Wat voor een Chopper?

mijn 650 kwam zo rond de 1:20-1:22 uit, terwijl ik nogal behoorlijk aan het gas hang (ik ben niet voor niets op een NTV overgestapt :+)

@XV Chopper; ik kwam eerst ook niets tekort, totdat ik had geleerd wat het is om HD te rijden en dan mis je aan een 650 een hele hoop, die je op de 1100 wel bij benadering krijgt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ernaast nog een xv920 met meer pks trekt ook beter maar heb hem niet gekocht voor de snelheid. Meer voor de looks en het cruisen. Woon-werk is er best mee te doen en inhalen gaat ook best.
 
de 1100 klinkt mij toch beter in de oren ;-)
Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Wel ben ik er achter dat wat ik echt wil, iets meer geld kost dan ik had gehoopt.
Ik ga geen telleurstelling kopen, dus nog maar even doorsparen!

Dankzij deze topic wel heeeeeeeeel veel wijzer geworden, goed forum :-))

Bedankt voor alle tips!
 
kijk bij intruders wel ff goed naar het onderblok..
op de een of andere manier willen er wel eens wat gaten in zitten :X
of bobbels (naar buiten gerichte deuken..)
er is een serie geweest (weet niet meer van wanneer to wanneer.. (iemand wel?)) waar een productie foutje in het krukaslager zat. hierdoor kwam er speling op en ging de krukas tegen het carter slaan. |(
er waren er niet veel verkocht met dat foutje en er is een terugroep actie geweest. maar ik zelf heb er helaas al twee gezien. de eerste het blok wat kapot ging... en de tweede degene die de eerste moets vervangen.. |( |( |(

ow ja..

met cruiser/choppers is het net zo als met printers.....
een dure printer heeft goedkope cartriges en een goedkope printer heeft dure cartrigdes.
een harley is duur in aanschaf..... maar de onderdelen zijn in verhouding goedkoop. :Y :Y en in grote getale aanwezig.. (maar voor zo'n hok moet je wel weer een nieuwe gereedschaps kist kopen omdat die stomme yanks zonodig alles in Inch maten moeten doen..) |( |(
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat eigenlijk met benzine verbruik tussen een 650 en een 1100?

Ik rijd 1100 en mijn verbruik varieert van 1 op 16 (agressief, en ernstig geirriteerd door lanzame k*tautomobilisten) tot 1 op 19 (25 graden, zonnetje, geen reisdoel, weinig verkeer).
kep er wel een paar outlaws onder hangen, dus da maak ook wel uit...
 
kijk bij intruders wel ff goed naar het onderblok..
op de een of andere manier willen er wel eens wat gaten in zitten :X
of bobbels (naar buiten gerichte deuken..)
er is een serie geweest (weet niet meer van wanneer to wanneer.. (iemand wel?)) waar een productie foutje in het krukaslager zat. hierdoor kwam er speling op en ging de krukas tegen het carter slaan. |(
er waren er niet veel verkocht met dat foutje en er is een terugroep actie geweest. maar ik zelf heb er helaas al twee gezien. de eerste het blok wat kapot ging... en de tweede degene die de eerste moets vervangen.. |( |( |(

ow ja..

met cruiser/choppers is het net zo als met printers.....
een dure printer heeft goedkope cartriges en een goedkope printer heeft dure cartrigdes.
een harley is duur in aanschaf..... maar de onderdelen zijn in verhouding goedkoop. :Y :Y en in grote getale aanwezig.. (maar voor zo'n hok moet je wel weer een nieuwe gereedschaps kist kopen omdat die stomme yanks zonodig alles in Inch maten moeten doen..) |( |(


Ik vind harley onderdelen stuitend duur.Als jij 50 e voor 4 schokbrekerbouten goedkoop vind heb ik niks gezegd he.
 
XVS 1100 1 op 19? Vindt ik knap. valt me erg mee.

VS 1400 = 1 op 16/17
VS t/m 800 = 1 op 20
VL 1500 = 1 op 15/16
C 1800 = 1 op 6 tot 1 op 15 (rijsteil, dat wil echt zuipen)
 
Ik ben zelf vorig jaar met een Dragstar 650 begonnen, na een paar jaar niet geredenen te hebben. Hij beviel me heel goed, ik miste alleen de koppel, dus heb ik nu een paar euro`s erbij gelegd en de overstap gemaakt naar het grote broertje, de Wildstar 1600. Als je een beetje geduld hebt en goed zoekt vind je al een hele mooie zwarte Drag650 voor €3750. Let op dat hij goed op de banden staat en je verkoopt de motor over een jaartje weer voor dezelfde prijs. Ik had hem binnen een week verkocht voor dezelfde prijs. Als je het geluid van de 650 te lief vind, kan je altijd nog de demper verweideren. En maak natuurlijk een proefrit, pas dan weet je of de motor bij je past. succes
 
vt 1100 super blok ;) 1987 2007 helemaal verbouwd tot dit

134026374_5_zFqk.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit die VT 1100 :]
alleen jammer dat het een Honda blok is. Qua duurzaamheid top, maar het ontbreekt m.i. aan vermogen en trekkracht.
Verder echt een tof ding, lekker minimalistisch, daar hou ik wel van.

Tip: rij niet door de drek/regen/enz. met dat megakorte spatbordje :9
 
Ziet er strak uit die VT 1100 :]
alleen jammer dat het een Honda blok is. Qua duurzaamheid top, maar het ontbreekt m.i. aan vermogen en trekkracht.
Verder echt een tof ding, lekker minimalistisch, daar hou ik wel van.

Tip: rij niet door de drek/regen/enz. met dat megakorte spatbordje :9

mij snel zat :P mjah kom van een r1 af ghegheghe

in de regen rij ik tog nooit :P;)

greetzz
 
maar wat dacht je van 7,50 voor een oliefilter of 109 euro voor een binnenpoot? Vergelijk dat eens met 10+ euro en 150+ bij HoSuKaYa.

ik bedoel maar.. :/

Ik vind harley onderdelen stuitend duur.Als jij 50 e voor 4 schokbrekerbouten goedkoop vind heb ik niks gezegd he.


een nieuwe tank voor mijn yamaha.. 600 euro en geen keuze |(
een nieuwe tank voor m'n HD alles tussen de 150 en 650 euro en meer keuze dan ik kan dromen.

complete luchtfilterhuis met filter voor mijn HD 30 euro (mooi chrome :} )
alleen een vervangings filter voor de yamaha: 30 euro.. :?
1 carborateur voor de yamaha.. succes.. dan maar tweedehands.. wat nou eentje maar?!?!?! :( meteen een complete set, en dan nog na veel lullen en regelmatige klant zijn 150 eurotjes uit de zak! :X

een luxe CV carb voor de HD (nieuw) 155 euro (tweedehands) 50 eurotjes..
ik weet niet waar jij kijkt voor onderdelen maar je kijkt ergens heel verkeerd. :Y :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo Plomp!


Heb je al eens naar de Suzuki Volusia gekeken?

Schijnt ook een lekker ding te zijn . . .


Meesje.
 
Aangezien ik deze Topic begonnen ben, zal ik hem ook maar eindigen ;-)

Ik ben uiteidelijk gezwicht voor een Vulcan 800!

Ik raakte mij CBR aan de straatstenen niet kwijt en kon hem uiteindelijk leuk inruilen tegen deze motor. Hij is vrij standaard maar daar gaan we zeker wat aan doen 8-)

Dit is hem dan...

voor foto's klik hier
 
Laatst bewerkt:
het zou mijn keuze niet geweest zijn, maar ik vind het een pracht van een machine! Heel veel plezier ermee. Ander stuurtje, zadel, uitlaten en je hebt een beest ;)
 
ik bedoel maar.. :/een nieuwe tank voor mijn yamaha.. 600 euro en geen keuze |(
een nieuwe tank voor m'n HD alles tussen de 150 en 650 euro en meer keuze dan ik kan dromen.

complete luchtfilterhuis met filter voor mijn HD 30 euro (mooi chrome :} )
alleen een vervangings filter voor de yamaha: 30 euro.. :?
1 carborateur voor de yamaha.. succes.. dan maar tweedehands.. wat nou eentje maar?!?!?! :( meteen een complete set, en dan nog na veel lullen en regelmatige klant zijn 150 eurotjes uit de zak! :X

een luxe CV carb voor de HD (nieuw) 155 euro (tweedehands) 50 eurotjes..
ik weet niet waar jij kijkt voor onderdelen maar je kijkt ergens heel verkeerd. :Y :Y :P


Ok.ik dacht dat je harley-onderdelen bedoelde.
maar je hebt het over taiwan aftermarket troep.Die niet passende rotzooi uit het verre oosten.Dat zal inderdaad wel goedkoop wezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan