Huis/tuin/keuken compressortje

kineticr

MF'er
19 dec 2007
117
0
Mensen ik ben op zoek naar een leuk compressortje om te gebruiken bij mijn motor. Banden oppompen, dingen schoonspuiten etc. Ik gebruik de compressor niet voor een straalcabine dus erg veel capaciteit hoeft hij niet te hebben. Een luchtsleutel aansluiten in de toekomst kan ooit nog wel eens gebeuren.

Ik heb in de search al wat kennis opgedaan. Nou heb ik twee compressoren uitgezocht voor een schappelijk prijsje, namelijk: Airpress en Ferm. Beide 3 jaar garantie.

- Bij de Gamma staat de http://www.goedkoopgereedschap.nl/p...d=735&osCsid=64723d06af1647f3ed03c12222b7d891 voor 95 euro te koop (dit is inclusief toebehoren). Deze compressor is oliegesmeerd.

- Bij de Karwei staat voor 99 euro een olievrije Airpress compressor te koop: http://www.goedkoopgereedschap.nl/product_info.php?products_id=677. ook inclusief toebehoren (69 euro exclusief toebehoren). Alleen deze toebehoren zagen er niet echt degelijk uit en waren niet van Airpress, maar merkeloos.

Wat zouden jullie doen? En waarom?
 
Laatst bewerkt:
denk dat het niet zoveel uitmaakt in kwaliteit.

En allebei voldoen wel genoeg aan je eisen. Luchtsleutel kan ook als je steeds wacht tot de tank vol is.

Alleen als je een olievrije compressor hebt vraag ik me af hoe de boel dan gesmeerd wordt en hoe lang het mee gaat. Dus voor mijn gevoel zou ik er eentje met olie pakken.
 
Ik heb ook voor mijn gevoel liever een met oliesmering. Maar dan vraag ik mij weer af waarom een gerenommeerd merk als Airpress juist voor een niet oliegesmeerde compressor kiest?
 
Ik heb er zelf een van Kinzo (bij de praxis).
Is een koffermodel. 8 liter / 8bar.
codenummer: 48P8100

Makkelijk voor schoonblazen en banden pompen e.d.

Snel op druk en makkelijk mee te nemen naar bijv de auto of motor.

Kost 89 euro. onderhoudsvrij
 
Ik heb ook voor mijn gevoel liever een met oliesmering. Maar dan vraag ik mij weer af waarom een gerenommeerd merk als Airpress juist voor een niet oliegesmeerde compressor kiest?

waarschijnlijk omdat je een oliegesmeerde compressor nooit zonder meer voor spuitwerk e.d. mag gebruik i.v.m de olienevel die altijd in de lucht terecht komt??
zelf heb ik voor simpel onderhoud van banden e.d een oliegesmeerd compressortje van de wehkamp online
 
Laatst bewerkt:
Het olienevel verhaal los je weer op door er een olie/vochtafscheider tussen te zetten. Die kosten ook niet al teveel. Voordeel van de olie comressor is, dat hij veel langer meegaat. Ik gebruik voor mijn werk een mobiele compressor, die inmiddels duizenden draaiuren heeft en nog steeds probleemloos functioneert. Een olieloze comressor heeft eerder last van zuigerslijtage en dan moet je naar een paar 100 uren e.e.a. vervangen of een nieuwe kopen. Voor het een paar keer per jaar oppompen van banden voldoet de olieloze compressor echter uitstekend.

Een goed bruikbare luchtsleutel van b.v. Ferm kost tussen de 50 en 60 euries. Ik heb er al een aantal jaren 1 en ben er tevreden over. Wiel moeren en b.v. imbusbouten uit voorvorken gaan er probleemloos mee los.
 
Als je aan een lucht sleutel denkt in de toekomst kan je beter een iets duurdere kopen met 250l/m of meer anders kom je gauw lucht te kort als je er mee gaat werken .
Voor de rest maakt het niet uit welke je neemt beide zijn redelijk betrouwbaar op de lange duur .
 
Laatst bewerkt:
denk dat het niet zoveel uitmaakt in kwaliteit.

En allebei voldoen wel genoeg aan je eisen. Luchtsleutel kan ook als je steeds wacht tot de tank vol is.

Alleen als je een olievrije compressor hebt vraag ik me af hoe de boel dan gesmeerd wordt en hoe lang het mee gaat. Dus voor mijn gevoel zou ik er eentje met olie pakken.


Olievrij compressoren werken met koolstof afdichtingen..

Werken net zo goed hoor... voor de hobby bob
 
Mensen ik ben op zoek naar een leuk compressortje om te gebruiken bij mijn motor. Banden oppompen, dingen schoonspuiten etc. Ik gebruik de compressor niet voor een straalcabine dus erg veel capaciteit hoeft hij niet te hebben. Een luchtsleutel aansluiten in de toekomst kan ooit nog wel eens gebeuren.

Ik heb in de search al wat kennis opgedaan. Nou heb ik twee compressoren uitgezocht voor een schappelijk prijsje, namelijk: Airpress en Ferm. Beide 3 jaar garantie.

- Bij de Gamma staat de http://www.goedkoopgereedschap.nl/p...d=735&osCsid=64723d06af1647f3ed03c12222b7d891 voor 95 euro te koop (dit is inclusief toebehoren). Deze compressor is oliegesmeerd.

- Bij de Karwei staat voor 99 euro een olievrije Airpress compressor te koop: http://www.goedkoopgereedschap.nl/product_info.php?products_id=677. ook inclusief toebehoren (69 euro exclusief toebehoren). Alleen deze toebehoren zagen er niet echt degelijk uit en waren niet van Airpress, maar merkeloos.

Wat zouden jullie doen? En waarom?

Zelf gemaakt, motor uit een oude koelkast en een lpg tank is goed voor 8 bar. :Y
 
Ik heb zelf een compressor van de gamma, dezelfde als in TS zijn linkje. In andere zaken als Praxis en Karwei heb ik niet zoveel vertrouwen; 't zag er niet zo degelijk uit als een Ferm.

Wat betreft de olie nevel, ik weet niet precies wat voor effect dat heeft op het te spuiten voorwerp. Wanneer ik alleen lucht uit het blaaspistool gebruik, wordt 't voorwerp niet vettig. De compressor werd geleverd met allerlei accessoires waaronder een verfpistool zonder filter.
 
Ik zou er voor verfspuiten toch maar een olie/vochtafscheider tussen zetten. 1 druppeltje olie of water dat meekomt met de verf en je werkstuk is verpest.
Je kan het beste de olie/vochtafscheider vlak voor het spuitpistool zetten.
 
Ik heb zelf een compressor van de gamma, dezelfde als in TS zijn linkje. In andere zaken als Praxis en Karwei heb ik niet zoveel vertrouwen; 't zag er niet zo degelijk uit als een Ferm.

Wat betreft de olie nevel, ik weet niet precies wat voor effect dat heeft op het te spuiten voorwerp. Wanneer ik alleen lucht uit het blaaspistool gebruik, wordt 't voorwerp niet vettig. De compressor werd geleverd met allerlei accessoires waaronder een verfpistool zonder filter.
In perslucht zit niet alleen olie maar ook condens en andere verontreinigingen en ook dat is niet bevorderlijk voor het resultaat van het spuitwerk.
Voor de rest; waar gaat dit over! Een compressor van € 69,-- |( |( |( ?
Die koop je toch gewoon en wanneer hij het na een paar jaar begeeft haal je een nieuwe.
En wanneer de capaciteit onvoldoende is haal je er nog een bij en koppel je ze aan elkaar.
 
Bij een compressor zonder olie zou ik een wat duurdere nemen
bij regelmatig gebruik...ze maken wel iets meer herrie in het algemeen...

Heb trouwens ook wel last van condens...maar ik gebruik hem voor kitten/spijkeren,
dus dat is niet zo'n probleem...
Bij spuitwerk denk ik wel...

ontlucht wel vaak...maar toch vocht




Grtzz...
 
Laatst bewerkt:
IK heb pas geleden een 100liter versie gekocht, oliegesmeerd.
ik ben blij dat ik niet de 25liter versie heb genomen, dit is zooooo veel
prettiger !

maar als je goedkoop gaat, zou ik wel oliegesmeerd nemen.

overigens als je meer opslagcapaciteit wilt kan je gewoon een gastank parallel op je luchttank zetten.
 
Ik heb geen fatsoenlijke ruimte voor een compressor.
Voor het schoonblazen oid gebruik ik zo'n mini-compressor die je in de auto kan gebruiken voor je banden op te pompen. Ik sluit er een nippeltje op aan, blazen en...schoon ;)
Omslachtig....mwah :Y

Wel een beetje herrie maar goed :+
 
Bij een compressor zonder olie zou ik een wat duurdere nemen
bij regelmatig gebruik...ze maken wel iets meer herrie in het algemeen...

Heb trouwens ook wel last van condens...maar ik gebruik hem voor kitten/spijkeren,
dus dat is niet zo'n probleem...
Bij spuitwerk denk ik wel...

ontlucht wel vaak...maar toch vocht




Grtzz...
dat vocht wat nog met de perslucht mee komt krijg je er alleen uit door de droger te gebruiken.
 
Ik heb zelf de fern (precies dezelfde) en die voldoet prima voor wat je wilt. (Heb hem nu een jaar)

Maar ik zou bij deze vergelijing de airpress kopen (was toen duurder)

Omdat:
- Staat als merk beter bekend
- Leverd beter prestaties (lucht opbrengst)

200 liter ipv 160

Druk is van belang of de tool het uberhaupt doet (8 bar is voldoende voor wat jij wilt)
Opbrangs is hoe snel de tank weer vol zit en of dat de tank zelfs niet leeg gaat omdat de tool minder gebruikt.

Zonder olie. Mooi toch niet bijvullen kan je ook niet vergeten. Als het niet werkt dan zou airpress hun naam niet zo te grabbel gooien.
 
Fotootje dan ?
;)

Ook niet meer, onder de lpg tank stukjes hoeklijn lassen voor de zwenk wielen en nippel voor de vocht aftap, (lege tank is zeer aan te bevelen) bovenop de tank ook voor de koelkast motor. De tank kun je halen bij de auto sloperij. Voor de rest is het niet zo moeilijk met een rechterhand of 2, via de motor ga je naar de tank daartussen kun je de elektrische drukbeveiliging zetten, op de uitgang van de tank naar luchtslang zet je de drukregelaar. Ook 10 bar is mogenlijk met een koelkast motor, alleen de hoeveelheid liter/min wat deze opbrengt is niet giga natuurlijk.

Ik zit dit nu wel even te schrijven en besef nu dat dit systeem wel eens net zo duur zou kunnen zijn dan een simpele compressor bij de dhz. groet vanuit Hoorn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan