Honda Shadow VT600c gekocht voor mn vriendin

Furiousz

MF veteraan
5 apr 2005
5.831
0
Westwoud
Hallo allemaal :W

Deze week hebben we de motor van mijn vriendin (Yamaha Fazer uit 2002) ingeruild op een Honda Shadow vt600c uit `97 met weinig km`s. De reden daarvoor was simpel.... Ze kon met de fazer de tuin niet in komen '( , ze kon hem ook niet zelf de schuur in en uit rijden, dus ze kon nooit eens lekker gaan rijden als ik niet thuis was -O- . Ze kwam zelf met het idee om eens te gaan kijken voor een leuke chopper. Toen ze dit idee eenmaal in haar hoofd had, was de zoektocht al snel gestart *D , en tijdens een proefrit op de shadow gelijk even getest of ze achter het huis kon komen en de motor in en uit de schuur kon krijgen, geen probleem *O* *O* !!

Morgen gaan we hem ophalen. Nu zat ik een beetje rond te kijken op internet en zag ik dat de tankinhoud van de shadow zo`n 11 liter is. Kan iemand mij vertellen hoever je daar ongeveer mee kunt rijden met een rustige rijstijl? (vrouwtje rijd niet zo hard :+ )
 
Ik vermoed dat je er een 150 KM zo mee kan rijden?
Mijn vrouw heeft dezelfde(VT600 uit 93, 4 bak) en ik rij er op het moment regelmatig stukjes op om de motor in beweging te houden (tot ze haar rijbewijs heeft)

Ik tank de motors meestal thuis af, en 150 km heb ik met deze nog niet achter elkaar gereden, wel 110 km en toen zat er nog redelijk wat in, ik vermoed dus om en om rond de 150 km voor hij naar reserve gaat.

Denk wel dat je vrouw een leuke keuze heeft gemaakt, de shadow rijd goed en gaat goed door de bochten. Ook is ze makkelijk te behandelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je er een 150 KM zo mee kan rijden?
Mijn vrouw heeft dezelfde(VT600 uit 93, 4 bak) en ik rij er op het moment regelmatig stukjes op om de motor in beweging te houden (tot ze haar rijbewijs heeft)

Ik tank de motors meestal thuis af, en 150 km heb ik met deze nog niet achter elkaar gereden, wel 110 km en toen zat er nog redelijk wat in, ik vermoed dus om en om rond de 150 km voor hij naar reserve gaat.

Denk wel dat je vrouw een leuke keuze heeft gemaakt, de shadow rijd goed en gaat goed door de bochten. Ook is ze makkelijk te behandelen.

150 km? dat vind ik toch iets tegenvallen... maar goed, we zullen het wel zien de komende ritjes. Als het goed is heb ik binnenkort zelf een dl650 v-strom (heb net mn cbr600f verkocht), kunnen we weer lekker samen touren :)

Heb tijdens de proefrit trouwens zelf ook nog ff een kort stukje op de shadow gereden, viel me niet tegen! Ik hoop dat we nu eindelijk de juiste motor voor haar gevonden hebben :'). Morgen gaan we gelijk maar even een 100km ritje maken :]
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht toch echt dat een 600 op 1:17/18 kon rijden. Maar ik kan het ook fout hebben hoor.
 
Ik doe natuurlijk ook maar een gok. Voor mij is het al veel, ik haal net de 100 KM met mijn eigen motor :)

Het kan dus heel goed zijn dat je er langer mee kan rijden.
 
We zullen het wel zien morgen :)! ben stiekem al een beetje aan het rondkijken naar leuke accessoires :+. Is toch heel wat anders dan de motoren die we tot nu toe gehehad hebben!!
 
bij rustig rijden zo'n 160/170 km,
dan moet ie op reserve....en kun je nog wel een km of 10/20

mijn vrouwtje rijd op haar shadow tussen de 100 en 110 MIJLEN (en zij rijdt ook erg rustig)

bij flink doorgassen en korte stukjes heb ik wel eens slechts 85/90 mijl kunnen rijden voor ie op reserve moet
 
We zullen het wel zien morgen :)! ben stiekem al een beetje aan het rondkijken naar leuke accessoires :+. Is toch heel wat anders dan de motoren die we tot nu toe gehehad hebben!!

accesoires...?? :N
een chopper/custom e.d. maak je het mooiste door er juist zo veel mogelijk van af te halen, ipv er zo veel mogelijk aan hangen..


de shadow van mijn vriendin, hebben we niet echt veel aan veranderd.. schermpje er af gehaald, kleinere knipperlichten(had ze leiver helemaal achterwege gelaten) side mount ipv die lelijke achterkant (en het was al een vlx,, dwz al iets kompaktere achterkant)
verder weinig aanpassingen
 
Ha man heb je een nieuwe bike gekocht?
Is heel wat anders he :-)

Is voor mn vrouwtje he ;)

full
 
Heb er een paar jaar geleden ook eentje gehad en ging standaard om de 150km naar de benzineboer. Moest daar dan steevast zo'n 8 à 9 liter bijpompen..
Proficiat met de aankoop; heel veel plezier met rijden! Je hebt een leuk machientje gekocht.
 
met mijn Yamaha xv 1000 haal ik gemiddeld rond de 120 miles.. buiten mijn reserve, dan gaat er 10 liter bij.. zo ongeveer 1; 18 en een beetje bij kruissnelheid 110/120.. snelweg.. binnendoor ritten ongeveer 1:16,5 maar leuk efiets veel veilige kilometers gewenst..

Jaap.
 
Hallo allemaal :W



Morgen gaan we hem ophalen. Nu zat ik een beetje rond te kijken op internet en zag ik dat de tankinhoud van de shadow zo`n 11 liter is. Kan iemand mij vertellen hoever je daar ongeveer mee kunt rijden met een rustige rijstijl? (vrouwtje rijd niet zo hard :+ )

Volgens deze site Honda VT600C Shadow loopt de bike 50miles to the gallon, en als ik het goed bereken via deze site MPG to KM/L and Back Converter - www.vangeyn.net kom ik uit op 1 op 21.8, dus dat moet dan 239 km zijn.
Niet slecht, maar of die dit echt redt, geen idee

Enne Trash, same here mijn vrouw heeft dus ook een VT600 sinds 2 dagen, enne ik rijd er graag op en mijn vrouw is er helemaal weg van.
alleen nog effe haar rijbewijs halen, al oefent ze wel stiekum op de shadow

groetjes Andre
full
 
Het is idd een fijne rustige relaxte motor waar je niet al te veel hoeft te werken, Rijd goed, stuurt goed en ik hoor er geen problemen over.(heel wat anders dan dat bokkig ding van mij :]
Ik zie dat de kleur wel populair was :)
Hier de shadow van mijn vrouw. Op de foto nog niet gepoets, de motor had in een werkplaats gestaan waar hij vol met zaagsel zat en daar hadden ze een doek op gegooit waardoor dooe de afkoeling en verwarming van de werkplaats vocht optrok waardoor het zaagsel als het ware helemaal vastgekoekt was. Was een leuk iets om af te dingen, ze ziet er nu weer perfect uit
bbs1-copy.jpg


bbs2-copy.jpg
 
Leuk om al die 600tjes te zien. Was ooit mijn eerste motor en mijn beste vriend en motormaatje heeft er nog altijd eentje. Het zijn echt hele leuke dingen; veel plezier ermee!
 
hele makkelijke fijne fietsjes, maar net iets te weinig vermogen, naar mijn mening, je moet zo in de toeren rijden wil je beetje vooruit kunnen komen,

verder een belachelijk slappe voorvork, en ontzettend slecht chroom.
 
Hele mooie motor, ook een mooie kleur! Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik wens jullie veel motorplezier.
De 600 shadow was ook mijn eerste motor, maar die is jammer genoeg gestolen.

Greetz,
Helen
 
Okee nog eentje dan,

Hier is ze net gepoetst :Y
Je kan de mooie open pijpen zien die mooie muziek maken :} kom ik met mijn fluisterpijpen '(

Het stuur is ook niet orgineel, die wordt nog vervangen, en als iemand nog een sissybar heeft liggen, horen we het graag :)
full
 
Ik vermoed dat je er een 150 KM zo mee kan rijden?
Mijn vrouw heeft dezelfde(VT600 uit 93, 4 bak) en ik rij er op het moment regelmatig stukjes op om de motor in beweging te houden (tot ze haar rijbewijs heeft)

Ik tank de motors meestal thuis af, en 150 km heb ik met deze nog niet achter elkaar gereden, wel 110 km en toen zat er nog redelijk wat in, ik vermoed dus om en om rond de 150 km voor hij naar reserve gaat.

Denk wel dat je vrouw een leuke keuze heeft gemaakt, de shadow rijd goed en gaat goed door de bochten. Ook is ze makkelijk te behandelen.

Ik heb een Shadow 750 uit '84 en dat ding rijdt met mijn bijzonder onzuinige rijstijl gemiddeld 1 op 18 à 1 op 20. Rij met mijn tank 200 km, en dan sta je stil.
 
Helaas zijn we nog niet echt aan het touren toegekomen '( , komt mede omdat ik ff zonder motor zit. Laatst is mn vriendin ff op de Shadow een stukje wezen rijden (in de stromende regen _O- ). Ze is er echt helemaal happy mee!! We hebben er ondertussen wel een ruitje op gemonteerd. Het vervruik hebben we nog niet kunnen checken aangezien we nog niet hebben getankt :+

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan