CB1000R originele einddemper modificatie?

vlatertje

MF'er
18 aug 2008
81
0
Hoi,

Heeft iemand al geprobeerd of iets op het net gevonden over de modificatie van de originele demper van de CB1000R?

Als je de originele demping er nou uit kan halen heb je toch een zwaarder geluid?

Ik heb dit wel eens gezien bij een intruder, originele pijpen, maar klonk heeeel zwaar en hard. De dempers waren daar uit gehaald.

Graag jullie mening/ervaringen.
 
Een stock motor als dat heeft toch reflectie dempers en geen absorbtie?

Een reflectiedemper modificeren betekent dus de schotten verwijderen en dan ga je véél herrie maken.

Ik ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Een stock motor als dat heeft toch reflectie dempers en geen absorptie?

Een reflectiedemper modificeren betekent dus de schotten verwijderen en dan ga je véél herrie maken.

Ik ben benieuwd.

Ja, maar er zit ook nog een Catalysator tussen, dus wie weet houdt die nog de nodige herrie tegen?

Ik stelde de vraag niet om goedkoop te doen, maar ik vind de vervangingsdempers niet mooi. Ik wil graag de originele look behouden, maar de sound mag iets "wilder".

Bedankt voor je reactie.
 
misschien zou je ff in het CB1000R topic moeten kijken , er is nl een katvervanger leverbaar ;)

Ja, dat weet ik, ik heb dat topic al aandachtig bekeken.

Ik heb ook het filmpje met het geluid met cat vervanger bekeken, maar vind het niet echt denderend qua sound.

Ik wil een voller geluid zoals de leovince o.i.d. maar dan zonder die lelijke pot, ik vind de originele mooier.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is wat ik wil.
 
Met het risico onzin uit te kramen heb ik het gevoel dat dit erg lastig wordt met de standaard pijpen.

Wat ik al zei zijn standaard pijpen gebaseerd op reflectie, schotjes en een catalysator die er ook nog eens in verwerkt zit. Die sportuitlaten/vervangingsdempers zijn vrijwel altijd gebaseerd op een "open uitlaat" met demping door absorbtie.

Als je dus die stock uitlaten wilt aanpassen zal de cat eruit gaan en zul je de demping moeten verminderen. Dat wil zeggen, schotten verwijderen.

Dit is denk ik een hele klus gezien die allemaal vast zitten in de demper. Dat wordt dan doorslijpen, schotten losslijpen, aan elkaar lassen etc...

Misschien zegt iemand wel dat het onzin is maar mij lijkt het gemakkelijker om vervangingspijpen te zoeken die je wel aanstaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik al zei zijn standaard pijpen gebaseerd op reflectie, schotjes en een catalysator die er ook nog eens in verwerkt zit. Die sportuitlaten/vervangingsdempers zijn vrijwel altijd gebaseerd op een "open uitlaat" met demping door absorptie.

Hoe het bij een CB1000R zit durf ik niet te zeggen, maar er zijn zat motoren die standaart geen reflectiedemper hebben maar een absorbtiedemper :)
 
ik weet wel dat als je de cat weg haald al zeker aan geluid en middengebied wint.

Bij mijn soes klonk die veel voller en zwaarder, en het middengebied nam toe *O*

Euro 3 my ass ;)
 
Ja, maar er zit ook nog een Catalysator tussen, dus wie weet houdt die nog de nodige herrie tegen?

Ik stelde de vraag niet om goedkoop te doen, maar ik vind de vervangingsdempers niet mooi. Ik wil graag de originele look behouden, maar de sound mag iets "wilder".

Bedankt voor je reactie.

de Catalysator zit toch in de demper zelf?
Dus logisch dat je minder geluid hebt.

Het enigste wat radicaal zou helpen is om de reflectiemateriaal e.d. eruit te halen of te doorboren van binnen.. misschien met een hele lange metaalboor..

maar tis toch zonde.. voor 300 - 400 heb je een leuke andere demper welke je vermogen ook nog eens verhoogd met een 8 pk..
 
de Catalysator zit toch in de demper zelf?
Dus logisch dat je minder geluid hebt.

Het enigste wat radicaal zou helpen is om de reflectiemateriaal e.d. eruit te halen of te doorboren van binnen.. misschien met een hele lange metaalboor..

maar tis toch zonde.. voor 300 - 400 heb je een leuke andere demper welke je vermogen ook nog eens verhoogd met een 8 pk..

Nee, de catalysator is los, spruitstukken>bochten>cat>einddemper.

Ik wil de cat en demper laten zitten voor het zicht, maar niet voor het geluid.

Ik herriner me dat een zwager van me vroeger uit een intruder gewoon de popnagels heeft losgeboord en de demper er uit heeft getrokken, dat resulteerde in een heeeeeel vet geluid.

Ik wilde zoiets doen, maar het begint er op te lijken dat het niet kan dus.

Ik zal de einddemper er maar eens afhalen en kijken wat ik doen kan.
 
Hoi,

Heeft iemand al geprobeerd of iets op het net gevonden over de modificatie van de originele demper van de CB1000R?

Als je de originele demping er nou uit kan halen heb je toch een zwaarder geluid?

Ik heb dit wel eens gezien bij een intruder, originele pijpen, maar klonk heeeel zwaar en hard. De dempers waren daar uit gehaald.

Graag jullie mening/ervaringen.
ik heb dezelfde mening wil ook de originele openmaken
 
Terug
Bovenaan Onderaan