Trekhaak vraagjes

Motordigitaal

Rookie
28 sep 2004
17
0
Voor een rondreis door scandinavie heb ik meer ruimte nodig dan me 3 koffers.
Daarom denk ik er over om een aanhangertje er achter te zetten.

Vraagjes:

1. Wat kost het ongeveer om een trekhaak op je bike te zetten?
2. Wat is de beste firma hiervoor?
3. Wie heeft er ervaring me met een Honda CBF1000/A met trekhaak en aanhanger?
4. Mag je met motor en aanhanger door Denemarken - Zweden - Finland - Noorwegen?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Voor een rondreis door scandinavie heb ik meer ruimte nodig dan me 3 koffers.
Daarom denk ik er over om een aanhangertje er achter te zetten.

Vraagjes:

1. Wat kost het ongeveer om een trekhaak op je bike te zetten?
2. Wat is de beste firma hiervoor?
3. Wie heeft er ervaring me met een Honda CBF1000/A met trekhaak en aanhanger?
4. Mag je met motor en aanhanger door Denemarken - Zweden - Finland - Noorwegen?

Alvast bedankt voor de reacties.

1) Dit is erg merk trekhaak afhankelijk. Ook per type motor afhankelijk. Helaas is er dus niet echt een richtlijk of ongeveer de prijs voor te zeggen
2) zoek maar via google. Schuring is bijvoorbeeld eentje die veel heeft.
3)
4) Zie hieronder.
Denemarken: Per 14 Juni 1998 is er een wet aangenomen dat buitenlanders WEL met aanhanger in Denemarken mogen rijden.
Zweden: Het is niet legaal om met aanhanger te rijden. Alleen personen met een speciale permissie van de Zweedse Wegen Autoriteiten mogen een aanhangwagen achter een motor voortbewegen. Buitenlanders/toeristen met aanhangers worden toegelaten in dit land.
Finland: Rijden met aanhanger is toegestaan
Noorwegen: Rijden met aanhangwagen is toegestaan.Buitenlanders worden toegelaten.

Enigste waar je dus mogelijk problemen zult krijgen is in Zweden. Ondanks dat het legaal is zal niet iedere agent daar op de hoogte zijn dat een buitenlander daar WEL toegelaten word met aanhanger.
 
Ik ben bezig met zelf een trekhaak op mijn motor te zetten.

In mijn hele project, is dat eigenlijk de minst ingewikkelde klus.

Omdat ik her en der de prijzen heb gezien, heb ik besloten om zelf maar wat (na) te maken.

Ik ga uitkomen op ongeveer 150 euro in totaal voor een trekhaaksysteem voor mijn motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan