Kawasaki KLE500, 1991, wegens vertrek buitenland!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Beste forumleden,

Wegens mijn vertrek eind augustus is mijn motor na 2 jaar weer te koop!

Vraagprijs €1350,- wat mij helemaal niet gek lijkt!

Zie hieronder mijn Marktplaats.nl advertentie:

http://motoren.marktplaats.nl/motor...ivYlZUYm7S6DyC3OAbcVpYvbBN5RqoT8/Rn2GBc=&df=1

Te koop aangeboden wegens spoedig vertrek naar het buitenland:

Kawasaki KLE500 in de kleur paars.

2 cilinder parallel twin DOHC 8 kleppen, 500 cc, 50 PK, 45Nm koppel.

Kilometerstand 39.xxx, wordt nog mee gereden.

Kenteken: ML-54-JB

Sinds juni 2006 (2 jaar) in mijn bezit en heb er met veel plezier op gereden sindsdien!

Nu ik eind augustus voor een jaar naar het buitenland vertrek heb ik mijn auto vorige week verkocht en moet helaas mijn motor er ook aan geloven!

Prima motorfiets, geen showroomstaat maar gewoon functioneel! Zoek je een motorfiets welke zo uit de showroom had kunnen komen dan kun je beter even verder kijken. Daar is de vraagprijs ook naar!

Ik adverteer eerlijk hoe de motor erbij staat, voor een aantrekkelijke prijs, want ik wil hem graag verkopen vóór ik vertrek! Goedkoopste op Marktplaats.nl

Ook te bereiden voor mensen met licht rijbewijs door vermogensuitdraai, niet begrensd (zie onderin advertentie).

Bij aanschaf (+/- 31.000 km) is er een hoop aan gebeurd:
- Nieuwe ketting en kettingwielen
- Nieuwe motorolie en filter
- Kabelboom deels vervangen
- Andere allroadbanden (Metzeler Enduro Sahara 3)
- Nieuwe achterbrug
- Diverse kleine dingen

Recentelijk zijn zowel de voor- als achterrem gereviseerd waarbij de klauwen vanbinnen volledig zijn schoongemaakt, nieuwe keerringen aangebracht, nieuwe remvloeistof, blokken gecontroleerd, alles opnieuw ingevet en soepel gemaakt.

De motor heeft een hele mooi Laser Produro uitlaatsysteem van roestvast staal (RVS) bestaande uit RVS bochten en demper! Dit systeem kost ongeveer €550,- zonder montage. Er komt een mooi geluid uit! Wel beschaafd.

Er zit ook een topkoffer bij. Wint niet de schoonheidsprijs maar er gaat wel een hoop in!

Wat krijg je voor deze leuke prijs?
- Kawasaki KLE500 uit 1991
- Topkoffer
- Laser Produro uitlaatsysteem

Aandachtspuntjes:
- De voorband mag na de zomer vervangen worden (€60,-)
- De kleppen mogen gesteld worden

Nadere info:
- Voorvorkkeerringen prima, stofhoezen prima, achterveer prima
- Hier en daar een beetje oppervlakteroest en een pitje
- Remblokken kunnen nog een prima mee
- Zadel niet beschadigd
- Accu uitstekend
- De motor start altijd, heeft me nog nooit in de steek gelaten!
- De motor loopt zoals alle Kawasaki's lopen, met wat geluid
- Zeer weinig trillingen onder het rijden
- Zes versnellingen, bak werkt prima
- Nieuwe claxon
- Alles werkt aan de motor
- De motor is volledig recht, spoort ook zonder handen rechtdoor
- Geen olieverbruik

De motor is door mijzelf gereden als 25 KW motor met een vermogensuitdraai. De motor is echter niet begrensd, dit kan pas sinds een zeer recent bouwjaar voor veel geld. Verzekering geeft zwart op wit akkoord dat de motor met uitdraai wordt verzekerd. Vermogensuitdraai zit erbij voor de mensen die het willen gebruiken.



Meer informatie of serieuze gegadigden graag even een mailtje!

foxtrotvd@hotmail.com

bild0601kopirenqp6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets voor een goede prijs!
Mooie uitlaat, goei bandjes die Enduro 3.
Ideaal voor een beginner met lange benen, maar bij mijn weten hebben er al veel meer een hoop lol mee gehad en nog steeds...
Voor mensen die deze fiets nog niet kennen: Kawasaki KLE 500

Succes met de verkoop Gieliovd en een goede reis!
 
Bedankt Starterke,

Ja jij kende hem al uit het KLE500 topic in Allroads ;)

Verder hoeven je benen niet erg lang te zijn voor deze motor hoor. De vering is ook nog in te stellen achter. Die staat nu behoorlijk strak vanwege mijn lengte.

Verder wat je zegt!
 
aaaaaah ik heb ooit een kle gehad. lekkere fiets en ik weet van het forum dat jij er met liefde voor zorgd. ik wil een sleutel fiets waar ik mijn skills op kan botvieren. misch jou kle.. wat is je minimum prijs mail me even ericfrijn@hotmail.com

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Als je een motor zoekt om te sleutelen is een KLE een heerlijke fiets :} , lekker eenvoudig 2 cilindertje in lijn, goed onderdelen voor te krijgen (blok is in heel veel verschillende fietsen gebruikt).

Een aanrader :Y
 
Skupke naar boven!

Bedankt voor de positieve berichten. Ben even niet op de site geweest vanwege drukte!

Ik ga je even mailen Eric.
 
Laatst bewerkt:
Kom op mensen, is er nou niemand op zoek naar een leuke motor?

Gisteravond nog een leuk tourtje gemaakt door de polders in Noord Holland en het was weer ouderwets genieten!

Het zonnetje, het water, de slingerende weggetjes, lekker hoog en rechtop de motor...

Is €1350 nou écht te veel voor jullie? Let wel dat is een vraagprijs is, ook al is het een zéér nette vraagprijs.

Tevens kickje ;)
 
@ Starterke, nee! Ik heb de motor met dit complete uitlaatsysteem gekocht. Het is een compleet RVS systeem met bochten.

@-XX-, bedankt! Het wil helaas nog niet echt vlotten. Komt wel door het weer denk ik :) En dat met mijn spotprijs!

Bedankt voor je leuke berichtje! Komt vast goed!

Tevens skupke ;)
 
Laatst bewerkt:
Is €1350 nou écht te veel voor jullie? Let wel dat is een vraagprijs is, ook al is het een zéér nette vraagprijs.
Je vraagprijs lijkt me echt niet teveel gevraagd, maar....
Ik denk dat het leeuwendeel van het forum hier toch een man is, en de meeste daarvan niet zoeken naar een paars/roze motor...

Als hij een wat stoerder/mannelijker kleurenschema had gehad was hij allang weggeweest denk ik :)

Als ik het het geld had, had ik hem gekocht (en daarna zelf overgespoten ;) heb ik eerder gedaan). Het is verder een fraai model namelijk vind ik, én een Kawasaki ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Gieliovd,

Ik ben wel geinteresseerd in je motor ondanks de kleuren :p

Ik moet alleen even het thuis front proberen over te halen om 2 motoren te mogen stallen. Dan hoor je snel van me.

Groet,
Ron
 
@ -XX-; haha, dat wordt een beetje lastig. Een motor laten overvliegen/varen is érg duur en duurt érg lang.

Peter zei nog: koop daar een 4x4 auto en knoop er een motor voorop op de bullbar, wie weet doe ik dat wel ;)... dan wordt het wel een pitbike'je, brrrrrrrum!

@ Pitbull; Echte mannen kunnen roze hebben. Ik heb er 0,0 moeite mee 8-)

Enne, paars staat hem echt niet lelijk. Het is een mooie metallic kleur. Het roze zadel is zo overgetrokken als je wilt.

Er zijn véééééél ergere KLE's in de roulatie met mintgroene of roze remschijfkappen, voorpoothoezen en zadels. Die zijn pas erg _O-

@ Appelmoes; dat is altijd goed! Ik hoor het graag van je, mag ook op de mail (zie mijn profiel) dan heb je sneller reactie. Het is géén Goldwing hé, hij neemt niet zo veel plek in :) Bij mij staat hij in het mooie blokhutje naast een Transalp.
 
Ik heb even moeten opzoeken wat een tvp'tje is :z

Terugvindpost?

Je mag me vinden! Ik ben er nog een aantal weken!
 
Ik geef je verder ook wel gelijk hoor, het was voor mij in het begin ook even grappig.

Het is natuurlijk altijd een mogelijkheid!

Ik wacht even af wat Appelmoes doet.
 
ik blijf de motor lachen vinden!!!! zadel met zwart kunstleer "skay" overtrekken en klaar is kees. als mijn bandit weg is....

SCHOP!!!!!!!!!!!!!!!
 
Wanneer gaat de reis gebeuren, en als het maar een jaartje is dan laat je hem toch lekker staan ik ben nu ook in oz aan het werk en heb 2 motoren in nederland staan.
 
Als er iemand is die deze fiets wil rijden maar aan z'n 25Kw vast zit..
Geen noot want ik heb nog een Kitje liggen voor de KLE!

sjors_112@hotmail.com

Groeten Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan