VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 13 Summeredition Part 2

wie o wie wil er ook wel pair/flapper deksels

  • Ja beide a.u.b.

    Stemmen: 9 75,0%
  • Ja alleen pair deksels

    Stemmen: 1 8,3%
  • Ja alleen flapper deksel

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor de welkoms
@Vincent: LRT heb ik al eerder bezocht, nu amper meer, veel te veel offtopiconzin.
@Donny, moet eerst nog een goede pic maken

Ik heb verder nog een vraag: bij stadsverkeer stijgt het koelwater al snel naar 100°C, is dit normaal? Ik heb het idee dat de fans niet meer werken.
 
Gister op de nieuwe VStrom 650 van mn pa gereden. Makkelijk sturen, echt een hele fijne motor om mee te reizen maar die power :N 10 x nix. Ben blij voor hem, maar een SP1 (of 2) is toch wel hemels voor mij O-). Maar weer ff on-topic, iemand ervaring met andere rem/koppelinghendels. Vind die standaard dingen maar niks (uiterlijk dan) Kan ze natuurlijk zwart spuiten maar blijft verf zitten of slijt dat snel. Ben geen fan van die pazzo-hendels, zijn me te kort.
Dan bestel ik liever voor een paar tientjes zwarte.

[afbeelding]
he bliksems

ik heb er er een paar gekocht op de duitse ebay in carbon voor ongeveer 28 euro.
volgens mij staan ze er nog wel te koop
 
Tsja, de SP is vrij zwaar met zijn 200 kilo. Daar mag wel 40 af, maar dat ga je nooit redden. De helft zou al mooi zijn, maar waar moet je het vandaan halen. Onder andere de velgen denk ik. Vind persoonlijk die carbon wielen van BST wel errug mooi. Maar daar wordt je ook vooral zelf lichter van, van zulk soort mods nl. 3500 Euro...

Heb ooit eens op een CBR600RR mogen rijden, da's vergeleken met een SP net een mountainbike... Dat merk je echt wel.

De SP op de objectieve weegschaal weegt meer dan 200KG
o.a Kuipwerk is reeds redelijk zwaar bij een SP en beide velgen zitten samen al rond de 14Kg
Ik heb ooit mijn SP(1) racer eens op de weegschaal gehad en die zat op ca 185KG hetgeen ook voor een racer natuurlijk veel te zwaar is.
Ik was erg tevreden over die fiets maar verlangde toch spoedig weer terug (om het stuurgedrag) naar een Duc (is er niet meer van gekomen overigens) omdat ik de SP goed bekeken had en helaas moest concluderen dat gewichtsreductie een nogal dure aangelegenheid zou worden bij de SP (te beginnen met de velgen dan)

Hoe dan ook..
vergelijken met een CBR600rr is natuurlijk weliswaar een goed vergelijk maar niet helemaal fair t.ov de SP

-600vs 1000
- SP design is van rond 2000 / 2001 terwijl de 600RR niet alleen jonger is maar tevens een product is van Honda's zoektocht naar "massacentralisatie".


De SP is niet alleen wat aan de zware kant maar heeft tevens een hoop gewicht nogal hoog zitten waardoor imo het geheel ietwat "loom" stuurt.
ik blijft erbij..snelle SP's zijn goed sturende SP's..en een SP stuurt pas echt goed als ie wat lichter is


Desniettemin blijft de SP erg tof en zonder meer de beste Japanse sport-Twin ooit gemaakt naar mijn idee

;)
 
he bliksems

ik heb er er een paar gekocht op de duitse ebay in carbon voor ongeveer 28 euro.
volgens mij staan ze er nog wel te koop

Ja, die foto heb ik ook van de amerikaanse ebay. Zijn die van jou net zo qua maat als de originele of groter/kleiner.

truste jongens
 
Ja, die foto heb ik ook van de amerikaanse ebay. Zijn die van jou net zo qua maat als de originele of groter/kleiner.

truste jongens
Ik heb die carbon dingen ook gekocht, zijn exact dezelfde maat als de standaard hendels...

bye the weg... ik ga nu lekker gp kijken...slapen doen we later wel :p
 
16 laps to go: Man ik zit met gekrulde tenen van de spanning naar de MotoGP in bed te kijken! Miljaar die mannen rijden door the corkscrew als of het niks is!

corkscrew.jpg
 
Laatst bewerkt:
De SP is niet alleen wat aan de zware kant maar heeft tevens een hoop gewicht nogal hoog zitten waardoor imo het geheel ietwat "loom" stuurt.
ik blijft erbij..snelle SP's zijn goed sturende SP's..en een SP stuurt pas echt goed als ie wat lichter is




;)
:Y daarom begint ie pas lekker te sturen ( voor mij ) met een half volle tank
 
De SP op de objectieve weegschaal weegt meer dan 200KG
o.a Kuipwerk is reeds redelijk zwaar bij een SP en beide velgen zitten samen al rond de 14Kg
Ik heb ooit mijn SP(1) racer eens op de weegschaal gehad en die zat op ca 185KG hetgeen ook voor een racer natuurlijk veel te zwaar is.
Ik was erg tevreden over die fiets maar verlangde toch spoedig weer terug (om het stuurgedrag) naar een Duc (is er niet meer van gekomen overigens) omdat ik de SP goed bekeken had en helaas moest concluderen dat gewichtsreductie een nogal dure aangelegenheid zou worden bij de SP (te beginnen met de velgen dan)

Hoe dan ook..
vergelijken met een CBR600rr is natuurlijk weliswaar een goed vergelijk maar niet helemaal fair t.ov de SP

-600vs 1000
- SP design is van rond 2000 / 2001 terwijl de 600RR niet alleen jonger is maar tevens een product is van Honda's zoektocht naar "massacentralisatie".


De SP is niet alleen wat aan de zware kant maar heeft tevens een hoop gewicht nogal hoog zitten waardoor imo het geheel ietwat "loom" stuurt.
ik blijft erbij..snelle SP's zijn goed sturende SP's..en een SP stuurt pas echt goed als ie wat lichter is


Desniettemin blijft de SP erg tof en zonder meer de beste Japanse sport-Twin ooit gemaakt naar mijn idee

;)

Hoop toch echt dat er weer eens een nieuwe SP uitkomt waarbij alle mindere kwaliteiten zijn opgelost :9~ :9~

:W
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand voor mij kuipdelen Honda VTR SP1

Topkuip
kuip rechts
eventueel kontje

wie o wie heeft ze of weet iemand die ze heeft
het liefste origineel

Klote auto die op de snelweg van 100 naar 0 remde voor een invoegende auto (die ook niet oplette) waardoor ik het net niet meer kon beremmen en bij mijn uitwijkmanoevre een glijpartijtje meemaakte

niet zoveel schade, maar wel wat kuipschade die ik weer wil vernieuwen
 
Ja, die foto heb ik ook van de amerikaanse ebay. Zijn die van jou net zo qua maat als de originele of groter/kleiner.

truste jongens

de groote van de hendels zijn even groot als de honda hendels.
ik heb ze trouwens van het duitse ebay
 
Nou mensen, ik sta waarschijnlijk op het punt om een sp1 te bezichtigen uit 2001. Zijn er nog laatste dingen waar ik op moet letten of naar moet kijken??

Ja, hij loopt ongeveer 120 in zijn 1, dat mag je feitelijk alleen uitproberen als je een 4baans weg op rijdt. Dus.

De geijkte dingen. Maar zou vooral letten op het hebben of gehad hebben van schade door een valpartijtje. Denk persoonlijk dat je ook vooral ff naar de radiateurs moet kijken en dan ook de binnenkant. Ze zijn duur om te vervangen, dus blijven meestal wel hangen. En als ie zonder valdoppen een keer goed heeft gelegen, moet je dat kunnen zien daaraan. FF kijken of de fan vrij draaien wil... Het is geen garantie, maar het kan een eyeopener zijn.

Voorvork lekkage, schokbreker, balhoofdlager, dat soort zaken. Doch als je vork keerringen zelf kan vervangen, dan lach je der om. Als je het moet laten doen, ander verhaal.

Als je rijdt, rechtuit, ff kijken hoe de kroonplaat staat. FF stevig remmen, kijken of ie rechtuit blijft gaan. FF checken of alle versnellingen werken. De kleur van de remvloeistof. Kleur van de olie. Als ie zgn. pas een grote beurt gehad heeft en de olieen zijn zwart en de kettingset is versleten etc. dan is dat onwaarschijnlijk.

Kijk ook ff om je heen. Naar de gast waar je hem van koopt. Wat voor figuur het is. Heeft ie hem voor de handel of is het een liefhebber... Waar ie de motor heeft staan. Wat voor gereedschap ie heeft. .... Als ie zegt dat ie alles zelf doet en hij heeft alleen maar een knijptang en een schroevendraaier... Staat ie bekend als de locale wheelie king... Als ie de motor ff voor je start en hij jaagt hem meteen in de begrenzer om ff te laten horen hoe mooi dat klinkt etc... Heb je toch een goeie indruk van hoe die met zijn brommer omgaat. Beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel...

En ach, je weet het ook allemaal zelf wel. Het is een gevoelskwestie...

Je moet ff vergeten, dat je verliefd bent en er ff objectief naar kijken. *O*

Veel plezier der mee, hoop dat je het ff droog hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo dus ->

die pinnen kun je natuurlijk eruit trekken van de zijkant...

Dan kun je de bok weer weg halen en heb je genoeg plaats als het goed is om te kunnen werken aan de achterkant..

[afbeelding]

ps: sorry als ik die foto niet mocht gebruiken :+

Geen probleem mee, blijft een leuke foto.

Deze motor is te vinden in Diepenheim overigens, kan weer op de landkaart geplaatst worden })
 
Het schroefdraad van de boutje waarop de bolkop moertje tpv bevestiging van de remleiding zit is dolgedraaid. Krijg deze dus met geen moglijkheid los. Iemand anders mischien een oplossing. :?



uitboren ..........

tuono is er weer ( kickje naar jeroen )

@ manfred,het was leuk bij de testbank... van fredericks ( amc in de regen )

@o ja ben er weer...( oud vtr sp rijder)
 
Hoe doet ik dat precies :? Bedenk wel dat ik de spatbord niet volledig dus kan demonteren!
Misschien het wiel eruit halen en van binnenuit het zaakje uitboren.
Of heel voorzichtig met een slijptol.
(Slijptol???!!. Ja, nu wel. ;) )
De betere werkplaats heeft ook moerenbrekers. Geen idee hoe het werkt en hoe het eruit ziet. Maar heb gehoord dat dat weleens gebruikt wordt bij het losbreken van uitlaatspruitstukmoeren. (3x letterwaarde....)
 
bedankt voor de welkoms
@Vincent: LRT heb ik al eerder bezocht, nu amper meer, veel te veel offtopiconzin.
@Donny, moet eerst nog een goede pic maken

Ik heb verder nog een vraag: bij stadsverkeer stijgt het koelwater al snel naar 100°C, is dit normaal? Ik heb het idee dat de fans niet meer werken.


Kan oplopen tot 108/110 :Y
Is normaal is een beetje een heethoofd.
Gewoon weer de vaart erin en ze loopt vanzelf terug naar acceptabele waarde's :]
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij loopt ongeveer 120 in zijn 1, dat mag je feitelijk alleen uitproberen als je een 4baans weg op rijdt. Dus.

De geijkte dingen. Maar zou vooral letten op het hebben of gehad hebben van schade door een valpartijtje. Denk persoonlijk dat je ook vooral ff naar de radiateurs moet kijken en dan ook de binnenkant. Ze zijn duur om te vervangen, dus blijven meestal wel hangen. En als ie zonder valdoppen een keer goed heeft gelegen, moet je dat kunnen zien daaraan. FF kijken of de fan vrij draaien wil... Het is geen garantie, maar het kan een eyeopener zijn.

Voorvork lekkage, schokbreker, balhoofdlager, dat soort zaken. Doch als je vork keerringen zelf kan vervangen, dan lach je der om. Als je het moet laten doen, ander verhaal.

Als je rijdt, rechtuit, ff kijken hoe de kroonplaat staat. FF stevig remmen, kijken of ie rechtuit blijft gaan. FF checken of alle versnellingen werken. De kleur van de remvloeistof. Kleur van de olie. Als ie zgn. pas een grote beurt gehad heeft en de olieen zijn zwart en de kettingset is versleten etc. dan is dat onwaarschijnlijk.

Kijk ook ff om je heen. Naar de gast waar je hem van koopt. Wat voor figuur het is. Heeft ie hem voor de handel of is het een liefhebber... Waar ie de motor heeft staan. Wat voor gereedschap ie heeft. .... Als ie zegt dat ie alles zelf doet en hij heeft alleen maar een knijptang en een schroevendraaier... Staat ie bekend als de locale wheelie king... Als ie de motor ff voor je start en hij jaagt hem meteen in de begrenzer om ff te laten horen hoe mooi dat klinkt etc... Heb je toch een goeie indruk van hoe die met zijn brommer omgaat. Beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel...

En ach, je weet het ook allemaal zelf wel. Het is een gevoelskwestie...

Je moet ff vergeten, dat je verliefd bent en er ff objectief naar kijken. *O*

Veel plezier der mee, hoop dat je het ff droog hebt ;)

Oke dan ben ik verzekerd dat hij snel genoeg gaat :+

Maaruh, hoe wil ik naar de radiators kijken aan de binnenkant? Ik kan hem moeilijk strippen tijdens een proefritje... En moet ik een bepaald geluid horen of de radiators wel of niet draaien?

Waar zit "the fan" ? En wat moet ik er precies aan zien??

De standaard dingentjes weet ik opzich wel redelijk en ik heb nog wat soorten checklists gevonden om te kijken naar dingentjes...

Ik vraag me alleen af: hoe kan ik zien of de ketting set en ketting nog goed zijn? En hoe gespannen moeten hij zijn? was het niet iets van twee vingers breed in kunnen duwen?

Wat betreft verliefd zijn pfffff, breek me de bek niet open. Hij is zilver in de kleur waarin ik hem het mooist vind persoonlijk. Dat is al 1. Er zit een super mooie achterkant onder dus die achterkant is echt mega cool. Vanaf de foto's is hij werkelijk fantastisch, maar foto's kunnen inderdaad wel anders zijn dan de realiteit :X

Als hij oke is, wordt hij aanbetaald en zal ik hem medio augustus ophalen. Is het niets, dan zal deze krasse knar nog even moeten wachten op een ander, misschien betere/geschiktere sp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan