Yamaha X-CITY 250

Wat zijn dr Pulley sliders??? Ging vandaag naar werk en eigenlijk doet ie het nog steeds, alleen nu meer als ik file/stapvoets rijd, met gashandel dicht en dan beetje gas wil geven. Morgen eerst maar even bellen met de duivis. Kan het ook zo zijn, mannen ,dat de snaar opgerekt is of versleten/ of die 6 rolletjes te veel platte kantjes heeft??????? Mijn vorige scoot; Suzuki 16 had ook platte kantjes op rolletjes, maar die heeft het nooit gehad??????????????
 
Wat zijn dr Pulley sliders??? Ging vandaag naar werk en eigenlijk doet ie het nog steeds, alleen nu meer als ik file/stapvoets rijd, met gashandel dicht en dan beetje gas wil geven. Morgen eerst maar even bellen met de duivis. Kan het ook zo zijn, mannen ,dat de snaar opgerekt is of versleten/ of die 6 rolletjes te veel platte kantjes heeft??????? Mijn vorige scoot; Suzuki 16 had ook platte kantjes op rolletjes, maar die heeft het nooit gehad??????????????

Maksor-scooterparts.com is de importeur voor nederland van dr pulley.daar kan je ook informatie vinden.
Ik heb bij mijn X max 250 de dr pulley rollen 11gram en de geleiders ingezet.Wel de vario vet vrij maken en scherpe randen van de varioplaat weg veilen of schuren.tevens de koppelingsschoenen opschuren en aan de kopse kanten schuin kantje maken.en trommel opschuren.
Resultaat een wereld van verschil,trillingsvrij en soepele vlotte accelleratie.

Advies gebruik goed passend gereedschap,sommige boutjes zitten goed vast,neem er de tijd voor dan is het goed te doen.
 
Poging 2.

Mijn vario heeft nog nooit zo soepel gewerkt als nu met die dr pulley sliders.
Als ze ook nog eens 30.000 km mee gaan als de verhalen dan is het met recht een wereld product te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Ging vandaag naar werk en eigenlijk doet ie het nog steeds, alleen nu meer als ik file/stapvoets rijd, met gashandel dicht en dan beetje gas wil geven. Morgen eerst maar even bellen met de duivis. Kan het ook zo zijn, mannen ,dat de snaar opgerekt is of versleten/ of die 6 rolletjes te veel platte kantjes heeft??????? Mijn vorige scoot; Suzuki 16 had ook platte kantjes op rolletjes, maar die heeft het nooit gehad??????????????

Is een bekend euveltje bij de Yamaha (XCity, Xmax en Majesty).

Zie meer gevallen/oplossing;
www.motor-forum.nl/forum/list_messages/248371?data[filter_keywords]=koppeling&data[boolean]=AND en Hybride - Majesty koppeling onderhoud
 
Jij ook Chopper -choppert bedankt. Zeer wijzer geworden. baalt hier wel enorm van. Zoals ik al zei'gaat eerst vandaag motorzaak bellen. Thanks all
 
Spanningsregelaar onder garantie vervangen en een leenscooter gekregen van de motorzaak. Complimenten voor de goede service van Gilex Motoren.
 
Heb nu een Kawasaki ER600 N te leen, maar wat schakelt dit klote zeg, ik bedoel met de positie van de schakel pookje en rem. Ze staan te veel naar achter, en met in de regen rijden vanmorgen en vanmiddag, hele natte broekspijpen en boven benen. Ben blij als ik men eigen XCITY weer terug heb, veel meer rust en meer tijd om te remmen, cq antisiperen. En telkens die schok bewegingen als je van versnelling wisselt, Nee, dat word em niet meer, weer!!! Leuk voor een keertje omdat je wel veel meer acceleratie hebt, maar dat is ook dan alles.
 
Heb nu een Kawasaki ER600 N te leen, maar wat schakelt dit klote zeg, ik bedoel met de positie van de schakel pookje en rem. Ze staan te veel naar achter, en met in de regen rijden vanmorgen en vanmiddag, hele natte broekspijpen en boven benen. Ben blij als ik men eigen XCITY weer terug heb, veel meer rust en meer tijd om te remmen, cq antisiperen. En telkens die schok bewegingen als je van versnelling wisselt, Nee, dat word em niet meer, weer!!! Leuk voor een keertje omdat je wel veel meer acceleratie hebt, maar dat is ook dan alles.

Je bent wel helemaal 'motorfiets' af sinds je de X-City hebt is het niet? Moet zeggen dat ik het geweldig vind hoor, beide. Maar ik heb zoveel rijstraketten gehad. Dit is nu gewoon veel praktischer en makkelijker. Alleen de prestatie is stukken minder ja.... Achja... Ik hoop dat je je X-city snel terug hebt.
 
Ja , dat zou je kunnen zeggen, Die racemonsters vind ik prachtig om te zien. Echt waar. Kijk ook al heel mijn leven naar de Moto GP en vroeger had je nog de 50cc, en 80 cc race klasse. Maar heb nooit zo;n monster gekocht. Mij veel te gevaarlijk en snelheid interesseert mij totaal niet. Geluid wel. Op alles wat ik had, moet een andere pijp onder. Ik wil ze horen brullen. Maak niet uit, waar ik op rijd, daar geniet ik van!!!! Ps,; Kreeg net bericht van motorzaak, kan em morgen halen, ben benieuwd wat ze eraan gedaan hebben. Word vervolgd.
 
Ja , dat zou je kunnen zeggen, Die racemonsters vind ik prachtig om te zien. Echt waar. Kijk ook al heel mijn leven naar de Moto GP en vroeger had je nog de 50cc, en 80 cc race klasse. Maar heb nooit zo;n monster gekocht. Mij veel te gevaarlijk en snelheid interesseert mij totaal niet. Geluid wel. Op alles wat ik had, moet een andere pijp onder. Ik wil ze horen brullen. Maak niet uit, waar ik op rijd, daar geniet ik van!!!! Ps,; Kreeg net bericht van motorzaak, kan em morgen halen, ben benieuwd wat ze eraan gedaan hebben. Word vervolgd.

Nou ben ook benieuwd, laat het hier ook even weten. Heb jij zelf ook een sportpijp op je X-max? Ik ben namelijk op zoek naar een gebruikte sportuitlaat. Mocht je nog een adres weten dan houd ik me aanbevolen.
 
Ja doet ik, En ik heb trouwens een XCITY, maar dat ter info. Wat ik ook pas zei; dat zal je niet zo gouw treffen, ben ik bang, en dan betaal je nog voor een 2e hands ongeveer; 150 uuro??? Voor iets meer heb je een nieuwe sport pijp. Dan wel van Leovince, MIVV heb je ook, die is goedkoper. Ik heb er een Akrapovic opgezet; Super geluid. Zwaar en toch met decibel killer erin.
 
Ja ik bedoelde ook X-city :) Gisteren weer lekker door Amsterdam Centrum gereden!

Vond jij het de koop waard een sportuitlaat te kopen? Merk je er ook wat van in het vermogen of is dat te verwaarlozen?
 
Ik vind het geluid alleen al ,al de moeite waard, haha. maar kwa vermogen voel ik nou geen bv. 5pk meer of zo , inclusief sportfilter. Zal er wel beter mee ademhalen. Dat wel. Motor zal mooier rondlopen. Maar op jouw vraag te antwoorden; Is te verwaarlozen. Heb em vanmiddag opgehaald en nu trekt ie weer smooth op, ook bij stapvoets rijden en zachtjes gas openen. Ze hebben de vario gedemonteerd en gereinigd, vario as in het vet weer gezet, Koppelingstrommel en schoenen opgeschuurd. Ben blij nu. En die Kawa weer lekker ingeleverd. Lekker weer rustig met lekkere herrie naar huis gereden.
 
Winter wielen er onder laten zetten, maar oh oh, wat rijd dat anders. Veel zwaarder. Gaat natuurlijk van zomerbanden met nog 40% rubber, naar hoge zachtere 100% rubber. En toen ook nog met die harde wind donderdag,. Ging toch wel alle kanten op.
 
Ik houd mijn normale wielen er gewoon onder. Kunnen ze best hebben volgens mij. Ik heb inmiddels de MIVV erop gezet, gewoon met de DB-killer erin. Geluid is iets zwaarder, maar zeker nog beschaafd. Prima dus! Want ik hoef niet zo'n schreeuw ding te hebben. Nu zat ik zelf te denken ook de luchtfilter te vervangen voor een sport modelletje van BMC. Heeft iemand een idee of dat nut/effect/zin heeft? Ze zijn slechts €65,- zag ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan