Wat voor een Chopper?

Plomp

MF'er
9 jun 2008
35
0
Meppel
Facebook
Hallo,

Ik verkoop mijn Honda CBR en wil overstappen naar een chopper.
Maar ik weet niet goed welke? Kan iemand mij adviseren?

Ik wil graag een Chopper met ballen! (een beetje power, geen "brommer")
Zelf denk ik richting:

[*]Honda Shadow vt 1100

[*]Honda Magna 750

[*]Suzuki Intruder > 800cc



Wie kan mij hier in wat tips geven?
 
Laatst bewerkt:
Wat is je budget ?

-proefrijden is het devies overigens. Ik kan je nu al vertellen dat er posts komen die schreeuwen dat je moet proefrijden en je de search moet gebruiken etc etc. Maar ik begrijp je wel, je kan door de bomen het bos niet zien en alles proefrijden is niet te doen.
 
Hey,

Chopper met ballen? Weet niet waar je al dat vermogen voor nodig hebt op een chopper.

Heb zelf een intruder 800, bevalt me prima!
Vermogen genoeg om leuk te kunnen rijden. Boven de 100 km/u vind ik het persoonlijk toch al niet leuk meer op zo'n soort motor. Met 2 man + bepakking en bergen in, dan wordt het inderdaad een ander verhaal, maar voor gewone toerritjes vind ik hem geweldig!
En lekker betrouwbaar, dat is ook niet onbelangrijk...

Mocht je voor meer vermogen gaan en 't valt binnen je budget, is een 1400 zeker een kanshebber denk ik...

Grtz
VS800
 
Mijn budget is niet al te groot ongeveer 4000 euro.

Ik wil dat er in de motor een lekker zwaar geluid zit maar hoeft inderdaad niet hard te kunnen.
Een "Harleysound" vind ik het mooist, lekker blaffen...
Aangezien ik geen Harley kan betalen, wil ik er zo dicht mogelijk bij in de buurt komen.

Intruder 1400 is zeker een optie, vond ik ook een hele mooie motor!
 
VS 1400 de oershopper

Gaan ook best lang mee, zaterdag nog 1 gezien met 90.000 mijl op de klok, en nog lopen als een zonnetje, ongereviseerd.
En een VL 1500 die had 160.000 km gedraaid, en ook lopen als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Plomp als je het liefst een Harley wil kijk maar eens op MP daar zie je leuke harleys staan voor een prijs die je in gedachte hebt. de keuze is dan over het algemeen de sportsters, en mischien dat sommige buiten de prijsklasse vallen, maar het zijn voornamelijk vraagprijzen.

Ik denk dat als je eigenlijk toch een harley wilt je daar zeker niet verkeerd mee zit.

Maar maak je de keuze, ik wil toch iets anders rijden is er voor 4000 euro zeker wel wat moois te vinden.
 
Hallo,

Ik verkoop mijn Honda CBR en wil overstappen naar een chopper.
Maar ik weet niet goed welke? Kan iemand mij adviseren?

Ik wil graag een Chopper met ballen! (een beetje power, geen "brommer")
Zelf denk ik richting:

[*]Honda Shadow vt 1100

[*]Honda Magna 750

[*]Suzuki Intruder > 800cc

harley davidson vrod? 1250 cc, 125 pk


Wie kan mij hier in wat tips geven?
 
je kan voor 4000 wel een harley vinden :Y :Y :Y

een beetje zoeken en je kan een fxr vinden waar je misschien wat aan moet poetsen, maar dan heb je wel een HD :Y

ook kan je een sportster zoeken. die willen ook wel eens voor rond de 4000 van baasje wisselen. :W

als je niet persé een twee cilinder wilt kan je ook een yamaha maxim zoeken.
oerdegelijke blokken, en als je eens een keer een "snelle jongen" wilt pesten kan je ze een redelijk poepie laten ruiken *O* *O* *O*

de XV's van yamaha zoals een xv 1000 zijn ook wel leuke bakkies! mooie ploffen betrouwbaar en ook cardan. (geen onderhoud aan de aandrijflijn dus *O* )

maar als je geen harley wilt, wel twee cilinders en een harley achtig geluid (alleen harley's maken dat geluid en is copyrighted |( )
dan is denk ik een trudy (intruder) het mooiste :Y

succes met zoeken! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zeker rond snuffelen voor een Harley, maar ik ben ook weer niet echt een technisch iemand.
Ben toch bang als ik een Harley koop dat ik veel onderhoud ga krijgen, of zal dat mee vallen?

Ik zit toch inderdaad meer richting de Intruder 1400 te denken inmiddels, een hele goede Harley-vervanger ;-)
 
Een evo (sportster) is eigenlijk net zo betrouwbaar als een Jap. Dus als je het daarom zou laten zou ik er nog eens over nadenken.
Op het forum zijn toch redelijk wat sportsters eigenaars die je zeker kunnen informeren.
Wel is het onderhoud wat duurder dan een standaard motor. Maar je hoeft niet al te handig te zijn om de motor een beetje te onderhouden(onderhoudsbeurten bv). Die keuze of je aan de motor wilt sleutelen moet je natuurlijk ook zelf maken. De prijzen van je onderhoud liggen er ook aan waar je het laat doen. Er zijn genoeg mensen die van hun hobby een (bij)werk hebben gemaakt. En mocht je dan zelf eens wat onderhoud doen is het lenen van wat sleutels geen probleem.


Een Kawasaki Vulcan 1500 was voor zijn tijd de zwaarste chopper in de serie(als je de eerste bedoeld(rond 94 a 95) Shadow/Virago/Intruder/Vulcan. Zijn Olie inhoud moet weinig zijn wat wel eens problemen wil geven, maar voor de rest denk ik dat hij wel betrouwbaar is.
Ik heb er geen ervaring mee, en kan niemand in de omgeving die er 1 heeft. De olie inhoud is me eens verteld om een meeting waar en pracht van een zelfbouw stond met een 1500 vulcan blok eronder.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een Kawasaki Vulcan 1500?


afblijven! Regelmatig komen bij deze apparaten de vliegwielen spontaan door de carters naar buiten lopen. Je kunt er geluk of pech mee hebben, maar ik zou mijn geld er niet op zetten.

Al eens gedacht aan een Dragstar 1100? Mooie Vance&Hines longshots erop of de double wall Longshots van Highway Hawk en je komt héél dicht bij de Harley-sound. Enig nadeel; het is nog niet het echte werk, zoals je zelf aan aangaf.
En: ik zie net op marktplaats dat ze vrij duur zijn op het moment, paar maanden geleden had je er voor 4500e al eentje, nu vanaf (vraagprijs) 5500 euro...

Een V-Rod is vaak een stuk duurder, dus daar zou ik nog even afblijven, de V-Max krijg je al vanaf 3250 euro en daar zijn veel aftermarket spullen voor te krijgen, daar zou ik mijn geld op zetten. Wel een puntje om op te letten: de V-Max is een motor die af en toe een revisie nodig heeft, doordat er lomp mee gereden wordt, dus luister goed naar wat het blok je zegt en/of laat een aankoopkeuring doen. Dit kost je 60 euro, maar geeft je wel alle zekerheid en je weet meteen welke kosten er nog aan zitten te komen.

Wat betreft HD's en sleutelen; voor een HD geldt hetzelfde als elke andere motor: is hij versleuteld, moet je er niet aan beginnen tenzij je zelf handig bent, is hij keurig dealer-onderhouden dan is er niets aan de hand. De Evo's vanaf ongeveer 1994 zijn gewoon betrouwbaar, alleen door de simpele techniek sleutelen veel onervaren mensen het blok kapot, onder het moto "het zit zo simpel in elkaar, dat kan ik wel".
 
je kan voor 4000 wel een harley vinden :Y :Y :Y

een beetje zoeken en je kan een fxr vinden waar je misschien wat aan moet poetsen, maar dan heb je wel een HD :Y

ook kan je een sportster zoeken. die willen ook wel eens voor rond de 4000 van baasje wisselen. :W

als je niet persé een twee cilinder wilt kan je ook een yamaha maxim zoeken.
oerdegelijke blokken, en als je eens een keer een "snelle jongen" wilt pesten kan je ze een redelijk poepie laten ruiken *O* *O* *O*

de XV's van yamaha zoals een xv 1000 zijn ook wel leuke bakkies! mooie ploffen betrouwbaar en ook cardan. (geen onderhoud aan de aandrijflijn dus *O* )

maar als je geen harley wilt, wel twee cilinders en een harley achtig geluid (alleen harley's maken dat geluid en is copyrighted |( )
dan is denk ik een trudy (intruder) het mooiste :Y

succes met zoeken! ;)

een FXR voor 4000e? :X FXR's beginnen zo rond de 6000+ of je hebt een compleet afgeragd exemplaar met een te reviseren blok
 
Hallo,

Ik verkoop mijn Honda CBR en wil overstappen naar een chopper.
Maar ik weet niet goed welke? Kan iemand mij adviseren?

Ik wil graag een Chopper met ballen! (een beetje power, geen "brommer")
Zelf denk ik richting:

[*]Honda Shadow vt 1100

[*]Honda Magna 750

[*]Suzuki Intruder > 800cc



Wie kan mij hier in wat tips geven?


ik mis wel echt iets heel belangrijks in deze lijst: yamaha dragstar!!!

Zeker de XVS 1100 (of 1100 A) heeft wel aardig partijtje ballen, maar niet weer zo veel ballen dat het schakellui saai rijden wordt. Als je dat nog niet genoeg vind, moet je eens kijken naar een wildstar oid. Verder zijn de dragstars rete-betrouwbaar en er is genoeg materiaal om m op smaak aan te passen (evt. Hypercharger en dyno-jetkits voor meer power). Ook zijn ze wel redelijk betaalbaar geloof ik zo...Ik verveel me er in ieder geval niet op...
 
Helemaal met je eens! Mijn lijstje wijzigt ook wel moet ik zeggen.
Denk nu aan:

Honda VT1100
Yamaha Dragstar 650/1100
Kawasaki VN 1500

De Dragstar vind ik ook verschikkelijk mooi, maar redelijk aan de prijs, althans de 1100 dan. De Dragstar 650 is voor een leuke prijs te koop, maar is dat wat??? Is er een groot verschil, in vergelijking met de 1100 qua "power"?

ik mis wel echt iets heel belangrijks in deze lijst: yamaha dragstar!!!

Zeker de XVS 1100 (of 1100 A) heeft wel aardig partijtje ballen, maar niet weer zo veel ballen dat het schakellui saai rijden wordt. Als je dat nog niet genoeg vind, moet je eens kijken naar een wildstar oid. Verder zijn de dragstars rete-betrouwbaar en er is genoeg materiaal om m op smaak aan te passen (evt. Hypercharger en dyno-jetkits voor meer power). Ook zijn ze wel redelijk betaalbaar geloof ik zo...Ik verveel me er in ieder geval niet op...
 
Laatst bewerkt:
ik mis wel echt iets heel belangrijks in deze lijst: yamaha dragstar!!!

Zeker de XVS 1100 (of 1100 A) heeft wel aardig partijtje ballen, maar niet weer zo veel ballen dat het schakellui saai rijden wordt. Als je dat nog niet genoeg vind, moet je eens kijken naar een wildstar oid. Verder zijn de dragstars rete-betrouwbaar en er is genoeg materiaal om m op smaak aan te passen (evt. Hypercharger en dyno-jetkits voor meer power). Ook zijn ze wel redelijk betaalbaar geloof ik zo...Ik verveel me er in ieder geval niet op...


hey, die had ik al genoemd :+





Helemaal met je eens! Mijn lijstje wijzigt ook wel moet ik zeggen.
Denk nu aan:

Honda VT1100
Yamaha Dragstar 650/1100
Kawasaki VN 1500

De Dragstar vind ik ook verschikkelijk mooi, maar redelijk aan de prijs, althans de 1100 dan. De Dragstar 650 is voor een leuke prijs te koop, maar is dat wat??? Is er een groot verschil, in vergelijking met de 1100 qua "power"?


Ik zou zelf voor de 1100 gaan. De Dragstar 650 is een erg leuke motor, maar de kans is redelijk dat je na een jaartje ofzo gaat verlangen naar de 1100, puur om het koppel. Qua vermogen ontloopt het elkaar weinig, dat is zeker. Ik heb beide gereden, maar vond eigenlijk alleen het koppel erg schelen. De 1100 was een maandje of twee geleden rond de 4500e wel te krijgen, maar de goedkope exemplaren zijn inmiddels verkocht :P gewoon rustig doorzoeken, er is genoeg te krijgen. En anders een extra seizoen doorsparen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu 1,5 jaar op een 650 maar heb nog steeds niet zoiets van ik mis wat. Ding komt lekker mee en rijdt super relaxed.
 
Het is absoluut voldoende. Ik heb op zowel zware als lichte cruisers gereden en ik moet stiekem wel zeggen, dat er een enorme grijns op mijn gezicht stond, toen het achterwiel van een Shadow 1100 ging slippen in zijn 2 vanwege de enorme power in dat blok.

Het is maar wat je tof vind uiteraard.
 
Het geluid scheelt natuurlijk ook behoorlijk tussen de XVS650 en 1100; een 1100 loopt veel rustiger en klinkt vetter als een 650. Je moet er wel bij stilstaan dat je met een 1100 bijna 2x zoveel cilinderinhoud hebt als een 650, en zo enorm zijn de verschillen tussen de verkoopprijzen van deze twee niet... ik zou dan dus zeker voor een 1100 gaan! (hij bevalt mij ook uitstekend)

Een andere goede optie is een Intruder 1400; enorm koppel, aardig snel en een zeer mooi geluid. Zelf vind ik alleen de frameconstructie erg lelijk van de Intruders, ze zijn echter wel voor respectabele prijzen te vinden, €3000,- moet zeker lukken, mijn pa heeft er 2 jaar geleden 1 gevonden voor €2000,-! (wel compleet verrot, maar daar gaat het niet om ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dagelijks 64 km. De mijne rijdt 1 op 19. Ga dit weekend de ijsselmeertocht rijden en kijk dan even wat het verbruik is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan