Geremde motortrailer (2 Motoren!) te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTT

MF'er
6 feb 2008
190
0
Elburg
Voor de mensen die graag de motoren mee willen nemen op vakantie, ik heb een mooie motortrailer te koop staan. Het is een geremde trailer voor 2 motoren, voorzien van een mistachterlicht. Het is een omgebouwde caravan, dus hij is makkelijk te laden door de pootjes uit te draaien.
Ik wil hem verkopen omdat wij er zelf toch te weinig gebruik van maken vanwege een gebrek aan tijd.
Voor € 450,- heb je een mooie motortrailer die fantastisch achter de auto ligt.

Vorig jaar naar Frankrijk toe, met twee motoren erop kon ik nog met gemak 150 à 160 rijden.

De trailer is voorzien van voldoende hijsogen om sjorbanden aan te bevestigen. Banden zijn nog goed, ook de reserveband.

Hierbij een foto van de trailer met volledige bepakking:

klik op de foto voor een vergroting
 
Laatst bewerkt:
E zal wel niet nodig zijn.

2 motoren a 250kg stuk en aanhanger 200kg = 700kg...


Niks zo fijn als een goede geremde aanhanger!
 
Met B mag je tot 750kg totaal gewicht, dus moet 1 motor sowiesow kunnen. Ik vraag me alleen af of de gegevens van de caravan niet aangehouden moeten worden en hoe zwaar deze woog?
 
Rijbewijs B is voldoende bij:
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de TMM van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.


Toch waar hé
 
Rijbewijs B is voldoende bij:
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de TMM van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.


Toch waar hé

Klopt als een bus :}
 
Nee. :N

Zolang de auto leeg maar zwaarder is dan de max. toelaatbare totaalmassa van de aanhanger en je niet boven de 3500kg komt met de auto daar weer bij mag je met B rijden.

Voorbeeld: Mijn A6 weegt 1550kg leeg. De caravan die ik er over een paar weken achter hang mag maximaal 1500kg totaal wegen. En totaal met de auto erbij weegt de combinatie 3050kg. En ik mag daar dus met alleen mijn B rijbewijs mee rijden. :Y
 
Deze motortrailer heeft gewoon een witte kentekenplaat en dus geen kenteken. Je mag met deze aanhanger gewoon rijden zonder E.

Zoals al door meerdere mensen is aangegeven, als de aanhanger inclusief laadvermogen zwaarder is dan 750 kg, maar lichter is dan het ledig gewicht van de auto en de totale combinatie blijft onder de 3500 kg, dan mag je ook gewoon met een B rijbewijs rijden.

Het voordeel van een geremde trailer is dat veel auto's ongeremd maar 500 kg mogen trekken en geremd 1300 kg. Ik zou met mijn auto (alfa 156 1.9 jtd) deze trailer ongeremd niet mogen trekken aangezien de auto maximaal 500 kg ongeremd mag trekken.
 
Lijkt me een kwestie van een extra geul monteren, zo te zien zit de inrijplaat nu tussen beiden, deze moet je dus ergens anders kwijtraken (wellicht in 1 van de andere 2 geulen).
 
De oprijgoot is nu inderdaad in het midden bevestigd. Deze goot kan je eventueel vastlassen en als middengoot gebruiken, ik heb namelijk nog een extra losse oprijgoot eventueel erbij en er is ruimte genoeg op het geraamte om een extra oprijgoot kwijt te raken.
 
Rijbewijs B is voldoende bij:
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de TMM van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.


Toch waar hé
Yup EN je mag niet meer trekken dan op je kentekenpapieren staat van je auto (ongeremd en geremd).
Vergeten veel mensen nog wel eens.

Dus in de meeste gevallen kan je deze combi rustig met B rijden, aangezien de aanhanger geremd is (de aanhanger + 2 motoren zal niet meer dan 900 kg zijn, wat een gemiddelde auto (met geremde aanhanger) wel mag trekken).
 
Laatst bewerkt:
Nee, ze zijn voor de nieuwe trailer gegaan, dus de trailer is nog steeds te koop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan