Wie helpt mij? Shop en kleding

PCM_Smeets

MF'er
23 aug 2008
45
0
Helmond
Hai,

Ik heb op dit moment nog geen motorrijbewijs. Ik ga het komende voorjaar dit rijbewijs wel trachten te bemachtigen.

Mijn buurman heeft een Suzuki Intruder. En hier ben ik helemaal verliefd op. Ik weet NU al zeker dat ik een Intruder wil kopen. (Tweedehands natuurlijk).

Ik heb alleen 1 vraag.

Welke shop (internet of bezoeken) kunnen JULLIE mij aanraden voor kleding, helm, etc etc specifiek voor zo'n motor?! Ik wil geen integraalhelm, geen lange jassen etc etc. Een beetje een "stoere" uiterlijk. Dat hoort bij zo'n stoere bike.

Wie kan me zoiets aanraden? En nog beter.......voeg eens wat foto's toe van de uitrusting, kleding die JULLIE hebben. Wellicht dat ik er iets mee kan.

Alvast bedankt.

Ik ben nu al zo enthousiast over dit onderwerp en ik heb mijn rijbewijs nog niet eens. hahaha.
 
Bij motozoom.nl heb je vaak mooie aanbiedingen voor mooie prijzen,

Je kan ook bij Louise.de is broer/link/samenwerking/zelfde baas achtige shit als motozoom alleen nog iets goedkoper maar heeft t zelfde materiaal als motozoom.

en bij Home - MotoWebShop.com kan je soms dingen vinden die nog goedkoper zijn dat bij motozoom.

Bijv bij motozoom is een Caberg helm 140 bij webshop 120.

Succes met lessen!

:]

Toch raad ik een intergraal helm aan.
Of ben je iemand die lievert showt dat ie een motorrijder is en ruig is dan zelf rijden ?

En als je echt een stoere bike wilt moet je een r1 of hayabusa rijden. Die kent iedereen namelijk en kan je ook heel stoer kijke!
 
Laatst bewerkt:
Bij motozoom.nl heb je vaak mooie aanbiedingen voor mooie prijzen,

Je kan ook bij Louise.de is broer/link/samenwerking/zelfde baas achtige shit als motozoom alleen nog iets goedkoper maar heeft t zelfde materiaal als motozoom.

en bij Home - MotoWebShop.com kan je soms dingen vinden die nog goedkoper zijn dat bij motozoom.

Bijv bij motozoom is een Caberg helm 140 bij webshop 120.

Succes met lessen!

:]


En als je echt een stoere bike wilt moet je een r1 of hayabusa rijden. Die kent iedereen namelijk en kan je ook heel stoer kijke!

R1 heb je toch niks aan.120 is de limiet.Doe je dat niet betaal je je blauw aan boetes.Puur voor deshow dus.verder zweet je je kapot in dat onnodige leer bij 80 kmh.Dus puur voor de show.
 
Laatst bewerkt:
probeer www.louis.de in duitsland of hein gericke groot aanbod bestel er van alles en nooit geen problemen
 
http://www.bikecenter-culemborg.nl/ (Bikecenter in Culemborg)

Ik ben er nooit geweest, maar deze lijkt me wel geschikt. Kun je gelijk een bijpassende Intruder halen :+
 
R1 heb je toch niks aan.120 is de limiet.Doe je dat niet betaal je je blauw aan boetes.Puur voor deshow dus.verder zweet je je kapot in dat onnodige leer bij 80 kmh.Dus puur voor de show.
Idd, voor iedereen is een 'stoere' bike niet altijd een blingbling HD of een supersportbuikschuiver, maar die discussie zal altijd wel blijven staan.
TS vind nu eenmaal de Intruder( vaak een mooi model) een stoere bike *O*



ps: overigens kraak ik vaak die buikschuivers af :+
 
Gewoon de motor shops af gaan. Ik heb mijn kleren overal vandaan gesprokkeld, o.a ook van de motorbeurs. Maar die is pas weer rond februari.
Als beginnende motorrijder raad ik je wel een integraalhelm aan. De kans op een ongeluk is er altijd, maar zekers bij beginnende rijders. Een integraalhelm biedt het meeste veiligheid. Ik denk dat dat geen discussie behoeft.
 
Gewoon de motor shops af gaan. Ik heb mijn kleren overal vandaan gesprokkeld, o.a ook van de motorbeurs. Maar die is pas weer rond februari.
Als beginnende motorrijder raad ik je wel een integraalhelm aan. De kans op een ongeluk is er altijd, maar zekers bij beginnende rijders. Een integraalhelm biedt het meeste veiligheid. Ik denk dat dat geen discussie behoeft.

Ja maar die is niet stoer en persoonlijk vind ik het geen gezicht . Daarbij is je vast wel verteld op de rijles dat als je met 30 km/uur met je hoofd tegen een auto of boom (of ander groot en log voorwerp) botst het al gedaan is. Dit vanwege de botsing van de hersenen tegen de hersenpan.

Ander zwaarwegend argument om geen integraalhelm te kiezen: Door gebruik van een integraalhelm kom je proteïne te kort --> insecten slaan te pletter tegen de helm i.p.v. bestanddeel proteïnerijk dieet. :+

Eigenlijk is een helm dus niet nodig :] :+
 
Een flinke klap, daar kan geen helm tegenop nee. Maar een schuiver op je blote kin of op je wang, dat sukt hoor. Zo'n halve kaak die eraf ligt. Dat is ook geen gezicht. =)
 
En waarom vind jij het niks?

omdat de goede man in mijn ogen niet eerlijk is ..
op eerder gemaakte toezeggingen terug komt ..
begint met een leuk verhaal en eindigd met een hoop onzin ..
ik kan nog meer opnoemen .. maar daar heb ik geen zin in .. kvind het gewoon een cudzaak
 
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik ben al goed aan het rondkijken naar kleding. Ga morgen ook naar motomoda in Eindhoven om te kijken wat er zoal te krijgen is en wat de totale kosten voor mij zijn.

Iedereen heeft inderdaad een ander beeld van een "stoere" bike. Een wegracer vind ik op zich wel een stoer ding, maar absoluut niet iets voor mij. Ik weet dat als ik zo'n ding koop dat me dat te duur wordt aan bekeuringen...hahaha. Nee, ik hou dan meer van het relaxt toeren/rijden. Hard rijden doe ik wel met de auto.... ;-)

Een Intruder vind ik sowieso super mooi eruit zien. Daar ben ik nu ook uitgebreid naar aan het kijken.

Wat is trouwens aan te raden? Lederen kleding of textiel?

Een helm. Ja daar hebben jullie gelijk in. Ik vind op een intruder of shadow of zoiets het eigenlijk geen gezicht met een integraalhelm erop. Ja, je hebt wel gelijk dat deze helm wel veiliger is. Maar......Tja, het is moeilijk. Daar moet ik nog over denken. Waarschijnlijk toch een jethelm.... We zien wel.

Hebben jullie nog meer tips waar ik op moet letten, of wat ik juist MOET hebben.....dan hoor ik het graag....
 
Als je kleren past, past dat dan op een motor ! In verband met de pasvorm.
Persoonlijk vind ik dat je meer op veiligheid moet gaan dan op looks. Het kan gauw gebeurd zijn en het is bewezen dat goede kleren veel leed kan voorkomen.

Leder en textiel heeft ieder zijn voordeel en nadeel. Lees het algemeen forum op na. Vaak kort door de bocht: leer is sterker en slijtvaster bij schuivers. Evenals omdat het strak om het lichaam zit, heb je geen frictie tussen je eigen lichaam en het leer. Nadeel is dat er vaak geen voering in zit en koud is. Bij de naden is het ook niet waterdicht. Textiel is tegenwoordig ook erg goed en in meer uitvoeringen te krijgen. Let wel dan wat je krijgt wat je ervoor betaalt.
Ik heb een textielen jas met verstevigde leren stukken. Met een binnen voering voor regen en nog een wintervoering. Ideaal voor mij. Dan ben ik alle seizoenen meteen voorzien. In de zomer waait die goed door en in de winter is die redelijk goed warm. Nog geen regenbui gehad dat de regenvoering faalde. Broek is textiel wat er bij paste.
 
wat je ook kan doen is naar de motorbeurs gaan, die is half januarie. daar heb je leuke acties voor kleren en veel soorten natuurlijk. er zijn ook tweede hands motoren, kan je mteen ff zien of het lekker zit op je intruder!!

succes,

edgar
 
Tsja wat is stoer................

Ik zie ze zomers met een sjaaltje voor hun mond rijden en een zonnebril op......
is dat stoer?

Ik zie ze zomers met korte broeken en t-shirts rijden......
is dat stoer?

Je moet de kleren zoeken die bij de motor passen that's it
en vergeet de veiligheid niet.

Eigelijk moest dat andersom.....
Fashion en motorrijden gaan in mijn ogen niet samen
een leren broek,prima maar hij staat alleen als je op de motor zit
en niet als je er mee loopt!
dan krijg je n.l. een reet waar je U tegen zegt!
Het is een keuze of motorrijden of in de auto
(en niet anders)

Ruud
 
Hai,

Ik heb op dit moment nog geen motorrijbewijs. Ik ga het komende voorjaar dit rijbewijs wel trachten te bemachtigen.

Mijn buurman heeft een Suzuki Intruder. En hier ben ik helemaal verliefd op. Ik weet NU al zeker dat ik een Intruder wil kopen. (Tweedehands natuurlijk).

Ik heb alleen 1 vraag.

Welke shop (internet of bezoeken) kunnen JULLIE mij aanraden voor kleding, helm, etc etc specifiek voor zo'n motor?! Ik wil geen integraalhelm, geen lange jassen etc etc. Een beetje een "stoere" uiterlijk. Dat hoort bij zo'n stoere bike.

Wie kan me zoiets aanraden? En nog beter.......voeg eens wat foto's toe van de uitrusting, kleding die JULLIE hebben. Wellicht dat ik er iets mee kan.

Alvast bedankt.

Ik ben nu al zo enthousiast over dit onderwerp en ik heb mijn rijbewijs nog niet eens. hahaha.


Enthousiast, dat ken ik!
Maar waarom ga je februari niet naar de motorbeurs?
Goede kortingen en KEUZE genoeg!
Veel plezier met je zoektocht *D
 
check wheelie world in Oostende eens, heeft supercool spul zoals de icon lijn...
veilig en toch een ruige straat look zonder direct tussen die 'poser metal biker' looks te moeten manouvreren.
 
zie voor de motorbeurs het topic in de algemene motorpraat> heb je de precieze data en een kortingsbon! hehe

succes
 
Zelf ben ik ook beginnend motorrijden en heb ik sinds een paar maanden mijn eerste motor: Suzuki Intruder VS 600.......

Zelf was ik ook op zoek naar veilige kleding als kleding die past bij de motor....want zeg eerlijk je gaat niet met een racepak op een Intruder rijden....

Momenteel heb ik een systeemhelm van Caberg (Rhino) een doffe helm dus zonder glans....

Mn kleding bestaat uit een oud leren motor jack wat ik van een kennis heb gekregen...

Als broek heb ik een canvas spijkerbroek gekocht speciaal voor motoren. Extra dik en verstevigt bij de kniestukken...

Als schoeisel heb ik gewoon zwarte leren motorlaarzen gekocht......
8-) 8-) 8-) 8-)




Misschien dat je zo een idee krijgt van de mogelijkheden..........
 
Bikecenter Culemborg ff bezoeken , alle standaardmotorzaken hebben alleen maar kleding voor mensen op racers , shame shame , rekken vol , heb vant zomer nog n spijkerbroek en camojack van Draggin jeans gehaald , en daarvoor ook al es een helmpie , verder hebben ze daar oa. OCC spul , leren jacks/broeken , spijkerjacks en bikerboots.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan