Honda Shadow VT 1100 C 1986

Kcid VTX1300

MF veteraan
1 dec 2007
7.084
766
Zuid Holland
Ik heb via via het aanbod om een Honda Shadow VT 1100 ACE over te nemen. Hij is 10 jaar oud en alleen bij mooi weer bereden (uiteraard door het bekende oude vrouwtje ;) )

Wie heeft er ervaring met deze motoren? Zwakke en sterke punten? Hij zou maar 1 jaar gebouwd zijn begreep ik. Is dat zo? Hoe zit het dan met de onderdelenvoorziening?
En ook belangrijk, hij heeft maar 50pk (wel weer veel koppel) Zijn er hier mensen met ervaring met het rijden met zo'n fiets?

Tuurlijk, ik ga ook proefrijden, maar jullie ervaringen zijn belangrijk. En ook een idee over de waarde.
 
Ik rij al drie en een half jaar met heel veel vreugde en plezier zonder problemen rond.

en die 50 pk is meer dan genoeg (zeker op onze leeftijd 8-) )
zwakke punten nog niet ondekt
onderdelen nog niet nodig gehad op een rem beugel na dan maar daar praat ik liever niet over (binnen een dag besteld en in huis)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via via het aanbod om een Honda Shadow VT 1100 ACE over te nemen. Hij is 10 jaar oud en alleen bij mooi weer bereden (uiteraard door het bekende oude vrouwtje ;) )

Wie heeft er ervaring met deze motoren? Zwakke en sterke punten? Hij zou maar 1 jaar gebouwd zijn begreep ik. Is dat zo? Hoe zit het dan met de onderdelenvoorziening?
En ook belangrijk, hij heeft maar 50pk (wel weer veel koppel) Zijn er hier mensen met ervaring met het rijden met zo'n fiets?

Tuurlijk, ik ga ook proefrijden, maar jullie ervaringen zijn belangrijk. En ook een idee over de waarde.

Van dezelfde vrouw heb ik een auto gekocht.Met versleten koppeling en synchromesh bleek een paar duizend km later.
Die ouwe wijve slope alles. :N
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een 96er ACE C2 1100. Sterke motoren, ik ken geen echte zwakke plekken, het blok is erg betrouwbaar. Het enige wat bij de C1 (voorganger) wel eens wilde voorkomen was een versleten 3e versnellingstandwiel. Ik ken die verhalen niet van de C2. Trek bij de proefrit wat verder door in de versnellingen, schiet ie uit de versnelling, kan dat wijzen op een versleten tandwiel. De blokken hebben een heel goede reputatie,ze zijn gebouwd in 1995 en 1996. Maar in de states zijn ze langer leverbaar geweest. Het blok is ook in de C3 te vinden en die is gebouwd tot 2000 dacht ik.

Onderdelen zijn genoeg verkrijgbaar, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Verder rijdt ie heerlijk, lekker veel koppel, de eerdere modellen hadden meer vermogen, maar deze hebben lekker veel trekkracht onderin. Fijne motor, kan niet anders zeggen. Sturen doen ze niet echt geweldig, tis geen sportief ding natuurlijk.

De waarde voor een 98er is afhankelijk hoe de staat is en hoeveel accesoires erbij zitten. Maar kijk maar eens op MP, ze vragen toch wel 5500-6000 voor die bouwjaren.
(Maar of ze daar ook voor verkocht worden?) Ze staan vrij lang te koop voor dat geld, dat dan weer wel.
Succes met de proefrit!
 
Hoi
Choppers/cruisers hebben geen vermogen, die hebben koppel.
Ik heb ook maar 64pk maar wel 134Nm!

Shadow 100 ace, probleemloos, onderhoudsarme cardan, heel heel heeel degelijke motor. Kun je bijna blind kopen.
Geen bekende reparatie punten / zwakke punten

Wim
 
He hoii ,

Heb zelf een VT1100 ACE uit '97 in black. Heb de rarigheden als windscherm , sissybar en valbeugel derafgehaald en er Samson Cannons onder gezet , highway hawk extreme stuur derop , spiegeltjes , forward controls etc. beetje pimpe dus.

Rijdt als een lier , vorig jaar gekocht , nog geen problemen mee gehad en in juli nog 4500 km mee door Ierland en UK getourd.Aanrader dus , rijdt comfortabel , en op de korte stukken zoals de ring hier in Leeuwarden lekker blazen met dat ding.ROARRRRRR

ehh kope dus dat ding
 
Net even gereden. Rijdt zeker niet verkeerd. Koppl zat, bakken zelfs.
Hij iz paars/wit. Is dit een "gewilde" kleur? Met 60.000 op de teller, wat mag zoiets nog kosten?
 
persoonlijk vind ik de paars witte kleurstelling honds en honds lelijk. Maar goed, dat is mijn smaak. Hoe het op de markt weet ik niet. De precieze prijs durf ik niet te zeggen, maar ik zou aan de kant van de 3000 blijven.
 
Net even gereden. Rijdt zeker niet verkeerd. Koppl zat, bakken zelfs.
Hij iz paars/wit. Is dit een "gewilde" kleur? Met 60.000 op de teller, wat mag zoiets nog kosten?

Of de kleur gewild is, is toch niet interessant? Vind je hem zelf mooi of niet?

De prijs is natuurlijk mede afhankelijk van de staat waarin hij verkeert. Kijk op bijv. op Marktplaats wat de vraagprijzen zijn.
 
Al met al kun je zeggen van een VT 1100: Superfoolproof motorblok. Niet te mollen dat kreng, en dat geld ook wel voor de rest van deze motorfiets. Heeft ook een nadeel. Als er iets kapot gaat is dat vaak ook wel duur bij een Honda en imitatie is ook niet altijd verkrijgbaar. Verder is 60.000 km niet heel veel voor een Honda, moet zeker nog het dubbele kunnen rijden, maar de meeste motoren die op internet worden aangeboden zullen niet zo veel kilometers hebben gemaakt.

Natuurlijk heeft een 1100 niet te weinig vermogen, die lading koppel maakt een hoop goed, maar tippen aan mijn Yamaha XVS 1100 kandie toch niet zoals 2 maande gelede die stoplichtsprint wel uitwees...
 
Ik heb er toch van af gezien.
Motor was goed, prijs was goed. Oke, paar banden en tzt wat ander klein spul. Maar dat was er af met onderhandelen.
Maar er was geen klik met de motor. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Ken de VN900 en intruder en daar was wel een klik.
Ach, verder zoeken maar!
 
Net al wezen kijken bij een andere Shadow, een VT 1100 C van 1986. Heel mooi in mijn ogen. Customized maar niet echt opvallend. Wel veel delen vervangen door RVS.

Over 3 weken hoop ik een stalling te hebben geregeld en dan definitief een besluit te hebben genomen!
 
'Shadow VT1100 ACE (1997/1998)' > 'Honda Shadow VT 1100 C 1996'
 
Deze is het geworden:
full
 
Zo, vandaag een 200 kilometer gestuurd. Van waddinxveen via Gouda (zie ook gespot) naar Goudrak, Krimpen, Rotterdam (even motorlaarzen voor mijn vrouw gekocht), weer Krimpen, Schoonhoven, de Vlist, Polsbroek, Lopik naar Nieuwegein. Vandaar binnendoor naar De Meern, en zo langs de Rijn naar Woerden. Omdat het donker werd en toch wel kouder via de A12 weer naar huis. Heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan