Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk wel ja de rebelletjes zien er orgineel ook wel goed uit zeker weten.
Ik ga me bed opzoeken Rebella moet werken morgen dus om 7.00 uur er uit, welterusten allen.
full
 
Hé, die is apart donanthonio ! :)

@ ankedebruin-g : ze heeft voor kleine knippertjes en achter ledknipperlichtjes, staat wel geinig vindt ik
 
mmm ik vind de kleinere knipperlichtjes wel aardig maar eerlijk gezegd ga ik toch voor de originelen, en sterker nog, als het even kan wil ik ze ook origineel werkend hebben, dat wil zeggen dat ze zachtjes branden als ik normaal rijd, de voorste twee doen dat . als ik met de auto ga en ik zie in mijn spiegels een koplamp met aan weerskanten de oranje lichtjes dan weet ik dat dat ook een geimporteerde motor is en misschien wel een rebel...
 
mmm ik vind de kleinere knipperlichtjes wel aardig maar eerlijk gezegd ga ik toch voor de originelen, en sterker nog, als het even kan wil ik ze ook origineel werkend hebben, dat wil zeggen dat ze zachtjes branden als ik normaal rijd, de voorste twee doen dat . als ik met de auto ga en ik zie in mijn spiegels een koplamp met aan weerskanten de oranje lichtjes dan weet ik dat dat ook een geimporteerde motor is en misschien wel een rebel...
Peter, moeten we toch eens naar kijken, hoe dat te realiseren valt, de mijne doen dat niet en ik wil dat eigenlijk ook wel! Tevens zitten er in mijn koplamp twee "loze" draadjes die wel gemaakt zijn om iets aan te sluiten, stadslicht o.i.d.? weet jij vast meer van....

Don: die "gechopte" motor is niet helemaal mijn smaak, maar het blok ziet er ineens "gigantisch" uit...... :]

Oh ja, goedemorgen allemaal....... het beloofd weer een schitterende zaterdag te worden, dus kruip ik nog even op de rebel voor een tochtje en een terrasje.......!! :]
 
Laatst bewerkt:
Ja, orgineel is ook erg mooi maar wel groot vindt ik.
Ik zag op ebay nog een goed setje van alle 4 orginele knipperlichtjes ..wel in amerika maar met die dollarprijs is dat goed te doen*D
Daar heeft ze ook de Rebel tankstickers vandaan vindt die ook erg leuk staan.
 
pas een beetje op met die knipperdingetjes op ebay, er zijn goedkope "made in hongkong" imitaties die niet geweldig goed zijn om het maar zo te zeggen. de originele hebben een binnenwerkje met een losse reflecter en zijn wat steviger. de oostaziatische imitaties zijn uit één stuk dacht ik en gammel. een van onze leden heeft er slechte ervaringen mee: was jij dat niet Tagger??

@ClassySmoke: die grote zijn wel zo fijn als ik ze in de achteruitkijkspiegel zie: ik zie ze namelijk dus, of ik die kleintjes ook zou zien en daarmee de motor beter zie .. ik betwijfel het een beetje. misschien een keertje uitproberen als het donker is? ga er maar met de auto voorrijden, dan zie je ze wel of niet... ook als de motor wat verder achter de auto rijdt. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van zo'n experiment!
 
Laatst bewerkt:
Even over de accuspanning: een lood-accu is vol als de spanning van iedere afzonderlijke cel tussen de 2,0 en 2,3 volt zit. Leeg is ie als de celspanning tussen de 1,5 en 1,7 volt zit. Een gezonde volle 12V-accu geeft in de regel 13,8V (=6x 2,3V) spanning onbelast. ATTENTIE: zet je multimeter in het volt-bereik en NIET IN HET STROOMBEREIK, want zelfs een lege accu kan je meter opblazen...

Wat vaak gebeurt als de accu ouder wordt of langere tijd niet gebruikt wordt om de motor te starten is dat er één van de 6 cellen slechter wordt of zelfs uitvalt en dan zal de accu nauwelijks boven de 11V uitkomen. Dit gebeurt vooral als je te veel start om de motor aan de praat te krijgen als ie een tijdje (enkele weken) heeft stil gestaan. Op het moment dat je start trek je zoveel stroom dat een plaat kan kromtrekken en dan heb je een kortgesloten cel. Voorzover ik weet is dan de accu verloren en moet je een nieuwe kopen ...

Mijn advies zou zijn om na lange tijd stilstand de motor een paar keer op te starten met steeds een minuutje of zo tussen de startpogingen. En dan de startknop niet te lang ingedrukt te houden. De eerste keer dat je start zou je dat moeten doen zonder choke en met de noodknop op uit (er is dan geen vonk) en dan even starten tot het rode oliedruklampje uit gaat: dat spoelt de motor een beetje door met benzinedamp en de olie is dan ook al flink doorgeperst. Bij de tweede poging, wel de noodknop op aan zetten (nu zal er een vonk zijn en moet er iets gebeuren) en dan eerste zonder choke proberen te starten, ook weer tot rode lichtje uitgaat. Dan minuutje wachten, en derde poging doen, en eventueel nu of de volgende poging de choke er bij halen.

Check wel altijd het vloesitof niveau van de accu en vergeet dat ook niet te doen als je er een druppellader aan hebt hangen. Afhankelijk van de intelligentie en zwaarte van je 'druppels' kan een kapotte cel de lader in de veronderstelling brengen dat de accu leeg is en gaat ie proberen te laden met grotere druppels of zelfs continue en dan is je vloeistof snel weggekookt ...
 
Laatst bewerkt:
pas een beetje op met die knipperdingetjes op ebay, er zijn goedkope "made in hongkong" imitaties die niet geweldig goed zijn om het maar zo te zeggen. de originele hebben een binnenwerkje met een losse reflecter en zijn wat steviger. de oostaziatische imitaties zijn uit één stuk dacht ik en gammel. een van onze leden heeft er slechte ervaringen mee: was jij dat niet Tagger??

@ClassySmoke: die grote zijn wel zo fijn als ik ze in de achteruitkijkspiegel zie: ik zie ze namelijk dus, of ik die kleintjes ook zou zien en daarmee de motor beter zie .. ik betwijfel het een beetje. misschien een keertje uitproberen als het donker is? ga er maar met de auto voorrijden, dan zie je ze wel of niet... ook als de motor wat verder achter de auto rijdt. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van zo'n experiment!

Bedankt voor je tip ik bedoelde deze :http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Accessories_Motorcycle-Parts-Accessories__1986-Honda-Rebel-450-CMX450-CMX-Rear-Turn-Signals_W0QQitemZ120309490962QQddnZPartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadnZMotorcycleQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQddiZ2811QQadiZ2863QQcmdZViewItem?hash=item120309490962&_trkparms=72%3A543%7C39%3A1%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p4506.c0.m245

Ben ook inderdaad benieuwd naar de knipperlichtjes in het donker maar denk dat ze juist dan het best zichtbaar zijn.
Achter zijn ze nog redelijk groot, maar van die voorste knippertjes ben ik nog niet helemaal zeker van indien dat voldoende duidelijke 'aanwijzers' zullen zijn en dan denk ik juist aan het kunnen zien van deze overdag. :)
 
ja classy smoke, die zien er goed uit, zou ik op durven bieden. de enige vraag die over blijft is wat het je aan shipping costs zal kosten, dat kon best wel eens meer zijn dan je denkt en daarnaast de douande kosten, die daarna 20% van het totaal kunnen zijn, dus inclusief de shipping kosten ... ik heb ooit uitlaten zo gekocht voor de rebel, ze kostten me 70 USD, daarna meer dan 100 USD shipping kosten (die dingen zijn nu eenmaal behoorlijk groot) en toen kwam de douane er nog eens achteraan, 20% van 170 USD, dus 34 USD. kassa!
 
Goedemorgen allen, Goos, je bent gespot met Lydia samen kijk maar op de spot topic! :]
 
Vanuit het Oosten des Lands ook goedemorgen, wat is de spot topic oudje en waar of hoe vind ik die?.

Vandaag is het wederom een prachtige dag om er weer even opuit te gaan met de rebel. Gisteren zijn Joost en ik richting Duiven gereden. Een tochtje van precies 105 km. heen en terug met de koffiestop bij Peter. Tjonge jonge ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een batterij aan onderdelen heeft deze man. Zowel de schuur, de berging als het huis ligt er mee vol, [nouja, bijna dan...] GEWELDIG!!!!! En wat een lieve vrouw heeft Peter, ik denk dat ik mijn man allang een HALT had toegeroepen hahaha. Affijn, bedankt Peter en Ellen voor de koffie, jullie tijd en alle info. Iedere x opnieuw leer ik iets bij over mijn Rebel.

En oja Peter......Sjoerd had een smile van oor tot oor bij het zien van al die cd-tjes en wilde direct aan de slag.......HOEZO VERSLAAFD OP ZIJN 7-de.......namens Sjoerd ook BEDANKT.
 
Vanuit het Oosten des Lands ook goedemorgen, wat is de spot topic oudje en waar of hoe vind ik die?.

Vandaag is het wederom een prachtige dag om er weer even opuit te gaan met de rebel. Gisteren zijn Joost en ik richting Duiven gereden. Een tochtje van precies 105 km. heen en terug met de koffiestop bij Peter. Tjonge jonge ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een batterij aan onderdelen heeft deze man. Zowel de schuur, de berging als het huis ligt er mee vol, [nouja, bijna dan...] GEWELDIG!!!!! En wat een lieve vrouw heeft Peter, ik denk dat ik mijn man allang een HALT had toegeroepen hahaha. Affijn, bedankt Peter en Ellen voor de koffie, jullie tijd en alle info. Iedere x opnieuw leer ik iets bij over mijn Rebel.

En oja Peter......Sjoerd had een smile van oor tot oor bij het zien van al die cd-tjes en wilde direct aan de slag.......HOEZO VERSLAAFD OP ZIJN 7-de.......namens Sjoerd ook BEDANKT.

Goedemorgen Anke. Inderdaad het is weer een prachtige dag, dus weer een ritje en een terrasje...... 8-) Het spottopic vindt je onder Centraal-MFer-gespot-deel-27 en daar was een spot van een "motor met "GOOS" in de sissybar, dus dat kan alleen maar onze Goos zijn.

Heb trouwens net even gekeken op buienradar voor de voorspelling van 14 dagen vooruit, en daar geven ze wel regenkans aan, maar (heel) weinig neerslag......(ongeveer 1,5 mm) Dus voor de line-up bij Peter ziet het er niet slecht uit........ We moeten wel even het record verbeteren hoor!! :]
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan allen: Heeft iemand nog een (reserve) plaatje met "HONDA" erop dat op de voorvork dient te zitten, de mijne is er af en ik wil dit toch graag weer compleet maken. Als je er een hebt die je kwijt wilt, geef dan even een PB tje naar mij. :]
 
Helaas oudje die heb ik niet meer heeft Peter meegenomen mogelijk heeft hij er een over ik geloof dat hij die van hem wou vervangen door die van mij. Ik heb nog wel ander chromen spullen. :)
Hoe vind je mijn nieuwe aanwinst de wielen zijn 6 onderzetters van mijn schoonzus gehad uit de USA.
full

:]
 
Laatst bewerkt:
Hoi Don aangezien jij nogal veel verstand hebt van "poetsen" [heb ik ergens gelezen in deel 1] heb jij misschien wel een tip voor mij hoe ik de voorpoten van mijn rebel schoon kan krijgen.
 
Helaas oudje die heb ik niet meer heeft Peter meegenomen mogelijk heeft hij er een over ik geloof dat hij die van hem wou vervangen door die van mij. Ik heb nog wel ander chromen spullen. :)
Hoe vind je mijn nieuwe aanwinst de wielen zijn 6 onderzetters van mijn schoonzus gehad uit de USA.[afbeelding]
:]

Hoi Ton, ziet er grappig uit...... Ik hoor het wel, (van Peter) enne welke chromen delen heb je nog? :]
Vandaag jullie ook nog een stukje rijden..... of moet Anneke werken? :]
 
Laatst bewerkt:
hoi anke en joost, hierbij wat fotos van onze minimeeting gisteren. Heb je de leren rol er nog onder gekregen naar je zin? ik bedacht nog later dat je de leren riempjes zo zou moeten maken dat hij netjes onder het Rebelplaatje dat tussen de voorvorkpoten zit komt te hangen. Joost weet dat vast wel voor elkaar te krijgen denk ik.

Hier zijn de fotos:

full

Mooi he! drie rooie rebels op een rijtje! Spiegeltje, speigeltje aan de wand, wie is het mooiste in dit land ....? Nou die hier staan, ik denk dat die van Anke het hardst glimt...

full


Anke, ik heb inderdaad een hele lieve vrouw, maar jij hebt een hele lieve man! Ik sta hier nu al voor de tweede keer samen met jou op één foto! Als je mijn vrouw zou zijn geweest dan had ik allang HALT geroepen en daar paal en perk aan gesteld hebben ;)
full


@oudje: ik zal eens naar dat Rebelplaatje kijken, Rob. Maar ik ben op weg om er 3 te hebben, omdat ik voor drie moteren alles compleet probeer te krijgen. ik zal eens op de slooprebels kijken wat er voor bruikbaars afkomt. Maar ik denk dat er een goede kans is dat er een bruikbare tussen zit! Ik heb wel een mooie voor de 250, maar zoals ik Anke al heb laten zien gisteren: die past niet: de voorpoten van de 450 zijn dikker en ze staan verder uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen, Goos, je bent gespot met Lydia samen kijk maar op de spot topic! :]

Ik ben niet gespot, dat was Martien met met nieuwe motorblok :) want rond die tijd zat ik in de trein. Ik heb mijn motor gekocht van Martien. Mijn GS krijgt van Martien nu een nieuw motorblok en carbs want we krijgen hem niet afgesteld. Boven de 100 km per uur slaat die af. Dus rond die tijd waren Goos en Martien mijn nieuwe blokje aant testen. Ik heb wel op diezelfde dag samen met Martien en Goos richting Ravenstein gereden maar dat was pas om een uur of drie.

Liefs Lydia
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet gespot, dat was Martien met met nieuwe motorblok :) want rond die tijd zat ik in de trein. Ik heb mijn motor gekocht van Martien. Mijn GS krijgt van Martien nu een nieuw motorblok en carbs want we krijgen hem niet afgesteld. Boven de 100 km per uur slaat die af. Dus rond die tijd waren Goos en Martien mijn nieuwe blokje aant testen. Ik heb wel op diezelfde dag samen met Martien en Goos richting Ravenstein gereden maar dat was pas om een uur of drie.

Liefs Lydia

He, wat jammer nou...... Maar jouw motor draait straks dus wel heel goed..... Hoop je gauw te zien "in the flesh"

@Peter, ik hoor het wel van je.

@Don, bedankt, weet nu weer waar je het over hebt..... :]
Grtzz
Rob :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter, om te beginnen wil ik de rol eerst even goed schoonmaken en oppoetsen voordat hij aan de Rebel komt en dan moet Joost idd even goed gaan bekijken hoe de rol er het beste aangemaakt kan worden. Zoals we gisteren al bedachten zou het miss. een optie zijn om de riempjes te verplaatsen zodat de rol ook niet voorover kantelt. Ben er iig heel gelukkig mee, net als met de [{leen} tas-] beugel.

Foto's zijn wederom prachtig, het blijft leuk om meedere rebels te zien [is nieuw voor mij] en ik verheug me enorm op de 11-de oktober, het MOET gewoon prachtig weer worden die dag zodat IEDEREEN komt.
Ben bang dat [ook ik] besmet ben geraakt met dit virus.
 
@Anke: dat beugeltje mag je houden hoor zolang je hem nodig hebt! het tasje dat er bij zat zal ik nooit gebruiken denk ik, is veels te klein! En wat die rol betreft, heb je gelijk in, maak hem maar eerst mooi, bv met dat zo'n soort schoenpoetsmiddel dat ik van Rebelhans gekregen heb en waar ik beide zadels en tassen van beide rebbies gisteren weer helemaal netjes zwart gemaakt heb. En wat dat virus betreft ... tis net als verliefd worden: het wordt steeds erger ....

@Rebelhans: de achterreflectoren en het achterlichtje boven de kentekenplaat werken weer helemaal origineel: ik heb dat gisterenmiddag/avond ook meteen in orde gemaakt. Op de fotos hierboven is (met enige moeite) nog de oude situatie te zien: daar misten die rode reflectoren boven de kentekenplaat (één kant was afgebroken, de ander kennelijk een keer verloren). Het bleek iets ingewikkelder dan ik dacht: de rode reflectoren zitten op een kunststof plaatje en daarin zit de lampfitting. En daar was één van de twee aansluitingen helemaal verdwenen. Ik had dus gewoon een ander nodig. Gelukkig heb ik plenty vervangingingsmogelijkheden en voila, even zoeken in de onderdelenbakken en de rebbie is weer een stukje perfecter geworden!
 
Laatst bewerkt:
Klopt Don, ik voel me sinds een paar weken 10 jaar jonger haha.

Bestaat er een "poetsmiddel" om de voorpoten schoon te krijgen of is het gewoon een questie van flink "boenen".
 
Ton die achterstepjes die je daar hebt liggen: zijn die nog mooi? die kan ik voor mijn rebelprojectje gebruiken. Kan ik ze overnemen?

@oudje: ik ga vanmiddag nog wat meer dingetjes doen aan de rebbies hier: als je zin heb kom je 'even' langs, koffie is zo gezet ... tis een mooie oefening voor over een paar weken ;) ik zit dus op mijn terrasje tussen de rebelrommel ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan