Schubert helm advies gewenst

2_05

Rookie
17 jul 2008
2
0
Eindhoven
Ik ben net begonnen met motorlessen en ben nu op zoek naar een geschikte helm. De helmen bij de rijschool passen niet goed op mijn hoofd en ik moet dus op korte termijn een goede helm vinden.

Ik ben hier in Eindhoven helmen bij MotoModa wezen passen. De Schuberth R1 zilver XXL(62-63) paste mij als een van de weinige helmen goed. Echter zeer prijzig in de winkel waar ik ben wezen passen, €480 terwijl de helm een adviesprijs van €419 schijnt te hebben.

Nu ben ik op internet bij MotoWebShop dezelfde helm tegengekomen, hun prijs €329. Nogal een verschil dus. Ze hebben op MotoWebshop bij de restanten echter ook de Schuberth S1 Flame rood* voor €279 en de Schuberth R1 Fire red voor €299 in mijn maat staan.

MotoModa zegt dat de helm dit jaar geproduceerd is, MotoWebshop denkt dat hun restanten in de loop van 2007 geproduceerd zijn. De S1 is in ieder geval een ouder model.

Ik wil gezien de prijs dus een bestelling bij MotoWebShop proberen. Ik twijfel echter of ik me moet wagen aan de oudere restantmodellen of een model dat niet bij de restanten zit en dus hoogstwaarschijnlijk nieuwer is. Ik verwacht het eerste jaar de helm weinig te gebruiken omdat ik voorlopig niet aan de aanschaf van een motor toe ben. Zou iemand mij kunnen adviseren? Kun je de productiedatum van een Schubert helm opzoeken?

Indien namen van winkels ongewenst zijn op dit forum mogen deze uit dit bericht verwijderd worden.
 
waarom zou je niet gaan voor een restantmodel :? de helm is goed verliest niks aan zn kwaliteit, ja is niet t nieuwste model so waht???

Ik rij op een 10 jaar oude R 1100 RT, zou ook wel een 1200 RT willen maar jah de kosten he......

Als ej een goede helm wilt en de kosten zijn er naar gewoon een restant helm kopen.

succes met je keuze, owh ja, kijk is ook bij www.louis.de is ook wel erg goedkoop 8-)
 
Ik heb begrepen dat een helm over het algemeen 5 jaar goed is, na die tijd loop je langzaam steeds meer risico. Nou slijt een helm wel minder snel wanneer die niet gebruikt wordt maar ook wanneer die stil ligt gaat het materiaal achteruit. Daarom vroeg ik me dus af of het wijs is een oudere helm aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou je niet gaan voor een restantmodel :? de helm is goed verliest niks aan zn kwaliteit, ja is niet t nieuwste model so waht???

Ik rij op een 10 jaar oude R 1100 RT, zou ook wel een 1200 RT willen maar jah de kosten he......

Als ej een goede helm wilt en de kosten zijn er naar gewoon een restant helm kopen.

succes met je keuze, owh ja, kijk is ook bij www.louis.de is ook wel erg goedkoop 8-)


:^ En zie het zo: een Schuberth helm is een investering waar je zeker 5 jaar mee kunt doen. Dus omgerekend per jaar valt het reuze mee :P

Maar dat houdt niet in dat je de hoofdprijs moet betalen!

Louis heeft de Schuberth's regelmatig in de aanbieding.
Maar of je m daar zo goedkoop haalt als bij Motorwebshop, weet ik niet.
 
ik denk inderdaad ook dat als je een helm koopt en em in de doos op je kamer zet dat er helemaal niets mee gebeurt, kijk als je em draagt zijn ze ook onder invloed van het weer, regen, vliegen, UV straling.

wel opletten dat een R1 en een S1 verschillende maten kunnen betekenen, ik had een M S1 die ik na een crash heb vervangen door een R1 met maat S, dit hoeft niet te betekenen dat bij jou hetzelfde geval is en ik zou altijd even passen.

R1 bevalt trouwens prima hoor, is zijn geld dubbel en dwars waard. heb eerst Arai gereden. geweldige helm kwa zitcomfort minstens zo goed als schuberth zo niet beter, alleen dat lawaai he. (en trouwens dat was een Schwantz replica en daar staat nu een handtekening op dus die wordt niet meer gedragen.)
 
Mijn ervaring is dat Schubert 1 v/d beste helmen is, anderswel DE beste.
En dat het de voorkeur geniet om je helm bij een dealer aan te schaffen.
Heb zelf bv weleens problemen gehad met de zonnebril in m'n huidige Schubert helm, en dan is een dealer (hangt misschien ook wel een beetje van je dealer af) mogelijk proffesioneel genoeg om'm ter plekke voor je te maken.
Lukt dat niet, dan zullen zij'm voor je op sturen en contact onderhouden.
Dat scheelt je niet alleen verzendkosten,
maar waarschijnlijk ook nog's een vervangende helm.
En ook het gezeik wat je in't ergste geval zou kunnen krijgen als er iets mis is,
is dan voor de dealer.
En die kent die gasten, aangezien die zaken met ze doet (vertegenwoordiger).

Toegegeven; zo vaak zijn er geen problemen met helmen (naar mijn weten).
Maar mocht je de pech hebben, dan wil je toch zeker niet aan't korte eind trekken?

En bezuinig NOOIT op je kleding/helm!
 
...

wel opletten dat een R1 en een S1 verschillende maten kunnen betekenen, ik had een M S1 die ik na een crash heb vervangen door een R1 met maat S, dit hoeft niet te betekenen dat bij jou hetzelfde geval is en ik zou altijd even passen.
...

:Y Ik had eerst een Concept, maat 60/61,
Vorig jaar zomer vervangen door een C2, maar 58/59 :?
Ik de winkel gepast, en die zat stukken beter dan de maat 60.
Thuis met de nieuw-uit-doos-helm: erg strak.
Nog steeds best wel strak trouwens, nu na een jaar.

En dat is eigenlijk wel goed lijkt me.
Als een helm na een jaar al te ruim zit is het ook niet handig...
 
...
wel opletten dat een R1 en een S1 verschillende maten kunnen betekenen, ik had een M S1 die ik na een crash heb vervangen door een R1 met maat S, dit hoeft niet te betekenen dat bij jou hetzelfde geval is en ik zou altijd even passen.

Ik heb momenteel, en dit tot volle tevredenheid overigens, een S1 Pro. Wat betreft de maat moet je zelfs oppassen bij de S1 tov de S1 Pro, want die verschillen ook. Ik werd hierop gewezen door de verkoper van FC-Moto te Aken waar ik de mijne gekocht heb. Hij geeft goed advies en je vind de helm nergens goedkoper (Bij Louis was ie op dat moment iets van een 80 à 90 Euro duurder).
 
2 jaar Concept gebruikt.Veel lawaai,en lekkages.Ook vizier kon weinig hebben,wat krassen betreft.
Nu half jaar elke dag met Nolan N-Com.
Minder lawaai,geen lekkage,en met dichtgeklapt kindeel is dooie hoek bij over je schouder kijken
stukken minder.Kijken hoe hij het over 2 jaar nog doet 8-)
 
Same here: overgestapt van een Concept op een S1, en daarvan moest ik een maat kleiner hebben. De maatvoering en pasvorm verschillen dus wel degelijk per model!
 
de s1 en s1 pro scheelt bijna een maat ;)

en idd gewoon passen.. en de schuberts zijn glasfiber en dat gaat iig 7/8 jaar mee
en zelf zou ik geen probleem hebben met een overjarige helm want de prijs is er ook naar
 
Ik heb momenteel, en dit tot volle tevredenheid overigens, een S1 Pro. Wat betreft de maat moet je zelfs oppassen bij de S1 tov de S1 Pro, want die verschillen ook. Ik werd hierop gewezen door de verkoper van FC-Moto te Aken waar ik de mijne gekocht heb. Hij geeft goed advies en je vind de helm nergens goedkoper (Bij Louis was ie op dat moment iets van een 80 à 90 Euro duurder).

Ook hier goede ervaringen daarzo. Ook qua prijs veel reeeler dan die kunstmatig hoge Splash design prijzen en certificaat bangmakerij.
 
Goedemiddag,

Sinds een week in het bezit van een Schubert S1 (niet de Pro); deze was in de aanbieding met 20% korting maar ik ga er van de week mee terug want ik word gek van het gebulder van de wind. Ondanks mijn gloednieuwe op maat gemaakte oordopjes.

Iemand anders hier ook ervaringen mee toevallig?

groetjes,
Miranda
 
ik heb ook nog steeds last van de wind met mijn oordopjes, alleen heb ik een HJC FG-15 helm, ik denk dat ik toch eens wat oordopjes van alpine moet aanschaffen(heb nu booster)
 
Ik heb een S1 PRO en Alpine otoplastieken met een groen filter, nou bij mij is het nog nooit zo stil geweest :] Hoor bijna mijn eigen claxon niet meer, dacht laatst dat hij kapot was. :]
 
Laatst bewerkt:
Nou, zojuist even een review gelezen over de S1, en het ligt niet aan mij dat ik zo veel lawaai hoor, maar door de twee air-vents die bovenop zitten. Ik hoop dat ik hem nog om kan ruilen voor een andere.
M'n man heeft de S1 Pro aangeschaft en die heeft idd nergens last van..
 
Goedemiddag,

Sinds een week in het bezit van een Schubert S1 (niet de Pro); deze was in de aanbieding met 20% korting maar ik ga er van de week mee terug want ik word gek van het gebulder van de wind. Ondanks mijn gloednieuwe op maat gemaakte oordopjes.

Iemand anders hier ook ervaringen mee toevallig?

groetjes,
Miranda

Nergens last van heerlijk stil hoor en ook gewoon de S1 :Y
 
TS, je zegt dat je de R1 hebt gepast en die zat goed. Nu wil je een S1.

Lijkt me dan wel handig om eerst ff de S1 te passen voordat je 'm gaat bestellen. Kans dat de pasvorm toch weer nét ff anders is......
 
Nergens last van heerlijk stil hoor en ook gewoon de S1 :Y


Gelukkig voor jou ;)
Gisteren de test gedaan, tijdens het rijden de air vents bedekt met mijn hand, en toen had ik ook nergens last van.
Nou ja, ik ga morgen terug naar de winkel eens kijken of ze nog wat voor me kunnen betekenen.
 
S1 is normaal gesproken duurder dan een R1 dus als die S1 je bevalt en hij is goedkoper dan zeker doen.
 
Gelukkig voor jou ;)
Gisteren de test gedaan, tijdens het rijden de air vents bedekt met mijn hand, en toen had ik ook nergens last van.
Nou ja, ik ga morgen terug naar de winkel eens kijken of ze nog wat voor me kunnen betekenen.

Het kan zijn dat de ruit van je motor er net voor zorgt dat de luchtstroom
vlak over de helm gaat. Met turbulentie bij de luchtgaten tot gevolg.

Misschien kun je de ruit verstellen? Op een lagere of juist hogere stand monteren?
Groot kans dat het dan over is!
 
ik denk inderdaad ook dat als je een helm koopt en em in de doos op je kamer zet dat er helemaal niets mee gebeurt, kijk als je em draagt zijn ze ook onder invloed van het weer, regen, vliegen, UV straling.

Mijn eerste helm is inmiddels meer dan 20 jaar oud, gebruik 'm al jaren niet meer en ligt al die tijd al op zolder. Moet je voor de lol eens komen kijken wat er met een helm gebeurd als je 'm niet gebruikt. Binnenwerk is compleet vergaan en dat is een proces dat start vanaf dag 1.

@TS: een helm gaat dus 5 jaar mee, restanten moeten dus minimaal 20% per jaar afgeschreven hebben. Maw: een helm uit het restanten rek die een jaar oud is mag dus max 80% van de nieuw prijs zijn, anders wordt je genaa..
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat de ruit van je motor er net voor zorgt dat de luchtstroom
vlak over de helm gaat. Met turbulentie bij de luchtgaten tot gevolg.

Misschien kun je de ruit verstellen? Op een lagere of juist hogere stand monteren?
Groot kans dat het dan over is!

dat was het allereerste wat ik opmerkte met mijn S1, dat mijn ruit voor veel turbulentie zorgt. mijn ruit was niet verstelbaar (was wel een flip-up) dus ik heb 10cm van mijn ruitje afgehaald en dat scheelt enorm veel.
verder komt er langs je hals nog wat geluid binnen (bedek die maar eens met je handen, of trek je schouders heel hoog op) en dat kun je evt wat oplossen met een col.
bij de S1 pro is dat verbeterd.

@TS: een helm gaat dus 5 jaar mee, restanten moeten dus minimaal 20% per jaar afgeschreven hebben. Maw: een helm uit het restanten rek die een jaar oud is mag dus max 80% van de nieuw prijs zijn, anders wordt je genaa..
ga er bij schubert maar van uit dat deze 8 jaar veilig mee kan, deze zijn van glasfiber gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan