpapier.
en mogelijk een nieuwe grote veer erin zodat hij niet te snel de riem in de lagere stand gooit.
na tienduizenden keren ingedrukt te zijn wordt die veer kleiner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan