marauder 400 of 800 iemand ervaringen die hij wil delen

birello

Rookie
11 aug 2008
15
0
helmond
Ben van plan om een marauder vz400 of een vz800 te kopen bj rond 98 model staat me qua uiterlijk erg aan.
Ben pas in het bezit van mijn rijbewijs (>25 KW )(mei dit jaar)
Heeft iemand ervaringen met een vz400 of een vz800 en is het erg veel verschil in vermogen?
De 400 past op dit moment een beetje binnen mijn budget maar wil niet dat ik over een jaar alweer de motor moet verkopen omdat hij te weinig vermogen heeft.
Ga hem voornamelijk gebruiken voor woon werk verkeer (alleen bij lekker weer)en zal dan ongeveer een 60 km per dag rijden.

Iemand ervaringen met deze motor die hij wil delen met me ??
 
ik heb er geen directe ervaring mee, maar ik zou voor de 800 gaan. Dat is, zover ik weet, toch wel een beetjde middenklasser bij cruisers. Voor 60 km per dag zou ik liever niet met minder willen rijden, mocht je toch een keer wat vlotter moeten.
Ik heb nu zelf een 750cc, weliswaar een honda, maar ik geloof niet dat die japanse beestjes veel aan elkaar onderdoen, en ik heb soms al iets van dat ik wensde dat ik toch iets zwaarders had.
 
Ik heb een paar jaar op een VZ400 gereden. Voornamelijk woon- werkverkeer. Het was een heerlijk sturende probleemloze motor, die heel erg zuinig reed en voor het stadsverkeer was het goed te doen.
Maar als je niet aan 25 kW gebonden bent, zou ik voor de 800 gaan.
De 400 heeft gewoon vermogen te weinig, zeker als je de snelweg op wil. Vergeet niet dat hij uiterlijk niet te onderscheiden is van de 800. Hij heeft dus ook hetzelfde gewicht en dat is goed te merken.
 
heb enkel ervaring met de vz800 en die is HEERLIJK! , lijkt me die vz400 een beetje net te weinig powerr hebben.
doch je zou het eens kunnen droppen op de marauder-forums.

NL: http://www.marauderranch.nl
BE: http://www.forumromanum.com/member/forum/forum.php?&USER=user_352390
DE: IG Marauder -Park | Alles rund um die Suzuki VZ1600 - VZ800 und GZ250 und GZ125 - Treffen, Termine, Technik, Chat, Forum, Bilder, Umbauten -

en anders op hives...:
HyvesGames
of op de vm. maraur-force hives : HyvesGames
 
Effe 2 foto's geschoten nog effe poetsen aankomend weekend

166m8i0.jpg

k0snrb.jpg
 
errug mooi man.... :Y
gefeliciteerd !! *O*

je hebt zie ik ook de 21cm voetsteunen .. zitten lekker hé :]

hoopum een keer te zien op een meeting,
Michni
 
Ik vind 'm ook mooi :-) Ben geloof ik ook als een blok gevallen voor dat model. Ik rij nu op 'n Yamaha XJ700 S uit '85 en ik ben wel toe aan een upgrade...

Nu raadde de monteur die mijn beestje onderhoudt mij de Marauder sterk af, met als reden dat er maar weinig van gemaakt zijn, de onderdelen dus moeilijk te krijgen zouden zijn en bovendien had hij geen hoge pet op van de roestbestendigheid van Suzuki's in het algemeen :-(

Nu vraag ik mij af of deze nadelen echt zo ernstig zijn dat ik me moet laten ontmoedigen (hij kan bij mij niet naar binnen, en als ik er mee op stap ga dan zal hij zo nu en dan ook echt in de regen moeten rijden en slapen...) Ik hoor graag wat de ervaringsdeskundigen hier op het forum hieraan toe te voegen hebben...
 
Klinkklare onzin !!! Ik heb al een paar keer iets nodig gehad en heb dat telkens zonder problemen kunnen bestellen. Het roesten waar je over spreekt heeft mijn marauder van 1997 geen last van, is dus ook de jongste niet. Ik denk dat het een zaak is van goed onderhouden , en er zal ongetwijfeld meer poetswerk aan zijn als aan een tupperwarefiets. Laat je niet ontmoedigen zou ik zeggen en ga ervoor, mij bevalt de marauder al 3 jaar uitstekend, een probleemloze bike.
 
kijk, dat mag ik graag horen... ik vind het een lastige klus om met weinig kennis van de technische- en onderhoudsaspecten van de verschillende modellen iets goeds te vinden waar ik voorlopig mee vooruit kan. qua looks steekt de marauder wat mij betreft ver uit boven veel vergelijkbare motoren, dus ik ben blij om te horen dat de ervaringen er positief mee zijn :-)
 
Nu raadde de monteur die mijn beestje onderhoudt mij de Marauder sterk af, met als reden dat er maar weinig van gemaakt zijn, de onderdelen dus moeilijk te krijgen zouden zijn en bovendien had hij geen hoge pet op van de roestbestendigheid van Suzuki's in het algemeen :-(

Dit is echt kletskoek van die monteur. Veel onderdelen zoals spatborden en zijkappen en andere verchroomde onderdelen zijn van plastic. Mijn motor is jarenlang buiten onder een hoes gestald geweest en toen ik hem verkocht was hij in absolute nieuwstaat.
Sommige Intruders hebben last van bladderend chroom op het motorblok, maar de Marauder absoluut niet.
Onderdelen zijn overal te bestellen en accessoires voor de Marauder kom je in overvloed tegen in catalogi van Louis, Motozoom, Hein Gericke en op elke website waar motoronderdelen en accessoires worden verkocht.
Geen enkel probleem gehad, ook niet voor de hier in Nederland veel minder verkochte 400.
 
Laatst bewerkt:
wat een Bullshit... :(
onderdelen genoeg te bestellen, zou zelfs bij jouw monteur moeten lukken als ie de goede boeken en links heeft.. |(
Accesoires zijn volop in winkels, ebay, www te vinden. kijk maar eens naar mijn fiets hoe die in 1 jaar veranderd is.. (huisje onder m'n nickname)

daarnaast zijn er nog volop marauders te koop in diverse GOEDE zaken en via de www :]
 
Dank je natas moet zeggen heb hem nu 2 weken en rijdt precies zoals ik had verwacht en onderdelen zijn zeker niet moeilijk aan te komen heb al wat gesurft op internet en er is zeker voldoende om aan te komen.
 
Dank je natas moet zeggen heb hem nu 2 weken en rijdt precies zoals ik had verwacht en onderdelen zijn zeker niet moeilijk aan te komen heb al wat gesurft op internet en er is zeker voldoende om aan te komen.

Je hebt al een ander stuur erop zitten ipv. dat layback ding wat er ornineel op zit.

Dempers al eruit gehaald ? })
 
Ja idd zit een ander stuur op en de dempers zijn ook verwijdert.
Wil nog een mooi radiator covertje erop en wat aanpassingen aan het lakwerk (airbrush)
Maar eerst effe van de week een andere ketting en tandwielen.
 
14 voor ?? er zit volgens de fabricant een 15'er voor en volgens de forums zou je beter een 16'er kunnen monteren (rijdt prettiger op snelweg) dus als ik een 14'er monteer lijkt het miji dat de motor meer toeren moet maken of heb ik het nu fout??

Is zeker een mooie cover cartman zal van de week eens kijken maar heb ook eens eentje gezien met een skull ergens op marktplaats een paar maanden geleden had liever deze maar weet niet of ze nog te koop zijn??
 
~Beste mensen,
Sinds kort ben ik de zeer trotse bezitter van een Marauder uit 97: de mooiste fiets ooit. Nu leek het mij wel handig om een topkoffer te bevestigen achter de sissybar die er al op zit. Het zou de sportieve lijn van de Marauder niet zo verstoren als tassen en er zit al een 'bagagedrager' op. Toch meende de dealer dat goede bevestiging alleen mogelijk zou zijn door de hele achterkant te verbouwen. Weet iemand nog een alternatief?
 
Terug
Bovenaan Onderaan