VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 13 Summeredition Part 2

wie o wie wil er ook wel pair/flapper deksels

  • Ja beide a.u.b.

    Stemmen: 9 75,0%
  • Ja alleen pair deksels

    Stemmen: 1 8,3%
  • Ja alleen flapper deksel

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yo luitjes,

Was hier laatst iemand op zoek naar het Honda logo en de wing in vectorformaat ?
Stuur me ff een mailtje (zie profiel)
 
En dan wil ik daar denk ik maar de reeds besproken BT002's op hebben. Maar daarvan vraag ik me nog af, hoe de koude grip is? Ik heb namelijk geen bandenwarmers. Kan niet alles hebben. Tenminste, niet in 1x. Met andere woorden, zijn ze link, zolang ze nog niet opgewarmd zijn?

Neem aan, dat ze bij een t.o.v. een straatband hogere temperatuur pas goed werken. En het duurt natuurlijk langer om daar te komen?

En dan als het beste er af is, kun je er op straat dan nog/ook goed mee uit de voeten? Of is dat af te raden?

En ik zag, dat er tussen de 016 en de 002(Pro) ook nog een 002 Prostreet bestaat. Kan dat wat zijn ook eventueel? Als tussenstap zeg maar...

Specs:
http://mc.bridgestone.co.jp/en/index2.html

Volgensmij heb je ondertussen al de opvolger, de BT003 ?
http://bikersprofi.eu/index.php?id=181


Anyway, koud heb je weinig grip, dus de eerste bochten niet te enthousiast op het gas want dan ga je glijden. Mja, dat zul je zelf ook wel weten :P

Ik heb er ook weleens mee op straat gereden maar daar worden ze bij lange na niet zo warm als op 't circuit natuurlijk !
Misschien als je lekker hard languit gaat op de autobaan :Z maar normaal worden ze op straat gewoon niet zo heet. (oftewel: ze komen nooit in hun optimale temp. gebied)

Ik heb de 002 Pro's gehad, medium.
Ik heb pas sinds dit jaar bandenwarmers, eerder ook altijd zonder gereden en dan gewoon de stelregel aanhouden dat je de banden ff 2 ronden warm gaat rijden voordat je echt op het gas gaat.
(afh. vd lengte vh circuit uiteraard :+ op Spa is 1 rondje genoeg ;)
Ik deed altijd een beetje bot; op rechte stukken vlot accelereren en hard remmen om ze zo snel mogelijk op temp. te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
he del sol

dit ziet er erg gaaf uit hoop ooit ook zo ver te komen.
is het zo of lijkt het door de foto's dat de race sp2 wat hoger op de wielen staat.
ik heb mijn veren laten afstellen en toen kwam de raad om hem vanachter een cm of 3-4 te verhogen en de voorkant zover mogelijk omhoog te halen zodat er ook meer grondspeling komt.
wat op dit forum vaak anders word verteld namelijk de voorvorkpoten laten doorzaken zodat de motor meer op de neus gaat staan en dan makkelijker een bocht omgaat.

Bij deze fiets hebben ze de complete vering aangepakt. Voor zitten er andere veren en olie in.
Door die andere veren komen de binnenpoten wel iets verder uit de buiten poten waardoor hij iets meer veerweg heeft, maar ook iets hoger op de poten staat. De buitenpoten zelf zitten op de originele plek in het kroonstuk.
Achter hebben ze de demper aangepast zodat ze de veer kunnen verstellen. Daar hebben ze ook een ring tussen de demper en het frame gemonteerd zodat ie iets hoger komt te staan.
Volgens de vorige eigenaar is de vering vooral afgestemd op handelbaarheid. En stuur gemak.
Daarbij heeft hij ook een 190-55 band gemonteerd. Zodat de band iets meer ballon heeft en makkelijker in de bocht valt zeg maar.

Al met al moet ik het eerst maar es ervaren. Vindt het hele vering en de daarbij behorende settings een verhaal apart en erg moelijk. Denk ook dat ik nog niet de ervaring heb om te kunnen vertellen wat wel of niet goed is voor mij.
Moet me maar es laten adviseren, of laten afstellen door iemand die er goed verstand van heeft.
 
@:Brandhieris brandaris: Je bent de :X 4e :X al met 2 SP's in de schuur!
*O* Echte liefhebbers *O*
Stuur me even als je dit leest :?
Ik zie je hier immers bijna nooit, even een mooie grote plaat voor in de O.P.

Gr Don
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet de slang bij het vacuumpotje dichtknijpen, maar die naar het blok loopt.
Gewoon ff een schroefje in draaien.
Vacuumpotje kun je verwijderen, als je dat wilt, en de klep in de snorkel kun je er uit halen.
Scheelt weer iets gewicht, en de lucht kan vrijer naar binnen stromen.
Heb zelf alles verwijderd, tot aan de throttlebody, en ook het PAIR systeem eraf gesloopt.
Hebbie nix an, allemaal millieumeuk.

Tja, daar heb ik van het weekend ook even naar zitten kijken. Moet zeggen dat ik de tekening op Rogue RC51 vind uitblinken in onduidelijkheid. Nog steeds geen idee over welke slang het gaat. Ik dacht eerst aan het wat dunnere langetje wat naar dat maffe ronde platte ding gaat (dacht dat het de claxon was), maar nu weet ik het ff niet meer.

TC :W
 
Meeting Nieuws

Ik heb net even contact gehad met het SP Headquaters (scouting Ulestraten):

De maand september
- weekend van de 6de is het gebouw al verhuurd.
- de weekenden van 12/13/14 en 19/20/21 zijn nog vrij.
- weekend daarna krijg ik mijn nieuwe brak, dus dat word lastig.

- we kunnen vrijdag avond vanaf 21:00 in het gebouw.

Don zal tzt wel een nieuw topicje aanmaken. Maar schrijf nu dus al deze data in je agenda!! :}
 
Laatst bewerkt:
Nou zo dan...

full


En het vacuumpotje en de solenoid [magneetklep] zitten waarschijnlijk net andersom als dat ik het getekend heb.

En dat vacuumpotje lijkt een ietsiepietsie op een oliefilter is van plastic, hangt ter hoogte van je klaxon aan de andere kant achter je kuip. Da's rechts, tenminste op de SP-1 zit ie daar. Maar dat kun je gewoon zo laten. En de klaxon zit tegen het frame bij je linker radiator, als ie op dezelfde plek hangt als bij een SP-1. Denk het wel.

Gewoon de slang van wat jij dacht dat de claxon was loshalen TC, dat is hem.
En dan in't slangetje een klein boutje draaien. Da's alles.

Kun je het ook zo weer ongedaan maken :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, daar heb ik van het weekend ook even naar zitten kijken. Moet zeggen dat ik de tekening op Rogue RC51 vind uitblinken in onduidelijkheid. Nog steeds geen idee over welke slang het gaat. Ik dacht eerst aan het wat dunnere langetje wat naar dat maffe ronde platte ding gaat (dacht dat het de claxon was), maar nu weet ik het ff niet meer.

TC :W

de slang die naar de (claxon) loopt losmaken of afknippen en in het stuk wat naar je blok loopt een schroef zodat het luchtdicht zit.
heb ik begrepen van verschillende posts, tekening is niet zo helder idd.
zal het van de week eens doen de slang was toch al gescheurd, denk dat het bij mijn motor niet meer zo best werkte.
vacuumslang met een gat erin, de sp merkte natuurlijk dat die slang hem vermogen ontzegde en heeft hem doorgebeten :+
 
Laatst bewerkt:
pffff kijk een paar dagen niet op internet en voila, kost me weer een aantal uren om bij te lezen :P blij om ook weer aanwezig te zijn :)
 
Hallo mede SP-ers, ik wil me ff voorstellen:
Rob uit Stein (L), rij alweer 22 jaar motor, de laatste 5 jaar op een SP2 van 2002. Ik rij voornamelijk door de week in de Eifel.
Ik heb dit forum wel eens bezocht en nu toch maar eens aangemeld,
groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede SP-ers, ik wil me ff voorstellen:
Rob uit Stein (L), rij alweer 22 jaar motor, de laatste 5 jaar op een SP2 van 2002. Ik rij voornamelijk door de week in de Eifel.
Ik heb dit forum wel eens bezocht en nu toch maar eens aangemeld,
groetjes
Hi Rob,

Eindelijk weer eine Limburger bie de club! Welkom.
(prof weetnikskunde woont ook in de buurt?)

Kumps te aoch nao de meeting? Vinnie Frenken Racer in "SP meeting reloaded part 2 2008"
Bis te aoch al bekind bie/mit limburg racing team ??

:W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met Kick44 (peter) een poging gewaagd om een rondje Eifel te rijden. Maar het lijkt wel of iedere keer als ik, als gastheer, met iemand van het VTR-SP forum wil gaan rijden, dat het weer niet wilt meewerken. :(

We zijn in ieder geval voor de regen uit naar de Bikerranche gereden. Eenmaal daar begon het steeds harder te regenen en hebben we het grootste gedeelte van de buien uitgezeten en erg gezellig gekletst.
Rond 3 uur huiswaards gereden en eenmaal de grens over waren de wegen weer kurkdroog. :? *D

@ peter, leuk je ontmoet te hebben! Bedankt voor de gezelligheid en voor de lunch. :} :9 Nexttime its on me!
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede SP-ers, ik wil me ff voorstellen:
Rob uit Stein (L), rij alweer 22 jaar motor, de laatste 5 jaar op een SP2 van 2002. Ik rij voornamelijk door de week in de Eifel.
Ik heb dit forum wel eens bezocht en nu toch maar eens aangemeld,
groetjes

dag :)

Stein, ik heb nog nooit een sp hier gezien en ik rijd toch veel dacht ik... Ik woon over het spoor voor jouw in Beek O-)

Hi Rob,

Eindelijk weer eine Limburger bie de club! Welkom.
(prof weetnikskunde woont ook in de buurt?)

Kumps te aoch nao de meeting? Vinnie Frenken Racer in "SP meeting reloaded part 2 2008"
Bis te aoch al bekind bie/mit limburg racing team ??

:W

Ja, in Beek woon ik :)
 
Hallo mede SP-ers, ik wil me ff voorstellen:
Rob uit Stein (L), rij alweer 22 jaar motor, de laatste 5 jaar op een SP2 van 2002. Ik rij voornamelijk door de week in de Eifel.
Ik heb dit forum wel eens bezocht en nu toch maar eens aangemeld,
groetjes


Welkom Rob!
Stuur even een plaat naar me toe dan plaats ik je op de O.P. ;)


Gr Don
 
de slang die naar de (claxon) loopt losmaken of afknippen en in het stuk wat naar je blok loopt een schroef zodat het luchtdicht zit.
heb ik begrepen van verschillende posts, tekening is niet zo helder idd.
zal het van de week eens doen de slang was toch al gescheurd, denk dat het bij mijn motor niet meer zo best werkte.
vacuumslang met een gat erin, de sp merkte natuurlijk dat die slang hem vermogen ontzegde en heeft hem doorgebeten :+

Nou zo dan...

[afbeelding]

En het vacuumpotje en de solenoid [magneetklep] zitten waarschijnlijk net andersom als dat ik het getekend heb.

En dat vacuumpotje lijkt een ietsiepietsie op een oliefilter is van plastic, hangt ter hoogte van je klaxon aan de andere kant achter je kuip. Da's rechts, tenminste op de SP-1 zit ie daar. Maar dat kun je gewoon zo laten. En de klaxon zit tegen het frame bij je linker radiator, als ie op dezelfde plek hangt als bij een SP-1. Denk het wel.

Gewoon de slang van wat jij dacht dat de claxon was loshalen TC, dat is hem.
En dan in't slangetje een klein boutje draaien. Da's alles.

Kun je het ook zo weer ongedaan maken :)

Thanks guys, zo kom ik er wel..!

TC :W
 
Hallo mede SP-ers, ik wil me ff voorstellen:
Rob uit Stein (L), rij alweer 22 jaar motor, de laatste 5 jaar op een SP2 van 2002. Ik rij voornamelijk door de week in de Eifel.
Ik heb dit forum wel eens bezocht en nu toch maar eens aangemeld,
groetjes


Welkom RobjedeR

TenCats
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan