Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
peter, wat een bijzondere foto! je lokt natuurlijk wel de vraag uit nu, HOE HEB JE DAT GEDAAN ?? heb je inderdaad er een frame met een groen gekleurd glas of zo voor gezet? of is het achterafgetruct met photohop? Weet je waar het groene beeld mij aan doet denken: aan het beeld dat een warmtebeeld camera maakt. Ik hou het overigens op het eerste: je bent ergens *buiten onze grenzen* ?? in een park waar zo'n groen frame staat en je eega maakt de foto ... klopt het?
 
Laatst bewerkt:
ton, even een vraagje over de toestemming voor het logo. lijkt me handig dat ook voor de T shirts te doen met datzelfde logo. kun je mij het adres toesturen dat je aangeschreven hebt?
 
Peter...gewoon een lijst die we gebruikt hebben toen we getrouwd waren....die zet je rechtop voor de motor en KLIK.
Daarna ga je even het beeld veranderen van kleur en walla.
 
RebelPeter je kan toch ook de toestemmingsbrief van mij gebruiken :Y maar hier is het adres
Honda Nederland B.V.
Capronilaan 1
1119 NN Schiphol.Rijk
Postbus 75100 1117 ZR Schiphol-Rijk
www.honda.nl
Telefoon 020-707 0000
Telefax 020-7070001
:]

ps ik heb de brief naar live gemaild
 
Laatst bewerkt:
HOi allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie.
Mijn vriendin heeft sinds kort een Rebel 450 en haar bandjes zijn binnenkort aan vernieuwing toe.
Welke advies kunnen jullie geven over prijs/kwaliteit waar doet iemand goed aan want er zijn zoveeeeeeeeeel bandjes en ze ziet door de bomen het bos niet meer. -O-

Bedankt alvast....
leuk een topic over de rebels... heb er in het verleden ook een jaartje op mogen toeren. Heerlijke bikes !!
 
ik heb bridgestone eronder zitten en bevallen goed.

Cookie accept NL

kijk ff bij Hans van Wijk Motoren
hij geeft kortingen van 5% T0t 70% en een vroege vogel actie 35% korting op een set banden. op 4 _ 5 oktober
full
 
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Alex. Sinds kort ben ik ook een bezitter van de Honda Rebel 450. Hoe ik hier aan kom? Nou ik kwam bij me neef en die had een kennis die van een motor af wou omdat hij er geen tijd meer voor had. Dus ik heb ondanks dat ik de motor nog nooit had horen lopen een bod gedaan en die accepteerde hij. Het verhaal van de verkoper was dat hij hem niet aan de praat kreeg en dus daarom zo goedkoop weg deed. Afijn ik aangekomen in mijn garage met de motor heb ik hem eerst maar eens gestript. Ik heb het blok er onder vandaan gehaald aangezien dit er niet uit zag. Na een kleine poetsbeurt was het uiterlijk weer redelijk, maar nu het innerlijk nog. Ik heb de cilinders er af gehaald en deze goed na gekeken nou die zagen er nog supermooi uit geen krasje op te bekennen. De teller geeft 99678 km aan maar ik heb geen idee of dit wel de echte km stand is. Ik heb het blok inmiddels al weer in z’n frame gehangen en een deel van de elektra aangesloten. Aangezien de verkoper flink had zitten kloten aan de motor en de koppeling niet werkt heb ik de olie gedraint. Deze was echt zo zwart als roet! Helaas ben ik er nog niet achter waarom de koppeling het niet doet. De stift komt goed tegen de druklager alleen er is verder geen beweging in te krijgen. Dus dat wordt ff uitvogelen. Ook de rubbers aan de inlaatkant van de carburateur zijn flink uitgedroogd dus die moet ik ook maar nieuw bestellen de beste man had er siliconen kit overheen gesmeerd. Ik ben er nu alleen achter gekomen dat mijn frame niet recht staat . Klopt het dat het frame van de rebel a-symetrisch is??

Nou alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes Alex
full

full
 
hoi alex, inderdaad welkom bij de Peters en Dons van de rebellenclub ... wat je daar allemaal vertelt is buitengewoon boeiend en ik hoop dat je hem gauw weer rijdend krijgt. even een paar dingetjes:

je schrift dat er geen beweging is in te krijgen, waarin dan? komt de krukas niet rond? als dat zo is heb je misschien ook een vastgelopen starterkrans zoals ik had, dan zul je het carter moeten splitten! dat je olie zwart is is overigens een teken dat de olie aan vervanging toewas, na 10000 km echt noodzakelijk! heb je een historie van wanneer beurten hebben plaatsgevonden? het kan ook duiden op een warmgelopen carter .. hoe erg dat is is nu niet zo goed te zeggen. meestal valt het wel mee: het vastlopen van de starterkrans gebeurt al zo snel dat ie nauwelijks de tijd krijgt warm te lopen.

de koppeling zou ook verkleefd kunnen zijn na zo'nlange tijd stilstaan. kun je hem er niet helemaal uit bouwen of krijgen? dat moet niet zo moeilijk zijn, dan vervang je meteen de koppelingsplaten en de centrale borgmoer en kun je daarna controleren of er niet eentje (koppelingsplaat) gebroken of gescheurd is. en dan vervang je meteen de veren, is ie weer als nieuw!!

dan de kilometerstand: kijk eens goed: het rechtse cijfertje staat op een iets afwijkend gekleurde plastci ondergrond toch? dat is deceimaal teller. Op dat hectometer of deci-miles zijn .. daarvoor moet je eerst de wijzerplaat goed bekijken: ik zie bij jou de teller tot 160 km/u gaan dus jij hebt een kilometerteller en die laatste 0 rechts is een hectometerteller, en je motor heeft dus nog geen 10000 km gereden en dat is absilutt net veel!!

bij de carburateur zie ik doorzichtige slangetjes: heb jij die er op gezet? als het benzine slangetjes zijn zal dit niet gaan werken: heb ik al gebprobeerd! ze 'imploderen' door de onderdruk van het vaccuum dat de inlaatpoorten daarin aanbrengen als je er mee gaat rijden, en dat komt vooral door het warm worden van dat plastic: dat wordt dan week. Je zult daar dubbelwandige, gepantserde slangetjes met slangeklemmetjes voor moeten aanschaffen en aanbrengen.

wat bedoel je met scheefstand van het frame? volgens mij is dat een symmetrisch frame van boven af gezien. heeft de motor niet een fikse aanvaring met iets gehad? ik heb nog een sloop rebel en dat frame daarvan is te koop. als het niet lukt met jouw frame, kom eens langs. geldt zowiezo als je belangstelling voor de motor hebt, ik beschik over de boeken en een heel stel rebels ... (heb 5 frames op naam, waarvan 2 rijklaar, 2 slooprebels en 1 alleen als frame).

kom anders 11 oktober 2008, dat us dus 11-10, om 11u10 hoe dan ook naar mijn huis als je dat leuk vindt: alle rebels hier zijn uitgenodigd voor de grootste line up van rebels sins mensenheugenis (ik zou het een geweldig kadootje vinden als we de 10 zouden kunnen halen)/

wat die banden betreft ,daar staan al de nodige dingen over in ons deel 1, die hier op pagina 1 van deze berichten lijn hoe je daar kunt komen en zoek dan op banden met de zoekmogelijkheid van dit forum, ik durf te wedden dat je dan genoeg plaatjes en informatie vindt. als je wilt weten wat de handleidingen voorschrijven: dat staat er ook bij dacht ik ..

die rubbers bij de inlaat zijn bij bijna alle rebels verdroogd, dat is een leeftijd kwestie, bij de een wat meer dan de ander en wat kit er op als het mooi gedaan is is dan wel een optie ja. of je ze kunt bestellen? probeer het eens. zou nog heel goed kunnen lukken, misschien iets om bij cmsnl te proberen, zie www.cmsnl.com en ga daar op zoek naar jouw rebel type.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Alex, welkom ook vanaf deze kant en succes met het sleutelen aan je rebel.

Open vraagje: weet iemand een sissybar te koop en beugels [tasafhouders], ik heb al eerder een poging gewaagd bij Tagger maar nog geen reactie gehad daarom wederom deze vraag.

Rebelpeter; ben jij toevallig morgenmiddag thuis. Het schijnt prachtig weer te worden en als het goed is kan Sjoerd maar de oppas zodat wij erop uit kunnen.
Ons plan was om ff naar Duiven te rijden [op 2x2 wielen wel te verstaan], wellicht ook om Ikea nog met een bezoekje te vereren. De pitstop [koffiepauze] wilden we dan graag bij jou doen ook omdat ik nog wat vragen heb omtrent mijn rebel [zijn we vorige x niet aan toe gekomen, hoe kan dat nou ???].
Laat maar even weten of het gelegen komt.
 
He dat was toch de motor van adben toch :?

Die had zij inderdaad gekocht.
Maar van die fiets heeft ze nu alleen nog de spatborden en de tank en de buddyseat van overgehouden. Datgene is omgeruild (overgezet) op een geheel ander frame.
Helaas waren er teveel mankementen aan die Rebel die door medeforumer niet aangegeven werden. Zelfs het slot viel er zelfs onderuit toen we thuiskwamen met die Rebel, het zat met ducktape vastgekleefd B| .
Gelukkig vonden we een nette goed onderhouden Rebel hier in Zoetermeer en hebben omdat deze man ook zelf motoren opknapt een goede deal met ruiliing kunnen maken.
 
als ik het dus goed begrijp is Ad Ben geen rebelrijder meer? zo ja dan zal ik beter maar van de rebelkaart afhalen, goed?

overigens mooie gele rebel zo! komen jullie hier mee ook naar de rebel line up op 11-10 om 11u10 bij mij ? zou het zeer op prijs stellen ....
 
Laatst bewerkt:
zien jullie dat deze gele rebel ook andere knipperlichten heeft, net als op mijn rebel. het komt dus vaker voor, waar zou dat aan liggen?

verder vind ik hem er heel gaaf bij staan, ook apart door de kleur.
 
@ ankedebruin : die zijn inderdaad ook gewijzigd ivm het te groot uitzien van de orginele knipperlichtjes, ook de achterknipperlichten zijn leuke ledlichtjes.

@RebelPeter : Bedankt voor de uitnodiging..... ik weet niet of we dat redden die dag. Het zal liggen aan zowiso het weer maar ook als ik moet werken die dag. Ik weet/heb het rooster nog niet omdat ik nu nog vakantie heb.
Zij zou namelijk bij mij achterop moeten want ze heeft nog niet haar rijbewijs *D ze is nog bezig ermee (heeft wel al een leuke Rebel hahha).
 
classy-smoke: ikzelf heb er geen led-verlichting op zitten maar gewone kleine knippertjes.

Don: ik weet het niet, is misschien wel cool maar zeker niet voor mij, nee, geef mij dan toch maar mijn eigen "fietsje".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan