Z1000/ Z750/ Z750S Plaza deeltje -->45<--

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat ik de laatste oranje had opgehaald, niet dus :) .Maar veel plezier ermee.

Maarre inrijden, in mijn boekje staat de eerste 800 km niet boven de 4000 tpm. Als ik in de 6 rij kom ik zo niet boven de 90 km uit. Dus ik houd me maar in, of zeggen jullie 2 ietsjes meer kan ook wel?

Stationare toerental, bij mij draait hij zo'n beetje 1600 a 1700 tpm, is dat niet aan de hoge kant?

tegen mij is gezegd: de eerste 1000 km niet boven de helft van het toerental, met af en toe een uithaal (als hij warm is)

je kan dus gewoon 130 rijden op de snelweg...
 
Hey Zak. Als je nog een andere auspuff zoekt. Ik ga binnenkort mijn BlueFlames bestellen.

Is deze niet wat voor je?
Carbon%20Fibre%20Carbon%20Tip.JPG
 
Ik dacht dat ik de laatste oranje had opgehaald, niet dus :) .Maar veel plezier ermee.

Maarre inrijden, in mijn boekje staat de eerste 800 km niet boven de 4000 tpm. Als ik in de 6 rij kom ik zo niet boven de 90 km uit. Dus ik houd me maar in, of zeggen jullie 2 ietsjes meer kan ook wel?

Stationare toerental, bij mij draait hij zo'n beetje 1600 a 1700 tpm, is dat niet aan de hoge kant?
Stationair toerental is idd hoog. Zou eigenlijk ergens tussen de 800 a 1000 moeten zitten. (gekke vraag; staat je stationairtoerentalverhoger dicht? Door sommigen ook wel "choke" genoemd).

Wat inrijden betreft; er zijn 2 stromingen. De ene stroming houdt zich aan de instructies uit het boekje. Die instructies zijn al 100 jaar hetzelfde en door de fabrikanten dusdanig beschermend opgesteld dat ze vrijwel nooit problemen - lees "claims" - krijgen.

De 2e stroming is ook al een aardig aantal jaren aan de gang en die houdt in dat je vanaf het begin best lekker aan het gas mag hangen. Stevig accelereren, stevig op de motor afremmen. De zuigerveren zetten zich dan het best en het snelst. Veel wisselende belasting. Daarbij mag je dus ook best hoger in de toeren doorhalen.

Welke de beste is moet je zelf bepalen. Ik weet dat er veel mensen zijn die de veilige route hebben aangehouden en die hebben geen problemen. Ik weet ook dat er veel mensen zijn die de 2e methode hebben aangehouden (waaronder ikzelf) en die hebben ook geen problemen.

Ik heb nu bijna 80.000 km zonder problemen gereden dus kwaad kan het niet. Kijk trouwens naar de autowereld; inrijden is daar helemaal niet meer nodig. Met de huidige stand van de techniek en de daarbij horende kleine fabricagemarges is het in de motorwereld volgens mij ook niet meer zo kritisch. Maar ja.....de motorwereld is nu eenmaal een beetje conservatief.....
 
Laatst bewerkt:
Psst...geen echte dB-killer maar als je de uitlaat leeg sloopt klinkt ie ook veel harder.... })

Maar serieus; nee dus.
Wel weer een gave fiets......gefeliciteerd! *O*

uhm.. dus geen modificaties mogelijk... dan maar effe sparen voor een uitlaat. heeft iemand een CAD ontwerp voor de radiator grill?? wil graag eentje maken met leuk logo'tje erin, maar scheelt weer met opmeten :)
 
Stationair toerental is idd hoog. Zou eigenlijk ergens tussen de 800 a 1000 moeten zitten. (gekke vraag; staat je stationairtoerentalverhoger dicht? Door sommigen ook wel "choke" genoemd).
Zit een automatische choke op...daar kan je dus niets aan veranderen.

Mijn Zed loop een beetje onregelmatig stationair...rpm schommeld een beetje (op gehoor want ik zie niet het wijzertje heen en weer gaan).
 
Pr!li !!!!


Dit zijn kwalitatief zeer goede spiegels, geen plastic maar metale behuizing. Alleen lastig afstellen :P het zijn hi-way hawk spiegels en je kun ze om hun site bekijken. ik kan er geen link van geven helaas.

Highway Hawk

en dan naar mirror zoeken voor je z1000 of z750 *O*
uiteindelijk kan de spiegel bij jou dealer bestellen(zie de site ook wie deze spullen importeerd)

full
 
Laatst bewerkt:
:? "Automatische choke....dus ik kan er niets aan veranderen" en jij reageert met "dus ik kan hem wel wat lager zetten".

Wat mis ik hier? :?
Dat er geen handmatige choke op zit, dus daar kan je niets aan veranderen. Er zit wel een stationairschroef op (of hoe dat ding ook mag heten) dus die kan je terug draaien.

Die highwayhawk spiegels heten BOLOGNA black mocht je de search willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Deze stationairschroef dus, die wil ik wat lager zetten.


de motor zakt ook niet af na een paar minuten? inprincipe loopt de motor bij het starten ietsje hoger (iig iets boven de 1000rpm, en na een paar minuten zou hij wat moeten afzaken. of doet ie helemaal niets? misschien is er dan iets niet lekker met de auto-choke.
 
Stationair toerental is idd hoog. Zou eigenlijk ergens tussen de 800 a 1000 moeten zitten. (gekke vraag; staat je stationairtoerentalverhoger dicht? Door sommigen ook wel "choke" genoemd).

Wat inrijden betreft; er zijn 2 stromingen. De ene stroming houdt zich aan de instructies uit het boekje. Die instructies zijn al 100 jaar hetzelfde en door de fabrikanten dusdanig beschermend opgesteld dat ze vrijwel nooit problemen - lees "claims" - krijgen.

De 2e stroming is ook al een aardig aantal jaren aan de gang en die houdt in dat je vanaf het begin best lekker aan het gas mag hangen. Stevig accelereren, stevig op de motor afremmen. De zuigerveren zetten zich dan het best en het snelst. Veel wisselende belasting. Daarbij mag je dus ook best hoger in de toeren doorhalen.

Welke de beste is moet je zelf bepalen. Ik weet dat er veel mensen zijn die de veilige route hebben aangehouden en die hebben geen problemen. Ik weet ook dat er veel mensen zijn die de 2e methode hebben aangehouden (waaronder ikzelf) en die hebben ook geen problemen.

Ik heb nu bijna 80.000 km zonder problemen gereden dus kwaad kan het niet. Kijk trouwens naar de autowereld; inrijden is daar helemaal niet meer nodig. Met de huidige stand van de techniek en de daarbij horende kleine fabricagemarges is het in de motorwereld volgens mij ook niet meer zo kritisch. Maar ja.....de motorwereld is nu eenmaal een beetje conservatief.....
Tering, ik ben het zelden zo erg met iemand eens geweest :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan