Honda CB250 (Twin) Topic

Dankje *D
Zeker wel handig, zo'n boek!
Ik ben helaas alleen maar oude boekjes (tot 1984) tegengekomen -O-
 
2ez0lfr.gif

24v7580.gif

3162lmx.gif

2s7h0li.gif

28cjdbc.gif

2cxhy6w.gif

2aeys0n.gif

2zi6ceu.gif
 
Laatst bewerkt:
ja, het is al weg. Naja, soms komen van die koopjes langs. Ik vind soms dat de CB250 wordt onderschat in prijs/qualiteit verhouding.
 
Ja voor mij wel, ik ga hem waarschijnlijk toch op rijden... daarna is het toch niks waard al was het een andere duurder fiets.




full

Mijn keringen heb ik vervangen in de voorvork poten. Dus ik kan vanavond, de voorvorken vullen, veren terug zetten en monteren. Dan monteer ik gelijk de voorwiel en voorspatbord. Kan ik morgen avond lekker met de voor rem bezig.

voorvork:
Keringen: 10€
stofkapjes: 12€
Koper ringen: 1€ (ik kreeg ze gratis maar kosten geen ruk)
Voorvork olie: 5€
totaal 28€

meh valt wel mee :)
 
Ik heb een tweede vervoer a.k.a. PEKELWAGEN/studentenragbak! ;)
[img=450]http://i13.tinypic.com/2hh397m.jpg[/img]

Ik heb trouwens de poten al terug gezet. Ik ga zo de wiel eropgooien en de boutjes met een beetje kopervet insmeren en weer vast zetten.
(as, lagers en kilometerteller heb ik al met lagervet behandeld)
 
Fuzy, wat is jouw leverancier voor motorspulletjes hier in de omgeving? Ik ga meestal naar Hans van Wijk in Zoetermeer of naar Bolman Motoren in Den Haag (Binckhorst).
 
Ik ga de laatste tijd naast Hans van Wijk, naar Safe in Zoetermeer. Ik ken een paar van de verkopers, ze zijn ook MFers uit Delft dus.... en omdat wij in de Delft topic een MotorStudenten clubje hebben gemaakt kunnen we als 'leden van een club' wat korting krijgen.
(maar ik was al lid van de FMC dus voor mij persoonlijk was het niet noodzakelijk om nog eens lid te worden ergens. Maar het is toch leuk en niet super officiel dus.. )

Vroeger was ik meestal naar Hans van wijk gegaan. Daar had ik ook mijn linker schakelaarset gehaald. Omdat mijn motor een lesmotor was, was de richting aanwijzer knop naar rechts, stuk. Maar dus bij HvW hadden ze nog eentje en ze wilden er vanaf.. dus.. ik had het gekocht na een beetje afdingen.

Verder, als ik het zelf niet kan fixen. Breng ik meestal mijn motor naar Overkamp motoren in Delft. Ze zijn altijd fair. Niet super goedkoop maar ook nooit super duur en altijd goed tot nu toe.

In Leeuwarden breng ik mijn motor naar Motorado.




ja het was ff zoeken. Ik ben niet zo goed in namen. Maar ja bij Bolman motoren ben ik ook een paar keer geweest. Maar niks gekocht, wel goede advies gekregen. :Y
 
Laatst bewerkt:
full

De voorwiel zit er weer in dus hopelijk kan ik morgen of overmorgen de rem ook weer erop klussen. Het is de eerste keer dat ik dit allemaal doe op de CB250 dus hopelijk is het goed zo... als niet dan ga ik wel naar Overkamp.
 
Ik gebruik trouwens deze website om te checken hoe dingen inelkaar zitten voordat ik ze uitelkaar haal. Hier gaat het om de Americaanse versie Nighthawk, maar die is vrij OK te gebruiken. Anders kijk ik ook wel eens bij de CMX of een andere motorfiets. (Honda gebruikt veel van hetzelfde onderedelen op meerdere motoren)

Kan iemand ff een foto posten van de voorwiel, as gedeelte. Ik denk ik zit goed... naja een ringetje te veel... O-) Ik denk die gaat eigenlijk tussen de kilometertellerschroefje en de linker voorvorkpoot. En de andere onder de as moer aan de andere kant van de linkerpoot. Anders kijk ik ff bij een motorzaak... ;)
 
:} dankzij Mercury weet ik waar de extra ring heen moet O-) (elke ring aan het uiteinde van de as)
THX MAN!
 
Ow... gewoon om beter zichtbaar te zijn...
maar ze zijn niet weerkatsend helaas... Ach ja, ik zat te twijfelen om ze eraf te nemen en de poten op te polijsten... maar dat is een hoop werk... en je moet het ook gelijk met blanke lak behandelen.

Opzich zijn die tapes wel handig geweest om de poten te beschermen tegen krassen in de bankschroef.
 
en dit is de mijne.de uitlaat is met photoshop gedaan,omdat ik er een andere uitlaat op wil(ja ik weet het heiligschennis volgens velen) 8-)

full
 
Ik heb over nagedacht. Ik heb wel eens twee in een uitlaat op CB250 gezien.
Het probleem wordt meestal de passagiers voetsteun, die zit meestal een beetje in de weg om een leuke hoek in de uitlaat te zetten.
Het andere probleem, CB250 is weinig waard en als je een uitlaat/(of laten spuiten) erop zet, wordt ie niet meer waard... Oude super netjes gerestaureerde CB250's zijn het meest waard, zo'n 2000€.


Als het je niet uit maakt dat een passagier niet op de motor past en dat je ingestoken geld zo goed als verloren is. Dan zou ik zeggen zet een monoseat erop en zet een (paar) mooie pijpen er onder en ga lekker klussen. Het is een simpel motortje die 'schijnt vrij simpel te fixen zijn'
(ik ga vanavond testen of mijn voorvork revisie is goed gelukt :+)

Als je alleen maar zwaarder geluid wilt kan je ook de uiteinde van je huidige uitlaten eruit nemen. De huidige uitlaat gaten vergroten en weer terug zetten.
 
ooh met een passagier rijd ik eigenlijk nooit(tenzij ik een mooie liftster tegenkom,maar die plak ik wel op mijn tank :o 8-)

idd heb de prijzen is gezien van die leovinci die zijn niet mals.ik heb daarom ook gedacht om zelf dempers te maken in alu.op school vroeger (naja heel lang geleden dus }) ) maakten we van platen aluminium verscheidene vormen met de machine(demper modellen gaan ook)
die dan netjes opvullen met staalwol etc..netjes dichtlassen.misschien komt er wel wat meer bij kijken,maar in principe zou dit moeten lukken voor een lage kostprijs,want wij deden dat vroeger met afval plaat(restjes overschot) heb wat gegoogled maar veel kom ik er niet van te weten.ik doe het niet echt voor snelheidswinst,ik wil een diepere klank,en zo een alu demper zoals een leovince vind ik het einde.mocht ik hem ooit verkopen,zet ik er terug de oude originele dempers op als de koper dat zou willen.maar...ik verkoop hem niet,het is een leuke bike. wel ik heb ook zitten denken aan een mono seat.op bikepics kwam ik deze tegen,heel apart wel.het is wel een cb400,maar met de cb250 moet dit ook lukken 8-) helaas heb ik 2 linkerhanden want zoals deze foto hieronder wil ik hem wel zeker hebben.ik zou nog niet weten hoe ik aan zo een monoseat zadel moet geraken dat op de mijne past O-) mocht iemand enig idee hebben hoe te werk te gaan,feel free...thx voor je post en tips :W en hopelijk is jouw revisie gelukt :]
full
 
Laatst bewerkt:
in deze topic op pagina 1 staan allemaal cb250 fotos van leden.eentje ervan (die knappe cb250 met monoseat)is van " TijnOnlijn".ik heb hem toegevoegd aan mijn contactlijst,maar ik zie nergens hoe ik hem een berichtje moet sturen,iemand enig idee?ik dacht hem om wat advies te vragen ivm monoseat...

alvast dank ;-)
 
  • mensen toevoegen aan mijn contact lijst heb ik nog nooit gedaan.
  • Je privé berichten optie aanzetten doe je als volgt ↓ ↓ ↓

    full



  • Hier is een link van iemand die een monoseat monteert. Deze zijn te bestellen of zelf te maken.
  • Uitlaat zou ik gewoon tweede hands kopen en dan passend (laten) maken. Dus als je de oude uitlaatbochten neemt van een 2x2in1 viercilinder. Daarvan heb je de helft nodig. En daarna ff een demper op zetten. Wat mij verbaast is de goedkoop tweedehands uitlaten van origineel (748) Ducati's. Je kan een set kopen van rond de 100-150€. bijvoorbeeld deze voor vrpr 120€ of hier een nog dikker enkel 900ss demper voor 50€




Mijn voorvork revisie lijkt op een succes *O*
Dus nu nog de rem reviseren en ik kan weer rijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan