Ducati 1000 Sport Classic ervaringen?

ik heb het wel eens op youtube gezien. het lijkt mij vrij ''onaangenaam'' om mee te maken.
een showa van een s2/4r adviseerd men, of ohlins nog beter natuurlijk, dat zijn de prijzige opties. een goedkopere alternatief zou zijn om de binnenvering aan te passen op je gewicht en dunnere of dikkere vorkolie.
zover ik begrepen heb kun je een tankslapper krijgen door het verlaten van slijtsporen in de weg, slecht wegdek met gaten en het op het vlot uitkomen van een bocht.
het fenomeen schijnt vanzelf weer weg tegaan door snelheid te minderen.
het helpt ook om het stuur soepel vast te houden en te proberen zoveel mogelijk gewicht op de steps te houden aldus sc bezitters van het http://www.ducati.ms/ forum
 
Laatst bewerkt:
Tankslapper (stuur wat gaat slaan), toevallig dit weekend gehad. oplossing: gewoon een stuurdemper monteren Al moet ik eerst nog een "mooie"oplossing zien, gewoon boven op de kroonplaat.
Tankslapper onstaat door combinatie van weinig druk op het voorwiel en slecht wegdek.
 
Laatst bewerkt:
damn maximus... een ware toevoeging voor het SC forum! :+ Nee die kende ik nog niet... nuttige links!

Een dergelijke tailchop is ook wij Wolff in Deventer verkrijgbaar. Ik moet hem nog ophalen... ;)
 
Handige links. Mijn achterkant wil ik ook nog verder "modificeren". Vind de oplossingen die ik hierboven zie afbreuk doen aan het klassieke karakter ven de SC.
 
Handige links. Mijn achterkant wil ik ook nog verder "modificeren". Vind de oplossingen die ik hierboven zie afbreuk doen aan het klassieke karakter ven de SC.

Ik moet zeggen dat ik heel veel mods zie die afbreuk doen. Bijv andere velgen (dooooh niet doen ;) ). Nu heb ik gisteren nog even met Wolff Deventer gebeld en die sturen met asap een prijs toe van zo'n kort kontje. Het kontje is een stuk korter -> dus alleen een kentekenplaat maar wel met dezelfde originele knippers en remlicht....

Als ik een foto kan bemachtigen dan zal ik hem posten. Ik vind het er erg nais uitzien. Is ook te bezichtigen in Deventer.
 
Ik moet zeggen dat ik heel veel mods zie die afbreuk doen. Bijv andere velgen (dooooh niet doen ;) ). Nu heb ik gisteren nog even met Wolff Deventer gebeld en die sturen met asap een prijs toe van zo'n kort kontje. Het kontje is een stuk korter -> dus alleen een kentekenplaat maar wel met dezelfde originele knippers en remlicht....

Als ik een foto kan bemachtigen dan zal ik hem posten. Ik vind het er erg nais uitzien. Is ook te bezichtigen in Deventer.

Zo'n oplossing zoek ik, ben benieuwd naar de foto.
 
Zo'n oplossing zoek ik, ben benieuwd naar de foto.

Hier is zo'n oplossing,
dp ducati paul smart fender removal

Ik rij sinds goed 3 maand ook met een sc monoposto,wou eigenlijk een triumph thruxton kopen 2x een proefrit mee gedaan beviel me erg goed,toevallig op een paul smart gelopen ,proefrit gereden en ik was de thruxton vergeten,het werd wel een sc want de PS was me van zithouding te extreem (clip-ons staan veel lager)
Verbeteringen al dan niet optisch die ik veranderd heb,
-Napoleon lowered bracket
-ST2/4 vorkpoten(wat een verschil)
-clutchcover
-Beltcovers(in bestelling)
-Termignonis
-tankbag
- Paul Smith fork protectors

Groeten,
Ronny
 
Hier is zo'n oplossing,
dp ducati paul smart fender removal

Ik rij sinds goed 3 maand ook met een sc monoposto,wou eigenlijk een triumph thruxton kopen 2x een proefrit mee gedaan beviel me erg goed,toevallig op een paul smart gelopen ,proefrit gereden en ik was de thruxton vergeten,het werd wel een sc want de PS was me van zithouding te extreem (clip-ons staan veel lager)
Verbeteringen al dan niet optisch die ik veranderd heb,
-Napoleon lowered bracket
-ST2/4 vorkpoten(wat een verschil)
-clutchcover
-Beltcovers(in bestelling)
-Termignonis
-tankbag
- Paul Smith fork protectors

Groeten,
Ronny


foto o ja rear hugger heb ik er ook op gezet blijft het blok acheraan gespaard van kiezelaanslag
full
 
welkom horny en ronny :+

jullie moeten er eigenlijk nog wel een setje andere bandjes op doen voordat je gaat rijden eh :P *O*
 
Laatst bewerkt:
welkom horny en ronny :+

jullie moeten er eigenlijk nog wel een setje andere bandjes op doen voordat je gaat rijden eh :P *O*

Weet ik de ,originele geven ze me niet 100% vertrouwen maar hou ze er dit seizoen nog op,enige suggestie naar bandenkeuze?
Kan er iemand me een foto en maten doormailen van een decibelkiller voor de thermi's zoals op mijn motor,2-2 langs één zijde gemonteerd.

Zou ze willen aanschaffen voor bv. in duitsland te rijden maar vind ze origineel veel te duur,of nog beter iemand die ze wil/kan maken.

wegisweg@telenet.be
groeten,
Ronny
 
Terug
Bovenaan Onderaan