quote:Speedphreax schreef op 18 juli 2008 @ 13:45:
Volgens mij kom je Heidenau nogal eens bij onze oosterburen tegen. Ik ken ze zelf verder niet maar op duitse fora lees je nog wel eens wat. Over het algemeen best positieve verhalen.
Need 4 Speed, Food 4 Thought!
quote:xt660xdennis schreef op 18 juli 2008 @ 18:27:
Ik zou wel eens zulke bandjes onder mn xt660x willen zetten alleen het zijn SM velgen heb je ddaar ook die banden maten in?
quote:Super Blackbird schreef op 18 juli 2008 @ 16:08:
Voor de GS-en is recent een goede test in "Das Motorrad" verschenen. Daar won de Continental Trail Attack nog voor de Metzeler Tourance EXP. De Heidenau heeft zo'n klein marktaandeel (zelfs in Duitsland) dat deze niet in de test is meegenomen.
Waarom zou je voor het zeer minimale prijsverschil deze band kopen? Met een beetje zoeken kan je de anderen voor nog geen 20 Euro per set meer kopen......

SprintST955i, KTM640adv,XL600R
quote:Marcestein schreef op 08 september 2008 @ 14:45:
Hallo aan allen!
Ik heb de k60 voor mijn reis naar Pakistan/India 21.000 onder mijn KTM 640 Adventure gehad. De voorband zit er nog steeds op en kan zeker in NL nog zeker 5.000km hebben. De achterband heb ik na 18.500km in Pakistan enkel vervangen (Michelin Baja) omdat ik een stevig offroad stuk in de bergen moest rijden (meer psychologisch) maar hij had nog steeds 4-4.5mm in het midden!
Het is de ideale keuze wanneer je zowel on-als off-road moet combineren en een grote afstand rijdt. Off-road vind ik hem beter dan de Metzeler Enduro 3 (en niet alleen omdat hij minder hard slijt) maar is gewoon net wat meer open gesneden. Ik heb er met 40kg bepakking gravel, stenen, gaten en poelen/beken mee gereden (na 12.000km al onder de wielen!) en ik stond verbaasd wat deze banden aankunnen. Met heavy-duty binnenbanden (toevallig ook Heidenau omdat Michelin op dat moment niet leverbaar waren) nul lekke banden. Als je zo scherp mogelijk natte bergbochten wilt scheuren zou ik dan weer wel de Enduro 3 nemen omdat die in de regen gewoon geweldig plakken.
Wanneer je een nieuwe set hebt, 1e 400km on-road gewoon de bandenspanning wat verlagen en daarna weer oppompen naar believen. Bij on-road gebruik (hard zand en gravel zie ik ook nog als onroad) zonder echt raggen kun je met de achterband met gemak 20.000km rijden en voor 25.000km, een echte langloper dus!
Als ik weer ga dan zeker weer een setje K60 er onder (en een baja voor achter als reserve! kijk ook op marcestein3f.hyves.nl)
quote:Aussie-Tiger schreef op 31 december 2009 @ 05:25:
Wil ook graag deze banden aanschaffen maar is in mijn maten alleen in een M+S uitvoering te krijgen.
Lijkt me niet echt geschikt voor de zomer z'n winterband?
110/80-19 en 140/80-17 heb ik nodig.
Wie weet meer?

quote:GezwindeSpoed schreef op 31 december 2009 @ 15:52:
Ik heb er 8000km woon werk verkeer mee gereden gewoon om ze vanwege de kosten te proberen. Zolang het droog is, is het een leuke band. Bij hoge hellingshoeken klapt de buitenste nop om en heb je het gevoel dat je gaat glijden. Deze nop slijt dan ook het meeste aan de binnenkant.
Bij nattigheid worden het zeer enge banden. Plakstrepen zorgen voor een flinke slinger, in de bocht doet de achterband een stap opzij bij alles wat geen egaal asfalt is.Bij hogere hellingshoeken in de regen is het opeens gedaan met de grip.
Dus voor een avontuurlijke vakantie met wat off road een goedkope band. Maar verwacht je veel asfalt en veel regen dan zijn er beteren.
McCoy is driftig!
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3