Yamaha X-CITY 250

Fatopi, als ik filmpjes op Youtube zie (ja ben zelf ook aspirant koper), brandt er maar 1 lamp. Maar dat is vast wel te verhelpen als je dat wilt.

Wat ik trouwens heel erg mooi vind, is dat de klepspeling om de 20.000km moet worden gecontroleerd. Dat is bij de Sixteen wel anders, mag de kop er elke 4000km van af.
 
Monomuis ik ben momenteel bezich een unit van een mp3 om te bouwen van 2× H1 naar 2× H4

als ik zo de foto zie zijn het ook ronde spiegels en als ze 10cm doorsnee zijn dan laat ik het wel weten als het mij gelukt is wat je er voor kan gebruiken ik gok dat ik ongeveer 120 euro kwijt ben
 
Ik kijk eerst wel naar de lichtopbrengst van 1 lamp :) Bevalt dat niet dan kijk ik eerst naar 2 lampen en dan zie ik wel verder. Ik wil ook nog eens een 4Road op die XCity gooien en die van mijn Sixteen past er natuurlijk niet op als je niet kan lassen en prutsen met metaal.
 
Haha, moet ineens aan die spinners denken (velgen).
Nee doe dan maar gewoon een 4Road met optionele db-killer.
 
Ik kijk eerst wel naar de lichtopbrengst van 1 lamp :) Bevalt dat niet dan kijk ik eerst naar 2 lampen en dan zie ik wel verder. Ik wil ook nog eens een 4Road op die XCity gooien en die van mijn Sixteen past er natuurlijk niet op als je niet kan lassen en prutsen met metaal.

Ik weet niet wat er standaard voor lampen in zitten.
Bij mijn Fzs 600 kon je heel simpel twee koplampen laten branden in standje dimlicht
 
Vandaag de proefrit gemaakt.. wat rijd zo'n X-City lekker zeg!!!
Drempels pakt ie beter dan de Sixteen, wel het bekende dipje van 0-10km net als de X-Max wat ik meende te voelen, maar daarna gaat ie goed van z'n plek. Op de snelweg is op de linkerbaan rijden totaal geen probleem. Lekker meekomen met het verkeer. Met de wind vandaag soms wel wat zijwindgevoelig, maar valt verder nog prima mee te sturen.

Meteen de top geprobeerd en zoals de tests al aangeven houd het bij 140km/u echt op. Dat is 130km/u (precies) op de GPS. Had die namelijk in m'n binnenzak gedaan en die onthoud de hoogste snelheid. Maar met 100,110-120 kan je prima meerijden.

De maat van de scooter is ook lekker, niet te groot, niet te klein, de zit is nog best rechtop. Ik had geen problemen met m'n backprotector. Bij de Burgman duwt ie 'm omhoog, bij de X-Max volgens mij ook, maar bij de X-City niet.

Binnenkort mijn huidige motorscooter ruilen voor de X-City en dan wachten op de mooie dagen.
Bij deze dus een nieuwe X-City eigenaar op het forum.
 
Mooi hoor! Proficiat!.

Misschien nog een foto over een tijdje? Fijn he?, dat nu je toepassingsgebied veel groter is geworden.

Groet VoX
 
Als ik 'm echt heb staan zal ik nog wel een foto maken. Wel fijn ja, 150cc op de snelweg kan wel, maar je bent dan echt de underdog. Met een 250cc kan je gewoon op de linkerbaan rijden (tenzij iemand met 160 aan komt rijden). Inhalen is normaal dus geen probleem, meerijden met 120 ook niet. Heb altijd zwaarder gereden, maar een 250cc motorscooter is gewoon erg fijn. Niet te groot qua formaat en dus nog lekker wendbaar. Een 400cc is toch al snel een slag groter en in de stad minder makkelijk om mee te rijden. Enige wat ik nog niet heb kunnen testen is lichtopbrengst 's nachts. Dit was bij de Sixteen heel erg goed, X-City is nog even afwachten.

Op de motorbeurs trouwens geen een X-City gezien. Ik heb weer iets gekocht wat bijna niemand heeft. Gebeurd wel vaker. :)
 
Monomuis, gefeliciteerd. De X-City is een fijne scooter. Zelf heb ik er eentje gehad en ben er zelfs een keertje mee van Groningen naar Utrecht gereden en terug, veel snelweg, geen centje pijn. Je gaat er vast veel plezier aan beleven. Hij is bijzonder wendbaar, lekker vlot en zit prima.
 
Ik heb jouw stukken inderdaad gelezen. Rijd je heel veel snelweg dan is een zwaardere motorscooter misschien beter, al kan deze echt prima met 110-120 cruisen.
En de zit is inderdaad super!

Maar ik zie dat je van Burgman 400 ook weer door bent gegaan naar T-Max? :)
 
Ik heb inderdaad de Burgman 400 ingeruild tegen een T-Max. Ik had een aantal overwegingen. De Burgman 400 reed best heel goed, maar hij had geen ABS. Misschien niet essentieel, maar het leek me wel prettig om dat wel te hebben. En ik hou wel van sportief sturen. Ik heb met de Burgman 400 de middenbok een paar keer aan de grond gereden en dat vind ik geen prettig gevoel.

De T-Max is op scootergebied wel een van de sportiefste, heb ik begrepen. En hij heeft wat meer vermogen dan de Burgman 400, zeker als je even snel wilt inhalen. En daar komt bij dat ik de T-Max gewoon heel erg mooi vind. Met een Burgman is ook niets mis, overigens. Maar de T-Max is wat ranker en heeft net dat beetje meer. Tegen een fikse meerprijs, dat wel.

Ik heb wel proefgereden op een Burgman 650, maar die vind ik te groot.

Mijn 'probleem' is een beetje dat ik tot vorig jaar altijd schakelmotoren heb gereden met zo rond de 110 pk. En dan is het enorm wennen aan dat mindere vermogen van een scooter. Ik zat ook nu weer te twijfelen of ik bijvoorbeeld geen TDM900 moest nemen. Maar de reden dat ik scooter ben gaan rijden, is dat ik na een tijdje motorrijden last krijg van m'n linkerhand, door het koppelen. Ik zocht het beste van twee werelden en ik hoop dat de T-Max dat benadert.
 
Hé Monomuis, gefeliciteerd met je aankoop! Fijn om te lezen dat de proefrit goed is bevallen. Wanneer kan je hem ophalen? Ik wens je er alvast veel leuke en probleemloze kilometers mee.
 
Met de X-City 250 vind ik al dat je redelijk kan inhalen, en dan gaat de T-Max nog beter dan de Burgman 400. :) Ach, alles went... dat is het nadeel.

Een Burgman 650 vind ik ook veelste zwaar voor in de stad enz. Als iemand zou zeggen 'hier is een Burgman 650, rijd er maar mee naar Spanje', dan zou ik het wel doen. Maar voor stad en provinciale weg is zoiets naar mijn mening te groot. Maar óók dat went. :)

@bobbeken; ik weet nog niet wanneer ik 'm kan ophalen. De weg ligt nog vol zout, dus er werd al voorgesteld om 'm te brengen. Zal kijken of dat komende week lukt, ze willen 'm zelf graag zo snel daar vandaan en mijn huidige daar voor terug. Heb hier thuis op dit moment geen mogelijkheid om de motor schoon te spuiten, dus om meer 'schade' te voorkomen haal ik 'm liever nog niet. Al kriebelt het enorm.. die winter ben ik zo ontzettend zat... laat mij maar weer rijden, zo'n X-City geeft weer meer zin om een ritje te maken, bij de Sixteen had ik dat niet meer en had ik zelfs momenten dat ik er toch een beetje van baalde.

Maar hoeveel actieve X-City rijders zijn er nu nog op het forum? Het is wel weer een apart beestje, de meesten willen denk ik X-Max rijden (en die wordt ook meer 2e hands verkocht denk ik).
 
Met de X-City 250 vind ik al dat je redelijk kan inhalen, en dan gaat de T-Max nog beter dan de Burgman 400. :) Ach, alles went... dat is het nadeel.

Een Burgman 650 vind ik ook veelste zwaar voor in de stad enz. Als iemand zou zeggen 'hier is een Burgman 650, rijd er maar mee naar Spanje', dan zou ik het wel doen. Maar voor stad en provinciale weg is zoiets naar mijn mening te groot. Maar óók dat went. :)

@bobbeken; ik weet nog niet wanneer ik 'm kan ophalen. De weg ligt nog vol zout, dus er werd al voorgesteld om 'm te brengen. Zal kijken of dat komende week lukt, ze willen 'm zelf graag zo snel daar vandaan en mijn huidige daar voor terug. Heb hier thuis op dit moment geen mogelijkheid om de motor schoon te spuiten, dus om meer 'schade' te voorkomen haal ik 'm liever nog niet. Al kriebelt het enorm.. die winter ben ik zo ontzettend zat... laat mij maar weer rijden, zo'n X-City geeft weer meer zin om een ritje te maken, bij de Sixteen had ik dat niet meer en had ik zelfs momenten dat ik er toch een beetje van baalde.

Maar hoeveel actieve X-City rijders zijn er nu nog op het forum? Het is wel weer een apart beestje, de meesten willen denk ik X-Max rijden (en die wordt ook meer 2e hands verkocht denk ik).


Ik denk dat je idd meer in het straatje van de X-Maxers komt. Het is een mooie scooter die X-city, maar heb voor de X-Max gekozen vanwege naar mijn oog betere afwerking van de km teller en de gigantische ruimte onder het zadel.

Er worden naar verhouding weinig 2e handse X-maxen aangeboden omdat er ook niet zo heel veel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Betere afwerking van de km-teller? Ik vind die hele cockpit van de X-Max zo ongelovelijk goedkoop ogen!! Tenzij je het 2010 model hebt, dan heb ik niets gezegd. :)

Die van de X-Max lijkt plat en eenvoudig, die van de X-City misschien wat meer plastic, maar qua vormgeving vind ik 'm een tikje mooier. Maargoed, ieder z'n keus gelukkig. :)
En met de nieuwe X-Max heeft Yamaha de tellerpartij helemaal goed onderhanden genomen.

Ruimte onder het zadel is inderdaad een stukje groter, maar grotere wielen (X-City) zijn net even wat fijner bij hogere snelheden, al went dat natuurlijk ook allemaal.

Nu nog even een paar keer goed regenen en dan kunnen we weer.
 
Betere afwerking van de km-teller? Ik vind die hele cockpit van de X-Max zo ongelovelijk goedkoop ogen!! Tenzij je het 2010 model hebt, dan heb ik niets gezegd. :)

Die van de X-Max lijkt plat en eenvoudig, die van de X-City misschien wat meer plastic, maar qua vormgeving vind ik 'm een tikje mooier. Maargoed, ieder z'n keus gelukkig. :)
En met de nieuwe X-Max heeft Yamaha de tellerpartij helemaal goed onderhanden genomen.

Ruimte onder het zadel is inderdaad een stukje groter, maar grotere wielen (X-City) zijn net even wat fijner bij hogere snelheden, al went dat natuurlijk ook allemaal.

Nu nog even een paar keer goed regenen en dan kunnen we weer.

Het is nou idd niet zo dat ik de km teller van de X-Max geweldig vind. Maar dat laatste wat je opnoemde was bij mij juist het omgekeerde (voor mij goedkoop uitziende plastic bij de X-City) is mede de reden geweest waarom ik voor een X-Max heb gekozen. Smaken verschillen zal ik maar zeggen ;)
De nieuwe 2010 model is erg mooi afgewerkt met de tellers van de YP400. Nog even een 2 jaar wachten, ik heb deze namelijk een jaartje *D

Ik gebruik m niet voor de snelweg puur stad en provinciale wegen ;)
 
Laatst bewerkt:
In de stad en provinciale wegen zijn ze vlot zat. Ook op de snelweg kon ik prima meekomen, vele malen beter dan mijn 150cc. Maar constant 140km/u op de teller rijden is denk ik geen aanrader, dan moet je echt door richting 400-500-650cc (of hoger). 120km/u op de teller is geen enkel probleem om lang vol te houden, ook voor het motortje (is mijn gevoel). Mijn tellerverlichting is trouwens blauw, zou rood moeten zijn net als op een X-Max?

Ik hoop met de X-City een tijdje fijn te kunnen sturen en een keer een MT-03 te kopen, de zwart/gele van 2010 is erg mooi en wellicht over 2 of 3 jaar voor een leuk prijsje te koop. Moet ik alleen wel weer ketting in gaan smeren. :P
 
In de stad en provinciale wegen zijn ze vlot zat. Ook op de snelweg kon ik prima meekomen, vele malen beter dan mijn 150cc. Maar constant 140km/u op de teller rijden is denk ik geen aanrader, dan moet je echt door richting 400-500-650cc (of hoger). 120km/u op de teller is geen enkel probleem om lang vol te houden, ook voor het motortje (is mijn gevoel). Mijn tellerverlichting is trouwens blauw, zou rood moeten zijn net als op een X-Max?

Ik hoop met de X-City een tijdje fijn te kunnen sturen en een keer een MT-03 te kopen, de zwart/gele van 2010 is erg mooi en wellicht over 2 of 3 jaar voor een leuk prijsje te koop. Moet ik alleen wel weer ketting in gaan smeren. :P

Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mijn gevoel niet veel verschil merk tussen wat ik eerst had (aprilia atlantic 500) en die ik nu heb. Ik vind m bij de stoplichten vlotter dan mijn vorige 500 cc en ook op de snelweg gaat ie snel naar de 100/120. De atlantic 500 had ook veel moeite nodig om naar de 140 te gaan. Het komt denk ik ook wel door het verschil in gewicht en formaat van de scooter (windvanger).

Ik had naast de X-Max ook een GSR600 (die nu een nieuw baasje heeft) en moet zeggen dat ik m niet mis.
 
opmerkelijk ,moyas , dat je de x-max sneller vind weg gaan dan de atlantic 500, was dat het
nieuwste model?
 
Monomuis proficiat met de X-city. Ik bezit de X-city sinds september 2009 en bevalt prima. Hiervoor honda pes 150 en SC250 gehad. De X-city vind ik mooier dan de X-max. Op de X-city heb ik veel meer motorgevoel dan de SC 250 en is veel rustiger rijden. De ruit is ook net gunstiger dan de Xmax. Inderdaad kom ik goed mee op de linker baan maar beperk me tot 110-120 km. Door het scherm rustig gevoel en ik kijk net over het ruitje. De standaard koplamp viel me tegen dus heb ik die vervangen door de philips extreem H7 dat is al een stuk beter. In het 2008 model heb je maar één dimlicht de ander is grootlicht pas in model 2009 heb je 2 dimlichten. ik wens je veel plezier met de X-city gaat je vast heeeeel goed bevallen.
 
Mijn tellerverlichting is trouwens blauw, zou rood moeten zijn net als op een X-Max?
:P

Als je tellerverlichting blauw is, heb je volgens mij nog een model 2008. In 2009 zijn ze bij de X-City overgegaan op rode verlichting, als ik me niet vergis. Zo heeft model 2008 ook geen verstelbare ruit en model 2009 bijvoorbeeld wel. Bovendien zat er op model 2008 niet standaard een bagagerekje en op de nieuwere modellen wel.
 
opmerkelijk ,moyas , dat je de x-max sneller vind weg gaan dan de atlantic 500, was dat het
nieuwste model?

Ja ik was er ook wel een beetje verbaasd van. Vooral toen ik ging proef rijden op de X-Max. Het zou te maken kunnen hebben met de wielbasis. Die van de X-Max is toch wel iets groter.

Ik had de 2003 model. Het was een injectie model.

Ik zou het toch nog weleens willen zien een 1 op 1 race.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, is van 2008 en heeft 10.000km op de klok. Mis je veel aan de verstelbare ruit als je die niet hebt? Kofferrek zit er niet op, is wel besteld (eentje van Yamaha, die van Givi ziet er niet uit en volgens mij moet je dan gaten boren).

Goeie tip van die Philips lamp scoby, zal eerst even kijken wat ik van het originele lampje vind.
Deze week moet de X-City in elk geval in mijn bezit zijn. :)
 
Klopt, is van 2008 en heeft 10.000km op de klok. Mis je veel aan de verstelbare ruit als je die niet hebt? Kofferrek zit er niet op, is wel besteld (eentje van Yamaha, die van Givi ziet er niet uit en volgens mij moet je dan gaten boren).

Goeie tip van die Philips lamp scoby, zal eerst even kijken wat ik van het originele lampje vind.
Deze week moet de X-City in elk geval in mijn bezit zijn. :)

Ik heb die verstelbare ruit niet gemist. Voor mij zat de ruit op de juiste hoogte (ik ben 1,78). Als jij bij je proefrit de ruit goed vond, zul jij ook geen problemen hebben.

Het kofferrek van Yamaha is inderdaad veel mooier dan van Givi. En er hoeft niet geboord te worden bij montage.

Hopelijk heb je je X-City deze week nog!
 
Terug
Bovenaan Onderaan