Motor-Forum

Select Forum

Ducati 1000 Sport Classic ervaringen?

Reg. datum:
22 jul. 2005
Hallo,

Ik wilde vragen of hier mensen zijn die ervaring hebben met de
Ducati 1000 sport classic.

Ik wil me namelijk een nieuwe motor gaan kopen en ik kwam deze
gisteren tegen met zoeken op internet.

Eigenlijk had ik al het besluit genomen om de nieuwe Ducati Monster 696 te
gaan kopen, maar nu ik deze gezien heb begin ik toch ernstig te twijfelen.

Ik heb alleen maar weinig ervaringen over deze motor gevonden
en ik wil graag weten wat jullie over deze motor te zeggen hebben?

Uiteraard wil ik nog een proefrit gaan maken van te voren, moet ik trouwens
ook nog op de nieuwe monster gaan doen.

Onderstaand de motor *D

Ducati 1000 SPORT CLASSIC ervaringen?

Ducati Monster

Reg. datum:
07 apr. 2004
Je kan de vraag beter neerleggen bij www.dcnforum.com

Daar is een heel topic over de sport classic

:+
Carfixer wijzigde dit bericht op maandag 16 juni 2008 20:26 (28%)
wheely
Waarom moeilijk doen.....als t makkelijk kan......

The God Mode President

Reg. datum:
10 mrt. 2004
Wil ik er ook nog wel een keer bij hebben :Y
Eat Your Heart Out .....

Reg. datum:
16 jan. 2006
Waanzinnige fiets, gewoon doen :Y
Naakt geboren, met inkt m'n kist in.

Reg. datum:
22 jul. 2005
Ik wil zaterdag een proefrit gaan maken als het lukt en hopen dat ik
hem in het echt ook nog zo mooi vindt :Y

www.racecracks.nl

Reg. datum:
30 jan. 2005
quote:
Nothing schreef op 17 juni 2008 @ 14:22:
Ik wil zaterdag een proefrit gaan maken als het lukt en hopen dat ik
hem in het echt ook nog zo mooi vindt :Y

Goede keus,'t is nl een pracht motor,loop zelf al een jaar te onderzoeken om deez als 3 e motor te kunnen aanschaffen,heb vorig jaar een testritje van 2u gemaakt daar ik de tijd vergat, *D zo mooi vond ik het rijden vooral door het geluid wat uit de Termi's :9 (access) kwam,ze waren al ongerust toen ik weer bij m,n dealer terug kwam,ze dachten dat ik misschien hun demo had platgereden _O-
Spiegeltjes zie je niet veel in mede door de stand en trillingen,schakelen moet ff wennen,flink het schakelpedaal omhoog trappen anders wil die weleens tussen de versnellingen in zitten B| en da's nie zo fijn als je ff lekker door een bocht wil knallen,stuurt geweldig met dito voorrem :}
veel suc6 :W

V2 / V4

Reg. datum:
19 mei. 2005
ik vind deze vele malen mooier als de 696!! en zal ook wel wat meer pit hebben!
Honda CB250 Two Fifty, Kawasaki ER5, Suzuki VX800, Honda VF1000F

Reg. datum:
07 mei. 2006
enigste ervaring die ik ermee heb is in de showroom van de dealer.

moet wel zeggen bij elke ontmoeting met die fiets ( Én de paul smart repl) is het altijd hoi lieffie dag lieffie enne :9~ :9~ :9~
waar bier is, is gezelligheid!

Reg. datum:
09 jul. 2004
Voor het geval je toch voor een nieuwe zou willen gaan, die ziet er iets anders uit. Heeft tegenwoordig aan iedere kant 1 uitlaatdemper zitten ipv 2 stuks aan 1 kant.

http://www.motorcycleconnect.com/Ducati/2007/Sport_Classic/Sport_1000_S/Sport_1000_S_1.jpg

Reg. datum:
22 jul. 2005
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op de nieuwe monster en
de sport 1000 classic en mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de classic :}

Ik had op de monster een beetje het brommer gevoel, omdat hij zo klein is
en licht, dit had ik ook bij de triumph triple. Momenteel rijd ik een xs1100 brik dus dat is 120 kilo verschil. De monster is wel heel erg wendbaar.

De sport 1000 waarop ik gereden heb was volgens mij de 2006 versie, hij had in ieder
geval dubbele uitlaten aan een kant, maar het waren niet de orginele, het geluid
was in iedergeval om van te smullen :9

Ik weet nu in iedergeval zeker voor welke motor ik wil gaan.

Reg. datum:
07 mei. 2006
quote:
just_a_ girl schreef op 23 juni 2008 @ 19:27:
Voor het geval je toch voor een nieuwe zou willen gaan, die ziet er iets anders uit. Heeft tegenwoordig aan iedere kant 1 uitlaatdemper zitten ipv 2 stuks aan 1 kant.

[afbeelding]

hai lieffie!!!!!! :9~ :} :9~ :}

veel mooier kan retro klassieker niet
waar bier is, is gezelligheid!

VFR 750 F (RC36-II)

Reg. datum:
29 feb. 2004
quote:
just_a_ girl schreef op 23 juni 2008 @ 19:27:

[afbeelding]

Kheb op deze proefgereden (+ op een aprilia capanord en een cagiva raptor, maar op deze ging ik het eerst weg). Bulkt van het vermogen alleen ik vond em erg sporttief. Erg strak afgeveerd en flinke polsenkneller. Maar dat was mijn mening toen. Tis iig geen brommer!

Succes met de keuze, ik kan me voorstellen dat je hier voor gaat.

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/501929/533c15b41abcc0d6b830f72fe2e0a06d
Punicajack wijzigde dit bericht op woensdag 25 juni 2008 22:14 (13%)

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
geinig. Ik zie nu dat ik in het bezit ben van specifiek deze motor. Gekocht in Groningen inderdaad. Hij zal dus inderdaad daar al even gestaan hebben. :+

ps. @punica: waarom leg jij je hoofddeksel op die prachtige motor?
waztafel wijzigde dit bericht op zaterdag 27 juni 2009 23:18 (18%)
Triumph Daytona 675 & BMW F650 GS Dakar

Reg. datum:
22 jul. 2005
quote:
waztafel schreef op 27 juni 2009 @ 23:17:
geinig. Ik zie nu dat ik in het bezit ben van specifiek deze motor. Gekocht in Groningen inderdaad. Hij zal dus inderdaad daar al even gestaan hebben. :+

ps. @punica: waarom leg jij je hoofddeksel op die prachtige motor?

Ik heb zelf ondertussen ook een sport1000 gekocht en hij bevalt heel erg goed :} alleen ben ik helaas in de eerste week dat ik hem had er al mee gevallen |( en heb nog dieper in de buidel moeten tasten om het weer rijdend te krijgen.

Maar nu heb ik er ondertussen 6000 km op zitten en elke keer stap ik weer smilend van de motor af.

Wat zijn jouw ervaring met de mooiste motor die er is ;) ik hoop een even goede ervaring als die van mij.

Reg. datum:
22 jul. 2005
een fototjesport_classic_side.jpg

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
He wat leuk. Ja, mijn ervaring is nog maar van een aantal dagen maargoed. Ik ben helemaal verliefd. Het enige wat ik graag wil veranderen is de uitlaat. Ik zit te denken over een termi 2 naar 1 uitlaat met computer en luchtfilter.

Dan heb ik direct een paar vragen aan je.
Staat jouw sport1000 ook zo scheef als je hem op de standaard zet? Heb jij veel zaken gemodified?

Reg. datum:
05 feb. 2008
wat dacht je van deze ZardSc1000ride.jpg

wat een gaaaaaaf ding :9~ :9~
Ronny Boy wijzigde dit bericht op maandag 29 juni 2009 17:06 (16%)

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
is dat de titanium? Ze zijn nogal prijzig eh? :)

Reg. datum:
22 jul. 2005
quote:
waztafel schreef op 29 juni 2009 @ 00:05:
He wat leuk. Ja, mijn ervaring is nog maar van een aantal dagen maargoed. Ik ben helemaal verliefd. Het enige wat ik graag wil veranderen is de uitlaat. Ik zit te denken over een termi 2 naar 1 uitlaat met computer en luchtfilter.

Dan heb ik direct een paar vragen aan je.
Staat jouw sport1000 ook zo scheef als je hem op de standaard zet? Heb jij veel zaken gemodified?

Mijn motor staat ook behoorlijk scheef idd, volgens mij hoord dat zo. Verder heb ik zelf er nog niks aan veranderd.

De Termignoni uitlaten zaten er al op en ook was hij al getuned met een Powercommander, wat hem ongeveer 8 tot 10 pk meer geeft.
Ik heb er ook losse dempers bij, dus ik rijd meestal met open uitlaten wat een heeel mooi geluid geeft }). Ik heb de dempers wel altijd bij me voor de zekerheid ;)

Het enige wat ik nog wil veranderen is een andere koppelings deksel en een andere drukplaat. De rest vind ik mooi zoals het is.

Ik vind de Sport classic met die Zard uitlaten ook wel mooi, maar wat ik juist mooi aan de motor vind is het klassieke uiterlijk en dat is wel een stuk minder zonder de spaak wielen en die uitlaten.

Reg. datum:
03 jul. 2008
SC 1000 is gewoon een superfiets. mooi geluid (met Termi's), suuuuuuper looks en toch best een acceptabele zithouding. 2006 monoposto is overigens veel mooier dan dat model erna met aan allebei de kanten een uitlaat :Y
Ducati Supersport 1000 -- Ducati Monster S4R -- Ducati Monster 696 -- Ducati Yellow Sport 1000 -- Ducati Hypermotard 796 -- Ducati Monster 1100 EVO -- Triumph Street Triple-R

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
Leuk dat er toch een klein groepje sport1000-liefhebbers te vinden is. Mijn vraag aan jullie: Ik heb nog de originele pijpen eronder (2006 monoposto, dus 2 pijpen aan 1 kant) en ik zit te twijfelen tussen het RVS Zard systeem of de conische pijp 2naar1 pijp van termignoni (deze is ook inc. ECU en luchtfilterhuis).

Welke zouden jullie doen en waarom?

@nothing: helemaal mee eens. Die zards staan bruut op die zwarte SC1000 maar voor de rest heeft hij de klassieke balans verloren met zijn aanpassingen!

Reg. datum:
03 jul. 2008
Ik heb 2 Termi's aan 1 kant waarom ? veruit het mooiste :Y

Zard systeem vind ik niet mooi :N (veel te druk in de andere lijnen van de motor).
Ducati Supersport 1000 -- Ducati Monster S4R -- Ducati Monster 696 -- Ducati Yellow Sport 1000 -- Ducati Hypermotard 796 -- Ducati Monster 1100 EVO -- Triumph Street Triple-R

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
het blijft smaakt natuurlijk. Ik vind een termi ook mooi, maar persoonlijk zou ik dan voor 2naar1 termi gaan met andere ECU en luchtfilterhuis. Heb je misschien een filmpje hoe die van jou klinkt? En een fotootje? Damn, de twee met een sc1000 wonen ver weg anders hadden we cool eens een ritje kunnen doen met 3 sc1000's ;)

Misschien dat nog meer mensen zich hier gaan melden met een sc1000

Reg. datum:
03 jul. 2008
quote:
waztafel schreef op 30 juni 2009 @ 08:55:
het blijft smaakt natuurlijk. Ik vind een termi ook mooi, maar persoonlijk zou ik dan voor 2naar1 termi gaan met andere ECU en luchtfilterhuis. Heb je misschien een filmpje hoe die van jou klinkt? En een fotootje? Damn, de twee met een sc1000 wonen ver weg anders hadden we cool eens een ritje kunnen doen met 3 sc1000's ;)

Misschien dat nog meer mensen zich hier gaan melden met een sc1000

http://www.youtube.com/watch?v=sFIdhayxQXM

www.conceptm.nl

Reg. datum:
07 sep. 2008
Hmm... ik twijfel nog :+

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.