Wie helpt me met chopper kiezen!

chopper-john

Rookie
3 sep 2008
4
0
hoi ik wil een custom gaan aanschaffen. en wil gaan kiezen tussen de vulcan , de shadow of de dragstar. Ik weet dat de vraag eerder is gesteld. Graag geen persoonlijke meningen maar feiten op basis van betrouwbaarheid. Ik koop niet ouder dan een jaar of 5.
 
Als je weet dat de vraag eerder is gesteld, dan weet je het antwoord ook wel. Al die japanse cruisers ontlopen elkaar niet veel. Anno jaar 2000 is het twin blok bij dergelijke motoren goed genoeg ontwikkeld en allemaal betrouwbaar. Hey, ik durf zelf de laatste generaties Harleys betrouwbaar te noemen. Chroom en lakwerk is ook allemaal van ongeveer hetzelfde kwaliteit. Je moet dat gewoon enigzins bijhouden, vooral met dat weer in Nederland.
De uiteindelijke keuze is persoonlijk. Het zit 'em meer in wat je zelf wil. Wil je perse cardan of is ketting ook goed, remschijven voor en achter of is een trommelrem ook goed. ZOveel mogelijk koppel per cilinderinhoud per budget of is dat niet zo van belang. Meeste verschil zit 'em in het uiterlijk en je zithouding. Voor sommigen zit de ene beter dan de ander. Dus dat wordt proefrijden!
 
Als je weet dat de vraag eerder is gesteld, dan weet je het antwoord ook wel. Al die japanse cruisers ontlopen elkaar niet veel. Anno jaar 2000 is het twin blok bij dergelijke motoren goed genoeg ontwikkeld en allemaal betrouwbaar. Hey, ik durf zelf de laatste generaties Harleys betrouwbaar te noemen. Chroom en lakwerk is ook allemaal van ongeveer hetzelfde kwaliteit. Je moet dat gewoon enigzins bijhouden, vooral met dat weer in Nederland.
De uiteindelijke keuze is persoonlijk. Het zit 'em meer in wat je zelf wil. Wil je perse cardan of is ketting ook goed, remschijven voor en achter of is een trommelrem ook goed. ZOveel mogelijk koppel per cilinderinhoud per budget of is dat niet zo van belang. Meeste verschil zit 'em in het uiterlijk en je zithouding. Voor sommigen zit de ene beter dan de ander. Dus dat wordt proefrijden!
ik kan het niet netjes beter zeggen, dus: :^
 
nou nee hier schiet ik echt mee op dank jullie voor de reaktie. Maar waar het om gaat zijn er motor specifieke eigenschappen bekend van een motor waarom je hem wel of niet zou kiezen.
v.b. Van de Vulcan 1500 is bekend dat het een olie zuiper is en daar heb ik geen trek in.

heeft b.v. de dragstar of vulcan 800 of shadow ook van dit soort mankementen.
 
Pompoen_thumb.jpg



brrrrr >

nighty night
 
Laatst bewerkt:
het is eerder gezegt.

ga naar een zaak die alle modellen heeft staan.....
leg het uit....en stap op en ga proef rijden.....

dan heb je een gevoel , en dan ga je googlen.....voor de evt voor en nadelen

ik heb van het voorjaar ook getwijfeld tussen een 1100 schadow en de 1100 dragstar ,
en wat bij mij de knoop doorhakte , was dat de shadow en eigen identiteit heeft.
maar doet niet af dat de dragstar ook een geweldig mooie fiets is....mooi frame.
maar wel beetje een .......replica.
eigenlijk zou ik ze allebei wel willen.....
maar met drie pubers in huis lukt dat niet :)
en daarbij......als ik er twee kon betalen.....
werdt het toch één fatbob.

denk dat alles hangt met je persoonljke smaak...

grtzzzzzzz
 
nou nee hier schiet ik echt mee op dank jullie voor de reaktie. Maar waar het om gaat zijn er motor specifieke eigenschappen bekend van een motor waarom je hem wel of niet zou kiezen.
v.b. Van de Vulcan 1500 is bekend dat het een olie zuiper is en daar heb ik geen trek in.

heeft b.v. de dragstar of vulcan 800 of shadow ook van dit soort mankementen.

Dat is geen mankement, dat hoort zo. Dat is karakter.
 
Ik heb een vulvan en ben er zeer tevreden. Heb hem nieuw gekocht. Vergeleken met concurrenten als de shadow en XVS en vond de kawa de mooiste. Is natuurlijk een persoonlijke keuze, gewoon kijken en de mooiste (en beste) kiezen.
 
Laatst bewerkt:
ja , maar vanmiddag ben ik bij de harley dealer geweest en ben helemaal verliefd op de softail heritage. kost wel 2 vulcans heb je nog een gebruikte ook pffffff.

Ik vind de vulcan denk wel de mooiste jap. en denk dat als je een jonge motor koopt het technisch wel zal kloppen. nog maar ff denken.
 
Ik zal wel zeggen wat je moert doen.Gewoon de honda kopen Dat is de beste.
Zo.Mijn mening.
Ga je nu ook die honda kopen?
 
hoi ik wil een custom gaan aanschaffen. en wil gaan kiezen tussen de vulcan , de shadow of de dragstar. Ik weet dat de vraag eerder is gesteld. Graag geen persoonlijke meningen maar feiten op basis van betrouwbaarheid. Ik koop niet ouder dan een jaar of 5.
Dragstar, want die vertrouw ik :)


Succes met je keuze.
 
ik heb shadow gereden .... helemaal blij mee geweest .... maar zoals iedereeen voormij al heeft gesuggereerd het blijft een persoonlijke keuze .....succes
 
ik snap dat ze in Asia wat ruimteproblemen hebben omdat ze zo doorfokken,
maar dit is overdreven kort op elkaar parkeren
 
Om maar on-topic te blijven:
@chopper-john: ben je al verder gekomen qua keuze nemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan