Yamaha X-CITY 250

Moge. Ja klopt. Heb aan weerszijden 3cm speling. Dit ook nog eens achteruit duwen, en dan ook nog eens een bocht [hoek] van 90 graden. Maar het gaat net. Kan eigenlijk geen andere motor of scooter kopen, want dan krijg ik em niet meer voor mijn keldert. Om zelf dingetjes te doen.
En je weet het; ik heb i.d geen haast. Ook in het verkeer niet.
 
Goede instelling Blue om nooit haast te hebben, ik heb ook nooit haast.
Ik rij dan ook alleen hard als ik geen haast heb :)

Ik zit ook met die centimeters aan beide zijde in mijn poort, gelukkig heb ik dan wel
een brede deur in mijn achterom gemaakt zodat ik de tuin en schuur in kan komen.
Wij mogen dan ook niet klagen.
Kijk b.v. eens naar zovele Amsterdammers die hun motor helaas niet binnen of privé kunnen stallen.

Prettige zondag gewenst
 
Laatst bewerkt:
Ja precies mr. Webimagen. Haast leer je je zelf aan. Krijg je stress van, slecht voor je. In't verkeer koppie erbij houden.

Dan heb jij zeker lucky, dat jij het zo op heb kunnen losse. Super. Zijn inderdaad veel mensen, lees; motorrijders/scooterrijders die i.d toch dan maar een garage of schuurtje moeten zien te regelen.

En inderdaad: in dat openriolendorp of andere oude steden lopen toch veel mensen tegen dit probleem op. Mogen niet klagen, dat we motor/scooter rijden. Zijn veel mensen die dit niet kunnen(doen).
allen een fijne zondag ook gewenst, morgen ochtend roept de plicht. Grrrrrrr.
 
Hey Bluethunder88,
kan jij niet met zo'n rood motor movertje je draaicirkel binnen in de box bewerkstelligen?
Scheelt je weer een stukkie contra achteruit sturen.
 
Nou Matin v d V! Dan zet ik em tochmaar in 010, als ik toch de keus had, haha.

Zag op marktplaats gisteravond id zo'n karretje of movertje. Vraag me af, hoe je em erop krijg dan!!!
 
Had al een vermoeden dat je ze niet kent, ze worden best veel gebruikt door 2 wieler liefhebbers
met een box zoals jij.
En idd. staan ze op MP, en ik dacht ook 1X per jaar bij de gamma voor 4 joetjes.

Ik heb zo'n ding niet maar ken wel de werking.
Je moet het zien als een platforum met wieltjes waarvan je het platforum eerst op de grond laat zakken, jij rijd vervolgens het achterwiel van je brommert erop en dan haal je de handel over waardoor de wieltjes van het platforum lager komen te liggen als het platforum om de functie van jou achterwiel over te nemen.
En dan kan je in eens haakse bochten maken... yeah!
Sommige durf-allen flikken het ook onder de midden-bok, jah en als je dat ook kan dan kan je de brommert helemaal om zijn as heen draaien.

Laterzzzz
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die banden trouwens erg bruut of hoe zeg je dat om een beetje jong en cool over te komen.

_O-

Vet profiel
 
Laatst bewerkt:
Nou WebEngine, zal er is naar kijken, rijdende platforms, thanks. Dacht al: moet het wiel erop of de middenbok.

Ja Martin, zijn wat grof, maar ik heb geen keus in andere merken, maar temperatuur moet niet te hoog worden, want dan zijn ze wat sneller op. Doet er wel 2 winters mee denk.

en Chopper Cooper; er zit toch niet heel veel meer op, moest wel eerst zijkant van blokkie schoonmaken, want het is wel moeilijk te zien. Voor zit er nog genoeg op, want daar rem ik minder mee hoor.
 
en Chopper Cooper; er zit toch niet heel veel meer op, moest wel eerst zijkant van blokkie schoonmaken, want het is wel moeilijk te zien. Voor zit er nog genoeg op, want daar rem ik minder mee hoor.

Dus het potje met het lagere vloeistof-nivo is die van de achterrem, die aan de linker stuurhelft.
 
Ja klopt, de linker rem handel. Achter dus. Ik moet het in de gaten blijven houden. Heb altijd remblokken klaar leggen. Zodat ik zo snel mogel;ijk weer kan rijden. Heb ze op Ebay gekocht. Een setje , voor en achter, uit Italië.
 
Ja klopt, de linker rem handel. Achter dus. Ik moet het in de gaten blijven houden. Heb altijd remblokken klaar leggen. Zodat ik zo snel mogel;ijk weer kan rijden. Heb ze op Ebay gekocht. Een setje , voor en achter, uit Italië.

Houd rekening mee, dat bij het plaatsten van nieuwe blokken de remzuigers terug ingeduwd moeten worden. Hierdoor wordt ook de remolie erachter wegdrukt en komt dit in het potje(reservoir) en aldaar zal het nivo (weer) stijgen. Dus alles wat je nu erbij doet, zal wrs straks er weer uit moeten.
 
Laatst bewerkt:
Jan, grappig is dat, ik rij ook alleen maar hard als ik geen haast heb. Dan verveel ik me misschien, of word ik baldadig. Is een hele dure "hobby" geworden in de loop van de tijd.

Als je je scooter in 010 buiten zet staat'ie zó in 070. En als je 'm in 070 buiten zet, zet iemand anders 'm voor je binnen. Alleen wààr, dat zeggen ze er niet bij. En dat uit 2x ervaring.

:Z
 
Nou, werd eindelijk gebeld, na ongeveer 3mnd gewacht te hebben, door woordvoerder van Yamaha.
Zouden ze zoveel klachten over Yamaha hebben????????
Omtrent het probleem van het schokkend en trillend weg rijden, door de verbrande wrijvings vlakken van de koppeling.

Hij deelde mij mee dat Yamaha dit probleem onderzocht hebben en geconstateerd hebben dat het niet bij iedereen voorkomt.

En dat het aan de rijstijl ligt, of de rout die er mee gereden word.
Dus iemand die veel stadsverkeer rijd en veel optrekt, hebt er meer en sneller last van, dan iemand die alleen maar snelwegenrijd!!!!
Heb em gevraagd wat er aan gedaan gaat worden en of er een compensatie tegenover staat, antwoorde die Super Mario dat Yamaha dat niet doet!!!

Hem vertellende hebben dat toen ik problemen had met een Suzuki Sixteen,dat ik toen wat prullaria en ik bij Suzuki gevraagd had voor Moto Gp tickets voor de TT- Assen heb gekregen, antwoorde die Super Mario dat Yamaha Nl daar niet aan deed!!!
Ik zeg; nou dat val me tegen van Yamaha en dat ik dit toch triest vind en niet met je klanten om kunt gaan.
Heb em ook gezegd waarom ik dit wel snap, daar al dat geld richting Rossie en Lorenzo gaat.
Die man was niit blij, ik ook niet.
Gingen niet goed uit elkaar. Ik dacht; krijg maar lekker de Tyfus. Arrogante Klootzak. Vuile hond, met je dikke salaris voor dat beetje kutservice wat je zogenaamd doet.



Zodan, ook weer een ervaring rijker en een illusie armer.
 
Wat zal die werknemer van Yamaha goed slapen als hij jouw persoonlijke evaluatie leest.

Ik heb geen idee of je een punt hebt, laat staan dat ik wil oordelen over recht of onrecht, maar dit komt wel heel erg stampvoetend over.
 
Ook ik heb deze problemen. Conclusie is dus je koopt een yamaha C city waar je beter niet mee in de stad kunt rijden maar op de snelweg want dan heb je deze problemen niet of minder. Wat een geweldige uitleg van Yamaha nederland, en wel heel klantvriendelijk dat ze alle rijders met dezelfde problemen aan hun lot over laten. Terugroepactie, nee daar doen ze niet aan. Ik zou zeggen mensen trek je conclusie zelf maar.
 
Ook ik heb deze problemen. Conclusie is dus je koopt een yamaha C city waar je beter niet mee in de stad kunt rijden maar op de snelweg want dan heb je deze problemen niet of minder. Wat een geweldige uitleg van Yamaha nederland, en wel heel klantvriendelijk dat ze alle rijders met dezelfde problemen aan hun lot over laten. Terugroepactie, nee daar doen ze niet aan. Ik zou zeggen mensen trek je conclusie zelf maar.

Aftersales worden door de dealers uitgevoerd, je had je van te voren kunnen bedenken dat je als particulier weinig had kunnen bereiken bij Yamaha nederland.
Of had een vrijkaartje voor de motorbeurs je frustratie weggenomen dan.

Ik had begrepen dat een monteur al aan je koppeling heeft gewerkt en het had opgelost.
Zo niet steek een paar tientjes in dr pulley sliders inplaats van een mooie dure uitlaat waar hij echt niet beter van gaat rijden, en doe de werkzaamheden die in div Xmax / City forums word beschreven.
Met schelden en vloeken word je niet geliefd hier.
Of ander terug naar Suzuki?
Succes!
 
Ja joh, Ik zeg tegen die Super Mario; ik koop nooit geen Yamaha meer. Daar leg jij niet wakker van!! Maar ik ook niet!!. Dus conclusie; Je koopt een Xcity om in de stad te rijden, maar is verstandiger om maar op de Highway te blijven. Hij zei nog, dat ie , op aanraden van mij, maar eens op de forum moest kijken, daar er meerdere mensen problemen gehad hebben. Heb hem nog gezegd dat ik nu al weet, wanneer mijn garantie verloopt, ik wel mijn buidel moet trekken.
Maar ja joh, dat interesseert hun niet joh.
 
Ja weet ik Zuunig, maar daar gaat het niet om. Ik verwacht van zo;n gerenommeerd bedrijf, dat ze wel iets goeds ontwikkelen. Ik heb niet zo;n Chinees Cheng Ching gekocht.!!!!
Laat maar gaan joh. Hij word nog wel een keer gestraft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan