Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whitey56

MF'er
10 nov 2002
86
0
Heerhugowaard
Ik vraag me af of er onder die duizenden motorrijders die dit forum bezoeken ook Moto Guzzi Norge-rijders zitten. Misschien leuk om dan hier ook eens ervaringen uit te wisselen? :]
 
Heb je er zelf wel een?

Vind het wel een apart stoer ding!

Is misschien wel iets voor mij, ben na een ritje van 30km op een V11 Scura wel geprikkeld geraakt voor het merk.

Zou er elke dag op moeten,...hoe zal dat aan?
 
We hebben het dus over deze motor:

22179.jpg


...even visualiseren ;)
 
Heb je er zelf wel een?

Vind het wel een apart stoer ding!

Is misschien wel iets voor mij, ben na een ritje van 30km op een V11 Scura wel geprikkeld geraakt voor het merk.

Zou er elke dag op moeten,...hoe zal dat aan?

ik vind het ook wel een leuk ding! wil mn bmw er wel voor ruilen....
 
Dat jij je dat kan voorstellen, had ik wel verwacht... ;)


Haha, zag zo,n motor in het echt. Een rode, weet niet of het aan de kleur lag maar het ding leek wat "inelkaargedrukt" Alsof ze van voor naar achter gingen drukken en de motorfiets hierdoor hoger en korter werd.

Oftewel, gedrongen en relatief hoog voor zijn lengte.

Lag misschien aan de kleur en het licht binnen. Vond het wel jammer, op de foto ziet hij er mijns inziens beter uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een rode. En geloof me, in het echt ziet hij er fantastisch uit en maakt een prachtig geluid!

_O-


Ik zag ook een rode staan in die garage, alleen dat TL-licht maakt de kleur niet mooier. Hij stond tussen geparkeerde auto,s in en kwam niet tot zijn recht -O- . Hoe bevalt de motor? :9 En hoeveel km heb je er al op gereden? 8-)

Vind hem in het grijs heel chic! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je nog actief bent hier, maar ik heb net een 1200 norge gekocht. Fijne motor en hij moet zich ook komende winter gaan bewijzen want ik rij het hele jaar door.
 
Fijne motor, maar je moet er wel even aan wennen als je overstapt van een BMW k75S of R1200RT, maar het went snel en dan kan je er ook mee lezen en schrijven. Vering is aangepast, extra sterke veer achter en ik heb de demping vooraan nu maximaal staan. Daardoor stuurt hij nog strakker. Misschien doe ik de voorvork tzt nog wel naar Rooske voor een aanpassing. heb ik hele goede ervaringen mee met mijn andere motoren.
Ik ga nog even aan de klus om mijn verwarming voor mijn handschoenen en bodywarmer netjes weg te werken. Ook de tomtom krijgt bij mij een ander plaatsje, namelijk boven de tellers achter de ruit. Is een veel logische plaats als je niet wil wegkijken om de route te controleren vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Fijne motor, maar je moet er wel even aan wennen als je overstapt van een BMW k75S of R1200RT, maar het went snel en dan kan je er ook mee lezen en schrijven. Vering is aangepast, extra sterke veer achter en ik heb de demping vooraan nu maximaal staan. Daardoor stuurt hij nog strakker. Misschien doe ik de voorvork tzt nog wel naar Rooske voor een aanpassing. heb ik hele goede ervaringen mee met mijn andere motoren.
Ik ga nog even aan de klus om mijn verwarming voor mijn handschoenen en bodywarmer netjes weg te werken. Ook de tomtom krijgt bij mij een ander plaatsje, namelijk boven de tellers achter de ruit. Is een veel logische plaats als je niet wil wegkijken om de route te controleren vind ik.


Ja deze leeft he! ;) :}
 
Hij leeft zeker, maar je hebt er geen last van. Wat ik vooral heel leuk vind is dat je (snelheids)beleving heel anders is. Je kan ook bij normale snelheden veel plezier beleven, waar ik bij andere motoren bij een beetje doorrijden altijd weer schrik van de snelheid die op de meter staat (vaak boven de 180), heb ik bij deze al bij veel lagere snelheden dezelfde lol. Even wennen maar toch een openbaring...
 
Een topic over mijn motor, dat is leuk! Sinds maart ook in bezit van een Norge, een zwarte. Zag ik hier nog geen foto van. Ben er in het wild nog niet veel tegengekomen. Heb er zelf nog elke keer meer plezier van.
 
Welkom, hoe meer Norge rijders hoe beter. Zwart is inderdaad zeldzaam, maar zeker mooi. Plaats eens een foto, dan staat de zwarte er ook op.
Hoe bevalt hij bij jou en wat heb je er eventueel aan gedaan/verandert?

Tegenwoordig heb ik er Tuono spiegels op zitten, en tot mijn stomme verbazing zag ik dat die nu ook standaard op de Norge zitten vanaf 2011! Ik vind ze mooier staan, zal er nog wel een foto van posten. Verder heb ik er een andere peilstok op zitten, eentje die je er wel uit kan halen zonder de kuip te demonteren |(
 
Tussen een Guzzi en een BMW K75 snap ik dat er nogal verschil te merken is.
Maar wat is het verschil in beleving tussen deze Guzzi en bv mijn R1150RS of een RT model.
Ze hebben beide een tweecilinder motor die een erg dominand karakter heeft.
Gr. Frans.
 
Ook de tomtom krijgt bij mij een ander plaatsje, namelijk boven de tellers achter de ruit. Is een veel logische plaats als je niet wil wegkijken om de route te controleren vind ik.

deze man heeft veeeeel en anders maakt hij het op maat voor je!!http://www.bikepenr.nl/Applicatielijst.htm
 
Tussen een Guzzi en een BMW K75 snap ik dat er nogal verschil te merken is.
Maar wat is het verschil in beleving tussen deze Guzzi en bv mijn R1150RS of een RT model.
Ze hebben beide een tweecilinder motor die een erg dominand karakter heeft.
Gr. Frans.


Ik heb geen 1200 maar een Breva1100. Het verschil tussen een Guzzi en een BMW is enorm,..een BMW is zo gladjes vergeleken met een Guzzi.

Een Guzzi leeft een stuk meer dan een nieuwe Boxer. Eigenlijk onvergelijkbaar tot mijn eigen verbazing. ;)
 
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik rij regelmatig voor mijn werk op een R1200RT. Elke keer moet ik weer wennen. Als je weg wil rijden moet je echt gas geven, anders slaat hij gewoon af (gebeurd me vaak als ik net ben overgestapt). Dat gaat je met de Guzzi niet gebeuren, als je de koppeling bij een streepje gas op laat komen is het alsof een enorme reus je voorvork pakt en er een flinke ruk aan geeft. Verder is het totale karakter anders. De vermogensafgifte is bij de BMW veel meer lineair tov de Guzzi.
De BMW heeft eigenlijk nauwelijks een karakter, als je een Guzzi gewend bent.
Wel is het zo dat als ik weer op mijn eigen Guzzi stap na op de BMW te hebben gereden ik ook weer even zo iets heb van: "oh ja, zo was het ook al weer". Het zijn echt totaal andere fietsen waarbij ik (want ik hou het graag persoonlijk) toch echt de voorkeur geef aan de Guzzi qua rijbeleving. Dat wil niet zeggen dat ik de Guzzi een betere motor vind, dat is een hele andere discussie.

Ook technisch gezien is er een hoop verschil: BWM: boxermotor (180 graden krukas), Guzzi: 90 graden twin. Het is hetzelfde als je een Kawasaki Versys met een Ducati multistrada gaat vergelijken, gewoon heel anders (maar ook allebei heel leuk).
 
Had dit onderwerp nog niet gezien. Ik rijd sinds het begin van dit jaar een Norge 1200 GT in de kleur Magnesio.
full


Ik heb hem via mijn werkgever in de lease. Hij rijdt heerlijk en wat een prachtig geluid, vooral als je op de motor remt. Wel wennen met manoeuvreren van zo'n zware motor (ik weeg zelf maar 70 kg). Krijg hem maar met moeite op de bok.

Na 5000 km olie laten bijvullen door de garage. Dat is wel prutsen. Ga ik een trechter met slang voor kopen, want dat wil ik toch zelf doen. Stel je voor dat in het buitenland eens moet bijvullen.
 
Hallo motormaatje ben zelf van eind vorig jaar ook in het gelukkige bezit van een norge, bevalt heel erg goed.Problemen van navullen van olie ben ik ook al tegen aangelopen. ben benieuwt of jij hier iets voor gevonden hebt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan