Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Ervaring Heidenau K60 (banden)

Pagina's:
«
»

Bmw K75 !! Echt wel !!

Reg. datum:
16 mrt. 2004
http://www.gs-enduro.de/pics/pics_gs/pics_4v-boxer-gs/pics_reifen/heidenau-k60.jpg

Ik heb deze banden onder m'n Honda Africa Twin gemonteerd , en ben best tevreden
op het zand zijn ze super , maar op kapot gereden modderweg is het nog wel glibberen
maar op de weg na een kort stukje rijden zodra er een beetje warmte in zit gaan ze goed ook op de snelweg . wel zijn ze gevoeldig voor strepen in de lengte op de weg

wie heeft er nog meer ervaring met deze banden ?
DJ.Verhulst wijzigde dit bericht op maandag 14 juli 2008 22:41 (6%)
http://www.thispagecannotbedisplayed.com ,,Crux sancta sit mihi lux
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de overheid !!
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Bmw K75 !! Echt wel !!

Reg. datum:
16 mrt. 2004
niemand ? :?

N52 00.692 E5 34.350

Reg. datum:
21 mrt. 2003
Volgens mij kom je Heidenau nogal eens bij onze oosterburen tegen. Ik ken ze zelf verder niet maar op duitse fora lees je nog wel eens wat. Over het algemeen best positieve verhalen.

Bmw K75 !! Echt wel !!

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
Speedphreax schreef op 18 juli 2008 @ 13:45:
Volgens mij kom je Heidenau nogal eens bij onze oosterburen tegen. Ik ken ze zelf verder niet maar op duitse fora lees je nog wel eens wat. Over het algemeen best positieve verhalen.

vanwege die duitse fora verhalen en de transalpclub heb ik ze gekocht.
en als ze het onder een BMW R1150/1200GS goed doen dan zal het met een Africa Twin ook wel lukken

Reg. datum:
20 nov. 2006
ik heb ze ook onder mijn xtz 750 zitten..

bevalt erg goed.. hiervoor had ik tkc80 maar de heidenau is stukken goedkoper en rijd beter vooral in de bochten.. en ook voor zandpaden enzo erg goed..

voor mij de perfecte band.. vergelijkbaar met de metzeler enduro 3 maar goedkoper.

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
Voor de GS-en is recent een goede test in "Das Motorrad" verschenen. Daar won de Continental Trail Attack nog voor de Metzeler Tourance EXP. De Heidenau heeft zo'n klein marktaandeel (zelfs in Duitsland) dat deze niet in de test is meegenomen.

Waarom zou je voor het zeer minimale prijsverschil deze band kopen? Met een beetje zoeken kan je de anderen voor nog geen 20 Euro per set meer kopen......
www.motorbanden.eu

N52 00.692 E5 34.350

Reg. datum:
21 mrt. 2003
Omdat er ook nog mensen zijn die niet alleen maar voor de standaard optie kiezen en een bekende band nemen. Zo kom je nog eens wat tegen en wie weet is het over een aantal jaar ook wel mainstream. 10 jaar geleden had er ook nog niemand van die tsjechische uitlatenfabrikant gehoord

Gestopte motor rijder !

Reg. datum:
04 aug. 2007
Ik zou wel eens zulke bandjes onder mn xt660x willen zetten alleen het zijn SM velgen heb je ddaar ook die banden maten in?
BROAOOAAAP!

Bmw K75 !! Echt wel !!

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
xt660xdennis schreef op 18 juli 2008 @ 18:27:
Ik zou wel eens zulke bandjes onder mn xt660x willen zetten alleen het zijn SM velgen heb je ddaar ook die banden maten in?

Daar vraag je me wat ,, ik alle gangbare maten voor all/off road wel
We; vraag ik me is deze band niet te terrein georienteerd voor een SM
kan je daar niet beter een setje Bridgestone TW 501/502 onder doen ,, perfect op de weg
maar een zandpad kan je ermee doen mits je niet teveel haast heb......

Reg. datum:
03 sep. 2003
quote:
Super Blackbird schreef op 18 juli 2008 @ 16:08:
Voor de GS-en is recent een goede test in "Das Motorrad" verschenen. Daar won de Continental Trail Attack nog voor de Metzeler Tourance EXP. De Heidenau heeft zo'n klein marktaandeel (zelfs in Duitsland) dat deze niet in de test is meegenomen.

Waarom zou je voor het zeer minimale prijsverschil deze band kopen? Met een beetje zoeken kan je de anderen voor nog geen 20 Euro per set meer kopen......

De Continental en de Metzeler zijn veel meer straatgericht dan de K60. De K60 heeft een veel groffer profiel en is daardoor beter geschikt om offroad te gaan.

http://w2.bikepics.com/pics/2007/07/06/bikepics-953386-full.jpg

Ik heb ze op mijn Cagiva liggen en ze bevallen me zeer goed, de ideale keuze als je ook nog van de weg af wilt kunnen. Ook op de weg bevallen ze me trouwens beter dan vooraf gedacht.

http://w2.bikepics.com/pics/2007/07/06/bikepics-953355-full.jpg
dus waar hebben we het over

SprintST955i, KTM640adv,XL600R

Reg. datum:
27 feb. 2007
Hallo aan allen!

Ik heb de k60 voor mijn reis naar Pakistan/India 21.000 onder mijn KTM 640 Adventure gehad. De voorband zit er nog steeds op en kan zeker in NL nog zeker 5.000km hebben. De achterband heb ik na 18.500km in Pakistan enkel vervangen (Michelin Baja) omdat ik een stevig offroad stuk in de bergen moest rijden (meer psychologisch) maar hij had nog steeds 4-4.5mm in het midden!

Het is de ideale keuze wanneer je zowel on-als off-road moet combineren en een grote afstand rijdt. Off-road vind ik hem beter dan de Metzeler Enduro 3 (en niet alleen omdat hij minder hard slijt) maar is gewoon net wat meer open gesneden. Ik heb er met 40kg bepakking gravel, stenen, gaten en poelen/beken mee gereden (na 12.000km al onder de wielen!) en ik stond verbaasd wat deze banden aankunnen. Met heavy-duty binnenbanden (toevallig ook Heidenau omdat Michelin op dat moment niet leverbaar waren) nul lekke banden. Als je zo scherp mogelijk natte bergbochten wilt scheuren zou ik dan weer wel de Enduro 3 nemen omdat die in de regen gewoon geweldig plakken.

Wanneer je een nieuwe set hebt, 1e 400km on-road gewoon de bandenspanning wat verlagen en daarna weer oppompen naar believen. Bij on-road gebruik (hard zand en gravel zie ik ook nog als onroad) zonder echt raggen kun je met de achterband met gemak 20.000km rijden en voor 25.000km, een echte langloper dus!

Als ik weer ga dan zeker weer een setje K60 er onder (en een baja voor achter als reserve! kijk ook op marcestein3f.hyves.nl)

Bmw K75 !! Echt wel !!

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
Marcestein schreef op 08 september 2008 @ 14:45:
Hallo aan allen!

Ik heb de k60 voor mijn reis naar Pakistan/India 21.000 onder mijn KTM 640 Adventure gehad. De voorband zit er nog steeds op en kan zeker in NL nog zeker 5.000km hebben. De achterband heb ik na 18.500km in Pakistan enkel vervangen (Michelin Baja) omdat ik een stevig offroad stuk in de bergen moest rijden (meer psychologisch) maar hij had nog steeds 4-4.5mm in het midden!

Het is de ideale keuze wanneer je zowel on-als off-road moet combineren en een grote afstand rijdt. Off-road vind ik hem beter dan de Metzeler Enduro 3 (en niet alleen omdat hij minder hard slijt) maar is gewoon net wat meer open gesneden. Ik heb er met 40kg bepakking gravel, stenen, gaten en poelen/beken mee gereden (na 12.000km al onder de wielen!) en ik stond verbaasd wat deze banden aankunnen. Met heavy-duty binnenbanden (toevallig ook Heidenau omdat Michelin op dat moment niet leverbaar waren) nul lekke banden. Als je zo scherp mogelijk natte bergbochten wilt scheuren zou ik dan weer wel de Enduro 3 nemen omdat die in de regen gewoon geweldig plakken.

Wanneer je een nieuwe set hebt, 1e 400km on-road gewoon de bandenspanning wat verlagen en daarna weer oppompen naar believen. Bij on-road gebruik (hard zand en gravel zie ik ook nog als onroad) zonder echt raggen kun je met de achterband met gemak 20.000km rijden en voor 25.000km, een echte langloper dus!

Als ik weer ga dan zeker weer een setje K60 er onder (en een baja voor achter als reserve! kijk ook op marcestein3f.hyves.nl)

ik heb nog niet gehad bij een band die op dit niveau naast de weg presteert ook zo goed op de weg het doet , ook als het nat is ,, alleen lengte strepen is wat minder....

Bij elkaar een heel gedoe,

Reg. datum:
05 okt. 2003
Ik heb een k60 voor op m'n transalp zitten, maar rij nu vooral op de weg. Zodra achter, enduro 3 zo uit mijn hoofd, ook glad is, gaat daar ook een k60 op. Rijdt prima. Voor in het zand heb ik een stel grove noppen op extra velgen. Dat rijdt een stuk beter nog dan de k60. Maar ja, die zijn op de weg weer drie keer niks. Goed bandjes dus, k60. En goedkoop. En als je hem er zelf oplegt ben je helemaal spekkoper.
gr
maar de koeien roepen boeh

Reg. datum:
12 nov. 2004
Wil ook graag deze banden aanschaffen maar is in mijn maten alleen in een M+S uitvoering te krijgen.

Lijkt me niet echt geschikt voor de zomer z'n winterband?

110/80-19 en 140/80-17 heb ik nodig.

Wie weet meer?

Queen off-the-road

Reg. datum:
28 jul. 2008
De heidenau k60 snow winterband slijt onder je handen weg! Ik denk niet dat je ze graag in de zomer gebruiken wilt. Ik heb ook een keer een test onder ogen gezien waaruit bleek dat je met deze winterband veel minder grip hebt bij hogere temperaturen, dan met een allround band.
Ik zou het niet doen. Misschien is de Metzler enduro 3 wat voor je - kwa profiel vergelijkbaar.
OMG! Is it a earthquake?! Is it Thor, the god of the thunder? Oh no! It's unbelievable! It's the HONDA NIGHTHAWK!!!

KLE+XT660Z Tenere+690 enduro R

Reg. datum:
10 dec. 2004
Ik heb er 8000km woon werk verkeer mee gereden gewoon om ze vanwege de kosten te proberen. Zolang het droog is, is het een leuke band. Bij hoge hellingshoeken klapt de buitenste nop om en heb je het gevoel dat je gaat glijden. Deze nop slijt dan ook het meeste aan de binnenkant.

Bij nattigheid worden het zeer enge banden. Plakstrepen zorgen voor een flinke slinger, in de bocht doet de achterband een stap opzij bij alles wat geen egaal asfalt is.Bij hogere hellingshoeken in de regen is het opeens gedaan met de grip.

Dus voor een avontuurlijke vakantie met wat off road een goedkope band. Maar verwacht je veel asfalt en veel regen dan zijn er beteren.

Reg. datum:
22 dec. 2009
heb deze banden gekozen voor de winter dunlop d616 achter Foto082.jpg

Reg. datum:
22 dec. 2009
en dunlop sportmax mutant voorFoto084.jpg

Reg. datum:
12 nov. 2004
Staat wel super ruig !

Maar jij je echt met deze prachtfiets met deze pekelshit ???

Reg. datum:
22 dec. 2009
heb deze banden voor de winter dus ja rij gewoon door maar maak hem wel weer schoon als ik gereden heb!

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
quote:
Aussie-Tiger schreef op 31 december 2009 @ 05:25:
Wil ook graag deze banden aanschaffen maar is in mijn maten alleen in een M+S uitvoering te krijgen.

Lijkt me niet echt geschikt voor de zomer z'n winterband?

110/80-19 en 140/80-17 heb ik nodig.

Wie weet meer?

Je hebt de normale K60, en de K60 Snowtex (http://www.motorfreaks.nl...idenau-k60-snowtex-2.html ).

Biking (http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/371 ) en Borus (http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/16338) hebben volgens mij met beide gereden.

Voor wat betreft de vergelijking met de Metzeler Enduro 3... ik zou niet beweren dat de Heidenau meer open profiel heeft dan deze Metzelers:
http://www.tiresunlimited.com/images/metzeler_motorcycle/Enduro%203%20front%20&%20rear.jpg
http://w2.bikepics.com/pics/2007/07/06/bikepics-953386-full.jpg

de Enduro 3 heb ik wel gereden en is mij uitstekend bevallen.

Ik denk dat je niet per se een winterband nodig hebt in Nederland. Ik rijd zowiezo behoudend wanneer het nat is of, zoals nu, kans op gladheid.

HJ
...hier zou eigenlijk iets zinnigs moeten staan.... maar ja ....

New and improved XRV

Reg. datum:
12 sep. 2007
quote:
GezwindeSpoed schreef op 31 december 2009 @ 15:52:
Ik heb er 8000km woon werk verkeer mee gereden gewoon om ze vanwege de kosten te proberen. Zolang het droog is, is het een leuke band. Bij hoge hellingshoeken klapt de buitenste nop om en heb je het gevoel dat je gaat glijden. Deze nop slijt dan ook het meeste aan de binnenkant.

Bij nattigheid worden het zeer enge banden. Plakstrepen zorgen voor een flinke slinger, in de bocht doet de achterband een stap opzij bij alles wat geen egaal asfalt is.Bij hogere hellingshoeken in de regen is het opeens gedaan met de grip.

Dus voor een avontuurlijke vakantie met wat off road een goedkope band. Maar verwacht je veel asfalt en veel regen dan zijn er beteren.

Hier ga ik aardig in mee; overall best goed, maar je moet wel een beetje oppassen in de bochten op nat wegdek.. ze waarschuwen niet, het is in één keer hoppekee en weg is je kont.. als je erop berekend bent is het op zich best controleerbaar, maar fijn is anders :/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....

Back to basic

Reg. datum:
15 apr. 2004
Ik ben wel benieuwd naar de vergelijking met de TKC80, voor mijn trip naar centraal azie kijk ik daar een beetje naar en naar de K60.
Reis naar centraal Azie
Guzzi caferacer in aanbouw, Yamaha XT600Z Tenere, Yamaha XTZ750 Super Tenere

Vroem!

Reg. datum:
07 sep. 2006
Hoi oma! :W

Heb nu de K60 Scout (nieuwere uitvoering) onder mijn xtz 750. Samen met een vriend er om gelegd met de bandenlepels. Was in totaal 152 euro kwijt voor de set + een nieuwe binnenband achter. *O*

Tot nu toe 30kilometer mee gereden, voorzichtig, maar bevalt al heel goed. :Y
1986 1100 Slabside Yamaha XTZ 750 & Aprilia AF1

McCoy is driftig!

Reg. datum:
15 sep. 2001
Heb ook de K60 (non-scout) onder mijn Africa Twin gehad voor mijn trip in Zuidelijk Afrika.
Heb 15000km kunnen doen met de achterband. Die was toch wel goed op daarna.
Bandenspanning heb ik goed in de gaten gehouden. Achter 2.6 en voor 2.2, ongeveer. En met gravel/zand 2.0 of lager.

ca 11500 was asfalt, de rest voornamelijk gravel.

De voorband kan nog wel even mee, naar ik schat rond de 20.000

Grip op het natte heb ik (gelukkig) geen ervaring mee. In gravel en zanderige wegen was de grip goed en vertrouwenwekkend. Op asfalt oké, maar te stijle hellingshoeken voelt niet zo fijn

De banden waren in iedergeval goed genoeg om een nieuwe K60 achter erop te laten leggen
Neem alles met een druppel zaut...

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True