Yamaha X-CITY 250

Joh geueremo, of zo. Dus jij ben er ook zo een, die alles maar accepteert? Moet jij weten. Je moet is weten wat ik in het verleden al voor elkaar heb gekregen! Producten die je verkoopt, horen gewoon te voldoen, volgens de nedelandse wetgeving.
Dus het enige wat ik doe, is opkomen voor mijn recht.
En ook voor jouw geld; Dat ik zelf bepaal of en wanneer ik vloek of scheld en niet geliefd ben?? So What. Daar heb ik jouw niet voor nodig.
 
Opkomen voor je rechten is prima en soms hetzelfde als niet alles accepteren.
Maar het op een rij zetten van de juiste argumenten is niet je sterkste punt, evenals het 'in de spiegel kijken'.
Voor je teksten ben jezelf verantwoordelijk en jij bent er blijkbaar content mee, ik kan je vertellen dat gebruikers van MF en moderators daar anders over denken.
 
Ja weet ik Zuunig, maar daar gaat het niet om. Ik verwacht van zo;n gerenommeerd bedrijf, dat ze wel iets goeds ontwikkelen. Ik heb niet zo;n Chinees Cheng Ching gekocht.!!!!
Laat maar gaan joh. Hij word nog wel een keer gestraft.
Ik denk dat piaggio met de 350cc motor daarom een ander soort koppeling heeft ontwikkeld die niet elke keer schoon gemaakt en op geschuurd hoeft te worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja Zuunig, dat zou best kunnen. Want van die scooters heb ik die problemen nooit iets van gehoord of gelezen op het scooter forum.
Ben dan toch benieuwd wat voor merk koppeling er bij het merk Piaggio in zit. het moet aan het soort materiaal liggen, waarvan die wrijvingvlakken gemaakt zijn.
Toch vreemd, dat het alleen bij het merk Yamaha voorkomt!
Heb met de Honda lead Scv 100 ook nooit geen last van gehad, en Suzuki Sixteen ook niet.
 
Ik maak die van mijn elke 5000 km schoon, ik heb vaak op yamaha open dag proef gereden op allerlei yamaha's en ik vind ze allemaal veel te soepel rijden, ik bedoel met heel veel slippende koppeling etc etc.
 
Is het koppelings materiaal, soms hetzelfde als van remschoen materiaal? Van remblokken heb je ook verscheidene materialen?
Dan zou het dus puur daar om gaan ?!?!
Als Yamaha dan is hiermee zou experimenteren, zou dit probleem opgelost kunnen worden.
 
Koppeling schoentjes lijken veel op trommelrem schoenen, zal ook wel verschil in materiaal zijn, maar regelmatig schoonmaken en opschuren helpt heel veel ook de bel die er overheen gaat opschuren aan de binnenkant.
En misschien een nieuwe grote veer als hij minder sterk wordt kan helpen.
 
Ok Zuunig. Ik weet nu wat te doen, als het weer optreedt. Bedankt voor de info.
Wat is trouwens het effect van een sterkere veer?? Weet jij dat toevallig?
 
Een nieuwe grote standaard veer zorgt er voor dat de riem achter niet veel te snel zakt naar kleine stand.
( zoals de ketting van de fiets bij wegrijden veel te snel op het kleine tandwiel wordt gezet)
Ook kan je nog een hoekje van de schoentjes waar hij als eersts aangrijpt een beetje schuin afschuren.
 
Laatst bewerkt:
Heb toch ook maar die Dr. Pulley sliders gekocht incl de 4 geleiders.
Uiteraard bij Maksor!! Heb gekozen voor de 11 gram blokjes.
 
Ik ben niet merk gebonden, al heb ik wel zo mijn voorkeur. Alleen je moet geen een of ander lul verhaal ophangen.
Dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adress. Je moet wel met argumenten komen, en dan nog bepaal ikzelf wel, of ik het daar mee eens ben.
Nou, in dit geval dus niet. En dan ga ik door, tot ik mijn gelijk krijg.
En dat heb ik gekregen!!!!! Meer kan en mag ik er niks over kwijt. Ik ben tevreden!!!

Maar ja, je heb van die mensen, die laten zich alles wijsmaken, ja die zijn makkelijk af te wimpelen.
Zal geen namen noemen. Lange neus!!!
 
Morgen de Dr.Pulley sliders laten plaatsen. Ben erg benieuwd hoe die X City dan optrekt.
en alles moet zo'n beetje vervrij zijn??
Als het goed is heeft je XCity een vario alla TMax 1ste generatie. Dus een uitvoering met (veel) vet in de vario/gewichten(rollen).

Je zult eerst de vario moeten reinigen met bijv. benzine.

full



Zie hier wat na het reinigen ingevet wordt.
Alleen vet gebruiken in de binnenzijde van de glijbus én in het midden van de vario (waar de glijbus insteekt).
Het vario gedeelte waar de Dr.Pulley gewichten komen te zitten niet invetten.
 
Ok. Thanks Copper. Mijn vario was al 2 keer open gehaald en schoon gemaakt meen ik. Vanmorgen weer open laten halen en Dr. Pulley er laten zetten , omdat ze nieuwe koppeling moesten monteren.
Had gezegd dat ze geen vet moesten gebruiken met die sliders, en die monteur wist het, zei ie.
Dus dat zit wel snor. Heeft ook alles schoon geblazen, ontvet, en busjes , glijbus,ook in gevet.
Wat jij zei! Top.
hij rijd erg goed weg, en dip ben ik ook kwijt, iets wat Sjoerd ook al schreef.
Topsnelheid ben ik ook tevreden over, hoewel ik dat nooit rijdt.
Reed 110 op de tellert, wind tegen, en met gas bij geven trok ie voor een 2 en een halfie lekker door
Tot 126 km/ uur. Als dat 120 km/ uur zou zijn, ben ik dik tevreden.

Las ook opYoutube van duitse vertegenwoordiger van Dr. Pulley, van motorbeurs 2012 in Duitsland dat de Hitclutch van Dr. Pulley eigenlijk meer voor mensen zijn, die hoofdzakelijk in bergen en dalen rijden!!!!
En niet alleen voor mensen die alleen maar vlak rijden!!!!!!! Kan wel. Maar dan geen profijt van het systeem!!
 
Ps; de standaard rolletjes die eruit zijn, zagen er nog goed uit. Met 9000 km gereden.
Begon wel een begin van plat kantje te zien.

Scooter rijd erg lekker smoth weg en wat betreft dat iets hoger toerental, het zal wel aan mijn oren liggen met oordopjes erin, want ik hoor nou niet echt veel verschil!!
Kan ook door die Akra komen, want die maak toch een lekkere bak herrie!!! Top. Echt waar voor zn geld, met db killer ernog in.
 
De bladzij van Kawasaki j300 is weg!! Weet iemand hoe dat weer boven water komt??
Heb vanmorgen gezeten op een Yamaha yp 400 en de Kawa j300, maar vond de Kawa toch lekkerder zitten.
Stond een zwart/ groen en een zilveren j300.
Rutte zei nog; we moeten met zijn allen meer geld uitgeven. Nou, er zijn mensen die geluisterd hebben,
want ik telde daar zo al 18 verkochte motoren.
 
Afgelopen vrijdag de winterwielen eraf laten halen. Denk dat de winter vertrokken is naar het noorden.
Maar dit stuurt zo anders en raar. Vroeg mij even af of alles wel vast zat.
Met een bocht nemen en dan een beetje hangen, trekt het stuur erg naar binnen !!! Zowel naar links sturent
als naar rechts sturent.
Kan mij niet herinneren, dat dat daarvoor ook had. Om te zeggen dat nu lekker stuurt; nee!!
 
Afgelopen vrijdag de winterwielen eraf laten halen. Denk dat de winter vertrokken is naar het noorden.
Maar dit stuurt zo anders en raar. Vroeg mij even af of alles wel vast zat.
Met een bocht nemen en dan een beetje hangen, trekt het stuur erg naar binnen !!! Zowel naar links sturent
als naar rechts sturent.
Kan mij niet herinneren, dat dat daarvoor ook had. Om te zeggen dat nu lekker stuurt; nee!!

Andere banden stuurt direct heel anders. Normaalgesproken geven nieuwe banden direct een gigantische verbetering. De oude banden zijn door de jaren geleidelijk versleten, vierkant geworden, zonder dat je dat in de gaten hebt. Het verschil tussen de oude banden en de nieuwe banden, zeker in een tijdsbestek van een paar minuten, is dan gigantisch.

In jouw geval zal het vooral een heel ander gevoel zijn. De winterbanden zullen niet versleten zijn, maar sturen gewoon anders dan de zomerbandjes.
 
Thanks 020, zal is kijken, waar ie zit. Kon em niet meer openen.

ja Dt 125, zomer banden kunnen deze komende zomer nog wel hebben. Zal id wel te maken kunnen hebben met ander profiel. Zal ook naar de banden spanning kijken. Misschien iets lucht erbij. Kijken of dat helpt.

Zuunig, nee zijn niet uit gebalanceerd, wel toen ze destijds af fabriek zijn gemonteerd!! Heb dus complete wielen gewisseld.
 
Als aandrijfolie moet er in; 10w30,,, maar dat is niet meer te krijgen tegenwoordig.
Kan er ook 10w40 in?? Gaat niet stad en land af om die 10w30 te bemachtigen.
 
Vrijdag de scooter helemaal schoon gemaakt. Alle antie pekel restanten eraf gewassen, mix van;
Scottoiler, Wd 40, siliconenspray. En wat ziet het oog? ; helemaal spik en span schoon en daarna
alle plastic delen en achterveren weer in gespoten met Wd 40.
ziet er weer uit als nieuw. Dat rijd allemaal toch weer wat lekkerder.

En vrijdag gelijk aandrijfolie maar gelijk vervangen. Hoefde pas bij de 20.000 km,
maar denk; doet het nu maar gelijk, met de 10.000 km op de tellert.
toch maar 10W40 half synthetisch erin gedaan.
Ik ben voorlopig klaar, tot de winter weer begint in oktober.
 
Terug
Bovenaan Onderaan