Honda CB250 (Twin) Topic

Iemand iets nodig? :p
Ik verkoop bij deze verschillende onderdelen van de honda cb250rs. Sommige dingen kunnen geloof ik wel op andere motoren gebruikt worden, (zoals stereovering/vorkpoten, etc)

Vorkpoten (eentje heeft een lekke keerring)
Vorkpoten2_zpsdff02e43.jpg

Vorkpoten1_zps77387976.jpg


Stereovering:
Schokbrekerslol_zps8147db9f.jpg


Demontageophangingsteunen_zps8f435b6c.jpg


Benzinetank (klein deukje/krasje)

Tank1_zps13cbbf18.jpg

Schadetank_zpsc2e8af03.jpg

Tank2_zpsa6324dbc.jpg


Voorwiel
Voorwiel2_zps018160e9.jpg

Voorwiel_zps99fdf747.jpg


Zadel, zit wel een scheur in dus moet opnieuw overtrokken worden.
Schadezadel_zpsa733f030.jpg

Zadel_zpsb81729e1.jpg


Laat maar iets weten. :)
 
Ja, niet grote afstanden maar rondom Eindhoven....tot Lommel Belgie...
Om te touren op binnenwegen is dit een perfecte motor.
Wil de achtervelg nog vervangen, is wel orgineel DID maar heeft wat puntjes..
Heb een nieuwe Akika velg uit Japan, maar twijfel nog of ik deze gebruik.

Peter
 
Ik heb sinds kort een Honda Nighthawk 250 uit 1991 op de kop getikt voor weinig.
Hij loopt op zich goed, alleen zijn er 2 problemen.
De rechter cilinder lijkt niet altijd te vonken, toen ik de motor wilde starten na enkele weken stilgestaan te hebben wilde hij niet beginnen, de bougie vonkte ook niet, de andere bougie vonkte wel, een start accu erbij opgezet en de motor starte wel, je hoorde 1 cilinder en gelijk daarna pakte hij de 2e cilinder er wel bij, zou dit de bobine ofzo kunnen zijn?

Als ik snel schakel bij volgas slipt de koppeling, ook als ik bijvoorbeeld 100 km/h rijd en ik geef volgas slipt de koppeling, moet ik dan de koppeling gaan vervangen of is er nog iets aan te doen?

Iemand een idee waar ik nieuwe onderdelen kan bestellen? Ik heb wat gemaild naar deze of gene maar nog geen echte reactie gehad, zelf kom ik uit Gelderland.

Alvast dank!
 
Jij kan de koppeling kabel stellen. Jij kan het nog verder naar binnen draaien. Dit kan je doen, zolang je nog redelijk kan schakelen. Volgens mij heb ik een plaatje ergens er van.
 
Laatst bewerkt:
De rechter cilinder lijkt niet altijd te vonken, toen ik de motor wilde starten na enkele weken stilgestaan te hebben wilde hij niet beginnen, de bougie vonkte ook niet, de andere bougie vonkte wel, een start accu erbij opgezet en de motor starte wel, je hoorde 1 cilinder en gelijk daarna pakte hij de 2e cilinder er wel bij, zou dit de bobine ofzo kunnen zijn?
Natuurlijk kan het de bobine zijn. Ik zou echter beginnen bij het goedkoopste.
Check eerst de bedrading naar de bobine en let ook goed op de stekkerverbindingen; zitten ze er goed in en zijn ze niet gecorrodeerd. Omdat er behoorlijk aan deze draden wordt getrokken qua spanning kan je de bedrading het best testen met een Ohm meter maar je kan ook gewoon een heel goede draad met goede isolatie nemen en steeds een gedeelte overbruggen en kijken of het probleem dan weg is.
Kosten op deze manier zijn alleen wat tijd en moeite er van uit gaande dat je een stuk draad wel ergens hebt liggen. Check ook meteen of de juiste bougie er in zit en of de elektrode afstand nog goed is. De bougie zelf kan je makkelijk testen door deze aan de andere kant te plaatsen, daar liep alles goed als dat nu omgekeerd is ben je alleen toe aan een nieuwe bougie

Heb je dit gedaan en is het probleem er nog kijk dan eens naar de staat van de bougiekabel. Bij twijfel vervangen en dat zijn ook de kosten niet. Net als de bougiekap vervang je deze het best als er haarscheurtjes zichtbaar zijn.

Heb je al deze gecontroleerd en goed bevonden dan is er iets mis met de bobine. Ik heb zelf nog nooit gehoord van een kapotte bobine bij deze blokjes (ze zitten in meer motoren en verschillen niet echt veel). Natuurlijk is het mogelijk maar ik verwacht dat bij het nalopen er vanzelf een van bovenstaande naar voren komt als probleem veroorzaker vóór je bij de bobine bent aangekomen.

Als ik snel schakel bij volgas slipt de koppeling, ook als ik bijvoorbeeld 100 km/h rijd en ik geef volgas slipt de koppeling, moet ik dan de koppeling gaan vervangen of is er nog iets aan te doen?

In tegenstelling tot de bobine kunnen de koppelingsplaten wel makkelijk versleten zijn. Zeker als de motor als lesmotor is gebruikt.
Als het gewone stellen niet meer lijkt te werken kan dat inderdaad het geval zijn.
Checken bij deze? Heel simpel, draai de kabel zover los dat de motor nog maar net ontkoppelt als je het handel helemaal hebt ingeknepen. Rijdt weg in één en schakel bij ongeveer 7000 toeren over naar twee zonder koppeling te gebruiken. Dus snel gas dicht, opschakelen en meteen weer gas helemaal open. Als de koppeling nu toch slipt dan kan je inderdaad naar nieuwe platen of veren op zoek.
Het blok moet open en dan kan je de dikte meten van de platen. Als ze te dun blijken zal je naar nieuwe moeten. Vervang dan ook gelijk de veren, vier stuks is ongeveer 20 euro. Als je het toch open hebt kan je het net zo goed gelijk doen. Zijn de platen nog goed en zijn de veren slap hoef je alleen deze te vervangen.
Bijkomend is dat de koppelingskorf nog wel eens erg ingeslagen wil zijn bij rijschool motoren. In dat geval kan je ook hier naar op zoek. Dit ding kost inclusief btw ongeveer 250 euro dus dan zou ik op zoek gaan naar een gebruikte of een compleet gebruikt blok. (Altijd dan wel even checken wat de staat is van de korf)

Iemand een idee waar ik nieuwe onderdelen kan bestellen? Ik heb wat gemaild naar deze of gene maar nog geen echte reactie gehad, zelf kom ik uit Gelderland.

De meeste motordealers kunnen gewoon de nodige onderdelen bestellen ook als ze geen merkdealer zijn. Voor koppelingsplaten kan je ook terecht bij o.a. Hein Gericke, Buse e.d.
De kwaliteit is minder dan origineel maar aangezien er niet veel idioten zijn die extreem veel met deze dingen rijden (behalve ikzelf dan) zul je met imitatie platen ook de eerste jaren wel goed zitten. Kleien noot hierbij; Doe dit nooit voor de remmen. Voor de schijfremmmen van de Twofifty zijn echt wel goede alternatieve remblokken te vinden maar de remschoenen van de Nighthawk zijn als imitatie alleen in slechte kwaliteit te vinden. Ga bij de remmen dus altijd voor origineel. Dat geldt ook voor de remkabel. De prijzen ontlopen imitatie niet veel dus daar hoef je het niet voor te laten. Remschoenen vóór is ongeveer vijftig euro en de kabel is ongeveer dertig euro. Let er bij aanschaf wel op dat het in de originele Honda verpakking zit.

Zo, een heel epistel weer. Ik hoop dat je er iets mee kan. En plaats eens een foto dan kunnen we ook zien waar je op rijdt.
 
Ik heb sinds kort een Honda Nighthawk 250 uit 1991 op de kop getikt voor weinig.
Hij loopt op zich goed, alleen zijn er 2 problemen.
De rechter cilinder lijkt niet altijd te vonken, toen ik de motor wilde starten na enkele weken stilgestaan te hebben wilde hij niet beginnen, de bougie vonkte ook niet, de andere bougie vonkte wel, een start accu erbij opgezet en de motor starte wel, je hoorde 1 cilinder en gelijk daarna pakte hij de 2e cilinder er wel bij, zou dit de bobine ofzo kunnen zijn?

Als ik snel schakel bij volgas slipt de koppeling, ook als ik bijvoorbeeld 100 km/h rijd en ik geef volgas slipt de koppeling, moet ik dan de koppeling gaan vervangen of is er nog iets aan te doen?

Iemand een idee waar ik nieuwe onderdelen kan bestellen? Ik heb wat gemaild naar deze of gene maar nog geen echte reactie gehad, zelf kom ik uit Gelderland.

Alvast dank!


Hoeveel km heeft ie al gelopen. :Y
 
Zo, een heel epistel weer. Ik hoop dat je er iets mee kan. En plaats eens een foto dan kunnen we ook zien waar je op rijdt.
Een late reactie, maar hartelijk dank voor je bericht, ik kan er zeker wat mee!
De tank heeft een flinke beschadiging (deuk) en het spatbord voor ook een kleine beschadiging, deze heb ik gedemonteerd om op te knappen.
Hier 2 snelle foto's.

22022013073.jpg

22022013074.jpg
 
De tank heeft een flinke beschadiging (deuk) en het spatbord voor ook een kleine beschadiging,


Ik heb er al heel veel gehad en op een na hadden ze allemaal schade op de tank of schade gehad.
Als je er al eens een tegen komt zonder deuk aan de voorkant van de tank is dat een zeldzaamheid, onbeschadigde zijn vaak in het verleden al eens hersteld van een deuk.

Het komt door de constructie en het gebruik vaak als lesmotor.
 
Na even klussen heb ik de eerste rit van het jaar weer achter de rug. Nieuwe accu en bougies erin en ze wou weer starten :] !! Helaas heb ik geen uitlatensysteem over voor je, succes met je zoektocht!!
 
Vorige week vrijdag heb ik ook een CB250RS gekocht. *D Ik had ook al gelest op een CB250 (Twin).

Heb er nu al 200 km mee gereden. :]

p1040751m.jpg

Samen met mijn brommer ;)
p1040750o.jpg

p1040749d.jpg

p1040748d.jpg


Als iemand nog toevallig een Haynes heeft in PDF dan hoor ik dat graag... :)
 
PDF Haynesje heeft iedereen hier zo'n beetje nog wel :Y

Ik heb 'm geloof ik zelfs... als je me even je emailadres PB't stuur ik 'm door ;)
 
MEDE CB rijders....


Nogmaals hier een vraag of er iemand mij kan helpen aan een nieuwe uitlatensysteem voor mijn cb250 two fifty uit 95. Wil graag weer rond tuffen nu t mooi weer word...

Ik ben niet meer heel actief op het MF gebeuren dus als je wat weet

M`n email: xxxxxxxxx

of mn 06xxxxxxxx (sms/whatsapp)
Ik weet niet hoeveel geld je bereid bent om te investeren in je motor. Maar je zou slopers kunnen bellen voor niet te dure onderdelen; bijvoorbeeld Otterparts.
http://otterparts.nl/onderdelen/cb250/cb250.htm


Maar wellicht zijn de oude nog te fixen door een lasser.


Als je geen andere optie hebt kan je altijd originele uitlaten kopen uit Engeland.

David Silver Spares

David Silver Spares


Of je kan een roestvrij staal een nemen.

Motorcycle accessories and parts by Motorcycle Road and Race Ltd.
 
Zo'n AT50 heb ik ook gehad ergens in '85 of '86. Destijds de verkeerde brommer; wilde je een 'weg'model dan moest het wel een MB50 zijn of hooguit een RD50MX. In Drenthe was mijn KS50 nog gewoon een topper maar in Amsterdam kon dat niet meer.
Met geen zin om met de Zundapp voor ouwe lul te worden versleten in de hoofdstad dacht ik dat de AT50 de perfecte oplossing was. Fout dus.

Toch had het ding wel wat. Een eerste aanpassing was die afschuwelijke stuurkuip. Ding eraf en er een van een Puch Monza erop. Via contacten in Yoegoslavië een originele snelle cilinder set geregeld. Verlengde pijp uit de uitlaat ingekort (doorzagen net na de bocht en weer vast laten lassen maar nu zonder de dertig centimeter buis die van de bocht het expansiestuk in liep).
Carburateurtje gewoon standaard en een top van 65km/u en dat ook nog met wind tegen en brug op.

Nog een bijkomend voordeel was dat hij niet diefstal gevoelig was en dat ik bij controles niet één keer op de band ben gezet. "Ach zo'n ding is toch niet op te voeren,die hoeft niet hoor" heb ik meermalen gehoord.

Uiteindelijk is de AT50 ingeruild bij gebroeders De Jong voor een RD50MX met stuur- en onderkuipje, net een motor toen en groter dan mijn CB200 die er toen ook was.

Ach ja, brommers. Even weg mijmeren bij vroeger, Ik heb meer brommers gehad dan motoren dus er is genoeg herinnering.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan