Wie heeft er hier allemaal een Ducati Monster?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met Ducati Performance ovaal, carbon origine Remus , laag, onder nieuwe 620ie. Geluid, extra vermogen, prijs enz.
Thx


k Heb dat spul ;)
832€, nieuwprijs bij ducati, is met andere luchtfilter. Lekker klankje, en toch niet asociaal hard, meer dan genoeg iig om die rijstkakkers met originele uitlaten waar ik samen mee rondrij te laten twijfelen aan of hun motor al gestart is (echt gebeurd!). Kan niet vergelijken met originele luchtfilter/uitlaat, want dit zit er van dag 1 op, de originele stukken liggen hier nog in een doos, nooit gebruikt
 
"Iemand ervaring met Ducati Performance ovaal, carbon origine Remus , laag, onder nieuwe 620ie. Geluid, extra vermogen, prijs enz.
Thx"

Ik heb de performance kit onder m'n 1000s, dus luchfilter en uitlaten, werkelijk te gek geluid, verschil tussen de orginele delen en de deze heb ik niet daar deze bij aflevering meteen gemonteerd waren. Ducati claimed minimaal 8% vermogenswinst.
 
@Unicorn,

Is een goede aankoop maar een beetje duur, is dat niet rond de 900 €?
In combintaie met een K&N en een nieuwe EPROM voel je het wel naar het schijnt. Ik heb eens ooit een link aangeboden naar iemand die zo een stje verkocht.
Als ik me niet vergis heeft iemand op dit forum deze uitlaat gekocht voor 600 €, tweedehands welteverstaan.

EProm? zover ik weet is dat niet meer mogelik met de nieuw typen, ze gebruiken tegenwoordig een andere computer..... Dus andere uitlaten en een ander luchtfilter moet al genoeg zijn.
 
Als ik me niet vergis heeft iemand op dit forum deze uitlaat gekocht voor 600 €, tweedehands welteverstaan.

Klopt, dat was ik, maar ik heb er uiteindelijk maar 500 euro voor betaald en ze waren splinternieuw (1000 km mee gereden)
 
dank u ronster,den uwen ziet er ook wel te doen uit
wat er bij mij allemaal opzit;
rond om rond volledig in carbon(behalve de tank)
suppertrapp uitlaten(wreed beestig geluid)
simson stuurdemper(komt goed van pas na een wheelie)
en het mooiste is ik heb die gekocht voor maar 4000 pleurootjes en dat zat er allemaal al op!!!!!
greetz schepiemonster
 
Dan heb je wel echt een koopje gedaan.

We zullen je foto erbij zetten zodat ook de rest van het MF hem kan bewonderen.

full
 
Hoi mijn naam is Erwin en kom uit Nieuwegein (sta ook in nieuwelingen forum), en ik heb sinds kort ook een Duc monster. Het is een M600 uit '94 ( http://www.xs4all.nl/~erwik/Ducje.JPG ).

Het lijkt me leuk te gaan toeren met meerdere Monstro's! Ik ken inmiddels al aardig wat leuke routes hierzo in "het midden des lands".

Verder zou ik graag meer willen leren over het onderhouden en modden van je eigenste "Duc Monstro". Ben namelijk volledige newbie op technisch Motorgebied :P ... Voelt iemand zich geroepen zich op te werpen als vrijwillige leermeester!?!?
 
Ah... das een stuk beter, hoe doe je dat? Die foto zo posten?

Ben trouwens wel benieuwd naar hoe het vordert met je lijst van Monster eigenaren. Wordt het al tijd om een Monster club op te richten?

[EDIT]Ahum.... Zie net dat je het al hebt aangepast in een eerdere post van je..[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de performance kit onder m'n 1000s, dus luchfilter en uitlaten, werkelijk te gek geluid, verschil tussen de orginele delen en de deze heb ik niet daar deze bij aflevering meteen gemonteerd waren. Ducati claimed minimaal 8% vermogenswinst.

Zat die kit er meteen bij levering op? Ik had begrepen dat het de voorkeur heeft om de 1e 1000 km met de standaard dempers te rijden.

@ Unicorn; Ik rij inmiddels ook met zo'n Performance setje, naar ik meen heeft ZamBezi ze eveneens op z'n 750 zitten -- hij had ook ergens een wavvie met het geluid geplaatst. De exacte prijs is 869 euro.
 
Zat die kit er meteen bij levering op? Ik had begrepen dat het de voorkeur heeft om de 1e 1000 km met de standaard dempers te rijden.

@ Unicorn; Ik rij inmiddels ook met zo'n Performance setje, naar ik meen heeft ZamBezi ze eveneens op z'n 750 zitten -- hij had ook ergens een wavvie met het geluid geplaatst. De exacte prijs is 869 euro.

jawel, heb op aanraden vd dealer de kit meteen laten monteren, de 1e 1000km moet je toch rustig aan doen dus het aantal toeren in de gaten houden. heb dat al meer gedaan met een nwe Ducati, gaf geen problemen.
 
ik heb ook de Performancekit (dempers + luchtfilter) onder m'n M750ie zitten (2002)
kwam er op bij 1800 km, de eerste beurt (was een beetje laat, maar dat kan geen kwaad)

levert ietsje meer vermogen op, nauwelijks merkbaar, maar wel een schitterend, donker en niet té luide sound
aanradertje
 
Misschien leuk om te weten dat de nieuwe wereldkampioen stuntriding, Christian Pfeiffer ook op een Monster wereldkampioen is geworden afgelopen zaterdag! :}
 
Even een ander vraagje.., Mijn ketting en tandwielen zijn nodig aan vervanging toe. Ik heb begrepen dat je het beste een set van DID kan laten monteren. Weet iemand welke set dit is (part number)??

Of beter nog heeft iemand een betere suggestie?

Tevens zit ik er over te denken de set zelf te monteren. Behalve het losmaken van het achterwiel lijkt me dit niet al te moeilijk... Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog beter, is er iemand bereid mij hier mee te helpen? Ik verleen graag een wederdienst!
 
DID of Tsubaki is om het even, Iris is wat minder. Monteren is niet zo'n onwijze klus. Je kan de ketting breken en laten klinken, of je maakt de brug van de vering los. (die stalen beugel die aan de achterbrug en de schokdemper vast zit, tenzij je een 2002 of latere Monster heb, deze hebben die brug niet meer, dacht ik)
Achterwiel er uithalen is ook makkelijk. Kettingspanners helemaal los draaien, wielmoer aan 1 kant losdraaien, wiel naar voor duwen zodat je de ketting van het achtertandwiel kan halen, as uit je wiel trekken, wiel er uit halen, ketting doorslijpen (of bovengenoemde brug los maken) en in omgekeerde volgorde weer monteren. Wel opletten dat je je wiel recht terug zet.
en koop een werkplaatsboek, reuze handig voor dit soort klusjes.
 
DID of Tsubaki is om het even, Iris is wat minder.
En Regina? Daar heb ik ook weinig goeds over gehoord... Heb je daar ook nog een mening over? Dan nog een (domme) vraag, hoe zorg ik er voor dat mijn moto niet om donderd zonder dat er een achterwiel op zit. mijn monster heeft iig geen bok.

Moet je hem op blokje zetten ofzow?
 
En Regina? Daar heb ik ook weinig goeds over gehoord... Heb je daar ook nog een mening over? Dan nog een (domme) vraag, hoe zorg ik er voor dat mijn moto niet om donderd zonder dat er een achterwiel op zit. mijn monster heeft iig geen bok.

Moet je hem op blokje zetten ofzow?
Regina was ik nog vergeten.. Is ook kwalitatief minder als DID.

Om het achterwiel er uit te halen een achterbok (paddockstand) er onder zetten. Of optakelen aan het plafond :) . Een paddockstand is zowiezo wel een handig ding om te hebben (bv voor het kettingsmeren en als je de motor voor langere tijd, bv de winter, niet gebruikt. Dan blijft je achterband mooi rond) Koop wel een beetje een degelijke stand. Thuis heb ik zo'n goedkoop gevalletje (hoewel, goedkoop.. was iets van 180 gulden) en dat is een waardeloos ding. Al 2 keer mijn Monster er af laten kieperen..
 
Koop wel een beetje een degelijke stand. Thuis heb ik zo'n goedkoop gevalletje (hoewel, goedkoop.. was iets van 180 gulden) en dat is een waardeloos ding. Al 2 keer mijn Monster er af laten kieperen..

Hoe kan dat nou? heb je die zelf niet in de shop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan