Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een GT van eind 2006. Hele fijne fiets waar ik wel wat aanpassingen aan heb gedaan. Maar dat doe ik al 20 jaar met elke motor die ik heb.
Ik heb er Helibars (andere stuurrisers) opgezet voor een iets meer rechtop positie, andere vering (Wilbers) voor en achter, andere remklauwen van een Aprilia Mille R, Rexxer ECU aanpassing met K&N filter en Zard demper, race banden, enz, enz,enz. Ik ben er heel blij mee en hij stuurt heel goed. Beter dan andere motoren die minder wegen. Een vriend van me heeft een deauville, maar toen hij op deze stapte wist hij niet wat hij meemaakte.
 
Ik heb een GT van eind 2006. Hele fijne fiets waar ik wel wat aanpassingen aan heb gedaan. Maar dat doe ik al 20 jaar met elke motor die ik heb.
Ik heb er Helibars (andere stuurrisers) opgezet voor een iets meer rechtop positie, andere vering (Wilbers) voor en achter, andere remklauwen van een Aprilia Mille R, Rexxer ECU aanpassing met K&N filter en Zard demper, race banden, enz, enz,enz. Ik ben er heel blij mee en hij stuurt heel goed. Beter dan andere motoren die minder wegen. Een vriend van me heeft een deauville, maar toen hij op deze stapte wist hij niet wat hij meemaakte.

Jezus een Deauville,.... :X

Is die Wilbers vering een aanrader? Ik heb zelf een 2006 Breva1100 namelijk.
Ik heb daar semi waveschijven van een Dorsoduro opgezet.
 
Laatst bewerkt:
Jezus een Deauville,.... :X

Is die Wilbers vering een aanrader? Ik heb zelf een 2006 Breva1100 namelijk.
Ik heb daar semi waveschijven van een Dorsoduro opgezet.


Ik vind de vering beter dan standaard, al is dat ook niet slecht. Vooraan is hij nu nog wat strakker en achter gewoon beter af te stellen en beter qua veervoorspanning en demping (groter bereik). Voor is er niets af te stellen op de Norge vork helaas, maar eigenlijk is die wel goed zo. De achtervering is goed af te stellen en ook de hydraulische veervoorspanning kan ik nog steeds instellen. Zowel solo als bepakt kan ik lekker doorrijden zonder dat hij gaat zitten pompen met de achterkant.

Goed idee van die Dorsoduro schijven, zijn die ook met ABS ring leverbaar of is dit over te zetten?

En die Deauville, ja dat is niet best..maar ondertussen zit hij op een Street Triple R.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de vering beter dan standaard, al is dat ook niet slecht. Vooraan is hij nu nog wat strakker en achter gewoon beter af te stellen en beter qua veervoorspanning en demping (groter bereik). Voor is er niets af te stellen op de Norge vork helaas, maar eigenlijk is die wel goed zo. De achtervering is goed af te stellen en ook de hydraulische veervoorspanning kan ik nog steeds instellen. Zowel solo als bepakt kan ik lekker doorrijden zonder dat hij gaat zitten pompen met de achterkant.

Goed idee van die Dorsoduro schijven, zijn die ook met ABS ring leverbaar of is dit over te zetten?


En die Deauville, ja dat is niet best..maar ondertussen zit hij op een Street Triple R.
Ik heb net de laatste zonder ABS maar overzetten van die ring lijkt me mogelijk.
Ik heb eigenlijk geen klagen over de standaard vering, heb natuurlijk niet het extra gewicht van de Norge kuip.
 
Ritje Eiffel was super, eve
full

n weer gereinigd en de Guus ziet er weer toppie uit
 
inderdaad, vooral de uitlaatbochten, roestvrijstaal blijft verkleuren door de hitte, maar bij jou zien ze er netjes uit!
 
Mooi. Ik ben ook aan het poetsen geweest vandaag.
Mijn rechter uitlaatbocht is al verkleurd. Waarschijnlijk iets tegenaan gezeten. De linker is ook nieuwer, want dat was eerst een matte variant. De demper schoonmaken is veel werk. Allemaal van die kleine zwarte pitjes erop. Heb het al een beetje opgegeven die telkens helemaal weer weg te werken.
 
oeps, per abuis de foto van vorig jaar aangeklikt... sorry.

dit is de juiste, de uitlaatbochten zijn best nog wel mooi, de demper kost wat meer moeite om schoon te houden. Zoals je ziet heeft er iemand tegenaan gestaan (niet ikzelf) met z'n laars, dat is er bijna niet meer af te krijgen... uitlaat blijft nog lang zeer heet, zoals jullie zelf oom wel zullen hebben vastgesteld...

kun je goed met staalwol schoon maken, is immers roestvrij staal. je ziet bijna geen krasje erop. km stand is nu 38500 over 3 weken wordt het Oostenrijk en ca 3000 km...

knetters, daar verheug ik me echt op! *O*

filmpje na het wassen: youtube
8-)
full
 
oeps, per abuis de foto van vorig jaar aangeklikt... sorry.

dit is de juiste, de uitlaatbochten zijn best nog wel mooi, de demper kost wat meer moeite om schoon te houden. Zoals je ziet heeft er iemand tegenaan gestaan (niet ikzelf) met z'n laars, dat is er bijna niet meer af te krijgen... uitlaat blijft nog lang zeer heet, zoals jullie zelf oom wel zullen hebben vastgesteld...

kun je goed met staalwol schoon maken, is immers roestvrij staal. je ziet bijna geen krasje erop. km stand is nu 38500 over 3 weken wordt het Oostenrijk en ca 3000 km...

knetters, daar verheug ik me echt op! *O*

filmpje na het wassen: youtube
8-) [afbeelding]


Zet hem nu maar uit,... O-) ;)
 
Mooi. Ik ben ook aan het poetsen geweest vandaag.
Mijn rechter uitlaatbocht is al verkleurd. Waarschijnlijk iets tegenaan gezeten. De linker is ook nieuwer, want dat was eerst een matte variant. De demper schoonmaken is veel werk. Allemaal van die kleine zwarte pitjes erop. Heb het al een beetje opgegeven die telkens helemaal weer weg te werken.

Ik heb wel een oplossing gevonden om verkleurd rvs weer mooi glanzend te krijgen. Op mijn werk wordt in de carrosserie veel rvs gelast aan tankopleggers. Daar gebruiken ze een pasta die de verkleuringen naast de las weg te poetsen. Gaat echt binnen enkele seconden. Erg agressief spul en je moet het met water gelijk wegspoelen anders krijg je strepen. Ik gebruik het toch maar niet, omdat de uitlaat toch weer verkleurd als hij warm wordt. Mijn bochten zijn nu ook egaal verkleurd. Die zwarte pitjes op je demper zijn gewoon teerspatten. Makkelijk weg te krijgen met teerverwijderaar. Ruim inspuiten, in laten werken en met een droge doek wegwrijven. Daarna gebruik ik polijstmiddel en als laatste spriritus om alle vetresten te verwijderen, zodat die niet inbranden.

full


zo ziet de mijne eruit na 5 jaar en 50.000 km.
 
OK. Dank je. Ga ik eens proberen of ik de demper weer helemaal schoon krijg. Is toch altijd maar voor even, want hij wordt heel snel weer vuil. Ik ben motorrijder, geen poetser.
Leuke foto. Zelfs een MG jas. Helemaal in stijl.
 
Tis zelfs een zgn. "Norge" pak, dat een paar jaar geleden in de Moto Guzzi collectie zat. Ik rij bij voorkeur in leer, maar voor lagere temperaturen en regen gebruik ik dit. Is D-dry van Dainese en waterdicht met uitneembare thermovoering. Ik heb ook de Moto Guzzi systeembotspet (Vemar) op en handschoenen.
Ik vind rijden ook leuker dan poetsen. Af en toe wassen en 1x per jaar wordt de Bella gepoetst, ik wil geen zgn. Ratbike, daar is ze te duur voor.
.
 
@dolf, de Breva ziet er zeer mooi uit. compliment. Idem dito gedachte als jij, regelmatig wassen en 1 x per jaar poetsen. En voor de rest... rijden
 
Dat we je het moeilijk maken, zie ik als onze taak. Wij rijden met plezier Norge en gunnen dat jou ook :+ . Een goede lange rit maken is zeker een aanrader, als je dat in de toekomst van plan bent. De Norge is een lange-afstand-motor, maar zoals al gezegd. Iedereen zit anders en het moet bij jou passen. Suc6 met je keuze.

Hier kan ik niet tegen op. Ik wil niet de rest van mijn leven het moeilijk gemaakt worden. Daarom ben ik vanaf vandaag in het bezit van een prachtige Rode Norge.

full

full

full


Deze foto's met dank aan de vorige eigenaar, hiermee stond zij op marktplaats. (is deze motor een hij of een zij?)

Ik ben er bijzonder blij mee. Vooral de kleur: die zie je niet zo veel. Maar erop rijden is wel wennen. Het gaat me nog wel wat kilometers kosten om echt een beetje vertrouwd te raken met dit machientje. Ik geloof wel dat het uiteindelijk comfortabel wordt: de zit valt me nu bij nadere kennismaking toch wel mee.

Ik heb het hoge ruitje, dat is inderdaad rijden met open vizier. Heerlijk! Vanmiddag was het hier in Emmen zonnig, maar de eerste poetsbeurt zit er al op: enorm veel vliegjes.
 
Zo'n Guzzi heeft toch twee tieten en geen ballen, dus vrouwelijk. ;)

En deze kan zich bij de mooie dames scharen.

Gefeliciteerd, rood is altijd mooi zeker op een Italiaan.
 
Hallo,ik rijd sinds 29 maart op een zivere norge gt uit 2006.
Deze is aangekleed met een topkoffer een verhoogde ruit,garmin zumo 550 en een custom made zadel.
bevalt goed en nog geen problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan